ЗАТВЕРДЖЕНО:

Рішення Харківської обласної ради

«___» _________ 2025 № _______ - VIII

 

 

 

ПОГОДЖУЮ:

Директор Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації

 

_______________ Ольга БЕЗПАЛОВА

 

 

 

 

 

 

С Т А Т У Т

 

КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

«ХАРКІВСЬКА ГУМАНІТАРНО - ПЕДАГОГІЧНА АКАДЕМІЯ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

 

(нова редакція)

                                                                             

 

 

 

Погоджено Конференцією трудового колективу Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

від «20» листопада 2024 року

протокол № 3

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Харків

2025 рік

РОЗДІЛ І

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1.  КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ХАРКІВСЬКА ГУМАНІТАРНО-ПЕДАГОГІЧНА АКАДЕМІЯ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
(далі – Академія) – заклад вищої освіти, що провадить інноваційну освітню діяльність, пов’язану з наданням вищої освіти на першому і другому рівнях за однією чи кількома галузями знань, здійснює підготовку на третьому  рівні вищої освіти за певними спеціальностями, проводить фундаментальні та/або прикладні наукові дослідження, є провідним науковим і методичним центром, має розвинуту інфраструктуру навчальних, наукових підрозділів, сприяє поширенню наукових знань та провадить культурно-просвітницьку діяльність.

1.2.  Академія є правонаступником Харківського гуманітарно-педагогічного інституту відповідно до рішення Харківської обласної ради
від 16 червня 2011 року № 197-
VI.

Харківський гуманітарно-педагогічний інститут є правонаступником Харківського педагогічного коледжу, який було реорганізовано шляхом перетворення в Інститут відповідно до розпорядження голови Харківської обласної державної адміністрації від 21 жовтня 2004 року № 424.

Рішенням колегії Міністерства освіти України від 26 травня 1993 року
№ 12/2 Харківському педагогічному училищу надано статус коледжу і змінено назву на Харківський педагогічний коледж.

1.3. Академія  належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.

1.4. Повне найменування Академії:

українською мовою – КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ХАРКІВСЬКА ГУМАНІТАРНО-ПЕДАГОГІЧНА АКАДЕМІЯ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ;

англійською мовою – MUNICIPAL ESTABLISHMENT «KHARKIV HUMANITARIAN PEDAGOGICAL ACADEMY» OF KHARKIV REGIONAL COUNCIL.

Скорочене найменування Академії:

українською мовою – КЗ «ХГПА»;

англійською мовою – ME «KhHPA».

1.5. Місцезнаходження (юридична адреса) Академії: Україна, 61001
місто Харків, провулок Руставелі, будинок 7.

1.6. Органом, що здійснює управління майном Академії, є Харківська обласна рада. Галузеву політику та розвиток Академії забезпечує Департамент науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації (далі за текстом – Департамент науки і освіти). Повноваження Департаменту науки і освіти щодо управління діяльністю Академії визначаються відповідними рішеннями обласної ради, розпорядженнями голови (начальника) Харківської обласної державної (військової) адміністрації та чинним законодавством України.

1.7. Академія є юридичною особою публічного права, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових й особистих немайнових прав і мати обов’язки, бути позивачем і відповідачем у судах загальної юрисдикції.

Академія має самостійний баланс, рахунки в територіальному органі Державної казначейської служби України у Харківській області та в установах банків, печатку із зображенням Державного герба України, інші печатки, штампи та бланки, а також емблему та свою атрибутику.

1.8. Відповідно до рішення Акредитаційної комісії від 03 червня 2014 року, протокол № 109 (наказ Міністерства освіти і науки України від 11 червня
2014 року № 2323л) Академію визнано акредитованою за статусом вищого навчального закладу.

1.9. Відповідно до Переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 266, в Академії здійснюється освітня діяльність з таких галузей знань, що забезпечують підготовку фахівців:

01 – Освіта/Педагогіка;

03 – Гуманітарні науки;

05 – Соціальні та поведінкові науки;

07 – Управління та адміністрування;

09 – Біологія;

12 – Інформаційні технології;

23 – Соціальна робота.

1.10. Академія є неприбутковим закладом вищої освіти та не має на меті отримання прибутку (доходу). Академія внесена до Реєстру неприбуткових установ та організацій у порядку, визначеному чинним законодавством України.

1.11.  Академія користується пільгами, встановленими чинним законодавством України для  закладів освіти.

1.12.  Втручання органів державної влади в навчальну, наукову, господарську та іншу діяльність Академії допускається лише у випадках, передбачених чинним законодавством України.

1.13. Освітній процес та діловодство в Академії ведуться державною мовою. Застосування інших мов можливе у випадках, передбачених чинним законодавством України.

1.14. У своїй діяльності Академія керується Конституцією України, законами України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної ради, розпорядженнями голови (начальника) Харківської обласної державної (військової) адміністрації, наказами Департаменту науки і освіти, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.

 

РОЗДІЛ ІІ

СТРУКТУРНІ ПІДРОЗДІЛИ АКАДЕМІЇ

 

2.1. Структурні підрозділи Академії створюються рішенням Вченої ради Академії відповідно до чинного законодавства України та головних завдань діяльності Академії і функціонують згідно із окремими Положеннями, затвердженими ректором Академії.

2.2. Основними структурними підрозділами Академії є факультети, кафедри, бібліотека.

2.2.1. Факультет – структурний підрозділ Академії, що об’єднує не менш як три кафедри та/або лабораторії, які в сукупності забезпечують підготовку не менше 200 здобувачів вищої освіти денної форми навчання.

Безпосереднє управління діяльністю факультету здійснює його декан, який повинен мати науковий ступінь та/або вчене (почесне) звання відповідно до профілю факультету.

2.2.2. Кафедра – базовий структурний підрозділ Академії, що провадить освітню, методичну та/або наукову діяльність за певною спеціальністю (спеціалізацією) чи міжгалузевою групою спеціальностей, до складу якого входить не менше п’яти науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менш як три з них мають науковий ступінь або вчене (почесне) звання.

Керівництво діяльністю кафедри здійснює завідувач кафедри, який повинен мати науковий ступінь та/або вчене (почесне) звання відповідно до профілю кафедри.

2.3. В Академії функціонує бібліотека, бібліотечний фонд якої відповідає вимогам стандартів освітньої діяльності.

2.4. До складу Академії також входять відділи, служби, підрозділи, які забезпечують організацію, проведення й контроль навчальної, методичної, наукової, виховної, фінансово-господарської діяльності, інші структурні підрозділи, діяльність яких не заборонена чинним законодавством України.

2.5. Академія у своєму складі має відокремлені структурні підрозділи без права юридичної особи, що провадять освітню діяльність у сфері фахової   передвищої освіти. Діяльність відокремлених структурних підрозділів регулюється законодавством України, цим Статутом та окремими Положеннями. Відокремлені структурні підрозділи очолюють директори, які підпорядковані ректору Академії і діють на підставі відповідного доручення.

Відокремленими структурними підрозділами Академії є:

-    БАЛАКЛІЙСЬКИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ФАХОВИЙ коледж КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ХАРКІВСЬКА ГУМАНІТАРНО-ПЕДАГОГІЧНА АКАДЕМІЯ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ;

-    БЕРЕСТИНСЬКИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ХАРКІВСЬКА ГУМАНІТАРНО-ПЕДАГОГІЧНА АКАДЕМІЯ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ;

-    Харківський ПЕДАГОГІЧНИЙ ФАХОВИЙ коледж КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ХАРКІВСЬКА ГУМАНІТАРНО-ПЕДАГОГІЧНА АКАДЕМІЯ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ.

