ЗАТВЕРДЖЕНО:
рішення Харківської обласної ради
від «____» ______2025 № _____-VIІI
ПОГОДЖУЮ:
Директор ДЕПАРТАМЕНТУ НАУКИ І ОСВІТИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ (ВІЙСЬКОВОЇ) АДМІНІСТРАЦІЇ
________________ Ольга БЕЗПАЛОВА
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
«ЧУГУЇВСЬКИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ЛІЦЕЙ “СИНЕРГІЯ”»
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
(нова редакція)
Чугуївський район
с. Кочеток
2025 рік
РОЗДІЛ І
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Статут розроблений відповідно до чинного законодавства України і є документом, який регламентує діяльність КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ЧУГУЇВСЬКИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ЛІЦЕЙ “СИНЕРГІЯ”» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ.
1.2. КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЧУГУЇВСЬКИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ЛІЦЕЙ “СИНЕРГІЯ”» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі за текстом – Ліцей) є закладом загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття початкової (на перехідний період з 2025 до 2028), базової середньої та профільної середньої освіти.
1.3. КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЧУГУЇВСЬКИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ЛІЦЕЙ “СИНЕРГІЯ”» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ є правонаступником КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «КОЧЕТОЦЬКА САНАТОРНА ШКОЛА» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ», який перейменований відповідно до рішення обласної ради від «----» -------------2025 року № ______ -VIII «Про зміну типу та перейменування КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «КОЧЕТОЦЬКА САНАТОРНА ШКОЛА» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ».
1.4. Ліцей перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.
1.5. Органом, що здійснює управління майном Ліцею, є Харківська обласна рада. Галузеву політику та розвиток Ліцею забезпечує Департамент науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації (далі за текстом – Департамент). Повноваження Департаменту щодо управління діяльністю Ліцею визначаються відповідними рішеннями обласної ради, розпорядженнями голови (начальника) Харківської обласної державної (військової) адміністрації та чинним законодавством України.
1.6. Повне найменування Ліцею:
українською мовою – КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЧУГУЇВСЬКИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ЛІЦЕЙ “СИНЕРГІЯ”» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ;
англійською мовою – CОMMUNAL INSTITUTION "CHUHUIV ACADEMIC LYCEUM 'SYNERGY' " OF KHARKIV REGIONAL COUNCIL.
1.7. Скорочене найменування Ліцею:
українською мовою - КЗ «ЧАЛ “СИНЕРГІЯ”» ХОР;
англійською мовою – CI “ CAL 'SYNERGY' " KRC.
1.8. Місцезнаходження Ліцею: 63513, Харківська область, Чугуївський район, село Кочеток, вулиця Радужна, 41.
1.9. Ліцей є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, відокремлене майно, рахунки в установах банків та територіальному управлінні Державної казначейської служби України у Харківській області, власну печатку, кутовий штамп, бланки та інші реквізити юридичної особи, веде самостійний бухгалтерський облік.
1.10. Ліцей є неприбутковим закладом у галузі освіти та не має на меті отримання прибутку (доходів). Ліцей внесений до Реєстру неприбуткових установ та організацій у порядку, визначеному чинним законодавством України.
1.11. Ліцей може від свого імені укладати договори, набувати майнових і немайнових прав, нести обов’язки, бути позивачем і відповідачем у судах загальної юрисдикції.
1.12. Учні з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, перебувають у Ліцеї на повному державному утриманні, крім дітей, які мають опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів.
1.13. У своїй роботі Ліцей керується Конституцією України, законами України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної ради, розпорядженнями голови (начальника) Харківської обласної державної (військової) адміністрації, наказами Департаменту та цим Статутом.
РОЗДІЛ ІІ
МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ ЛІЦЕЮ
2.1. Метою діяльності Ліцею є забезпечення реалізації права громадян на здобуття ними повної загальної середньої освіти за рівнями початкової (до завершення 2027-2028 навчального року), базової середньої та профільної середньої освіти.
2.2. Головною метою є створення умов для всебічного розвитку особистості, її здібностей і обдаровань, формування громадянина України, здатного до свідомого суспільного вибору, навчання талановитої обдарованої молоді, забезпечення професійної орієнтації учнів на майбутню діяльність, яка користується попитом на ринку праці, встановлення наступності між початковою, загальною середньою і профільною освітою.
