ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення Харківської обласної

ради

від «____» ______2024 № _____-VIII

 

 

 

ПОГОДЖУЮ:

Директор Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної (військової) адміністрації

 

________________ Ольга БОРЩ

 

 

 

 

 

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

 

про  КОМУНАЛЬНУ УСТАНОВУ

МАЛИЖЕНСЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ

 

(нова редакція)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

с. Малижине

Богодухівський район

2024 рік


РОЗДІЛ І

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1.    КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА МАЛИЖЕНСЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ (далі за текстом – Інтернат) є стаціонарною інтернатною установою для соціального захисту, що утворюється для тимчасового або постійного проживання/перебування осіб із стійкими інтелектуальними та/або психічними порушеннями, які за станом здоров’я потребують стороннього догляду, соціально-побутового, медичного обслуговування, соціальних послуг та комплексу реабілітаційних заходів і яким згідно із висновком лікарської комісії за участю лікаря-психіатра не протипоказане перебування в Інтернаті (далі за текстом - підопічні).

1.2.    Інтернат належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.

1.3.    Органом, що здійснює управління майном Інтернату, є Харківська обласна рада. Галузеву політику та розвиток Інтернату забезпечує Департамент соціального захисту Харківської обласної державної (військової) адміністрації (далі за текстом – Департамент). Повноваження Департаменту щодо управління діяльністю Інтернату визначаються Положенням про Департамент, відповідними рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови (начальника) Харківської обласної державної (військової) адміністрації та чинним законодавством України.

1.4.    Повне найменування Інтернату: КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА МАЛИЖЕНСЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ. 

Скорочене найменування: КУ МПІ.

1.5.    Юридична адреса та місцезнаходження Інтернату: Україна, 62232 Харківська область, Богодухівський район, с. Малижине, вулиця Підлісна, будинок 1.

1.6.    Інтернат є юридичною особою публічного права, має відокремлене майно, самостійний баланс, розрахунковий та спеціальні рахунки в установах банків та територіальному управлінні Державної казначейської служби України у Харківській області, круглу печатку та кутовий штамп із своїм найменуванням.

1.7.    Інтернат має право укладати правочинні договори, набувати майнові, особисті немайнові права, бути позивачем i відповідачем у судах загальної юрисдикції.

1.8.    Інтернат є неприбутковою установою у галузі соціального захисту та не має на меті отримання прибутків. Інтернат внесений до Реєстру неприбуткових установ та організацій у порядку, визначеному чинним законодавством України.

1.9.    У своїй діяльності Інтернат керується Конституцією України,  законами України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної ради, розпорядженнями голови (начальника) Харківської обласної державної (військової) адміністрації, наказами Департаменту, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.


РОЗДІЛ ІІ

ЗАВДАННЯ ТА НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ІНТЕРНАТУ

 

2.1. Основними завданнями Інтернату є:

2.1.1. Забезпечення прав та інтересів підопічних, створення належних умов для проживання/перебування, соціально-побутового обслуговування, денної зайнятості (заняття творчістю, дозвілля, навчання, добровільна праця тощо) та надання медичної допомоги підопічним.

2.1.2. Надання соціальних послуг підопічним (стаціонарний догляд, соціальна реабілітація, представництво інтересів, тощо).

Інтернат може надавати послуги з підтриманого проживання, паліативного/хоспісного та денного догляду, соціальної адаптації, кризового та екстреного втручання, консультування.

Інтернат може надавати безоплатні та платні соціальні послуги (в межах наявних можливостей) відповідно до чинного законодавства України.

Тарифи на платні соціальні послуги встановлюються Інтернатом відповідно до чинного законодавства України і затверджуються обласною радою.

2.1.3. Проведення комплексу реабілітаційних заходів відповідно до індивідуального плану реабілітації, що складається за формою, затвердженою Міністерством соціальної політики України.

2.2. Підопічні відповідно до встановлених норм забезпечуються:

-    приміщенням (житловими кімнатами) для проживання/перебування та усіма комунально-побутовими послугами;

-    предметами, матеріалами та інвентарем (одягом, взуттям, постільною білизною, засобами особистої гігієни, столовим посудом);

-    раціональним не менше ніж чотириразовим харчуванням, у тому числі дієтичним, з урахуванням віку та стану здоров’я у межах натуральних норм харчування (проміжки часу між прийманням їжі не повинні перевищувати чотирьох годин, останнє приймання їжі здійснюється за дві години до сну);

-    лікарськими засобами, технічними та іншими засобами і виробами
медичного призначення у порядку, встановленому чинним законодавством України.

2.3. Підопічним гарантується:              

-    надання медичної допомоги, у тому числі екстреної, за наявності медичних показань, консультації, стаціонарне лікування на базі медичних закладів відповідно до чинного законодавства України;

-    створення умов для участі в культурно-масових заходах та комплексі реабілітаційних заходів;

-    забезпечення денної зайнятості (заняття творчістю, дозвілля, навчання, добровільна праця тощо) з урахуванням стану здоров’я та бажання підопічних;

-    захист прав та підтримка, інформування щодо прав підопічних, представництва їх інтересів.

2.4. Інтернат забезпечує реалізацію прав підопічних відповідно до законодавства, у тому числі Конвенції про права осіб з інвалідністю, Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Законів України
«Про соціальні послуги», «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні»,
«Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні»,  
«Про психіатричну допомогу» та інших нормативно-правових актів України.

2.5. Адміністрація Інтернату зобов’язана не менше ніж один раз на рік організовувати огляд підопічних лікарсько-консультативною комісією за участю лікаря-психіатра з метою вирішення питань щодо доцільності їх подальшого перебування в Інтернаті та необхідності встановлення чи припинення опіки або піклування над ними.

