ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проєкту рішення Харківської обласної ради
«Про хід виконання Програми розвитку дорожнього господарства Харківської області на 2021 – 2025 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 24 грудня 2020 року № 12-VIIІ (зі змінами)»
1. Обґрунтування необхідності прийняття проєкту рішення, цілей, завдань і основних його положень
Зазначене рішення обласної ради підготовлено відповідно до Плану роботи обласної ради.
Рішенням обласної ради від 24 грудня 2020 року № 12-VIIІ затверджено «Програму розвитку дорожнього господарства Харківської області на 2021-2025 роки» (зі змінами) ( далі - Програма), якою визначено фінансове забезпечення заходів Програми за напрямами використання коштів упродовж кожного поточного року щодо будівництва, реконструкції, ремонту і експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах Харківській області.
Фінансове забезпечення реалізації заходів Програми здійснюється за рахунок коштів дорожнього фонду Харківської області, створення якого з 01.01.2018 року затверджено рішенням Харківської обласної ради від 07 грудня 2017 року № 559-VII (зі змінами) (далі – Фонд).
Головним джерелом формування Фонду є субвенція з державного бюджету до бюджету Харківської області на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах (далі – Субвенція).
Загальна протяжність автомобільних доріг загального користування місцевого значення, які знаходяться під управлінням обласної державної адміністрації на балансі державного підприємства «Дороги Харківщини» становить 7 334,0 км.
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах (за рахунок якої виконувались роботи з ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення) у 2024 році не передбачена.
Фінансування заходів Програми у 2024 році здійснювалось за рахунок залишку коштів Субвенції що утворився станом на 01.01.2024 року за результатами виконання дорожніх ремонтних робіт у попередніх роках, коштів обласного бюджету та коштів з бюджетів територіальних громад області.
Заплановані обсяги фінансування Програми на 2024 рік – 140 701,004 тис. грн., у тому числі:
- залишок коштів Субвенції, що утворився станом на 01.01.2024 року за результатами виконання дорожніх ремонтних робіт у 2023 році - 25 437,770 тис. грн ;
- кошти обласного бюджету у сумі 101 500,000 тис. грн.
- кошти місцевих бюджетів територіальних громад області – 13 763,234 тис. грн.
Зважаючи, що Харківська область є однією з тих областей України, по території якої проходить лінія бойових дій з військами рф, у 2024 році продовжено роботу щодо забезпечення безпечного проїзду автомобільними дорогами загального користування місцевого значення, які у воєнний період стають одним з рішучих факторів забезпечення широкого маневру і рухомості військових частин, використовуються як рокадні дороги, важливі складові евакуаційних, медичних, гуманітарних маршрутів для населення, логістичних маршрутів та забезпечення потреб Збройних Сил України, забезпечення транспортного сполучення у періоди ускладнення погодних умов та надзвичайних ситуаціях.
Також слід зазначити, що з питання забезпечення безпечного проїзду автодорогами до обласної військової адміністрації та до Підприємства постійно звертаються командири військових частин Збройних Сил України і ці питання активно відпрацьовуються обласною державною адміністрацією, Державним підприємством «Дороги Харківщини» з військовими.
2. Мета та шляхи її досягнення
Метою проєкту є підведення підсумків виконання заходів Програми за 2024 рік з будівництва, реконструкції, ремонту і експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності, фінансування яких здійснювалось за рахунок коштів субвенції з державного бюджету до бюджету Харківської області.
3. Посилання на нормативно-правові акти, відповідно до яких було розроблено даний проєкт рішення
Проєкт рішення Харківської обласної ради підготовлено відповідно нормативно-правових актів:
Бюджетний кодекс України;
Закон України «Про державний бюджет України на 2024 рік»;
Закон України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України»;
Закон України «Про автомобільні дороги»;
Закон України «Про дорожній рух»;
Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»;
Розпорядження начальника Харківської обласної військової адміністрації від 22.12.2023 № 1002 В «Про обласний бюджет Харківської області на 2024 рік» (зі змінами).
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація проєкту рішення не потребує матеріальних та інших витрат.
5. Позиція заінтересованих органів
Проєкт рішення не підлягає погодженню з іншими органами.
6. Регіональний аспект
Проєкт рішення стосується інтересів регіону в частині будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, будівництва, реконструкції і ремонту вулиць і доріг у населених пунктах, що перебувають у комунальній власності.
7. Громадське обговорення
Прийняття рішення обласної ради не потребує консультацій з громадськістю.
8. Обґрунтування очікуваних соціально-економічних, правових та інших результатів, у разі реалізації рішення
Реалізація проєкту рішення дозволить посилити контроль за:
- належним утриманням автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг у населених пунктах, що перебувають у комунальній власності на території Харківської області, покращити їх технічний стан;
- безпекою і організацією руху на автомобільних дорогах;
Директор Департаменту
капітального будівництва
Харківської обласної військової
адміністрації Ігор ЛЯЛЮК
«____» ________________ 2025 року