 

РОЗДІЛ ІІІ

ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЗАСНОВНИКА

 

3.1. Харківська обласна рада, як засновник Академії, здійснює такі повноваження:

-    надає повноваження ректору Академії для безпосереднього управління діяльністю Академії відповідно до чинного законодавства України;

-    затверджує Статут Академії за погодженням із Департаментом науки і освіти та зміни до нього;

-    призначає за результатами конкурсу (виборів) на умовах контракту та звільняє із займаної посади ректора Академії відповідно до Закону України «Про вищу освіту»;

-    здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю та ефективністю використання майна Академії;

-    здійснює контроль за дотриманням Статуту Академії;

-    ухвалює рішення про припинення Академії шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу чи перетворення) або ліквідації;

-    закріплює за Академією на праві оперативного управління необхідне для здійснення статутної діяльності майно;

-      погоджує здійснення Академією нового будівництва, ремонтно-будівельних (капітальних ремонтів) та будівельно-монтажних робіт;

-    здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством України.

3.2. Харківська обласна рада може делегувати частину або всі свої повноваження органам виконавчої влади або уповноваженому органу.

 

РОЗДІЛ ІV

ОБСЯГ ЦИВІЛЬНОЇ ПРАВОЗДАТНОСТІ АКАДЕМІЇ

 

4.1. Цивільна правоздатність Академії виникає з моменту її державної реєстрації і складається з прав та обов’язків.

4.2. Для виконання своїх завдань Академія має право:

-    ухвалювати необхідні рішення і здійснювати дії, які віднесені до компетенції Академії і не суперечать чинному законодавству України;

-    розробляти та реалізовувати освітні програми в межах ліцензованої спеціальності;

-    самостійно визначати форми і тривалість навчання та форми організації освітнього процесу;

-    обирати типи програм підготовки бакалаврів і магістрів, що передбачені Міжнародною стандартною класифікацією освіти;

-    формувати структуру і план прийому здобувачів освіти;

-    формувати структуру педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників відповідно до вимог чинного законодавства України;

-    забезпечувати підвищення кваліфікації фахівців у формі стажування науково-педагогічних та педагогічних працівників закладів освіти;

-    здійснювати атестацію педагогічних працівників Академії та її структурних підрозділів відповідно до чинного законодавства України;

-    формувати структуру та за погодженням з Департаментом науки і освіти  затверджувати штатний розпис Академії;

-    запроваджувати рейтингове оцінювання освітніх, науково-дослідницьких та інноваційних досягнень учасників освітнього процесу;

-    надавати освітні, додаткові освітні та інші платні послуги відповідно до чинного законодавства України;

-    самостійно запроваджувати спеціалізації, визначати їх зміст і програми навчальних дисциплін;

-    присвоювати освітньо-кваліфікаційні рівні, присуджувати ступені вищої освіти здобувачам вищої освіти, які відповідно до чинного законодавства України успішно пройшли процедуру атестації після завершення навчання на відповідному рівні освіти;

-    організовувати фахову підготовку і стажування здобувачів вищої освіти (студентів) за кордоном;

-    з дозволу Департаменту науки і освіти утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати відокремлені структурні підрозділи Академії;

-    створювати власну соціально-побутову базу, мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних закладів або використовувати за договором інші матеріально-технічні бази;

-    проводити на підставі відповідних договорів співпрацю з іншими навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, установами, організаціями України;

-    розміщувати свої навчальні, науково-дослідні та навчально-наукові підрозділи в установах та організаціях України;

-    встановлювати відповідно до чинного законодавства України прямі зв’язки з навчальними й науковими закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями, підприємствами, фірмами, фондами та іншими організаціями, укладати з ними договори про співробітництво;

-    запроваджувати власну символіку та атрибутику;

-    визначати та встановлювати форми морального та матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;

-    звертатися з ініціативою до центральних органів, що здійснюють управління у сфері вищої освіти, про внесення змін до чинних або розроблення нових нормативно-правових актів у сфері вищої освіти, а також брати участь у роботі над проєктами;

-    здійснювати спільну видавничу діяльність (видання наукової, навчальної, навчально-методичної, методичної літератури, газет, журналів тощо);

-    провадити фінансово-господарську та іншу діяльність відповідно до чинного законодавства України та Статуту Академії;

-        за погодженням Харківської обласної ради здійснювати нове будівництво, ремонтно-будівельні (капітальний ремонт) та будівельно-монтажні роботи;

-    розпоряджатися власними надходженнями, зокрема від надання платних послуг, які надаються відповідно до чинного законодавства України;

-    отримувати кошти, матеріальні цінності (будинки, земельні ділянки, споруди, обладнання, транспортні та технічні засоби тощо) благодійну допомогу від органів місцевого самоврядування,  громадських організацій, юридичних та фізичних осіб України або інших країн;

-    відкривати поточні та депозитні рахунки в установах банків та територіальному органі Державної казначейської служби України у Харківській області;

-    користуватися земельними ділянками відповідно до чинного законодавства України;

-    організовувати, проводити в позанавчальний час (у тому числі під час канікул, у святкові, неробочі та вихідні дні) заходи за освітнім, науковим, художнім, туристичним, екологічним, спортивним, оздоровчим та гуманітарним напрямами;

-    організовувати міжнародні конференції, симпозіуми, конгреси та інші заходи;

-    здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.

4.3. Академія зобов’язана:

-    вживати заходів, у тому числі шляхом запровадження відповідних новітніх технологій, щодо запобігання та виявлення академічного плагіату в наукових роботах науково-педагогічних, педагогічних, інших працівників і здобувачів вищої освіти та притягнення їх до дисциплінарної відповідальності;

-    мати внутрішню систему забезпечення якості освіти;

-    створювати необхідні умови для здобуття вищої освіти особами з особливими освітніми потребами;

-    оприлюднювати на офіційному вебсайті, на інформаційних стендах та в будь-який інший спосіб інформацію про реалізацію своїх прав і виконання зобов’язань.

4.4. Основними напрямами діяльності Академії є:

-    підготовка згідно із регіональним замовленням і договірними зобов’язаннями висококваліфікованих фахівців різних ступенів вищої освіти;

-    підготовка науково-педагогічних та педагогічних кадрів;

-    навчально-виховна робота;

-    науково-дослідна та інноваційна діяльність;

-    культурно-освітня, методична, фінансово-господарська діяльність;

-    здійснення зовнішніх зв’язків;

-    міжнародна співпраця;

-    надання платних послуг, не заборонених чинним законодавством України.

4.5. Під час освітнього процесу не допускається залучення науково-педагогічних, педагогічних та інших працівників, здобувачів вищої освіти (студентів) Академії до участі в політичних акціях і релігійних заходах.

Діяльність політичних партій та релігійних організацій в Академії забороняється.

 

РОЗДІЛ V

УПРАВЛІННЯ АКАДЕМІЄЮ

 

5.1. Безпосереднє керівництво Академією здійснює ректор, який призначається на посаду за результатами конкурсу (виборів) на умовах контракту та звільняється із займаної посади рішенням Харківської обласної ради в установленому порядку.