У разі потреби адміністрація Інтернату сприяє в оформленні документів та організовує огляд підопічного медико-соціальною експертною комісією для встановлення групи інвалідності або продовження її строку, а також у реєстрації органом опіки та піклування помічника підопічного за вибором дієздатного підопічного відповідно до чинного законодавства України.

2.6. До призначення опікунів та піклувальників недієздатним підопічним та підопічним, цивільна дієздатність яких обмежена, опіку та піклування над ними здійснює Інтернат, зокрема шляхом вжиття заходів до поновлення або обмеження цивільної дієздатності підопічних.

У разі потреби Інтернат вживає заходів для вирішення питань щодо недієздатності чи обмеження цивільної дієздатності підопічних, які потребують опіки та піклування, та призначення їм опікуна або піклувальника.

2.7. Адміністрація Інтернату забезпечує проведення санітарно-гігієнічних, протиепідемічних, протипожежних заходів, а також заходів щодо надання якісних соціальних послуг, упровадження нових форм і методів надання соціальних послуг підопічним.

2.8. Адміністрація Інтернату забезпечує якісне надання послуг підопічним.

Якість надання послуг контролюється громадськістю, у тому числі шляхом утворення громадської ради, до складу якої входять представники громадських організацій, родичі (опікуни або піклувальники), підопічні та інші особи.

Громадська рада сприяє:

-    забезпеченню захисту прав та представництва інтересів підопічних, організації належних умов для проживання/перебування підопічних в Інтернаті та подає адміністрації Інтернату пропозиції щодо їх поліпшення;

-    дотриманню Інтернатом законодавства з питань соціального захисту населення, опіки та піклування у межах діяльності інтернату;

-    упровадженню нових форм і методів надання соціальних послуг підопічним, підвищенню їх якості;

-    організації культурно-масових заходів для підопічних.

При громадській раді можуть утворюватися тематичні комісії.

Громадська рада зобов’язана:

-    здійснювати контроль за умовами проживання/перебування підопічних та подавати адміністрації Інтернату пропозиції щодо їх поліпшення;

-    брати участь у розгляді скарг підопічних і на підопічних, а також інших питань, що стосуються їх прав;

-    подавати адміністрації Інтернату пропозиції щодо використання Інтернатом коштів, що надійшли на рахунки Інтернату у вигляді добровільних пожертвувань, благодійних внесків та інших не заборонених чинним законодавством України джерел;

-    заслуховувати звіти про використання зазначених коштів.

2.9. Адміністрація Інтернату з метою виконання індивідуальної програми реабілітації інвалідів складає індивідуальні плани реабілітації за формою, затвердженою Міністерством соціальної політики України.

Індивідуальні плани реабілітації складаються реабілітаційною комісією, утвореною при Інтернаті, із залученням підопічних, медичних працівників і фахівців з реабілітації з урахуванням можливостей Інтернату.

Директор Інтернату затверджує склад реабілітаційної комісії з визначенням її голови та план роботи комісії.

2.10. Медичне обслуговування здійснюється шляхом:

-    провадження господарської діяльності з медичної практики;

-    укладення договорів із закладами охорони здоров’я та/або фізичними особами - підприємцями, що отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.

Інтернат може провадити господарську діяльність із медичної практики, із придбання, перевезення, зберігання, реалізація (відпуск), знищення, використання наркотичних засобів (списку І таблиці II та списку І таблиці III), психотропних речовин (списку 2 таблиці II та списку 2 в таблиці III), прекурсорів (списку І таблиці IV та списку 2 таблиці IV) «Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 р. № 770, на підставі ліцензій, отриманих у порядку, встановленому чинним законодавством України.

 

РОЗДІЛ ІІІ

УМОВИ ВЛАШТУВАННЯ, ПЕРЕВЕДЕННЯ ДО ІНТЕРНАТУ ТА ВІДРАХУВАННЯ З ІНТЕРНАТУ

 

3.1. До Інтернату приймаються громадяни похилого віку та особи з інвалідністю жіночої статі, віком старше 18 років із стійкими інтелектуальними та/або психічними порушеннями, які за станом здоров’я потребують стороннього догляду, побутового обслуговування, надання медичної допомоги, комплексу реабілітаційних послуг і яким згідно із висновком лікарсько-консультативної комісії за участю лікаря-психіатра не протипоказане перебування в Інтернаті.

Інтернат може надавати соціальні послуги як за плату (зокрема, з установленням диференційованої оплати), так і безоплатно - відповідно до установленого законом порядку.

До інтернату на повне державне утримання безоплатно приймаються:

-    особи з інвалідністю I групи;

-    особи з інвалідністю з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування;

-    громадяни похилого віку, особи з інвалідністю II-III груп, середньомісячний сукупний дохід яких становить менше двох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб.

Громадяни похилого віку, особи з інвалідністю II-III груп, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує два прожиткових мінімуми, але не перевищує чотирьох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб, влаштовуються до Інтернату та отримують соціальні послуги з установленням диференційованої плати відповідно до чинного законодавства України.

Якщо середньомісячний сукупний дохід громадян похилого віку, осіб з інвалідністю II-III груп перевищує чотири прожиткових мінімуми, такі особи влаштовуються до Інтернату за умови оплати послуг.

У разі отримання громадянами похилого віку та особами з інвалідністю соціальних послуг із установленням диференційованої плати або за умови оплати послуг, а також у разі отримання соціальних послуг денного догляду, підтриманого проживання (якщо Інтернат не забезпечує харчуванням) пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) та/або державна соціальна допомога виплачується їм у повному розмірі.

За наявності вільних місць до Інтернату можуть прийматися громадяни похилого віку, особи з інвалідністю, у яких є особи, які повинні забезпечувати їм догляд і допомогу за договором довічного утримання, спадковим договором, за умови оплати послуг.

