ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Харківської обласної ради
«____»_________ 2025 № _____-VIII
ПОГОДЖУЮ:
Директор ДЕПАРТАМЕНТУ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ (ВІЙСЬКОВОЇ) АДМІНІСТРАЦІЇ
________________ Тетяна ДЕМЕНКО
СТАТУТ
КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ»
(нова редакція)
м. Харків
2025 рік
РОЗДІЛ І
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ» є комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає послуги первинної медико-санітарної допомоги та високоспеціалізованої/спеціалізованої медичної допомоги будь-яким особам в порядку та на умовах, встановлених законодавством України та цим Статутом.
1.2. Відповідно до рішення Харківської обласної ради від 07 червня 2018 року № 724-VII «Про припинення комунальних закладів охорони здоров’я, що знаходяться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, шляхом перетворення у комунальні некомерційні підприємства» КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ» перетворено з КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я «ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ – ЦЕНТР ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ТА МЕДИЦИНИ КАТАСТРОФ».
1.3. Відповідно до рішень Харківської обласної ради від 23 грудня 2023 року № 756-VIII "Про припинення КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ ШКІРНО-ВЕНЕРОЛОГІЧНИЙ ДИСПАНСЕР № 1» шляхом приєднання до КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ»” та від 23 грудня 2023 року № 757-VIII “Про припинення КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНА СТОМАТОЛОГІЧНА ПОЛІКЛІНІКА» шляхом приєднання до КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ»” до КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ» приєднано КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ ШКІРНО-ВЕНЕРОЛОГІЧНИЙ ДИСПАНСЕР № 1» та КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНА СТОМАТОЛОГІЧНА ПОЛІКЛІНІКА».
1.4. Відповідно до рішення Харківської обласної ради від 28 листопада 2024 року № 1008-VІІІ “Про припинення КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я «ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР МЕДИКО-СОЦІАЛЬНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ» шляхом приєднання до КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ»” до КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ» приєднано КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я «ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР МЕДИКО-СОЦІАЛЬНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ».
1.5. КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ» (далі за текстом – Лікарня) належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.
1.6. Органом, що здійснює управління майном Лікарні, є Харківська обласна рада (далі за текстом – обласна рада). Галузеву політику та розвиток Лікарні забезпечує ДЕПАРТАМЕНТ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ (ВІЙСЬКОВОЇ) АДМІНІСТРАЦІЇ (далі за текстом – Департамент охорони здоров’я). Повноваження Департаменту охорони здоров’я щодо управління діяльністю Лікарні визначаються Положенням про Департамент охорони здоров’я, розпорядженнями голови (начальника) Харківської обласної державної (військової) адміністрації, відповідними рішеннями обласної ради та чинним законодавством України.
1.7. Повне найменування Лікарні: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ».
Скорочене найменування: КНП ХОР «ОКЛ».
1.8. Місцезнаходження (юридична адреса) Лікарні: Україна, Харківська обалсть, 61022 місто Харків, проспект Незалежності, будинок 13.
1.9. Лікарня є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, поточні рахунки в установах банків та територіальному управлінні Державної казначейської служби України у Харківській області, печатку зі своїм найменуванням, штамп із зазначенням свого повного найменування, бланки та інші необхідні реквізити.
1.10. Лікарня може від свого імені укладати договори, набувати майнові та немайнові особисті права та нести обов’язки, бути позивачем та відповідачем у судах загальної юрисдикції.
1.11. Лікарня відповідає за своїми зобов’язаннями коштами та іншим майном, що є в її розпорядженні, окрім основних фондів. У разі недостатності таких коштів та майна відповідальність за зобов’язаннями Лікарні може нести обласна рада, у порядку та способах встановлених законами України.
1.12. Лікарня здійснює господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку. Лікарня внесена до Державного реєстру неприбуткових установ та організацій у порядку, визначеному чинним законодавством України.
1.13. Лікарня в своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства охорони здоров’я України, рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної ради, розпорядженнями голови (начальника) Харківської обласної державної (військової) адміністрації, наказами Департаменту охорони здоров’я, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
РОЗДІЛ ІІ
МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ЛІКАРНІ
2.1. Основною метою діяльності Лікарні є забезпечення медичного обслуговування населення, шляхом надання медичних послуг (допомоги) в порядку та обсязі, встановлених чинним законодавством України.