5.2. Ректор повинен вільно володіти державною мовою, мати вчене звання та науковий ступінь і стаж роботи на посадах науково-педагогічних працівників не менш як 10 років. Кандидат на посаду ректора має бути громадянином України. Одна і та сама особа не може бути ректором більше ніж два строки.

Строк найму, права, обов’язки і відповідальність ректора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом, укладеним із обласною радою.

5.3. Ректор Академії у межах наданих йому повноважень:

-    організовує діяльність Академії;

-    представляє Академію в державних та інших органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування;

-    вирішує питання фінансово-господарської діяльності Академії, затверджує його структуру і штатний розпис в межах затвердженого фонду оплати праці та загальної штатної чисельності;

-    видає накази й розпорядження, дає доручення, обов’язкові для виконання всіма учасниками освітнього процесу і структурними підрозділами Академії;

-    відповідає за результати діяльності Академії перед обласною радою та Департаментом науки і освіти;

-    є користувачем майна Академії та розпорядником коштів;

-    контролює та несе відповідальність за стан і збереження майна, закріпленого за Академією на праві оперативного управління;

-    забезпечує виконання кошторису видатків і доходів Академії, укладає договори;

-    приймає рішення про утворення, реорганізацію та ліквідацію структурних підрозділів Академії;

-    затверджує Положення про структурні підрозділи Академії та здійснює контроль за їх діяльністю;

-    створює дорадчі та робочі органи Академії, визначає їх структуру та повноваження;

-    призначає на посаду та звільняє із займаної посади працівників Академії, директорів відокремлених структурних підрозділів та їх заступників, у встановленому законодавством України та цим Статутом порядку;

-    забезпечує охорону праці, дотримання протипожежної безпеки;

-    визначає функціональні обов’язки працівників Академії;

-    застосовує заходи морального та матеріального заохочення до працівників Академії;

-    формує контингент здобувачів вищої освіти, які навчаються в Академії;

-    відраховує з Академії та поновлює на навчання в ній здобувачів вищої освіти (студентів) за погодженням з органами студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією Академії (якщо дана особа є членом профспілки), з підстав, установлених Законом України «Про вищу освіту»;

-    забезпечує організацію та здійснення контролю за виконанням навчальних планів і  освітніх програм;

-    контролює дотримання всіма підрозділами штатно-фінансової дисципліни;

-    здійснює контроль за якістю роботи педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників;

-    забезпечує створення умов для дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Академії;

-    сприяє та створює умови для діяльності органів студентського самоврядування, первинної профспілкової організації Академії, громадських організацій, які діють в Академії;

-    сприяє формуванню здорового способу життя у здобувачів вищої освіти, зміцненню спортивно-оздоровчої бази Академії, створює належні умови для занять масовим спортом;

-    спільно з виборним органом первинної профспілкової організації Академії подає для затвердження конференції трудового колективу Правила внутрішнього розпорядку та Колективний договір і після затвердження підписує їх;

-    здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством України та цим Статутом.

5.4. Ректор Академії щороку звітує перед Харківською обласною радою та конференцією трудового колективу й оприлюднює щорічний звіт про свою діяльність на вебсайті Академії.

5.5. Після виходу на пенсію з посади ректора особа, яка працювала на цій посаді не менш як 10 років підряд, може бути призначена радником ректора Академії за рахунок власних надходжень Академії.

Радник ректора Академії здійснює свої повноваження відповідно до Положення про радника ректора Академії, затвердженого Вченою радою Академії. 

5.6. Ректор Академії може делегувати частину своїх повноважень проректорам і керівникам структурних підрозділів.

5.7. Вчена рада є колегіальним органом управління Академії, що утворюється строком на п’ять років і склад якої затверджується наказом ректора протягом п’яти робочих днів з дня закінчення повноважень попереднього складу Вченої ради та діє на підставі Положення, затвердженого ректором Академії.

Вчену раду Академії очолює її голова, який обирається таємним голосуванням з числа членів Вченої ради, які мають науковий ступінь та/або вчене (почесне) звання, на строк діяльності Вченої ради.

До складу Вченої ради входять за посадами ректор, перший проректор, проректори, директори відокремлених структурних підрозділів, декани факультетів, учений секретар, директор бібліотеки, головний бухгалтер, голова первинної профспілкової організації.

Також до складу Вченої ради входять виборні представники, які представляють науково-педагогічних працівників і обираються з числа завідувачів кафедр, професорів, докторів філософії (кандидатів наук), докторів наук; виборні представники, які представляють інших працівників Академії і які працюють у ній на постійній основі; керівники органів студентського самоврядування Академії.

Вибори до складу Вченої ради починаються за 30 календарних днів до закінчення повноважень попереднього складу Вченої ради.

Виборні представники з числа працівників Академії обираються конференцією трудового колективу Академії за поданням структурних підрозділів, у яких вони працюють, а виборні представники з числа здобувачів вищої освіти обираються здобувачами вищої освіти шляхом прямих таємних виборів.

За рішенням Вченої ради до її складу можуть входити також представники організацій роботодавців. При цьому не менш як 75 відсотків складу Вченої ради повинні становити науково-педагогічні працівники Академії і не менш як 10 відсотків – виборні представники з числа здобувачів вищої освіти.

Вчена рада Академії:

-    визначає стратегію і перспективні напрями розвитку освітньої, наукової та інноваційної діяльності Академії;

-    розробляє і подає конференції трудового колективу проект Статуту Академії, а також рішення про внесення змін і доповнень до нього;

-    ухвалює фінансовий план і річний фінансовий звіт Академії;

-    визначає систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти;

-    ухвалює за поданням ректора рішення про утворення, реорганізацію та ліквідацію структурних підрозділів Академії;

-    затверджує Положення про організацію освітнього процесу, освітні програми та навчальні плани для кожного рівня вищої освіти та спеціальності в Академії;

-    ухвалює рішення з питань організації освітнього процесу, визначає строки навчання на відповідних рівнях;

-     затверджує зразок та порядок виготовлення документів про вищу освіту, у тому числі спільних і подвійних дипломів;

-    заслуховує звіти керівників структурних підрозділів Академії про результати їхньої роботи;

-    ухвалює основні напрями проведення наукових досліджень та інноваційної діяльності;

-    оцінює науково-педагогічну діяльність структурних підрозділів;

-    присвоює вчені звання професора та доцента і подає відповідні рішення на затвердження до атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України;

-    подає наукові роботи, підручники, монографії на здобуття державних і міжнародних премій;

-    розглядає інші питання діяльності Академії відповідно до Закону України «Про вищу освіту» та цього Статуту.

Засідання Вченої ради є правомочним, якщо в ньому беруть участь не менш як дві третини її персонального складу. Рішення Вченої ради вважається ухваленим, якщо за нього проголосувала більшість членів Вченої ради, які взяли участь у голосуванні.

Рішення Вченої ради вводяться в дію наказами ректора.

5.8. Вчена рада факультету є колегіальним органом факультету Академії і утворюється терміном на п’ять років та діє на підставі Положення про Вчену раду факультету, затвердженого ректором Академії.

Вчену раду факультету очолює її голова - декан факультету.

До складу Вченої ради факультету входять за посадами завідувачі кафедр, керівники органів студентського самоврядування факультету, а також виборні представники, які представляють науково-педагогічних працівників і обираються з числа професорів, докторів філософії (кандидатів наук), докторів наук, доцентів; виборні представники, які представляють інших працівників факультету і працюють у ньому на постійній основі; виборнi представники з числа здобувачів вищої освіти Академії.