3.2 До Інтернату насамперед приймаються особи, зазначені у пункті 3.1 цього Положення, які:

-     мають особливі заслуги перед Батьківщиною, є ветеранами війни, особами, на яких поширюється дія Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань»;

-     постраждали внаслідок збройного конфлікту, тимчасової окупації, надзвичайної ситуації техногенного чи природного характеру, нещасних випадків, а також внутрішньо переміщені особи;

-     постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і віднесені до категорії 1, 2 або 3 відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;

-     є ветеранами праці, самотніми громадянами похилого віку, членами сімей загиблих військовослужбовців;

-     потребують опіки та піклування, у тому числі під час вирішення питань про їх недієздатність чи обмеження цивільної дієздатності.

3.3. Приймання до Інтернату проводиться згідно із путівкою, виданою особі, її законному представнику чи органу опіки та піклування (якщо опіку над підопічними здійснює орган опіки та піклування) Департаментом відповідно до чинного законодавства України.

Форма заяви про прийняття до Інтернату та путівки на влаштування до Інтернату затверджені Міністерством соціальної політики України.

3.4. Особи, які постраждали внаслідок збройного конфлікту, тимчасової окупації, надзвичайної ситуації техногенного чи природного характеру, нещасних випадків, а також внутрішньо переміщені особи можуть прийматися до Інтернату на підставі:

-    письмової заяви особи, яка виявила бажання проживати/перебувати в Інтернаті (для дієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);

-    письмової заяви законного представника та рішення органу опіки та піклування про влаштування до Інтернату (для недієздатних осіб, яким призначено опікунів);

-    рішення органу опіки та піклування про влаштування до Інтернату (для недієздатних осіб у разі відсутності законного представника);

-    паспорта особи або іншого документа, що посвідчує особу, яка влаштовується в Інтернат;

-    медичної карти з висновком лікарсько-консультативної комісії за участю лікаря-психіатра про необхідність проживання/перебування в Інтернаті;

-    довідки для направлення інваліда до Інтернату (за наявності інвалідності).

Адміністрація Інтернату разом із місцевим органом з питань соціального захисту населення забезпечує протягом шести місяців оформлення відсутніх документів.

3.5. Документи для влаштування особи до Інтернату подаються такою особою, опікуном або піклувальником чи органом опіки та піклування (у разі коли опіку або піклування над особою здійснює орган опіки та піклування) до місцевих органів з питань соціального захисту населення за місцем фактичного проживання/перебування особи, які передають їх на розгляд Департаменту.

3.6. На підставі путівки про влаштування до Інтернату, виданої Департаментом, та документів, передбачених чинним законодавством, видається наказ про прийняття підопічного до Інтернату на постійне чи тимчасове проживання із зазначенням строку.

3.7. За результатами визначення потреб підопічного складається індивідуальний план надання соціальних послуг, в якому зазначаються заходи щодо надання таких послуг, відомості про необхідні ресурси, періодичність і строки проведення таких заходів, особи, відповідальні за їх виконання, дані щодо результатів моніторингу надання соціальних послуг.

На основі індивідуального плану надання соціальних послуг між підопічним чи його опікуном або піклувальником та уповноваженою особою Інтернату укладається договір про надання таких послуг, в якому зазначаються права та обов’язки кожної із сторін, обсяг соціальних послуг, цілі та строки надання соціальних послуг.

У разі коли опіку або піклування над підопічним здійснює Інтернат, такий договір підписується уповноваженою особою Інтернату та уповноваженою особою органу опіки та піклування, на обліку в якому перебуває підопічний.

Форма індивідуального плану надання соціальних послуг та примірного договору про надання соціальних послуг затверджені Міністерством соціальної політики України.

3.8. Під час влаштування до Інтернату підопічні проходять санітарно-гігієнічну обробку із зміною одягу та взуття і розміщуються у приймально-карантинному відділенні на 14 днів для подальшого спостереження, після чого переводяться на постійне чи тимчасове проживання до відповідних кімнат.

Підопічні, в яких виявлено ознаки інфекційних захворювань, підлягають направленню до закладів охорони здоров’я.

3.9. Під час влаштування до Інтернату адміністрація ознайомлює підопічного, його опікуна або піклувальника (під їх підпис) з правами та обов’язками підопічного, умовами проживання, розпорядком дня, умовами переведення до іншого інтернату та відрахування з Інтернату та робить відповідний запис в особовій справі.

Після прийняття підопічного до Інтернату адміністрація у триденний строк повідомляє:

-    Департамент, що видав путівку, про прийняття підопічного до Інтернату;

-    орган опіки та піклування, на обліку в якому перебуває підопічний, та за місцезнаходженням Інтернату про прийняття підопічного до Інтернату (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);

-    орган  Пенсійного фонду України, місцевий орган з питань соціального захисту населення про прийняття підопічного на державне утримання (за умови призначення підопічному пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та/або державної соціальної допомоги).

3.10. Переведення підопічного до іншого інтернату аналогічного типу здійснюється відповідно до його письмової заяви (для дієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена), заяви законного представника та рішення органу опіки та піклування про влаштування до інтернату (для недієздатних осіб, яким призначено опікунів), рішення органу опіки та піклування про влаштування до інтернату (для недієздатних осіб у разі відсутності законного представника) за погодженням з Департаментом за наявності висновку лікаря Інтернату про те, що переведення не зашкодить стану здоров’я підопічного, та згідно із путівкою на влаштування до інтернату до якого він переводиться, виданою Департаментом.

3.11. Переведення підопічного до інтернату іншого типу, що відповідає стану його здоров’я, здійснюється відповідно до його письмової заяви, його опікуна або піклувальника чи органу опіки та піклування (у разі коли опіку або піклування над підопічним здійснює Інтернат) та подання адміністрації Інтернату на підставі висновку лікарсько-консультативної комісії за участю лікаря-психіатра про відсутність медичних показань для проживання/перебування підопічного в Інтернаті та згідно із путівкою на влаштування до інтернату, виданою Департаментом.