2.2. Відповідно до поставленої мети предметом діяльності Лікарні є:
- високоспеціалізована медична допомога;
- здійснення медичної практики (основна);
- спеціалізована медична практика;
- стоматологічна практика;
- оцінювання повсякденного функціонування особи;
- надання пацієнтам відповідно до законодавства на безвідплатній та відплатній основі послуг високоспеціалізованої/спеціалізованої стаціонарної медичної допомоги, у тому числі екстреної (невідкладної), необхідної для забезпечення належних профілактики, діагностики і лікування хвороб, травм, отруєнь чи інших розладів здоров’я, медичного контролю за перебігом вагітності й ведення пологів і післяпологового періоду;
- надання пацієнтам відповідно до чинного законодавства України на безвідплатній та відплатній основі високоспеціалізованої/спеціалізованої поліклінічної медичної допомоги (спеціалізована медична практика);
- надання пацієнтам відповідно до чинного законодавства України на безвідплатній та відплатній основі послуг високоспеціалізованої/спеціалізованої стаціонарної дерматовенерологічної допомоги, у тому числі екстреної (невідкладної), необхідної для забезпечення належних профілактики, діагностики і лікування хворих на захворювання шкіри та її придатків, косметологічні, орфанні (рідкісні) хвороби шкіри, доброякісні новоутворення шкіри, венеричні та інші інфекції, що передаються статевим шляхом;
- надання пацієнтам відповідно до чинного законодавства України на безвідплатній та відплатній основі високоспеціалізованої/спеціалізованої консультативної медичної допомоги хворим на шкірні, косметологічні хвороби, доброякісні новоутворення шкіри, інфекції, що передаються статевим шляхом;
- організація, а у разі потреби, надання пацієнтам дерматовенерологічної допомоги більш високого рівня спеціалізації на базі інших медичних закладів шляхом направлення пацієнтів до цих закладів у порядку, встановленому чинним законодавством України;
- взаємодія з іншими медичними закладами з метою забезпечення наступництва у наданні дерматовенерологічної допомоги на різних рівнях та ефективного використання ресурсів системи медичного обслуговування;
- надання первинної медико-санітарної допомоги населенню у визначеному законодавством порядку;
- взаємодія з суб’єктами, які надають первинну, високоспеціалізовану/спеціалізовану медичну допомогу, з метою своєчасного діагностування та забезпечення дієвого лікування хвороб, травм, отруєнь,
патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів з урахуванням особливостей стану здоров’я пацієнта;
- забезпечення в повному обсязі амбулаторно-поліклінічної планової та ургентної висококваліфікованої стоматологічної допомоги дорослому та дитячому населенню Харківської області;
- забезпечення дотримання міжнародних принципів доказової медицини та галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я;
- упровадження нових форм та методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації захворювань та станів;
- лікувально-діагоностична робота стоматологічного профілю;
- консультативна та профілактична робота стоматологічного профілю;
- надання організаційно-методичної та консультативної допомоги медичним закладам стоматологічного профілю м. Харкова та Харківської області;
- проведення експертизи тимчасової непрацездатності;
- направлення на експертні команди з оцінювання повсякденного функціонування особи осіб зі стійкою втратою працездатності;
- направлення на оцінювання у зв’язку з тривалою тимчасовою непрацездатністю проводиться з метою визначення необхідності продовження тимчасової непрацездатності або встановлення інвалідності;
- оцінювання осіб з числа потерпілих від нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві проводиться з метою визначення відсотка втрати працездатності та/або встановлення інвалідності, визначення причини смерті;
- оцінювання осіб з числа потерпілих осіб внаслідок дорожньо-транспортної пригоди проводиться, зокрема, з метою визначення відсотка втрати працездатності відповідно до порядку встановлення ступеня стійкої втрати професійної працездатності в рамках проведення оцінювання, затвердженого Міністерством охорони здоров’я України (далі за текстом – МОЗ), та з урахуванням висновку судово-медичної експертизи;
- оцінювання осіб з числа військовослужбовців Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення з правоохоронними функціями, осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту проводиться з метою встановлення або перегляду групи, причини, строку інвалідності та визначення відсотка втрати працездатності на підставі рішень військово-лікарської (лікарсько-експертної), медичної (військово-лікарської) комісії та документів;
- проведення профілактичних медичних оглядів населення;
- участь у проведенні інформаційної та освітньо-роз’яснювальної роботи серед населення щодо формування здорового способу життя;
- участь у державних та регіональних програмах щодо організації пільгового забезпечення лікарськими засобами населення у визначеному законодавством порядку та відповідно до фінансового бюджетного забезпечення у галузі охорони здоров’я;
- участь у державних та регіональних програмах щодо скринінгових обстежень, профілактики, діагностики та лікування окремих захворювань у порядку визначеному відповідними програмами та чинним законодавством України;
- визначення потреби структурних підрозділів Лікарні та населення у лікарських засобах, виробах медичного призначення, медичному обладнанні та транспортних засобах для забезпечення населення доступною, своєчасною та якісною медичною допомогою;
- моніторинг забезпечення та раціональне використання лікарських засобів, виробів медичного призначення, медичного обладнання та транспортних засобів;
- забезпечення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників Лікарні;
- придбання, зберігання, перевезення, відпуск, знищення, використання наркотичних засобів (списку 1 таблиці ІІ та списку І таблиці ІІІ), психотропних речовин (списку 2 таблиці ІІ та списку 2 таблиці ІІІ), прекурсорів (списку 1 таблиці ІV та списку 2 таблиці IV) «Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів»;
- зберігання, перевезення, придбання, пересилання, відпуск, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів та прекурсорів, замісників їх аналогів, отруйних та сильнодіючих речовин (засобів) згідно з вимогами чинного законодавства України;
- залучення медичних працівників для надання медичної допомоги, в тому числі залучення лікарів, що працюють як фізичні особи – підприємці за цивільно-правовими договорами, підтримка професійного розвитку медичних працівників для надання якісних послуг;
- вивчення, узагальнення та розподіл передових технологій в роботі стоматологічних закладів міста Харкова та Харківської області;
- упровадження до практики сучасних методів та засобів профілактики, діагностики та лікування стоматологічних захворювань;
- планування, організація та контроль за здійсненням планово-профілактичної роботи серед дитячого та дорослого населення;
- підвищення кваліфікації, спеціалізації лікарів-стоматологів, середнього медперсоналу; підготовка молодих спеціалістів із стоматології;
- закупівля, зберігання та використання ресурсів, необхідних для надання медичних послуг, зокрема лікарських засобів (у т.ч. наркотичних засобів та прекурсорів), обладнання та інвентарю;
- надання платних послуг із медичного обслуговування населення відповідно до чинного законодавства України;
- організація та проведення з’їздів, конгресів, симпозіумів, науково-практичних конференцій, наукових форумів, круглих столів, семінарів, тощо;
- поліпшення побутових психоемоційних умов для хворих і персоналу;
- дотримання персоналом норм етики і деонтології;
- дотримання санітарно-гігієнічних норм і правил експлуатації наявних площ, а також протиепідемічного режиму;
- впровадження результатів наукових досліджень в галузі охорони здоров’я;
- науково-видавницька та інші види діяльності, які не заборонені чинним законодавством України;
- проведення різного роду наукових медичних експертиз;
- видавництво учбової та монографічної літератури з медицини;
- розповсюдження наукової продукції та інформації;
- інші функції, що випливають із покладених на Лікарню завдань;
- інша діяльність у сфері охорони здоров’я.