При цьому не менш як 75 вiдсоткiв загальної чисельності складу Вченої ради факультету мають становити науково-педагогiчнi працiвники факультету i не менш як 10 вiдсоткiввиборнi представники з числа здобувачів вищої освіти.

Виборні представники з числа представників факультету обираються органом громадського самоврядування факультету за поданням структурних пiдроздiлiв, в яких вони працюють, а виборнi представники з числа здобувачів вищої освіти Академії,вищим органом студентського самоврядування факультету.

До компетенції Вченої ради факультету належать: визначення загальних напрямів наукової діяльності факультету; обрання на посаду таємним голосуванням викладачів, старших викладачів; вирішення питань організації освітнього процесу на факультеті; ухвалення звіту факультету; розглядання інших питань, що не суперечить чинному законодавству України, цьому Статуту та Положення про Вчену раду факультету.

Рішення Вченої ради факультету вводяться в дію розпорядженнями декана факультету. Рішення Вченої ради факультету може бути скасовано Вченою радою Академії.

5.9. Наглядова рада Академії створюється за рішенням Харківської обласної ради для здійснення нагляду за управлінням майном Академії, додержанням мети її створення за поданням ректора Академії та діє на підставі Положення, затвердженого Харківською обласною радою.

До складу наглядової ради входять представники органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, громадські діячі, діячі освіти та науки, керівники підприємств, установ, організацій. До складу наглядової ради не можуть входити здобувачі вищої освіти та працівники Академії. Голова, його заступники та члени наглядової ради виконують свої обов’язки на громадських засадах.

Персональний склад наглядової ради затверджується Вченою радою Академії за поданням ректора Академії. Термін повноважень наглядової ради становить п’ять років.

Наглядова рада Академії сприяє розв’язанню перспективних завдань її розвитку, питань щодо залучення фінансових ресурсів для забезпечення основних напрямів її діяльності та зміцнення матеріально-технічної бази, здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії Академії з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, суб’єктами господарської діяльності в інтересах розвитку та підвищення якості освітньої, наукової, господарської діяльності та конкурентоспроможності Академії, здійснює громадський контроль за її діяльністю тощо.

Члени наглядової ради мають право:

-    брати участь у роботі конференції трудового колективу Академії з правом дорадчого голосу;

-    брати участь у визначенні стратегії розвитку Академії та контролювати її виконання;

-    сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

-    аналізувати та оцінювати діяльність Академії та роботу ректора;

-    контролювати виконання кошторису та/або бюджету Академії і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду ректором Академії;

-    вносити обласній раді подання про заохочення або внесення догани ректору Академії;

-    здійснювати інші права, визначені Статутом Академії та Положенням про Наглядову раду.

Наглядова рада має право вносити конференції трудового колективу Академії  подання  щодо відкликання ректора Академії з підстав, передбачених чинним законодавством України та контрактом. Організаційною формою роботи Наглядової ради є засідання, які проводяться за потреби, але не рідше одного разу на рік. Засідання Наглядової ради проводить її голова, а в разі його відсутності інший член Наглядової ради, визначений самою Наглядовою радою. Кворум на засіданні наглядової ради  становить 2/3 від її загального складу.

Рішення Наглядової ради приймаються більшістю голосів від присутніх на засіданні членів Наглядової ради. У разі рівного розподілу голосів членів Наглядової ради голос голови є вирішальним. Рішення Наглядової ради оформляються протоколом, який підписується головуючим.

5.10. Для вирішення основних поточних питань діяльності в Академії утворюються робочі та дорадчі органи (ректорат, деканати, приймальна комісія, стипендіальна комісія, науково-методична рада, студентська рада тощо).

Вказані органи створюються наказом ректора і здійснюють свою діяльність відповідно до  окремих Положень, затверджених Вченою радою Академії.

5.11. Безпосереднє управління діяльністю факультету здійснює його декан, який повинен мати науковий ступінь та/або вчене (почесне) звання, як правило, відповідно до профілю факультету. Декан факультету не може займати посаду більш як 10 років.

Ректор Академії укладає з деканом факультету контракт, який може бути розірваний на підставах, установлених законами України, а також передбачених у контракті.

Призначений ректором науково-педагогічний працівник здійснює повноваження декана факультету за основною посадою.

Відповідно до Положення про факультет декан видає розпорядження щодо діяльності відповідного факультету, які є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу факультету і можуть бути скасовані ректором Академії, якщо вони суперечать чинному законодавству України, цьому Статуту чи завдають шкоди інтересам Академії.

Декан несе персональну відповідальність за результати роботи факультету.

5.12. Директори відокремлених структурних підрозділів призначаються та звільняються з посади в порядку, визначеному законодавством України.

5.13. Керівництво діяльністю кафедри здійснює завідувач кафедри, який повинен мати науковий ступінь та/або вчене (почесне) звання відповідно до профілю кафедри.

Завідувач кафедри не може перебувати на посаді завідувача відповідної кафедри більш як два строки.

Ректор укладає з завідувачем кафедри контракт.

Відповідно до Положення про кафедру завідувач кафедри забезпечує організацію освітнього процесу, виконання навчальних планів і освітніх програм, здійснює контроль за якістю викладання навчальних дисциплін, навчально-методичною та науковою діяльністю викладачів.

 

РОЗДІЛ VІ

ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ АКАДЕМІЇ

 

6.1. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Академії є Конференція трудового колективу, включаючи виборних представників із числа здобувачів вищої освіти.

6.2. Конференція трудового колективу Академії:

-    погоджує за поданням Вченої ради Статут Академії та зміни до нього;

-    заслуховує щороку звіт ректора та оцінює його діяльність;

-    обирає комісію з трудових спорів відповідно до трудового законодавства України;

-    затверджує Правила внутрішнього розпорядку Академії;

-    розглядає та затверджує Колективний договір;

-    розглядає та ухвалює рішення з інших питань діяльності Академії відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.

6.3. Конференція трудового колективу Академії скликається не рідше одного разу на рік.

6.4. Рішення про скликання Конференції трудового колективу приймає Вчена рада Академії або ректор спільно з первинною профспілковою організацією Академії.

На Конференції трудового колективу повинні бути представлені всі категорії учасників освітнього процесу Академії. При цьому не менш як
75 відсотків складу делегатів повинні становити науково-педагогічні та педагогічні працівники Академії, які працюють на постійній основі,
10 відсотків адміністративного персоналу Академії, і не менш як 15 відсотків – виборні представники з числа здобувачів вищої освіти, які обираються  шляхом прямих таємних виборів.

Конференція трудового колективу вважається правомочною, якщо на ній присутні не менш як дві третини загальної кількості членів трудового колективу (обраних делегатів). Рішення Конференції трудового колективу приймаються простою більшістю голосів присутніх членів трудового колективу (обраних делегатів).

6.5. В Академії та її структурних підрозділах діє студентське самоврядування, яке є невід’ємною частиною громадського самоврядування Академії. Студентське самоврядування – це право і можливість здобувачів вищої освіти  вирішувати питання навчання і побуту, захисту прав та інтересів здобувачів вищої освіти, а також брати участь в управлінні Академією.

Студентське самоврядування об’єднує всіх здобувачів вищої освіти Академії. Усі здобувачі вищої освіти, які навчаються в Академії, мають рівні права та можуть обиратися та бути обраними в робочі, дорадчі, виборні та інші органи студентського самоврядування.