3.12. Тимчасове вибуття підопічного, який постійно проживає/перебуває в Інтернаті, на строк до шести місяців протягом календарного року здійснюється на підставі:

-        письмової заяви підопічного чи письмової заяви опікуна або піклувальника;

-        письмової заяви родичів підопічного або інших осіб, які мають намір тимчасово забрати підопічного, з урахуванням письмової згоди опікуна або піклувальника (у разі його наявності) - для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена.

Адміністрація Інтернату вживає заходів щодо розшуку підопічного у разі його вибуття з Інтернату без урахування вимог, визначених абзацами другим та третім цього пункту.

3.13. Витрати, пов’язані з поїздкою підопічного до родичів (опікуна або піклувальника) або інших осіб, Інтернатом не відшкодовуються.

Підопічні, які тимчасово вибувають з Інтернату за особистим бажанням, відповідно до наказу директора Інтернату не забезпечуються харчуванням, необхідними лікарськими засобами, засобами особистої гігієни, предметами, матеріалами та інвентарем з дня вибуття, але залишаються у списках підопічних і пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) та/або державна соціальна допомога за період відсутності виплачується їм у повному обсязі.

Підопічні, які тимчасово вибувають з Інтернату, у тому числі на лікування
(у разі їх госпіталізації) до медичних закладів відповідно до чинного законодавства за їх письмовою заявою, згодою їх законного представника
(у разі їх наявності), згідно із наказом керівника Інтернату не забезпечуються харчуванням, необхідними лікарськими засобами, засобами особистої гігієни, предметами, матеріалами та інвентарем з дня вибуття, але залишаються у списках підопічних і пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) та/або державна соціальна допомога за період відсутності виплачується їм у повному обсязі.

Забезпечення підопічних лікарськими засобами, продуктами харчування, засобами особистої гігієни, м’яким інвентарем тощо під час стаціонарного лікування проводиться відповідно до умов договору між Інтернатом і медичним закладом.

Якщо умовами договору передбачено обов’язок Інтернату щодо забезпечення підопічних лікарськими засобами, продуктами харчування, засобами особистої гігієни, м’яким інвентарем тощо, підопічні не знімаються із забезпечення в Інтернаті.

Під час повернення підопічного до Інтернату медичний заклад подає Інтернату виписку з медичної картки амбулаторного (стаціонарного) хворого за формою, встановленою Міністерством охорони здоров’я України.

3.14. Відрахування підопічного з Інтернату здійснюється у тижневий строк у разі:

-    подання письмової заяви підопічного чи письмової заяви опікуна або піклувальника із зобов’язанням здійснення необхідного догляду;

-    подання письмової заяви родичів про можливість утримувати підопічного і забезпечувати догляд за ним, письмової згоди опікуна або піклувальника (у разі його наявності) - для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена;

-    закінчення строку перебування в Інтернаті;

-    переведення до іншого інтернату;

-    неповернення без поважних причин та без погодження з адміністрацією Інтернату з поїздки до родичів (опікуна або піклувальника) після закінчення шестимісячного строку (після з’ясування причин неповернення);

-    невиконанням без поважних причин вимог, визначених договором про надання соціальних послуг;

-    наявності відповідного рішення суду;

-    смерті підопічного (після отримання свідоцтва про смерть або його копії).

3.15. Під час відрахування з Інтернату підопічному чи його родичам, опікуну або піклувальнику видаються особисті документи, довідка із зазначенням строку перебування в Інтернаті, закріплені за підопічним одяг, білизна та взуття за сезоном і власний одяг, інші особисті речі та цінності (ощадна книжка або банківська платіжна картка, цінні папери тощо), які зберігалися в Інтернаті.

3.16. Про тимчасове вибуття, повернення, переведення та відрахування підопічного Інтернат у триденний строк інформує:

-    орган опіки та піклування за місцезнаходженням Інтернату (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);

-    орган Пенсійного фонду України, місцевий орган з питань соціального захисту населення шляхом надсилання копії відповідного наказу (витягу з наказу) (за умови призначення підопічному пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та/або державної соціальної допомоги).

3.17. Підопічні (крім недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена) за рішенням директора Інтернату можуть за їх згодою залучатися до виконання тимчасових робіт, які не пов’язані з обслуговуванням підопічних, на умовах цивільно-правового договору, якщо робота не протипоказана за станом їх здоров’я, з оплатою відповідно до акта виконаних робіт.

 

РОЗДІЛ IV

ПОКАЗАННЯ ТА ПРОТИПОКАЗАННЯ ДЛЯ НАПРАВЛЕННЯ
ОСОБИ ДО ІНТЕРНАТУ

 

4.1. Медичними показаннями для направлення особи до Інтернату є хронічні психічні розлади (в період ремісії).

4.2. Медичними протипоказаннями для направлення особи до Інтернату є:

-    гостра стадія психічних захворювань і хронічні психічні захворювання в стані загострення;

-    туберкульоз в активній стадії та гострі інфекційні захворювання;

-    заразні та невиліковні захворювання шкіри та волосся;

-    бактеріоносійство дифтерії, стафілококу, черевного тифу, паратифів
А та В;

-    венеричні захворювання (крім клінічно вилікуваних та зняття з обліку);

-    хронічний алкоголізм, наркоманія, токсикоманія;

-    хвороби системи крові (лімфогранулематоз) та інші захворювання, що потребують постійної терапії в спеціалізованих закладах охорони здоров’я;

-    ВІЛ-інфекція в IV клінічній стадії з легеневим туберкульозом з позитивним результатом дослідження мазка мокротиння методом бактеріоскопії.