2.3. Лікарня може бути клінічною базою вищих медичних, фармацевтичних навчальних та науково-дослідних закладів (установ) усіх рівнів акредитації, за згодою обласної ради.
2.4. Лікарня надає медичні послуги на підставі отриманої ліцензії на медичну практику.
2.5. Лікарня має право здійснювати лише ті види медичної практики, які дозволені органом ліцензування при видачі ліцензії на медичну практику.
2.6. Своєю діяльністю Лікарня забезпечує:
- потребу населення в якісній, кваліфікованій та у повному обсязі необхідні профільній медичній допомозі гарантованого рівня, розробку та здійснення заходів, щодо оптимізації надання медичної допомоги населенню;
- систематичне підвищення професійних знань і навиків медичних працівників;
- безперебійну роботу медичної апаратури, машин, механізмів інженерно-технічних комунікацій і споруд;
- раціональне використання трудових, фінансових і матеріальних ресурсів;
- дотримання правил і норм техніки безпеки, охорони праці і протипожежної безпеки;
- розвиток матеріально-технічної бази, впровадження науково-технічного прогресу.
2.7. Лікарня має право займатися іншими видами діяльності не передбаченими в даному Статуті і не заборонені чинним законодавством України.
РОЗДІЛ ІІІ
УМОВИ ТА ПОРЯДОК НАДАННЯ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ
(МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ) У ЛІКАРНІ
3.1. Лікарня має право безпосередньо надавати лише ті види медичних послуг та медичної допомоги, що дозволені їй на підставі відповідної ліцензії та результатів державної акретитації.
3.2. У разі, коли особа, яка звернулась до Лікарні, потребує медичних послуг (медичної допомоги), що не можуть бути надані безпосередньо Лікарнею з використанням її власних кадрових та матеріально-технічних ресурсів, Лікарня зобов’язана направити таку особу до іншого підприємства або закладу охорони здоров’я (далі по тексту – заклади охорони здоров’я) або фахівця, який може забезпечити надання відповідних послуг.
3.3. Єдиною підставою для отримання медичних послуг (медичної допомоги) у Лікарні є стан здоров’я особи та необхідність надання таких послуг, підтверджена наявністю в конкретної особи відповідних медичних показань.
3.4. Черговість доступу осіб, які звернулись до Лікарні, до медичних послуг (медичної допомоги) регулюються виключно медичними критеріями та терміновістю необхідності надання медичних допомоги (послуг), що ґрунтується на оцінці ступеню загрози життю конкретної особи.
3.5. Госпіталізація у стаціонарні відділення Лікарні здійснюються лише у разі наявності в пацієнта медичних показань, що зумовлюють необхідність цілодобового медичного контролю за станом здоров’я пацієнта та/або цілодобового безперервного медичного втручання, які не можуть бути забезпечені поза стаціонаром, або у разі, коли госпіталізація є обов’язковою у зв’язку з вимогами чинного законодавства України.
3.6. Рішення про госпіталізацію у стаціонарні відділення Лікарні приймається генеральним директором, медичними директорами за відповідними напрямками, завідувачами відділень, лікарем, після ознайомлення із станом здоров’я особи та отримання згоди цієї особи, її законного представника (за винятком випадків, коли згідно із законом така згода для госпіталізації не є потрібною).
3.7. Якщо інше не передбачено чинним законодавством України, виписка з стаціонарних відділень Лікарні здійснюється у разі:
- коли стан здоров’я госпіталізованої особи не вимагає подальшого лікування в умовах стаціонару;
- наявності бажання госпіталізованої особи або її законного представника;
- коли госпіталізована особа порушує Правила внутрішнього розпорядку Лікарні, але при цьому відсутня небезпека того, що відмова від продовження перебування такої особи в стаціонарі чи припинення надання їй медичних послуг можуть спричинити безпосередню загрозу для її життя чи здоров’я або життя чи здоров’я інших осіб.
3.8. Якщо законний представник госпіталізованої особи наполягає на виписці цієї особи із стаціонарного відділення Лікарні, а стан здоров’я зазначеної особи вимагає продовження лікування в стаціонарних умовах, генеральний директор Лікарні, медичний директор за відповідним напрямком, завідувач відділення чи уповноважений ним лікар може відмовити у виписці до моменту винесення рішення у цій справі відповідним органом опіки та піклування чи судом, за винятком випадків, коли чинним законодавством України встановлений інший порядок вирішення цього питання.
3.9. Особа, яка вимагає виписки зі стаціонарного відділення Лікарні за власним бажанням, повинна бути поінформована лікарем про можливі наслідки, які можуть бути спричинені для її здоров’я припиненням лікування у стаціонарі. Така особа має письмово засвідчити факт виписки з Лікарні за власним бажанням та отриманої у зазначеному пункті інформації від лікаря. У випадку відмови особи від такого засвідчення лікар зобов’язаний зробити відповідний запис у медичній документації зазначеної особи.