Студентське самоврядування здійснюється здобувачами вищої освіти  безпосередньо і через органи студентського самоврядування, які обираються шляхом прямого таємного голосування.

6.6. У своїй діяльності органи студентського самоврядування керуються законодавством України, Статутом та окремим Положенням про студентське самоврядування, затвердженим ректором Академії.

6.7. Органи студентського самоврядування діють на принципах:

-    добровільності, колегіальності, відкритості;

-    виборності та звітності органів студентського самоврядування;

-    рівності права здобувачів вищої освіти  на участь у студентському самоврядуванні;

-    незалежності від впливу політичних партій та релігійних організацій.

6.8. Студентське самоврядування здійснюється на рівні студентської групи, факультету, гуртожитку, структурних підрозділів та Академії.

6.9. Органи студентського самоврядування діють у формі студентських рад.

6.10. Представницькі, виконавчі та контрольно-ревізійні органи студентського самоврядування обираються строком на один рік. Здобувачі вищої освіти, обрані до складу органів студентського самоврядування, можуть бути усунені із своїх посад за результатами загального таємного голосування здобувачів вищої освіти. Для ініціювання такого голосування потрібно зібрати підписи не менш як 10 відсотків здобувачів вищої освіти  Академії.

6.11. Керівник студентського самоврядування та його заступники можуть перебувати на посаді не більш як два строки.

6.12. З припиненням здобувачем вищої освіти  навчання припиняється його участь в органі студентського самоврядування у порядку, передбаченому Положенням про студентське самоврядування Академії.

6.13. Органи студентського самоврядування:

-    беруть участь в управлінні Академією в порядку, установленому Законом України «Про вищу освіту» та цим Статутом;

-    беруть участь в обговоренні та вирішенні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, призначення стипендій, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування здобувачів вищої освіти ;

-    проводять організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи;

-    беруть участь у заходах (процесах) щодо забезпечення якості освіти;

-    захищають права та інтереси здобувачів вищої освіти , які навчаються в Академії;

-    делегують своїх представників до робочих, дорадчих органів Академії;

-    приймають акти, що регламентують їх організацію та діяльність;

-    беруть участь у вирішенні питань забезпечення належних побутових умов проживання у гуртожитках та організації харчування здобувачів вищої освіти ;

-    розпоряджаються майном для повноцінного функціонування органів студентського самоврядування;

-    користуються матеріально-технічною базою Академії та іншим майном;

-    вносять пропозиції щодо розвитку матеріальної бази, у тому числі з питань, що стосуються побуту та відпочинку здобувачів вищої освіти (студентів);

-    вносять пропозиції щодо змісту навчальних планів і освітніх програм;

-    виконують інші функції, передбачені Законом України «Про вищу освіту» та Положенням про студентське самоврядування Академії.

6.14. За погодженням з органом студентського самоврядування Академії приймаються рішення про:

-    відрахування здобувачів вищої освіти  з Академії та їх поновлення на навчання;

-    переведення здобувачів вищої освіти, які навчаються в Академії за регіональним замовленням, на навчання за контрактом за рахунок коштів фізичних або юридичних осіб;

-    переведення здобувачів вищої освіти, які навчаються в Академії за рахунок коштів фізичних або юридичних осіб, на навчання за регіональним замовленням;

-    призначення проректорів Академії;

-    поселення здобувачів вищої освіти, які навчаються в Академії, у гуртожиток і виселення їх із гуртожитку;

-    затвердження Правил внутрішнього розпорядку Академії в частині, що стосується здобувачів вищої освіти, які навчаються в Академії;

-    діяльність гуртожитку для проживання здобувачів вищої освіти, які навчаються в Академії.

6.15.  Вищим органом студентського самоврядування є Конференція здобувачів вищої освіти, яка:

-    ухвалює Положення про студентське самоврядування Академії, визначає структуру, повноваження та порядок проведення прямих таємних виборів представницьких та виконавчих органів студентського самоврядування;

-    заслуховує звіти представницьких, виконавчих і контрольно-ревізійних органів студентського самоврядування, дає їм відповідну оцінку;

-    затверджує заходи щодо використання майна та коштів для підтримки студентських ініціатив на конкурсних засадах;

-    обирає контрольно-ревізійну комісію з числа здобувачів вищої освіти для здійснення поточного контролю за використанням стипендіального фонду, витратами на заохочення та надання матеріальної допомоги здобувачам вищої освіти, раціональним розподілом коштів та іншого майна, необхідного для повноцінної діяльності органів студентського самоврядування;

-    вирішує інші питання, що передбачені Законом України «Про вищу освіту», цим Статутом та Положенням про студентське самоврядування.

6.16. Адміністрація Академії не має права втручатися в діяльність органів студентського самоврядування.

6.17. Ректор Академії забезпечує належні умови для діяльності органів студентського самоврядування (надає приміщення, меблі, оргтехніку, забезпечує телефонним зв’язком, постійним доступом до Інтернету, відводить місця для встановлення інформаційних стендів тощо).

6.18.  Органи студентського самоврядування публічно звітують про використання коштів не рідше одного разу на рік.

6.19.  В Академії, як органи громадського самоврядування, діють студентське наукове товариство та рада молодих вчених. Вказані органи здійснюють свою діяльність відповідно до цього Статуту та окремих Положень, затверджених Вченою радою.

 

РОЗДІЛ VІІ

ПРАВА ТА ОБОВЯЗКИ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ТА ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ АКАДЕМІЇ

 

7.1. Трудовий колектив Академії складається з науково-педагогічних, педагогічних та інших працівників, які працюють в Академії за основним місцем роботи.

7.2. Члени трудового колективу мають право на:

-    належні умови для провадження професійної діяльності, правовий та соціальний захист;

-    участь в обговоренні та вирішенні найважливіших питань діяльності Академії на Конференції трудового колективу;

-    отримання інформації про ухвалення рішення щодо діяльності Академії, накази та розпорядження ректора й керівників структурних підрозділів, рішення Вченої ради;

-    отримання надбавок, доплат до посадового окладу згідно із чинним законодавством України.

Науково-педагогічні та педагогічні працівники, окрім вищевказаного, мають право:

-    на академічну свободу, що реалізується в інтересах особи, суспільства та людства в цілому;

-    на академічну мобільність для провадження професійної діяльності;

-    на захист професійної честі та гідності;

-    брати участь в управлінні Академією, у тому числі обирати та бути обраним на Конференцію трудового колективу, до Вченої ради чи структурного підрозділу;

-    обирати методи та засоби навчання, що забезпечують високу якість освітнього процесу;

-    на забезпечення відповідних умов праці, підвищення свого професійного рівня, організацію відпочинку та побуту, встановлених законодавством України, нормативними актами Академії, умовами трудового контракту та Колективного договору;

-    безоплатно користуватися бібліотечними, інформаційними ресурсами, послугами навчальних, спортивних, культурно-освітніх підрозділів Академії;

-    на захист права інтелектуальної власності;

-    на підвищення кваліфікації та стажування не рідше одного разу на п’ять років;

-    брати участь в об’єднаннях громадян;

-    на соціальне та пенсійне забезпечення в установленому законодавством України порядку.

7.3. Члени трудового колективу зобов’язані:

-    виконувати вимоги законодавства України, цього Статуту, Правил внутрішнього розпорядку Академії, наказів та розпоряджень ректора й керівників структурних підрозділів, рішень Вченої ради;

-    дбати про авторитет Академії.

