Звіт

постійної комісії обласної ради

з питань охорони здоров’я, материнства і дитинства

про роботу за 2024 рік

 

Постійна комісія обласної ради з питань охорони здоров’я, материнства і дитинства (далі – постійна комісія) створена рішенням обласної ради
від 11 грудня 2020 року № 5-VІІІ.

На кінець звітного періоду у складі постійної комісії працювали 10 депутатів.

Свою роботу комісія здійснювала відповідно до чинного законодавства України, плану роботи обласної ради, плану роботи постійної комісії, щотижневих планів основних заходів обласної ради та окремих доручень голови і заступників голови обласної ради.

За звітній період проведено 16 засідань постійної комісії, на яких розглянуто 131 питання, у тому числі: 84 проєктів рішень обласної ради та 38 проєктів розпоряджень голови обласної ради.

Більшість питань, що розглядались на засіданнях постійної комісії, стосувалися:

- вирішення кадрових питань з керівниками обласних комунальних підприємств та закладів галузі охорони здоров’я (24 %);

- розгляду та погодження проведення реконструкцій та капітальних ремонтів обласних комунальних некомерційних підприємств галузі охорони здоров’я (17 %);

- оптимізації обласних комунальних підприємств та закладів медичної сфери шляхом приєднання, реорганізації та перейменування (11 %);

- затвердження статутів (11 %);

- списання або передачі майна з балансу на баланс обласних комунальних підприємств та закладів (8 %);

- спільної власності (8 %);

- оренди майна (7 %);

-  надання дозволу комунальним некомерційним підприємствам охорони здоров’я, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, на укладання договорів про спільну діяльність із закладами вищої освіти (4 %).

На засіданнях постійної комісії особливу увагу депутати приділяли питанням, пов’язаним із фінансуванням та реалізацією заходів, спрямованих на розвиток сфери охорони здоров’я, у тому числі в умовах воєнної агресії російської федерації, підвищення доступності та якості надання медичної допомоги, а також питанням щодо впровадження медичної реформи, у рамках комплексної обласної програми «Здоров’я Слобожанщини» на 2023-2025 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 24 грудня 2022 року № 464-VIII (зі змінами), а також регіональної цільової програми «Здоров’я сім’ї» Харківської області на 2020-2027 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 27 лютого 2020 року № 1201-VІІ (зі змінами).

На виконання заходів регіональної цільової програми «Здоров’я сім’ї» Харківської області на 2020-2027 роки протягом 2024 року Харківським регіональним центром розширеного неонатального скринінгу, який відкрито у квітні 2023 року на базі КНП ХОР «МІЖОБЛАСНИЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ МЕДИКО-ГЕНЕТИЧНИЙ ЦЕНТР – ЦЕНТР РІДКІСНИХ (ОРФАННИХ) ЗАХВОРЮВАНЬ», проведено понад 50 тис. досліджень.

Вказані дослідження допомагають виявляти та вчасно лікувати спадкові захворювання у новонароджених. Завдяки ранній діагностиці та своєчасному лікуванню вдається значно полегшити перебіг хвороб або навіть повністю їх запобігти.

Значну увагу також було приділено реалізації завдань та заходів комплексної обласної програми «Здоров’я Слобожанщини» на 2023-        2025 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 24 грудня 2022 року № 464-VIIІ (зі змінами).

Загальний обсяг коштів, освоєних у 2024 році,
склав 510 347,138 тис. грн, у тому числі на:

-                    оснащення медичним та іншим обладнанням комунальних закладів охорони здоров’я (комунальних некомерційних підприємств), що знаходяться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області – 95 152,160 тис. грн (придбано медичне обладнання для КНП ХОР «ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ» та КНП ХОР «ОБЛАСНА КЛІНІЧНА НАРКОЛОГІЧНА ЛІКАРНЯ»);

-                    надання медичної допомоги хворим 413 959,073 тис. грн (фінансування закладів охорони здоров’я  обласного підпорядкування);

-                    проведення капітальних ремонтів та реконструкцій в комунальних закладах охорони здоров’я (комунальних некомерційних підприємствах), що знаходяться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, – 1 235,905 тис. грн.