3.10. Якщо законний представник, опікун чи піклувальник не забирає неповнолітню чи недієздатну особу після виписки із стаціонарного відділення Лікарні, Лікарня має невідкладно повідомити про це орган місцевого самоврядування за місцем проживання виписаної особи. Транспортування такої особи до постійного місця проживання забезпечується за кошти відповідної територіальної громади.
3.11. При наданні медичної допомоги Лікарня зобов’язана забезпечувати дотримання відповідних пов’язаних з наданням медичної допомоги особистих немайнових прав особи,встановлених Цивільним кодексом України та іншими законами України.
РОЗДІЛ ІV
ВІДШКОДУВАННЯ ВАРТОСТІ ТА ОПЛАТА МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ, ЩО НАДАЮТЬСЯ ЛІКАРНЕЮ
4.1. Громадянам України, які постійно проживають на території України, та особам, яких визнано тимчасово переселеними особами, або особами, які потребують додаткового захисту, Лікарня надає безоплатно медичну допомогу (медичні послуги), за програмою медичних гарантій, відповідно до укладених договорів з Національною службою здоров’я України.
4.2. Вартість послуг, які відповідно до чинного законодавства України відносяться до платних (не входять до програми державних медичних гарантій), розраховуються на загальноекономічних підставах, затверджується генеральним директором та відшкодовуються за кошти фізичних і юридичних осіб або з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
4.3. Особа, стан здоров’я якої не вимагає подальшого лікування в умовах стаціонару, з моменту, визначеного Генеральним директором Лікарні, всі витрати на забезпечення покриття собівартості її перебування в стаціонарному відділенні Лікарні відшкодовує за власні кошти.
4.4. Собівартість витрат, пов’язаних з продовженням перебування у стаціонарних відділеннях Лікарні неповнолітніх чи недієздатних осіб, стан здоров’я яких не вимагає подальшого лікування в стаціонарі, відшкодовується батьками чи іншими законними представниками таких осіб.
4.5. Надання медичної допомоги іноземцям та особам без громадянства, особам, які мають статус біженців, здійснюється в порядку та на умовах, визначених відповідними законами, міжнародними договорами, згода на обов’язковість з якими надана Верховною Радою України та постановами Кабінету Міністрів України.
4.6. Вартість медичних послуг Лікарні, пов’язаних з наданням медичної допомоги особам з інвалідністю в рамках індивідуальної програми реабілітації згідно із Законом України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» відшкодовуються з Фонду соціального страхування інвалідів.
РОЗДІЛ V
ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЛІКАРНІ
5.1. Лікарня має право:
- звертатись у порядку, передбаченому чинним законодавством України, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій, незалежно від форми власності і підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Лікарню завдань;
- самостійно планувати, організовувати і здійснювати свою статутну діяльність, визначати основні напрямки свого розвитку відповідно до своїх завдань і цілей, у тому числі спрямовувати отримані від господарської діяльності кошти на утримання Лікарні та її матеріально-технічне забезпечення;
- самостійно визначати свою організаційну структуру, встановлювати чисельність та штати;
- розробляти та надавати Департаменту охорони здоров’я та Харківській обласній раді пропозиції щодо удосконалення організаційної структури та функціонування Підприємства;
- затверджувати штатний розпис за погодженням Департаменту охорони здоров’я, голови обласної ради або заступника голови обласної ради (за розподілом обов’язків);
- розробляти і затверджувати перспективні та поточні плани;
- створювати структурні підрозділи, виходячи з потреб населення та інтересів Лікарні;
- запитувати та отримувати необхідну інформацію у закладах охорони здоров’я;
- розвивати матеріально-технічну базу Лікарні;
- розробляти і запроваджувати науково-технічні досягнення сучасної технології у галузі медицини;
- за погодженням обласної ради здійснювати нове будівництво, ремонтно-будівельні (капітальний ремонт) та будівельно-монтажні роботи;
- виконувати поточний ремонт приміщень та обладнання Лікарні;
- встановлювати додаткові соціальні пільги для працівників Лікарні за власні кошти Лікарні за рішенням загальних зборів (конференції) трудового колективу;
- укладати договори з підприємствами, установами, організаціями;
- брати участь у діяльності міжнародних організацій (з’їзди, семінари, симпозіуми, конгреси), здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до чинного законодавства України;
- затверджувати тарифи нанадання платних медичних послуг у випадках, передбачених чинним законодавством України;
- залучати підприємства, установи, організації для реалізації своїх статутних завдань у порядку, визначеному чинним законодавством України;
- одержувати кредити під виконання договору про надання медичних послуг за рахунок фінансових ресурсів, коштів обласного бюджету та бюджетів різних рівнів;
- створювати філії, відділення та інші відособлені підрозділи з правом відкриття поточних і розрахункових рахунків і затверджувати положення про них;
- отримувати плату за надання послуг, виконання робіт у порядку, визначеному чинним законодавством України, залучати матеріальні та фінансові ресурси в установленому порядку, отримувати гранти, дарунки та благодійні внески в межах та у порядку, визначеному чинним законодавством для бюджетних установ;
- надавати консультативну допомогу з питань, що належать до компетенції Лікарні, спеціалістам інших закладів охорони здоров’я на підставі укладених договорів;
- здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.