Науково-педагогічні та педагогічні працівники Академії, окрім вищевказаного, зобов’язані:

-    забезпечувати викладання на високому науково-теоретичному і методичному рівні навчальних дисциплін відповідної освітньої програми за спеціальністю, провадити наукову діяльність (для науково-педагогічних працівників);

-    підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, наукову кваліфікацію (для науково-педагогічних працівників);

-    дотримуватися норм педагогічної етики, моралі, поважати гідність осіб, які навчаються в Академії, прищеплювати їм любов до України, виховувати їх у дусі українського патріотизму і поваги до Конституції України та державних символів України;

-    розвивати в осіб, які навчаються в Академії, самостійність, ініціативу, творчі здібності;

-    дотримуватися цього Статуту, законів, інших нормативно-правових актів України.

7.4. За досягнення високих результатів у праці члени трудового колективу в установленому порядку можуть бути представлені для нагородження державними нагородами, відзнаками Президента України, присвоєння почесних звань, відзначення державними преміями, грамотами, іншими видами морального та матеріального заохочення.

7.5.  Порядок заміщення посад науково-педагогічних, педагогічних та інших працівників (у тому числі порядок укладення (продовження) трудового контракту, а також порядок проведення конкурсного відбору щодо заміщення вакантних посад науково-педагогічних працівників) визначається чинним законодавством України, цим Статутом і окремим Положенням, що затверджується Вченою радою.

7.6.  Види навчальної роботи педагогічних та науково-педагогічних працівників відповідно до їх посад, а також норми часу навчальної, методичної, наукової й організаційної роботи встановлюються Положенням про організацію освітнього процесу Академії.

7.7.  Звільнення науково-педагогічних та педагогічних працівників у зв’язку зі зміною організації освітнього процесу, зміною обсягу робіт, зменшенням чисельності працівників здійснюється за ініціативою ректора лише після закінчення навчального року, якщо інше не передбачено трудовим контрактом.

Звільнення інших працівників, а також науково-педагогічних та педагогічних працівників на інших підставах здійснюється в установленому чинним законодавством України порядку.

7.8. Особами, які навчаються в Академії, є здобувачі вищої освіти.

7.9. Здобувачі вищої освіти Академії мають право на:

-    вибір форми навчання під час вступу до Академії;

-    безпечні і нешкідливі умови навчання та побуту;

-    трудову діяльність у позанавчальний час;

-    безоплатне користування бібліотекою, інформаційними фондами, навчальною та спортивною базами Академії;

-    безоплатне забезпечення інформацією для навчання у доступних форматах з використанням технологій, що враховують обмеження життєдіяльності, зумовлені станом здоров’я (для осіб з особливими освітніми потребами);

-    забезпечення гуртожитком на строк навчання у порядку, встановленому чинним законодавством України;

-    участь у науково-дослідних роботах, конференціях, симпозіумах, виставках, конкурсах, представлення своїх робіт для публікації;

-    участь у заходах з освітньої, наукової, науково-дослідної, спортивної, мистецької, громадської діяльності, що проводяться в Україні та за кордоном, у встановленому чинним законодавством України порядку;

-    участь в обговоренні та вирішенні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, призначення стипендій, організації дозвілля, побуту, оздоровлення;

-    участь у діяльності органів громадського самоврядування Академії, Вченої ради Академії, органів студентського самоврядування;

-    вибір навчальних дисциплін у межах, передбачених відповідною освітньою програмою та робочим навчальним планом, в обсязі, що становить не менш як 25 відсотків загальної кількості кредитів ЄКТС, передбачених для даного рівня вищої освіти;

-    навчання одночасно за декількома освітніми програмами, а також у декількох закладах вищої освіти, за умови отримання тільки однієї вищої освіти за кожним ступенем за кошти державного (місцевого) бюджету;

-    академічну мобільність, у тому числі міжнародну;

-    отримання соціальної допомоги у випадках, встановлених чинним законодавством України;

-    академічну відпустку або перерву в навчанні із збереженням окремих прав здобувача вищої освіти, а також на поновлення навчання у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України;

-    участь у формуванні індивідуального навчального плану;

-    моральне та/або матеріальне заохочення за успіхи у навчанні, науково-дослідній і громадській роботі, за мистецькі та спортивні досягнення тощо;

-    захист від будь-яких форм експлуатації, фізичного та психічного насильства;

-    безоплатне проходження практики на підприємствах, в установах, закладах та організаціях, а також на оплату праці під час виконання виробничих функцій згідно із чинним законодавством України;

-    канікулярну відпустку тривалістю не менш як вісім календарних тижнів на навчальний рік;

-    брати участь в обговорені освітніх програм,

-    інші права, передбачені Законом України «Про вищу освіту» та цим Статутом.

7.10. Здобувачі вищої освіти, які навчаються в Академії за денною формою навчання, за рахунок коштів місцевих бюджету, мають право на отримання стипендій у встановленому чинним законодавством України порядку та отримання інших стипендій, призначених фізичними або юридичними особами.

7.11. Здобувачі вищої освіти, які навчаються в Академії за денною формою навчання, мають право на пільговий проїзд у транспорті у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

7.12. Здобувачі вищої освіти  Академії мають право на отримання студентського квитка, зразок якого затверджується Міністерством освіти і науки України.

7.13. Здобувачі вищої освіти, які навчаються в Академії, зобов’язані:

-    дотримуватися вимог чинного законодавства України, цього Статуту та Правил внутрішнього розпорядку Академії;

-    виконувати вимоги з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії, протипожежної безпеки, передбачені відповідними правилами та інструкціями;

-    виконувати вимоги освітньої програми.

7.14. Підставами для відрахування здобувача вищої освіти  з Академії є:

-    завершення навчання за відповідною освітньою програмою;

-    власне бажання;

-    переведення до іншого навчального закладу;

-    невиконання навчального плану;

-    порушення умов договору (контракту), укладеного між Академією та особою, яка навчається, або фізичною (юридичною) особою, яка оплачує таке навчання;

-    інші випадки, передбачені Законом України «Про вищу освіту».

7.15. Рішення про відрахування (поновлення) здобувача вищої освіти  приймається ректором за погодженням з органом студентського самоврядування.

7.16. Здобувачі вищої освіти  можуть переривати навчання у зв’язку з обставинами, які унеможливлюють виконання освітньої програми (за станом здоров’я, призовом на строкову військову службу, у разі втрати права на відстрочку від неї тощо). Навчання в освітніх і наукових установах (у тому числі іноземних держав) може бути підставою для перерви у навчанні, якщо інше не передбачено міжнародними актами чи договорами між закладами вищої освіти. Таким особам надається академічна відпустка.

7.17. Особа, яка відрахована з Академії до завершення навчання за відповідною освітньою програмою, має право на поновлення на навчання в межах ліцензованого обсягу Академії.

7.18. Поновлення на навчання осіб, відрахованих з Академії або яким надано академічну відпустку, а також переведення здобувачів вищої освіти (студентів) здійснюється, як правило, під час канікул.

7.19. Порядок відрахування, переривання навчання, поновлення і переведення здобувачів вищої освіти , які навчаються в Академії, а також порядок надання їм академічної відпустки визначається Положенням, затвердженим Міністерством освіти і науки України.