З метою підвищення рівня надання медичних послуг, оптимізації мережі комунальних закладів охорони здоров’я та ефективного використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області у рамках Програми було:

припинено КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР ПРОФІЛАКТИКИ І БОРОТЬБИ ЗІ СНІДОМ» шляхом приєднання до КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНА ДИТЯЧА ІНФЕКЦІЙНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ»;

припинено КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ ШКІРНО-ВЕНЕРОЛОГІЧНИЙ ДИСПАНСЕР № 2» шляхом приєднання до КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНА ДИТЯЧА ІНФЕКЦІЙНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ»;

припинено КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ БУДИНОК ДИТИНИ № 3» шляхом приєднання до КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ЦЕНТР МЕДИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ "БЕРЕГИНЯ"»;

припинено КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я «ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР МЕДИКО-СОЦІАЛЬНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ» шляхом приєднання до КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ»;

а також здійснено заходи з перейменування:

КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ДИСПАНСЕР РАДІАЦІЙНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ» на КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ КАРДІОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР»;

КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ № 3» на КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ`Я»;

ДЕРЖАВНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР ПРОТЕЗУВАННЯ ТА РЕАБІЛІТАЦІЇ» на КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ЦЕНТР ПРОТЕЗУВАННЯ ТА РЕАБІЛІТАЦІЇ».

Зазначені заходи дозволять внести вказані вище підприємства до переліку закладів спроможної мережі закладів охорони здоров’я Харківського госпітального округу, укласти договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій із Національною службою здоров’я та отримати державні кошти за рахунок медичної субвенції на придбання медичного обладнання.

Відповідно до статті 7 Закону України «Про судову експертизу» в березні 2024 року постійною комісією було розглянуто та підтримано питання «Про передачу цілісного майнового комплексу КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ХАРКІВСЬКОГО ОБЛАСНОГО БЮРО СУДОВО-МЕДИЧНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області у державну власність до сфери управління Міністерства охорони здоров’я України».

Вказаним вище Законом передбачено, що виключно державними спеціалізованими установами здійснюється судово-експертна діяльність, пов’язана з проведенням криміналістичних, судово-медичних і судово-психіатричних експертиз. Враховуючи зазначене, обласною радою 10 квітня 2024 року було прийнято відповідне рішення.

У червні 2024 року згідно з Законом України «Про подолання туберкульозу в України» постійною комісією розглянуто та погоджено питання, ініційоване Харківською обласною військовою адміністрацією, щодо оптимізації фтизіопульмонологічної служби Харківської області.

Вказаним Законом передбачено створення регіонального фтизіатричного центру, що функціонує в організаційно-правовій формі комунального некомерційного підприємства та має на меті координувати надання протитуберкульозної медичної допомоги населенню Харківської області, а також забезпечувати надання медичних послуг із діагностики та лікування дорослих і дітей із туберкульозом в амбулаторних та стаціонарних умовах за договором про медичне обслуговування населення.

Відповідно до рішення обласної ради від 24 червня 2024 року
№ 884-VIII такий регіональний фтизіопульмонологічний центр було створено на базі
КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ ПРОТИТУБЕРКУЛЬОЗНИЙ ДИСПАНСЕР № 1». У процесі реорганізації до вказаного центру приєднано також інші комунальні некомерційні підприємства, а саме: КНП ХОР «ОБЛАСНИЙ ПРОТИТУБЕРКУЛЬОЗНИЙ ДИСПАНСЕР № 3», КНП ХОР «ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ ПРОТИТУБЕРКУЛЬОЗНИЙ ДИСПАНСЕР
№ 7», КНП ХОР «ОБЛАСНИЙ ТУБЕРКУЛЬОЗНИЙ САНАТОРІЙ "ВОЛОДИМИРСЬКИЙ"», КНП ХОР «ОБЛАСНИЙ ТУБЕРКУЛЬОЗНИЙ САНАТОРІЙ "ЗАНКИ"», КНП ХОР «ОБЛАСНИЙ ТУБЕРКУЛЬОЗНИЙ САНАТОРІЙ "ШАРІВКА"», КНП ХОР «ОБЛАСНИЙ ТУБЕРКУЛЬОЗНИЙ САНАТОРІЙ "РІПКИ"», КНП ХОР «ОБЛАСНИЙ ДИТЯЧИЙ ТУБЕРКУЛЬОЗНИЙ КЛІНІЧНИЙ САНАТОРІЙ».

Враховуючи, що Постановою Верховної Ради України від 19 вересня 2024 року № 3984-IX «Про перейменування окремих населених пунктів та районів» місто Красноград перейменовано у місто Берестин, постійна комісія підтримала клопотання КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я «КРАСНОГРАДСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ щодо його перейменування на КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я «БЕРЕСТИНСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ.

У листопаді 2024 року на виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 22 жовтня 2024 року «Щодо протидії корупційним та іншим правопорушенням під час встановлення інвалідності посадовим особам державних органів», уведеного в дію Указом Президента України 22.10.2024 № 732, постійною комісією розглянуто та підтримано питання, ініційоване Харківською обласною військовою адміністрацією, щодо припинення КЗОЗ «ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР МЕДИКО-СОЦІАЛЬНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ».