5.2. Лікарня зобов’язана:
- надавати доступну, своєчасну та якісну медичну допомогу;
- здійснювати оперативний та бухгалтерський облік результатів фінансово-господарської діяльності;
- забезпечувати цільове використання майна Лікарні та бюджетних коштів;
- вести статистичну звітність, що встановлена органами державної статистики;
- здійснювати своєчасну сплату податків та інших відрахувань відповідно до чинного законодавства України;
- забезпечувати збереження навколишнього природного середовища від забруднення та інших шкідливих впливів;
- забезпечувати безпеку роботи, дотримання санітарно-гігієнічних норм і вимог по захисту працівників Лікарні;дотримуватися вимог пожежної безпеки;
– розробляти та реалізовувати кадрову політику, контролювати підвищення кваліфікації працівників Підприємства;
– акумулювати власні надходження та витрачати їх з метою забезпечення діяльності Лікарні відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту;
– виконувати умови колективного договору згідно із чинним законодавством України;
– забезпечити цільове використання коштів Лікарні;
– забезпечити ефективне використання та збереження майна, що закріплено за Лікарнею на праві оперативного управління.
6.3. Лікарня має право вступати до асоціацій, консорціумів, концернів та інших об’єднань підприємств за погодженням обласної ради.
РОЗДІЛ VІ
МАЙНО ТА КОШТИ ЛІКАРНІ
6.1. Майно Лікарні становлять необоротні та оборотні активи, основні засоби, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Лікарні.
6.2. Майно Лікарні є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області і закріплено за Лікарнею на праві оперативного управління.
6.3. Лікарня на праві оперативного управління користується зазначеним майном, відповідно до чинного законодавства України.
6.4. Для забезпечення статутної діяльності Лікарні створений статутний капітал у розмірі 22 500 (двадцять дві тисячі п’ятсот) гривень.
Обласна рада має право приймати рішення щодо зміни розміру статутного капіталу.
Рішення щодо зміни розміру статутного капіталу набувають чинності з моменту державної реєстрації відповідних змін до Статуту.
6.5. Лікарня з дозволу обласної ради має право: списувати шляхом ліквідації, продажу або передачі з балансу на баланс у межах спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області майно Лікарні та надавати в оренду вільні площі відповідно до вимог чинного законодавства України та локальних нормативних актів обласної ради.
6.6. Джерелами формування майна та коштів Лікарні є:
- майно, передане Лікарні відповідно до рішення про її перетворення;
- кошти обласного бюджету;
- субвенції та трансферти з бюджетів різних рівнів;
- кошти, отримані від основної та допоміжної діяльності;
- кошти, отримані за договорами про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ;
- надходження від надання платних послуг, а також надання послуг підприємствам, установам та організаціям за договорами відповідно до чинного законодавства України;
- добровільні внески підприємств, установ, організацій, благодійних фондів і приватних осіб, іноземних осіб у вигляді грошових і матеріальних цінностей;
- кредити банків;
- страхові внески;
- кошти, одержані за програмами державно-приватного партнерства;
- кошти, отримані за іншими правочинами, в тому числі від проведення клінічних випробувань лікарських засобів;
- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
6.7. Лікарня не має право безоплатно передавати належне їй майно іншим юридичним особам чи громадянам.
6.8. Лікарня може одержувати кредити для виконання статутних завдань під гарантію обласної ради.
6.9. Лікарня може отримувати кошти за рахунок державних та місцевих програм, субвенцій, договорів про медичне обслуговування населення, укладених із головним розпорядником бюджетних коштів та з інших джерел, передбачених цим Статутом та чинним законодавством України.
6.10. Лікарня має право отримувати фінансову підтримку з обласного бюджету.
6.11. Основним плановим документом, який надає повноваження Лікарні щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання Лікарнею своїх функцій та досягнення цілей, визначених на рік, відповідно до бюджетних призначень, є фінансовий план.
5.12. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання фінансового плануЛікарні визначений чинним законодавством України.
6.13. Доходи отримані під час діяльності Лікарні використовуються виключно для фінансування видатків на її утримання, реалізації мети та напрямів діяльності і не підлягають розподілу між працівниками (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членами органів управління та пов’язаних з ними особами.
6.14. Лікарня забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством України.
РОЗДІЛ VII
УПРАВЛІННЯ ЛІКАРНЕЮ
7.1. Поточне керівництво (оперативне управління) Лікарнею здійснює керівник Лікарні – Генеральний директор, який призначається на посаду на умовах контракту за конкурсом та звільняється з посади рішеннями обласної ради в установленому порядку, та який відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством охорони здоров’я України.
Строк найму, права, обов’язки і відповідальність Генерального директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом, укладеним із обласною радою.
7.2. Обласна рада:
- затверджує статут Лікарні та зміни до нього;
- затверджує фінансовий план Лікарні та контролює його виконання;
- укладає і розриває контракт з Генеральним директором Лікарні та здійснює контроль за його виконанням;
- погоджує Лікарні договори про спільну діяльність за якими використовується нерухоме майно, що перебуває в його оперативному управлінні, кредитні договори та договори застави;
- погоджує штатний розпис Лікарні;
- погоджує здійснення нового будівництва, ремонтно-будівельних (капітальних ремонтів) та будівельно-монтажних робіт;
- приймає рішення про створення Наглядової ради Лікарні та затверджує положення про неї;
- здійснює контроль за ефективністю використання майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, та закріплене за Лікарнею на праві оперативного управління.
7.3. Генеральний директор несе персональну відповідальність за фінансово-господарську діяльність Підприємства і виконання своїх функцій.