 

РОЗДІЛ V

УМОВИ ПРОЖИВАННЯ/ПЕРЕБУВАННЯ В ІНТЕРНАТІ

 

5.1. Для надання соціальних послуг у разі цілодобового проживання/перебування в Інтернаті можуть утворюватися відділення (кімнати):

-    інтенсивного догляду - для підопічних, що мають важкі соматичні та неврологічні розлади, глибокий ступінь слабоумства, дезорієнтовані у місці, часі, навколишньому оточенні, не спроможні до самообслуговування, найпростіших трудових навичок і спілкування з іншими особами, мають потребу у повному медичному та побутовому догляді (для підопічних, не спроможних до самостійного пересування, забезпечується постільний режим нагляду, для інших - спостережний режим нагляду);

-    соціально-медичної корекції - для підопічних, що мають інтелектуальний дефект у поєднанні з вираженими розладами емоційно-вольової сфери, дезорганізацією цілеспрямованої діяльності та поведінки, але спроможні опанувати санітарно-гігієнічні навички, навички часткового самообслуговування, найпростіші трудові навички під час корекції їх поведінки персоналом (для основної частини підопічних забезпечується спостережний режим нагляду, для підопічних, що не мають грубих розладів поведінки та негативних потягів - вільний режим нагляду);

-    соціальної реабілітації - для підопічних, що мають інтелектуальний дефект, який не перешкоджає опановуванню нескладних професій і систематичному заняттю працею, не мають виражених емоційно-вольових порушень, спроможні до побутового самообслуговування, мають санітарно-гігієнічні навички (для підопічних забезпечується спостережний або вільний режим нагляду);

-    підтриманого проживання - для підопічних, що мають високий рівень адаптації та автономної активності з можливим наступним встановленням їм
III групи інвалідності і трудовим влаштуванням (для підопічних забезпечується вільний режим нагляду);

-    паліативного/хоспісного догляду - для підопічних, яким установлено діагноз невиліковного прогресуючого захворювання, з метою забезпечення їм максимально можливої якості життя шляхом розв’язання фізичних, психологічних і духовних проблем.

З огляду на стан і характер захворювання підопічних в Інтернаті можуть функціонувати відділення (житлові кімнати) цілодобового проживання/перебування із забезпеченням відповідного режиму нагляду (постільний, спостережний та вільний), денного перебування, які розміщуються в окремому приміщенні, корпусі, на окремому поверсі.

Для надання комплексу реабілітаційних послуг в Інтернаті можуть утворюватися реабілітаційні відділення з кімнатами для проведення заходів щодо соціальної, фізкультурно-спортивної, фізичної, психологічної реабілітації.

5.2. Порядок про умови проживання/перебування підопічних розробляється Інтернатом відповідно до нормативно-правових актів України, погоджується з Департаментом і затверджується Інтернатом.

 

РОЗДІЛ VІ

ВСТАНОВЛЕННЯ ФАКТУ СМЕРТІ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ ПОХОВАННЯ ПОМЕРЛИХ ПІДОПІЧНИХ

 

6.1. Поховання Інтернатом померлого підопічного здійснюється відповідно до Закону України «Про поховання та похоронну справу», інших нормативно-правових актів.

6.2. Констатація смерті підопічного здійснюється відповідно до Порядку взаємодії між органами внутрішніх справ,  медичним закладами та прокуратури України у разі встановленні факту смерті людини.

Лікарське свідоцтво про смерть оформляється відповідно до статті 11 Закону України «Про поховання та похоронну справу» в установленому законом порядку.

6.3. Порядок проведення процедури поховання підопічних розробляється Інтернатом відповідно до нормативно-правових актів України, погоджується з Департаментом і затверджується Інтернатом

 

РОЗДІЛ VII

ФОРМУВАННЯ ТА ВЕДЕННЯ ОСОБОВИХ СПРАВ

 

7.1. Формування та ведення особових справ підопічних здійснюється з дати їх влаштування до Інтернату з дотриманням положень Закону України «Про захист персональних даних».

7.2. Особові справи підопічних зберігаються у сейфі або шафі під замком.

7.3. Порядок формування та ведення особових справ підопічних розробляється Інтернатом відповідно до нормативно-правових актів України, погоджується з Департаментом і затверджується Інтернатом.

 

РОЗДІЛ VІІІ

ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ІНТЕРНАТУ

 

8.1. Інтернат для виконання покладених на нього завдань має право:

-    звертатися у порядку, встановленому чинним законодавством України, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій, незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Інтернат завдань;

-    самостійно планувати, організовувати і здійснювати свою статутну діяльність, визначати основні напрямки свого розвитку відповідно до своїх завдань і цілей, у тому числі спрямовувати отримані від фінансово-господарської діяльності кошти на утримання Інтернату та його матеріально-технічне забезпечення;

-    укладати договори з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до чинного законодавства України;

-    самостійно визначати напрямки використання грошових коштів у порядку, визначеному чинним законодавством України;

-    залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку, співпрацювати з ними;

-    за погодженням із обласною радою здійснювати ремонтно-будівельні (капітальний ремонт) та будівельно-монтажні роботи; здійснювати ремонтні роботи задля підтримання належного стану приміщень та обладнання Інтернату;

-    надавати платні послуги у випадках, прямо передбачених чинним законодавством України та цим Положенням;

-    встановлювати додаткові пільги для працівників Інтернату з питань соціального розвитку за рішенням загальних зборів (конференції) трудового колективу;

-    надавати пропозиції обласній раді та Департаменту щодо удосконалення організаційної структури та функціонування Інтернату;

-    розробляти штатний розпис і надавати на затвердження Департаменту. Копію штатного розпису надавати обласній раді;

-    розробляти і затверджувати перспективні та поточні плани;

-    визначати напрямки використання грошових коштів у порядку, визначеному чинним законодавством України;

-    за запитами видавати внутрішню документацію з питань, що стосуються сфери діяльності Інтернату;

-    запитувати та отримувати необхідну інформацію від медичних закладів, органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування для виконання покладених на нього функцій;

-    розвивати власну соціальну та матеріально-технічну базу Інтернату;

-    здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.