Мета прийняття такого рішення – приведення у відповідність із нормативно-правовими актами механізму оцінювання повсякденного функціонування особи, з одночасним збереженням необхідного рівня доступності та якості надання медичної допомоги, підвищенням рівня медичного обслуговування населення, забезпеченням ефективного використання кадрового потенціалу, як це передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1338 «Про деякі питання запровадження оцінювання повсякденного функціонування особи». Отже, з  1 січня 2025 року експертиза щодо встановлення інвалідності для повнолітніх осіб, відповідно до законодавства, має проводитися експертними командами з оцінювання повсякденного функціонування особи, сформованими на базі кластерних і надкластерних лікарень.

Протягом звітного періоду за участі членів постійної комісії до комплексної обласної програми «Здоров’я Слобожанщини» на 2023 –
2025 роки
вносилися зміни та доповнення з метою ефективного використання коштів обласного бюджету та підвищення якості надання медичної допомоги населенню.

Так, рішенням обласної ради від 27 червня 2024 року № 860-VIII було внесено зміни до пункту 3. «Реформування закладів охорони здоров’я із зміцненням матеріально-технічної бази комунальних закладів охорони здоров’я (некомерційних підприємств), що знаходяться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області та фінансуються за рахунок обласного бюджету» розділу 7. «Напрями діяльності та заходи Програми на 2023 – 2025 роки» з метою завершення робіт по проєкту з реконструкції господарського корпусу КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ ГОСПІТАЛЬ ВЕТЕРАНІВ ВІЙНИ», з виділенням приміщень під реабілітаційний центр (відповідно до зведеного кошторису вартість робіт складає 13 млн 567 тис. 946 грн).

Окрім цього, з метою підготовки закладів/некомерційних підприємств охорони здоров’я до роботи в осінньо-зимовий період та до роботи в умовах воєнної агресії рф, рішенням обласної ради від 28 листопада 2024 року
№ 1009-VІІI внесено зміни до заходів програми, які дозволять проведення не тільки капітальних ремонтів будівель та споруд цих закладів, а й реконструкцію.

Цим же рішенням затверджено план регіонального замовлення на підготовку та перепідготовку кадрів в обласних медичних коледжах на 2025-2026 навчальний рік.

Регулярно на своїх засіданнях комісія розглядає питання про хід виконання програм, контроль за якими на неї покладено. Так, на засіданні від 16 вересня 2024 року розглянуто питання «Про хід виконання у 2023 році комплексної обласної програми «Здоров’я Слобожанщини» на 2023-2025 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 24 грудня 2022 року
№ 464-VIII (зі змінами)».

На виконання завдань та заходів Програми протягом 2023 року з обласного бюджету було виділено 367 758,171 тис. грн, що дозволило: удосконалити матеріально-технічну базу комунальних закладів охорони здоров’я Харківської області, насамперед, тих, що надають медичну допомогу третинного рівня, забезпечивши оновленим сучасним медичним обладнанням; вжити заходів із профілактики та лікування онкологічних, серцево-судинних та судинно-мозкових захворювань; забезпечити надання  медичної допомоги хворим нефрологічного профілю.

Окрім цього, зважаючи на норми статті 33 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», комунальними закладами та комунальними некомерційним підприємствам охорони здоров’я, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, на постійній основі провадиться спільна діяльність із закладами вищої медичної освіти – забезпечується розміщення їхніх навчально-наукових підрозділів (клінічних кафедр) на умовах договорів про спільну діяльність.

На підставі зазначеного, за погодженням із постійною комісією,
27 червня 2024 року було прийнято рішення обласної ради «Про надання дозволу комунальним некомерційним підприємствам охорони здоров’я, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, на укладання договорів про спільну діяльність із ХАРКІВСЬКИМ НАЦІОНАЛЬНИМ МЕДИЧНИМ УНІВЕРСИТЕТОМ».

Також протягом року постійною комісією розглядалися проєкти договорів про спільну діяльність між обласними комунальними некомерційними підприємствами та ХАРКІВСЬКИМ НАЦІОНАЛЬНИМ МЕДИЧНИМ УНІВЕРСИТЕТОМ, а також ХАРКІВСЬКИМ НАЦІОНАЛЬНИМ УНІВЕРСИТЕТОМ імені В.Н. КАРАЗІНА. За результатами розгляду всі проєкти договорів були погоджені.

З метою забезпечення злагодженої та консолідованої роботи органів влади та громадянського суспільства на рівні області депутати постійної комісії співпрацюють із галузевими підрозділами обласної військової адміністрації, радами усіх рівнів області, установами різних форм власності, громадськими та волонтерськими організаціями.

 

 

 

Голова постійної комісії                                                   Світлана РОТАЧ