7.4. Генеральний директор Лікарні:
- діє без довіреності від імені Лікарні;
- представляє інтереси Лікарні в органах державної виконавчої влади і органах місцевого самоврядування, інших підприємствах, організаціях, установах та закладах, у відносинах з юридичними та фізичними особами та громадянами, судових органах;
- відкриває поточні та інші рахунки в банківських установах та територіальному відділенні управління Державної казначейської служби України в Харківській області;
- розпоряджається коштами та користується майном відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту;
- укладає договори, які пов’язані з діяльністю Лікарні;
- видає накази обов’язкові для виконання всіма працівниками Лікарні, організовує та контролює їх виконання;
- затверджує локальні нормативні документи, що регламентують порядок роботи Лікарні;
- визначає організаційну структуру Лікарні, граничну чисельність працівників, затверджує штатний розпис за погодженням з головою обласної ради або заступником голови обласної ради (за розподілом обов’язків) та Департаментом охорони здоров’я;
- вживає заходи щодо виявлення та виправлення недоліків у роботі Лікарні;
- призначає на посаду та звільняє з посади заступників генерального директора, медичних директорів за відповідним напрямком, головного бухгалтера, керівників структурних підрозділів та філій, інших працівників Лікарні, робить ротацію кадрів у відповідності до чинного законодавства України;
- одержує інформацію щодо результатів перевірок та інспектування Лікарні, оскаржує дії посадових осіб, які здійснюють інспектування та перевірку, у порядку передбаченому чинним законодавством України;
- несе відповідальність за дотримання в Лікарні антикорупційного законодавства;
- встановлює працівникам розміри премій, винагород, надбавок і доплат, передбачениху Колективному договорі Лікарні та чинним законодавством України;
- застосовує заходи заохочування та накладає стягнення до працівників Лікарні;
- у строки і в порядку, встановленому чинним законодавством України, повідомляє відповідні органи про будь-які зміни в даних про Лікарню, внесення яких до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є обов’язковим;
- подає в установленому порядку обласній раді квартальну, річну, фінансову та іншу звітність Лікарні, інформацію про рух основних засобів, звіт про оренду майна, а також інформацію про наявність вільних площ, придатних для надання в оренду;
- створює умови підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників згідно із затвердженим в установленому порядку штатним розписом;
- доводить до відома працівників Лікарні накази, розпорядження, вказівки органів центральної виконавчої влади, Департаменту охорони здоров’я, обласної ради та інших керівних органів і забезпечує їх виконання;
- вживає заходів щодо своєчасної та в повному обсязі виплати заробітної плати, а також передбачених законодавством податків, зборів та інших обов’язкових платежів;
- затверджує склад комісії з трудових спорів та визначає порядок її роботи;
- здійснює контроль за дотриманням надання платних послуг Лікарнею;
- несе відповідальність за формування та виконання фінансового плану і плану розвитку Лікарні, результати його господарської діяльності, виконання показників ефективності діяльності Лікарні, якість послуг, що надаються Лікарнею, використання наданого на праві оперативного управління Лікарні майна спільної власності територіальних громад і доходу згідно з вимогами законодавства, цього Статуту та укладених Лікарнею договорів;
- вирішує інші питання, віднесені до компетенції Генерального директора Лікарні згідно із чинним законодавством України, цим Статутом та укладеним контрактом.
7.5. Генеральний директор Лікарні забезпечує:
- проведення господарської некомерційної діяльності, у тому числі своєчасне матеріально-технічне постачання, оснащення сучасною апаратурою, своєчасне проведення поточного капітального ремонту основних фондів у встановлені терміни;
- проведення планово-фінансової діяльності, формування і використання по кошторису фондів економічного і соціального розвитку, матеріального стимулювання;
- ведення затвердженої медичної документації, представлення оперативної інформації, затвердженою статистичною звітністю;
- ефективне використання і збереження закріпленого за Лікарнею на праві оперативного управління майна;
- контроль за веденням та зберіганням медичної та іншої документації;
- проведення колективних переговорів, укладення колективного договору в порядку, визначеному законодавством України;
- ведення баз персональних даних працівників Лікарні і реєстрацію їх в органах виконавчої влади;
- облік результатів роботи персоналу по контрольних цифрах планування;
- внесення подання до трудового колективу про затвердження Правил внутрішнього трудового розпорядку Лікарні;
- проведення оперативних нарад зі своїми заступниками, медичними директорами за відповідним напрямком, завідуючими відділеннями, старшими медичними сестрами;
- дотримання в Лікарні вимог законодавства про охорону праці, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм і правил, створення належних умов праці;
- затвердження положення про структурні підрозділи Лікарні, інші положення та порядки, що мають системний характер, зокрема: - положення про преміювання працівників за підсумками роботи Лікарні; - порядок надходження і використання коштів, отриманих як благодійні внески, гранти та дарунки;
- порядок приймання, зберігання, відпуску та обліку лікарських засобів та медичних виробів;
- затвердження інструкції з діловодства, посадових інструкцій працівників Лікарні.
7.6. Генеральний директор Лікарні для найбільш повного використання трудового потенціалу і створення умов для високоефективної діяльності кожного працівника Лікарні:
- забезпечує тарифікацію посад, включених в штатний розклад та нормування праці;
- здійснює підбір, облік, розміщення, підвищення кваліфікації та виховання кадрів;
- забезпечує поліпшення умов праці та відпочинок персоналу;
- здійснює заходи щодо атестації та раціоналізації робочих місць, визначає їх необхідну кількість;
- встановлює форми організації праці працівників та встановлює працівникам надбавки до посадового окладу за високу якість, складність та напруженість в роботі, професійну майстерність та інші доплати і надбавки згідно із чинним законодавством України та передбачені у Колективному договорі;
- бере участь у встановленні режиму робочого часу та відпочинку, а також тривалості додаткових відпусток відповідно до чинного законодавства України про працю, забезпечує умови технічної безпеки.