8.2. Інтернат зобов’язаний:

-    створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;

-    здійснювати бухгалтерський облік, ведення фінансової та статистичної звітності згідно із чинним законодавством України;

-    створювати для працівників належні і безпечні умови праці, забезпечувати додержання чинного законодавства України про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;

-    забезпечувати своєчасну сплату податків, зборів та інших обов’язкових платежів з урахуванням своєї статутної діяльності та відповідно до чинного законодавства України;

-    розробляти та реалізовувати кадрову політику, контролювати підвищення кваліфікації працівників;

-    акумулювати власні надходження та витрачати їх з метою забезпечення діяльності Інтернату відповідно до чинного законодавства України та цього Положення;

-    придбавати матеріальні ресурси;

-    забезпечувати додержання законодавства у сфері публічних закупівель;

-    дотримуватись антикорупційного законодавства;

-    забезпечувати ефективне цільове використання і збереження майна, переданого в оперативне управління;

-    забезпечити додержання законодавства про захист персональних даних.

 

РОЗДІЛ IХ

МАЙНО  ТА  КОШТИ  ІНТЕРНАТУ

 

9.1. Майно Інтернату складає основні фонди та оборотні засоби,
а також цінності, вартість яких відображується в самостійному балансі Інтернату.

9.2. Майно Інтернату є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області та закріплено за Інтернатом на праві оперативного управління.

9.3. Інтернат на праві оперативного управління користується зазначеним майном, відповідно до чинного законодавства України.

9.4. Інтернат з дозволу обласної ради має право: списувати, передавати з балансу на баланс в межах спільної власності територіальних громад сіл,
селищ, міст Харківської обалсті майно Інтернату та здавати в оренду вільні площі відповідно до вимог чинного законодавства України та порядків, встановлених обласною радою.

9.5. Джерелами формування майна та коштів Інтернату є:

-     кошти обласного бюджету та бюджетів різних рівнів;

-     благодійні надходження, пожертвування від юридичних осіб, громадян України та іноземних громадян та юридичних осіб;

-     надходження від надання платних послуг відповідно до вимог чинного законодавства України;

-     інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.

9.6. Фінансування Інтернату здійснюється з обласного бюджету.

9.7. Основним плановим документом, який надає повноваження Інтернату щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання Інтернатом своїх функцій та досягнення
цілей, визначених на рік відповідно до бюджетних призначень  є кошторис Інтернату.

9.8. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторису визначений чинним законодавством України.

9.9. Доходи (прибутки) Інтернату, отримані, як плата за послуги від господарської діяльності, використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Інтернату, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності.

Інтернат не має права розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини серед працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску).

9.10. Інтернат забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно із чинним законодавством України.

 

РОЗДІЛ Х

ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ  ІНТЕРНАТУ

 

10.1. Інтернат очолює директор, який призначається на посаду за результатами конкурсного відбору, за поданням Департаменту на умовах строкового трудового договору (контракту), строк дії якого становить один - три роки, та звільняється з посади рішеннями Харківської обласної ради.

Посаду директора інтернату може обіймати особа, яка має вищу освіту з освітнім рівнем магістра у відповідній галузі знань і стаж роботи на керівних посадах нижчого рівня не менш як п’ять років.

10.2. Строк найму, права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом, укладеним із обласною радою.

10.3. Директор несе персональну відповідальність за фінансово- господарську діяльність Інтернату, за виконання покладених на Інтернат завдань і виконання своїх функцій.

10.4. Директор Інтернату:

-     діє без довіреності від імені Інтернату, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, судових та правоохоронних органах, інших органах, у відносинах з іншими юридичними та фізичними особами;

-     підписує від його імені Інтернату документи та видає довіреності та делегує право підпису документів іншим посадовим особам Інтернату;

-     укладає договори, відкриває в територіальному управлінні Державної казначейської служби України у Харківській області та установах банків поточні та інші рахунки;

-    користується в установленому чинним законодавством України порядку майном Інтернату  і розпоряджається його коштами;

-    відповідно до компетенції видає накази організаційно-розпорядчого характеру, затверджує посадові інструкції працівників Інтернату, вирішує питання добору кадрів, вживає заходів до заохочення, у разі порушення трудової дисципліни та невиконання функціональних обов’язків накладає дисциплінарні стягнення на працівників;

-    визначає структуру Інтернату і затверджує положення про структурні підрозділи за погодженням Департаменту;

-    забезпечує дотримання правил і норм охорони праці, здійснення заходів щодо поліпшення умов праці, дотримання правил і норм охорони праці, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм;

-    приймає рішення з питань забезпечення діяльності Інтернату;

-    контролює збереження, облік сировини та продукції виробничих підрозділів, її використання;

-    разом із профспілковим органом або уповноваженими трудовим колективом на представництво особами:

·     розробляє положення про Інтернат, яке погоджується із Департаментом та затверджується обласною радою;

·     розробляє правила внутрішнього трудового розпорядку та вносить їх на затвердження трудовому колективу під час укладання колективного договору;

·     розробляє положення про преміювання працівників Інтернату;

·     розробляє, організовує громадську експертизу, затверджує положення про громадську раду при Інтернаті та забезпечує організацію її діяльності;

-    забезпечує взаємодію Інтернату з органами опіки та піклування з питань щодо:

·     виконання опікунами або піклувальними їх обов’язків стосовно опіки або піклування над підопічними;

·     здійснення опіки над майном підопічних;

-    забезпечує організацію підвищення кваліфікації, перепідготовки, атестації, супервізії, тренінгів проти професійного вигорання працівників інтернату в порядку, встановленому чинним законодавством України.