 

РОЗДІЛ VІІІ

ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В АКАДЕМІЇ

 

8.1. Освітній процес в Академії здійснюється відповідно до чинного законодавства України, цього Статуту, Положення про організацію освітнього процесу, Правил внутрішнього розпорядку Академії, наказів ректора й рішень Вченої ради.

8.2. Метою організації освітнього процесу в Академії є високоякісна підготовка фахівців, створення здорових і безпечних умов для навчання, праці, побуту та відпочинку його учасників.

8.3. Освітній процес в Академії здійснюється за такими формами:

-    навчальні заняття;

-    самостійна робота;

-    практична підготовка;

-    контрольні заходи.

8.4. Основними видами навчальних занять є:

-    лекція;

-    лабораторне, практичне, семінарське, індивідуальне заняття;

-    консультація.

Академія має право встановлювати інші форми освітнього процесу та види навчальних занять.

8.5. Питання оцінювання знань здобувачів вищої освіти  регламентуються розробленим відповідно до чинного законодавства України Положенням, що затверджується ректором.

8.6. Переведення здобувачів вищої освіти  на наступні курси здійснюється в порядку, визначеному Законом України «Про вищу освіту», наказами Міністерства освіти і науки України та наказами ректора Академії.

8.7. Здобувачі вищої освіти , які виконали всі вимоги навчального плану, допускаються до підсумкової державної атестації, за результатами якої вирішується питання щодо присвоєння випускникам відповідної кваліфікації з видачею диплома, що засвідчує здобуття вищої освіти та кваліфікації в Академії за певним освітньо-кваліфікаційним рівнем (освітнім ступенем).

8.8. Здобувачам вищої освіти , які склали іспити не менш як з 75 відсотків усіх дисциплін навчального плану для відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня (освітнього ступеня) з оцінкою “відмінно” (за національною шкалою оцінювання), а з інших дисциплін з оцінкою “добре” і пройшли підсумкову державну атестацію з оцінкою “відмінно”, видається диплом про вищу освіту з відзнакою.

 

РОЗДІЛ ІХ

НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

 

9.1. Наукова діяльність Академіїпроведення фундаментальних та прикладних наукових досліджень і вжиття заходів до впровадження їх результатів у педагогічну діяльність; підготовка науково-педагогічних кадрів; залучення молодих учених та здобувачів вищої освіти до проведення наукових досліджень.

9.2. Наукові дослідження проводяться згідно з Положенням про наукову діяльність в Академії, планом роботи Академії та основними напрямами науково-дослідницької роботи, затвердженими Вченою радою.

Фінансування наукових досліджень та впровадження їх результатів здійснюється відповідно до чинного законодавства України.

9.3.  Наукові дослідження проводяться у взаємодії з Національною академією педагогічних наук України та іншими науковими установами, закладами вищої освіти, творчими спілками, асоціаціями, товариствами, громадськими організаціями.

Для забезпечення якості наукових досліджень та ефективного впровадження їх результатів в освітній процес професорсько-викладацьким складом Академії проводиться моніторинг реалізації напрямів науково-дослідницької діяльності.

З метою оприлюднення результатів наукових досліджень в Академії створюється інформаційний науковий ресурс (збірник наукових праць, наукові монографії та інші видання); проводяться науково-практичні конференції, семінари, засідання круглого столу, конкурси наукових робіт, виставки наукової літератури, інші заходи.

9.4. Наукові роботи виконуються кафедрами та іншими підрозділами Академії, науковими колективами, окремими ученими за планами роботи кафедр, договорами та іншими програмами і проєктами.

9.5. Академія створює умови для ефективного проведення науково-дослідницької роботи здобувачів вищої освіти  і молодих учених, їх стажування у провідних закладах вищої освіти України та інших держав.

9.6. Із метою інтеграції до європейського простору вищої освіти та світової освітньої системи Академія:

-    установлює прямі зв’язки з закладами освіти, науковими установами та організаціями іноземних держав, укладає договори про співробітництво, реалізує спільні міжнародні проекти тощо;

-    бере участь у конкурсах на отримання грантів іноземних та міжнародних фондів, неурядових організацій з метою реалізації освітніх та дослідницьких програм;

-    сприяє академічній мобільності здобувачів вищої освіти  і науково-педагогічних та педагогічних працівників у рамках міжнародних договорів України, міжнародних проєктів, заснованих на договірній основі, і договорів, укладених Академією з освітніми та науковими установами іноземних держав;

-    здійснює обмін інформацією з питань педагогічної освіти, обмін науковими публікаціями, навчально-методичними матеріалами, бібліографічною та довідковою літературою;

-    організовує та бере участь у проведенні міжнародних конференцій, семінарів та інших заходах;

-    запрошує іноземних викладачів та фахівців для участі в освітньому процесі та науковій роботі;

-    створює спільні освітні й наукові програми з іноземними закладами вищої освіти, науковими установами, організаціями;

-    здійснює спільну видавничу діяльність;

-    відряджає за кордон науково-педагогічних та педагогічних працівників для педагогічної, науково-педагогічної та наукової роботи відповідно до міжнародних договорів із закладами вищої освіти та іноземними партнерами.

9.7. Зовнішньоекономічна діяльність Академії провадиться відповідно до чинного законодавства України шляхом укладення договорів з іноземними юридичними та фізичними особами і здійснюється в таких формах:

-    виконання наукових досліджень;

-    організація стажування та навчання за кордоном;

-    залучення у встановленому законодавством України порядку іноземних інвестицій, благодійних внесків і пожертвувань, не заборонених чинним законодавством України;

-    здійснення інших видів зовнішньоекономічної діяльності, передбачених чинним законодавством України.

 

РОЗДІЛ Х

МАЙНО ТА КОШТИ АКАДЕМІЇ

 

10.1. Матеріально-технічна база Академії включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у самостійному балансі Академії.

10.2. Майно Академії знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області і належить їй на праві оперативного управління.

10.3. Академія на праві оперативного управління користується зазначеним майном відповідно до чинного законодавства України.

10.4. Майно Академії, що забезпечує її статутну діяльність, не може бути предметом застави.

10.5. Академія користується земельними ділянками відповідно до вимог чинного законодавства України.

10.6. Академія з дозволу обласної ради має право: списувати, передавати з балансу на баланс у межах спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області майно Академії та здавати в оренду вільні площі відповідно до вимог чинного законодавства України та порядками, встановленими обласною радою.

10.7. Джерелами формування майна та коштів Академії  є:

-    освітня субвенція з державного бюджету;

-    кошти обласного бюджету;

-    благодійні  надходження від юридичних і фізичних осіб, громадських формувань;

-     надходження, які надійшли як плата за послуги, що надаються в порядку, установленому чинним законодавством України;

-    інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.

10.8. Академія фінансується з обласного бюджету.

10.9. Основним плановим документом, який надає повноваження Академії щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання Академією своїх функцій та досягнення цілей, визначених на рік відповідно до бюджетних призначень, є кошторис доходів і видатків Академії та паспорт бюджетної програми місцевого бюджету.

10.10. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторису доходів і видатків визначений чинним законодавством України.

10.11.  Кошти загального та спеціального фондів бюджету Академії спрямовуються на виконання статутної діяльності за цільовими призначеннями на поточні та капітальні видатки Академії в межах виділених лімітів бюджетних асигнувань і кошторисів, які затверджуються Департаментом науки і освіти.