7.7. Генеральний директор у разі виробничої необхідності має право придбати лікарські засоби, обладнання та інші матеріали, необхідні для забезпечення роботи Лікарні, у приватних підприємствах, фірмах, товариствах у встановленому чинним законодавством порядку.
7.8. Генеральний директор веде прийом відвідувачів.
7.9. Генеральний директор визначає склад Медичної ради.
7.10. За належне надання Підприємством медичних послуг (медичної допомоги) несуть відповідальність медичні директори за відповідним напрямком.
Медичні директори за відповідним напрямком призначаються на посаду та звільняються з посади наказом Генерального директора Підприємства.
Медичний директор зі стаціонарної допомоги є начальником медичної служби цивільної оборони Підприємства.
Права та обов’язки Медичних директорів за відповідним напрямком визначаються у посадовій інструкції.
7.11. У разі відсутності Генерального директора Лікарні або неможливості виконувати свої обов’язки з інших причин, його обов’язки можуть виконувати заступник генерального директора з економічних питань, або медичний директор зі стаціонарної допомоги чи інша особа згідно із функціональними (посадовими) обов’язками або за наказом Генерального директора.
7.12. Генеральний директор Лікарні є керівником трудового колективу, який забезпечує функціонування структурних підрозділів (філій), а також взаємодію з первинною профспілковою організацією Лікарні.
7.13. Генеральний директор Лікарні, у разі наявності відповідної освіти та кваліфікації, може здійснювати медичну практику в Лікарні за погодженням із головою обласної ради або заступника голови обласної ради (за розподілом обов’язків).
7.14. У порядку, визначеному чинним законодавством України, Генеральний директор Лікарні несе відповідальність за: збитки, завдані Лікарні з його вини; ненадання бухгалтерської та статистичної звітності контролюючим державним органам, обласній раді; надання спотвореної або недостовірної інформації щодо фінансово-господарської та лікувальної діяльності Лікарні; порушення чинного законодавства України.
7.15. З метою сприяння діяльності Лікарні може бути утворена Опікунська рада, до складу якої (за їхньою згодою) можуть включатися благодійники, представники громадськості та громадських об’єднань, благодійних, релігійних організацій, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, волонтери та інші.
Рішення про створення Опікунської ради та положення про неї затверджуються наказом Генерального директора Лікарні.
7.16. З метою дотримання прав та забезпечення безпеки пацієнтів, додержання вимог законодавства при здійсненні медичного обслуговування населення, фінансово-господарської діяльності в Лікарні створюється Наглядова рада.
Рішення про створення Наглядової ради та положення про неї затверджується обласною радою.
Склад Наглядової ради Лікарні затверджується розпорядженням голови обласної ради.
РОЗДІЛ VIIІ
ОРГАНІЗАЦІЙНА СТРУКТУРА ЛІКАРНІ
8.1. Структурними підрозділами Лікарні є:
- адміністративна частина/управління, відділи;
- господарська частина;
- лікувально-профілактична служба, що складається з філій, відділень (амбулаторій), кабінетів, які мають статус структурних або відокремлених структурних підрозділів Лікарні без права юридичної особи.
8.2. Місцезнаходження структурних підрозділів Лікарні:
- Україна, 61022 місто Харків, проспект Незалежності, будинок 13.
- Україна, 61022 місто Харків, проспект Незалежності, будинок 11.
- Україна, 61022 місто Харків, вулиця Трінклера, будинок 6.
8.3. Структурні підрозділи Лікарні діють на підставі положень, затверджених Генеральним директором Лікарні.
РОЗДІЛ ІХ
ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ЛІКАРНІ
9.1. Трудовий колектив Лікарні складається з усіх працівників, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з Лікарнею.
9.2. Повноваження трудового колективу Лікарні реалізуються загальними зборами (конференцією) через їх виборчі органи.
9.3. У Лікарні може створюватися первинна профспілкова організація, яка представляє інтереси своїх членів та захищає їх трудові, соціально-економічні права та інтереси. Діяльність первинної профспілкової організації регламентується чинним законодавством України.
9.4. Між адміністрацією і трудовим колективом (уповноваженим органом) укладається Колективний договір, який не повинен суперечити чинному законодавству України.
9.5. Колективним договором регулюються виробничі, трудові і економічні відносини трудового колективу з адміністрацією Лікарні, питання охорони праці та соціального розвитку.
9.6. Розбіжності, які виникають при укладанні Колективного договору, вирішуються в порядку, встановленому законодавчими актами України.
РОЗДІЛ Х
ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЛІКАРНІ
10.1. Лікарня є самостійною при здійсненні господарської некомерційної діяльності.
10.2. Лікарня у своїй діяльності визначає розвиток, виходячи з потреби закладів охорони здоров’я, населення в її послугах, планів Департаменту охорони здоров’я.
10.3. Головними критеріями ефективності господарської некомерційної діяльності Лікарні є виконання її фінансового плану та зобов’язань, встановлених договорами про надання Лікарнею медичних послуг.
10.4. Якщо по завершенню фінансового року після здійснення всіх витрат на забезпечення надання медичних послуг згідно із договорами про надання таких послуг, покриття матеріально-технічних і прирівняних до них витрат, витрат на оплату праці, оплату відсотків по кредитах банків, сплати податків та інших обов’язкових платежів у розпорядженні Лікарні є залишок коштів, то ці кошти зараховуються до резервного фонду Лікарні, який має бути розміщений на спеціальному цільовому рахунку Лікарні. До цього резервного фонду також нараховуються благодійні кошти, що передаються Лікарні у вигляді добровільних благодійних пожертв та гуманітарної допомоги.