-      забезпечує ефективне використання і збереження закріпленого за Інтернатом на праві оперативного управління майна;

-      у межах своєї компетенції видає накази та інші акти, дає вказівки, обов’язкові для всіх підрозділів та працівників Інтернату;

-      забезпечує контроль за веденням та зберіганням документації Інтернату;

-      у строки і в порядку, встановленому чинним законодавством України, повідомляє відповідні органи про будь-які зміни в даних про Інтернат, внесення яких до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є обов’язковим;

-      здійснює тарифікацію посад, включених в штатний розпис та нормування праці;

-      сприяє проведенню колективних переговорів, укладення колективного договору в порядку, визначеному чинним законодавством України;

-    організовує розроблення штатного розпису Інтернату і подає на затвердження Департаменту;

-    доводить до відома працівників Інтернату накази, розпорядження, вказівки органів центральної виконавчої влади, Департаменту, обласної ради та інших керівних органів і забезпечує їх виконання;

-      забезпечує дотримання в Центрі вимог чинного законодавства України про охорону праці, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм і правил, створення належних умов праці;

-      вживає заходів щодо своєчасної та в повному обсязі виплати заробітної плати, а також передбачених законодавством податків, зборів та інших обов’язкових платежів;

-      здійснює організаційно-технічне забезпечення комісії з трудових спорів;

-      здійснює контроль за дотриманням надання платних послуг Інтернатом;

-      несе відповідальність за дотриманням у Центрі антикорупційного законодавства;

-      одержує інформацію щодо результатів перевірок та інспектування Інтернату, оскаржує дії посадових осіб, які здійснюють інспектування та  перевірку, у порядку передбаченому чинним законодавством України;

-      вирішує інші питання, віднесені до компетенції директора Інтернату згідно із чинним законодавством України, цим Положенням та укладеним контрактом.

10.5. На період відпустки, хвороби або відсутності з інших поважних причин обов’язки директора Інтернату виконує його заступник або особа, яка відповідно до посадової інструкції може тимчасово виконувати його функції, або інша особа, відповідно до наказу директора Інтернату, яка користуватиметься повноваженнями і правами директора Інтернату, якщо останнім не установлено іншого.

10.6. Структура Інтернату, порядок внутрішньої організації та сфери діяльності структурних підрозділів Інтернату затверджуються директором Інтернату.

10.7. Структурні підрозділи Інтернату діють на підставі Положень, що затвердженні директором Інтернату.

10.8. Директор та працівники Інтернату несуть персональну відповідальність за збереження життя та здоров’я підопічних, дотримання їх прав і запобігання дискримінації щодо них.

10.9. Директор Інтернату є керівником трудового колективу, який забезпечує функціонування структурних підрозділів, а також взаємодію з профспілковим колективом Інтернату.

 

РОЗДІЛ ХІ

ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ІНТЕРНАТУ

 

11.1.    Трудовий колектив Інтернату складають громадяни, які своєю працею приймають участь в його діяльності.

11.2.    Повноваження трудового колективу Інтернату реалізуються загальними зборами (конференцію) через їх виборні органи.

11.3.    В Інтернаті може створюватися первинна профспілкова організація, яка представляє інтереси своїх членів та захищає їх трудові, соціально-економічні права та інтереси. Діяльність первинної профспілкової організації регламентується чинним законодавством України.

11.4.    Між адміністрацією і трудовим колективом (уповноваженим ним органом) укладається Колективний договір, який не повинен суперечити чинному законодавству України.

11.5.    Колективним договором регулюються виробничі, трудові і економічні відносини трудового колективу з адміністрацією Інтернату, питання охорони праці та соціального розвитку.

11.6.    Сторони, які уклали Колективний договір, не менше двох разів на рік, звітують про його виконання на загальних зборах (конференції) трудового колективу.

11.7.    Розбіжності, які виникають при укладанні або виконанні Колективного договору, вирішуються в порядку, встановленому законодавчими актами України.

 

РОЗДІЛ ХІІ

ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ІНТЕРНАТУ

 

12.1. Інтернат є самостійною установою при здійсненні фінансово-господарської діяльності.

12.2. Фінансово-господарська діяльність Інтернату провадиться відповідно до кошторису та штатного розпису, які затверджуються Департаментом.

12.3. Економічні та виробничі відносини Інтернату з підприємствами та організаціями незалежно від форми власності здійснюються на підставі договорів.

12.4. В Інтернаті для організації трудової реабілітації та забезпечення підопічних предметами, матеріалами та інвентарем, основними продуктами харчування власного виробництва можуть утворюватися підсобні господарства, промислові та переробні міні-виробництва, багатопрофільні лікувально-виробничі (трудові) майстерні, цехи, дільниці з необхідним інвентарем, устаткованням та обладнанням, технікою, транспортом і знаряддями сільськогосподарського виробництва, що провадять діяльність відповідно до чинного законодавства України, положення про які затверджуються директором Інтернату за погодженням Департаменту.

12.5. Продукція, вироблена у підсобних господарствах та лікувально-виробничих (трудових) майстернях, використовується для задоволення потреб і поліпшення умов проживання підопічних та розвитку діяльності Інтернату.

12.6. Планування, облік, калькуляція собівартості продукції, яка виробляється  у виробничих структурах Інтернату, здійснюється відповідно до чинного законодавства України.

12.7. Інтернат здійснює закупівлю товарів, робіт та послуг відповідно до чинного законодавства України.

12.8. Тарифи на платні соціальні послуги встановлюються Інтернатом відповідно до чинного законодавства України і затверджуються обласною радою.