10.12.  Доходи (прибутки) отримані під час діяльності Академії використовуються виключно для фінансування видатків на її утримання, реалізації мети та напрямів діяльності і не підлягають розподілу між працівниками, членами органів управління та пов’язаних з ними особами.

10.13. Стипендіальний фонд Академії використовується згідно із чинним законодавством України.

10.14. Фінансовою основою студентського самоврядування є кошти, визначені Вченою радою Академії в розмірі не менш як 0,5 відсотка власних надходжень, отриманих Академією від основної діяльності.

Кошти органів студентського самоврядування спрямовуються на виконання їхніх завдань і здійснення повноважень відповідно до затверджених ними кошторисів.

10.15. Академія самостійно розпоряджається надходженнями, одержаними від надання платних послуг, робіт та інших видів фінансово-господарської діяльності.

10.16. Академія забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством України.

 

РОЗДІЛ ХІ

ПОРЯДОК ЗВІТНОСТІ ТА КОНТРОЛЮ ЗА ПРОВАДЖЕННЯМ ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

11.1. Академія є самостійною при здійсненні фінансово-господарської діяльності.

11.2. Академія у своїй діяльності визначає розвиток, виходячи з потреби  в її послугах, планів Департаменту науки і освіти.

11.3. Академія складає фінансову та статистичну звітність відповідно до чинного законодавства України та подає її до відповідних державних органів в установлені терміни.

11.4. Академія щокварталу надає обласній раді та Департаменту науки і освіти звіт щодо фінансово-господарської діяльності.

11.5. Академія щоквартально надає обласній раді інформацію про рух основних засобів та наявність вільних площ.

11.6. Академія щомісячно надає обласній раді інформацію про нарахування та перерахування плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що знаходиться в оперативному управлінні Академії, за встановленою формою.

11.7. Академія щоквартально надає обласній раді інформацію щодо орендарів, яким передано в оренду майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, за встановленою формою.

11.8. Обласна рада має право проводити планові і позапланові перевірки ефективності використання майна та виконання умов контракту, укладеного з ректором Академії.

11.9. Контроль за дотриманням Академією державних стандартів освіти здійснюється Міністерство освіти і науки України та Департаментом науки і освіти.

11.10. Ректор і головний бухгалтер Академії несуть персональну відповідальність за достовірність бухгалтерської, фінансової та статистичної звітності Академії.

11.11. Головний бухгалтер здійснює постійний контроль за додержанням порядку ведення бухгалтерського обліку.

11.12. Кошторис на поточний рік та всі зміни до нього, звіт про використання та надходження коштів, інформація щодо проведення процедур закупівель, штатний розпис на поточний рік публікуються на веб-сайті Академії.

 

РОЗДІЛ ХІІ

КОНЦЕПЦІЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ АКАДЕМІЇ

 

12.1. Освітня діяльність Академії ґрунтується на концептуальних засадах, визначених Національною доктриною розвитку освіти, затвердженою Указом Президента України від 17 квітня 2002 року № 347/2002, Державною національною програмою «Освіта» («Україна ХХІ століття»), затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 1993 року № 896, Законом України «Про вищу освіту» й закріплених цим Статутом, Положенням про організацію освітнього процесу та іншими актами Академії.

12.2. Цілями освітньої діяльності Академії є: забезпечення осіб, які навчаються в Академії, умовами для всебічного розвитку, необхідними для здобуття ними вищої освіти, формування в них високих моральних якостей, патріотизму, суспільної свідомості; надання послуг із підготовки висококваліфікованих фахівців для потреб суспільства і держави.

12.3. Принципами освітньої діяльності Академії є:

-    відповідність вищої освіти потребам особи, суспільства, держави;

-    інтеграція в європейський освітній простір;

-    створення умов для особистісного розвитку і творчої самореалізації людини;

-    формування національних і загальнолюдських цінностей;

-    створення рівних можливостей для молоді у здобутті якісної освіти;

-    упровадження в освітній процес прогресивних концепцій сучасних освітніх технологій, науково-методичних досягнень;

-    упровадження безперервності освіти, надання можливості постійного поглиблення загальноосвітньої та фахової підготовки й перепідготовки;

-    функціонування й подальший розвиток багатоукладності й варіантності освіти, що передбачає створення можливостей для широкого вибору форм і змісту освіти;

-    інтеграція освіти й науки шляхом активного використання наукових досліджень і методів інноваційного характеру в освітньому процесі;

-    незалежність від політичних партій, громадських і релігійних організацій;

-    упровадження демократичних методів у всі сфери діяльності;

-    забезпечення соціального захисту та підтримки осіб, які навчаються, та працівників Академії.

12.4. Завданнями освітньої діяльності в Академії є:

-    розроблення навчальних планів з урахуванням міжнародних стандартів;

-    упровадження гнучких освітніх програм, навчальних планів та інформаційних технологій навчання, створення й відкриття нових спеціальностей для підготовки фахівців;

-    удосконалення організації та змісту освітнього процесу з метою забезпечення європейських стандартів та водночас збереження культурних традицій України;

-    участь у розробленні та впровадженні державних стандартів освіти нового покоління, національної системи кваліфікацій;

-    участь Академії у програмах академічної мобільності;

-    розвиток матеріально-технічної бази Академії;

-    забезпечення вільного доступу до світових освітніх і наукових ресурсів;

-    упровадження в освітній процес новітніх інформаційних технологій і прогресивних методів управління;

-    створення умов для підвищення ефективності працевлаштування випускників Академії;

-    створення умов для підвищення фахового рівня науково-педагогічних і педагогічних кадрів та інших працівників Академії, їх професійного вдосконалення.

12.5. Засоби реалізації цілей освітньої програми:

-    постійне оновлення програм підготовки і змісту освіти;

-    упровадження стандартів вищої освіти для кожного освітнього рівня в межах спеціальностей;

-    забезпечення рівного доступу до здобуття вищої освіти всіх верств населення;

-    підвищення якості рівня освітніх послуг за рахунок: постійного удосконалення освітніх програм і навчальних планів, освітнього процесу та методів контролю знань; підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників Академії; упровадження новітнього підходу до технологій навчання, удосконалення мультимедійних ресурсів.

12.6. Підготовка фахівців з вищою освітою здійснюється Академією за відповідними ступенями вищої освіти:

-    бакалавр;

-    магістр;

-    доктор філософії.

А також може здійснюватись підготовка молодшого бакалавра за умови отримання ліцензії.

У строки, визначені Законом України «Про вищу освіту», здійснюється також підготовка за освітньо-кваліфікаційними рівнями молодшого спеціаліста.

 

РОЗДІЛ ХІІІ

ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО СТАТУТУ АКАДЕМІЇ

 

13.1. Зміни до Статуту здійснюються шляхом викладання його у новій редакції та вносяться за тією ж процедурою, за якою затверджувався і сам Статут.

13.2. Ці зміни набувають чинності з моменту державної реєстрації Статуту в новій редакції.

 

РОЗДІЛ ХІV

ПРИПИНЕННЯ АКАДЕМІЇ

 

14.1. Припинення Академії здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу чи перетворення) або ліквідації.

14.2. Припинення Академії проводиться за рішенням Харківської обласної ради (уповноваженого органу) або за рішенням суду відповідно до чинного законодавства України, у встановленому порядку.

14.3. У разі припинення Академії працівникам, що звільняються, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

14.4. У разі припинення Академії його активи передаються іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховуються до доходу обласного бюджету.

14.5. Припинення Академії здійснюється з моменту внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.