10.5. Кошти з резервного фонду можуть бути використані тільки для розвитку людських та матеріально-технічних ресурсів Лікарні, та на покриття фінансового дефіциту, що утворився протягом попереднього звітного періоду.
10.6. Для покриття дефіциту фінансових ресурсів Лікарня може взяти банківську позику, використати кошти резервного фонду або отримати додаткові кошти з обласного бюджету на підставі відповідних рішень обласної ради.
10.7. Рішення про використання коштів резервного фонду для покриття фінансового дефіциту Лікарні може бути прийняте тільки обласною радою за поданням Генерального директора Лікарні.
10.8. Лікарня має право отримувати плату за надання послуг, виконання робіт у порядку, визначеному чинним законодавством України, залучати матеріальні та фінансові ресурси у встановленому порядку, отримувати гранти, дарунки та благодійні внески і межах та у порядку, визначеному чинним законодавством для бюджетних установ.
10.9. Лікарня зобов’язана приймати та виконувати доведені до неї в установленому чинним законодавством України порядку державні замовлення та замовлення Департаменту охорони здоров’я, враховувати їх при формуванні фінансового плану та визначенні перспектив економічного і соціального розвитку при виборі контрагентів, а також складати і виконувати фінансовий план (річний та з поквартальною розбивкою) на кожен наступний рік.
10.10. Вартість робіт та послуг, що здійснюються Лікарнею, встановлюються відповідно до чинного законодавства України.
10.11. Відносини Лікарні з іншими підприємствами, установами, організаціями у всіх сферах діяльності здійснює на основі договорів.
10.12. Для досягнення своєї мети і рішення поставлених завдань Лікарня має право:
- укладати від свого імені різного роду цивільно-правові договори, виступати позивачем і бути відповідачем в судах різної юрисдикції;
- звертатись до суду;
- здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.
10.13. Для закупівель товарів, робіт, послуг Лікарня застосовує процедури закупівель, визначені чинним законодавством України.
10.14. Для здійснення господарської, некомерційної діяльності Лікарня залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші ресурси, використання яких не заборонено чинним законодавством України.
10.15. Лікарня визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників та затверджує штатний розписзгідно із чинним законодавством України за погодженням із головою обласної ради або заступника голови обласної ради за розподілом обов’язків та Департаменту охорони здоров’я.
10.16. Лікарня здійснює некомерційну господарську діяльність, організовує свою діяльність відповідно до фінансового плану, організовує надання медичних послуг населенню і реалізує їх за цінами (тарифами), що визначаються в порядку, встановленому чинним законодавством України.
10.17. Режим роботи Лікарні визначає адміністрація Лікарні за погодженням із трудовим колективом Лікарні та повідомленням Департаменту охорони здоров’я та Харківської обласної ради.
10.18. У надзвичайних умовах Лікарня працює згідно із планів цивільної оборони Лікарні, органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, Департамент охорони здоров’я.
10.19. Лікарня проводить зовнішньоекономічну діяльність у відповідності до чинного законодавства України.
РОЗДІЛ ХІ
ЗВІТНІСТЬ ТА ПЕРЕВІРКА ДІЯЛЬНОСТІ ЛІКАРНІ
11.1. Лікарня здійснює бухгалтерський облік, веде фінансову та статистичну звітність у встановленому чинним законодавством України порядку.
11.2. Лікарня щоквартально надає обласній раді та Департаменту охорони здоров’я звіт про підсумки своєї господарської некомерційної діяльності.
11.3. Лікарня щомісячно надає обласній раді інформацію про нарахування та перерахування плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, що знаходиться в оперативному управлінні Лікарні, за встановленою формою.
11.4. Лікарня щоквартально надає інформацію про орендарів, яким передано в оренду майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, за встановленою формою.
11.5. Обласна рада має право проводити планові та позапланові перевірки ефективності використання майна, закріпленого за Лікарнею на праві оперативного управління та виконання керівником умов контракту.
11.6. Контроль за окремими сторонами діяльності Лікарні здійснюють державні контролюючі органи, на які покладено нагляд за фінансово-економічною, господарською та трудовою діяльністю у відповідності з чинним законодавством України.
11.7. Посадові особи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування можуть давати Лікарні вказівки у межах своїх повноважень.
11.8. Контроль якості надання медичної допомоги хворим у Лікарні здійснюється шляхом експертизи відповідної якості наданої медичної допомоги міжнародним принципам доказової медицини, вимогам галузевих стандартів в сфері охорони здоров’я.
РОЗДІЛ ХІІ
ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО СТАТУТУ ЛІКАРНІ
12.1. Зміни до Статуту здійснюються шляхом викладення його у новій редакції та вносяться за тією ж процедурою, за якою затверджувався і сам Статут.
12.2. Ці зміни набувають чинності з моменту державної реєстрації Статуту в новій редакції.
РОЗДІЛ ХІІІ
ПРИПИНЕННЯ ЛІКАРНІ
13.1. Припинення Лікарні здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення чи перетворення) або ліквідації у порядку, встановленому чинним законодавством України.
13.2. Припинення Лікарні проводиться за рішенням обласної ради (уповноважених органів) або за рішенням суду.
13.3. У разі припинення Лікарні її активи передаються іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховуються до доходу обласного бюджету.
13.4. У разі припинення Лікарні працівникам, що звільняються, гарантується дотримання їх прав і інтересів відповідно до трудового законодавства України.
13.5. Припинення Лікарні здійснюється з моменту внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.