12.9. Стимулювання праці працівників Інтернату здійснюється в межах фонду заробітної плати інтернату згідно із положенням про преміювання, розробленим адміністрацією Інтернату та погодженим із профспілковим комітетом Інтернату.

12.10. Інтернат для розвитку матеріально-технічної бази, благоустрою, культурно-виховної роботи може використовувати гуманітарну та благодійну допомогу. З цієї мети в Інтернаті може бути створена комісія з приймання-передачі матеріальних цінностей, отриманих як благодійна та гуманітарна допомога. Склад комісії затверджує директор Інтернату окремим наказом.

12.11. Для досягнення своїх цілей і рішень, поставлених задач Інтернат має право:

-    укладати від свого імені різного роду цивільно-правові угоди, виступати позивачем і бути відповідачем у судах загальної юрисдикції;

-    здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.

12.12. Директор Інтернату обирає форми і системи оплати праці, встановлює працівникам конкретні розміри тарифних ставок, посадових окладів, премії, винагороди, надбавки на умовах, передбачених Колективним договором.

Мінімальний розмір заробітної плати працівників не може бути нижче встановленого чинним законодавством України мінімального розміру заробітної плати.

12.13Інтернат забезпечує своїх працівників нешкідливими і безпечними умовами праці і несе відповідальність у затвердженому законодавством порядку за шкоду, заподіяну їх здоров’ю та працездатності.

12.14Інтернат має право самостійно встановлювати для своїх працівників додаткові відпустки, скорочену тривалість робочого дня та інші пільги, передбачені чинним законодавством України.

12.15. Режим роботи Інтернату визначає адміністрація Інтернату за згодою із первинною профспілковою організацією або трудовим колективом, про що повідомляється Департамент та обласна рада.

12.16. У надзвичайних умовах Інтернат працює згідно із планами цивільної оборони Інтернату, органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, Департаменту.

 

РОЗДІЛ ХІІІ

КОНФІДЕНЦІЙНІСТЬ РОБОТИ ІНТЕРНАТУ

 

13.1.    Перелік матеріалів, документів, що містять комерційну таємницю, затверджується директором Інтернату.

13.2.    Відповідні працівники Інтернату надають письмові зобов’язання про дотримання режиму конфіденційності та несуть відповідальність згідно із чинним законодавством України за розголошення інформації, що містять конфіденційні відомості.

13.3.        Кожен працівник Інтернату надає письмове зобов’язання про дотримання режиму конфіденційності  інформації  щодо  персональних даних,  які йому довірено або стали відомі у зв’язку з виконанням посадових обов’язків. 

 

РОЗДІЛ ХІV

ЗВІТНІСТЬ І КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ІНТЕРНАТУ

 

14.1. Інтернат здійснює бухгалтерський облік результатів фінансово - господарської діяльності і веде статистичну звітність в установленому законом порядку.

14.2. Інтернат щоквартально надає обласній раді та Департаменту звіт про фінансово-господарську діяльність.

14.3. Обласна рада має право проводити планові та позапланові перевірки стану та ефективності використання майна, закріпленого за Інтернатом на праві оперативного управління, та виконання керівником умов контракту.

14.4. Інтернат щомісячно надає обласній раді інформацію про нарахування та перерахування плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що знаходиться в оперативному управлінні Інтернату, за встановленою формою.

14.5. Інтернат щоквартально надає обласній раді інформацію про орендарів, яким передано в оренду майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, за встановленою формою.

14.6. Контроль за якістю харчування, соціально-побутового і медичного обслуговування підопічних, вжиттям санітарно-гігієнічних, протиепідемічних (профілактичних) і протипожежних заходів та наданням вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги здійснюється Департаментом разом з органами охорони здоров’я за участю інших спеціально уповноважених органів у порядку, встановленому чинним законодавством України.

Державний контроль за дотриманням вимог санітарного законодавства та безпечності харчових продуктів здійснюється Держпродспоживслужбою.

Громадський контроль за діяльністю Інтернату здійснює громадська рада.

 

14.7. Контроль за діяльністю Інтернату щодо виконання ним завдань у сфері опіки та піклування над підопічними з числа недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена, здійснюють органи опіки та піклування, на обліку в яких перебувають такі особи.

14.8. Моніторинг дотримання норм законодавства щодо соціального захисту підопічних з метою поліпшення надання соціальних послуг в інтернатах проводиться Мінсоцполітики, іншими спеціально уповноваженими органами, у тому числі із залученням представників громадськості.

14.9. Перевірка роботи і ревізія фінансово-господарської діяльності Інтернату проводиться спеціально уповноваженими органами в порядку, встановленому чинним законодавством України.

 

РОЗДІЛ ХV

ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОЛОЖЕННЯ

 

15.1. Зміни до Положення здійснюються шляхом викладання його у новій редакції та вносяться за тією ж процедурою, за якою затверджувалося і саме Положення.

15.2. Ці зміни набувають чинності з моменту державної реєстрації Положення в новій редакції.

 

РОЗДІЛ ХVІ

ПРИПИНЕННЯ ІНТЕРНАТУ

 

15.1. Припинення Інтернату здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення чи перетворення) або ліквідації у порядку, встановленому чинним законодавством України.

15.2. Припинення Інтернату проводиться за рішенням обласної ради (уповноваженого органу) або за рішенням суду.

15.3. У разі припинення Інтернату (ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) його активи передаються одній або кільком неприбутковим бюджетним закладам (установам) або зараховуються до доходу обласного бюджету.

15.4. У разі припинення Інтернату працівникам, що звільняються, гарантується дотримання їх прав і інтересів відповідно до трудового законодавства України.

15.5. Припинення Інтернату здійснюється з моменту внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.