2.3. Головними завданнями Ліцею є:
- забезпечення прав громадян на здобуття ними базової середньої та профільної середньої освіти відповідно до державних стандартів;
- забезпечення здобуття учнями освіти відповідно до державного стандарту базової середньої та профільної середньої освіти, у тому числі завдяки системній роботі з використання завдань та досліджень високого рівня складності (олімпіадних, турнірних, проєктно-конкурсних тощо);
- організація освітнього процесу, що ґрунтується на цінностях та принципах, визначених Законами України "Про освіту" та "Про повну загальну середню освіту";
- створення безпечного освітнього середовища для учасників освітнього процесу;
- виявлення та розвиток індивідуальних здібностей учнів, досягнення ними результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, що визначені Законом України "Про освіту" і відповідними державними стандартами повної загальної середньої освіти та необхідні для подальшого здобуття освіти;
- організація вивчення учнями профільних навчальних предметів (інтегрованих курсів);
- виховання шанобливого ставлення до суспільної моралі, родинних та національних цінностей українського та інших народів і націй, державної та рідної мови;
- формування і розвиток соціально-зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення; оновлення змісту освіти, розробка і апробація нових педагогічних технологій, методів і форм навчання і виховання;
- створення сприятливих умов для самовираження особистості учнів у різних видах діяльності, їх повноцінного морального, психічного, фізичного розвитку;
- відновлення і зміцнення здоров’я учнів, виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного і психічного здоров’я учня;
- створення умов для професійної свободи, творчого пошуку, ініціативи педагогів.
2.4. Принципами освітньої діяльності є:
- людиноцентризм та верховенство права;
- дитиноцентризм та педагогіка партнерства у відносинах з учнями та їхніми батьками або іншими законними представниками дітей;
- забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
- забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками та розвиток інклюзивного освітнього середовища;
- врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників;
- об’єктивність, справедливість, урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів;
- забезпечення універсального дизайну та/або розумного пристосування;
- науковий характер та різноманітність освіти;
- прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;
- відповідальність і підзвітність перед суспільством;
- нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;
- свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми Ліцею;
- академічна доброчесність та академічна свобода;
- цілісність і наступність освітнього процесу між рівнями повної загальної середньої освіти;
- фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія Ліцею у межах, визначених законодавством України;
- гуманізм, демократизм та єдність навчання, виховання та розвитку;
- виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей Українського
народу, його історико-культурного надбання і традицій;
- формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
- формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психологічного насильства;
- формування громадянської культури та культури демократії;
- формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
- невтручання політичних партій та релігійних організацій в освітній процес;
- різнобічність та збалансованість інформації щодо політичних, світоглядних та релігійних питань;
- інтеграція у міжнародний освітній простір;
- доступність для кожного громадянина всіх форм і типів освітніх послуг, що надаються Ліцеєм відповідно до законодавства України;
- нетерпимість до проявів корупції та хабарництва тощо.
2.5. Основними видами діяльності Ліцею є:
- надання високоякісної профільної освіти за напрямками:
- хіміко – біологічний;
- соціально – гуманітарний;
- інформаційно–технологічний;
- математично–економічний;
- науково-методична робота педагогів за напрямами розробки та впровадження сучасних освітніх технологій, передового педагогічного досвіду;
- участь в експериментальних проєктах та програмах обласного, всеукраїнського та міжнародного рівня, спрямованих на розвиток педагогічної науки, удосконалення освітнього процесу, формування школи нового покоління;
- запровадження профільного навчання за іншими напрямами, відповідно до матеріально-технічної бази та кадрового забезпечення.
2.6. Здобуття учнями початкової, базової середньої та профільної середньої освіти та утримання в Ліцеї здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету, субвенцій та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
РОЗДІЛ IІІ
СТРУКТУРА ЛІЦЕЮ
3.1. Структура Ліцею складається з:
- початкової школи, що забезпечує здобуття початкової освіти тривалістю 4 роки (перший рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом початкової освіти) та діє у перехідний період з 2025 до 2028 року:
- 2025/2026 н.р. – 2-4 класи;
- 2026/2027 н.р. – 3-4 класи;
- 2027/2028 н.р. – 4 клас.
- гімназії, що забезпечує здобуття базової середньої освіти тривалістю 5 років (другий рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом базової середньої освіти);
- ліцею, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти тривалістю 2 роки (до 2027 року), 3 роки (з 2027 року) (третій рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом профільної середньої освіти).
3.2. Ліцей має у своєму складі структурні підрозділи:
- пансіон, що забезпечує проживання та утримання учнів;
- інші внутрішні структурні підрозділи.
3.3. Структура Ліцею затверджується його керівником за погодженням з Департаментом.
3.4. Структурні підрозділи Ліцею здійснюють свою діяльність відповідно до цього Статуту та положень про них, затверджених директором Ліцею.
РОЗДІЛ ІV
ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЗАСНОВНИКА, УПОВНОВАЖЕНОГО НИМ ОРГАНУ
4.1. Харківська обласна рада, як засновник Ліцею, здійснює такі повноваження:
– затверджує статут Ліцею та зміни до нього;
– приймає рішення про проведення конкурсу на посаду керівника Ліцею;
– укладає контракт з кандидатом, обраним у порядку, встановленому чинним законодавством України;
– розриває контракт із директором Ліцею з підстав, визначених чинним законодавством про працю та контрактом;
– затверджує за поданням Ліцею стратегію його розвитку;
– забезпечує створення у Ліцеї інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
– приймає рішення щодо припинення Ліцею шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу чи перетворення) або ліквідації;
– приймає рішення про утворення та ліквідацію структурних підрозділів Ліцею;
– закріплює за Ліцеєм на праві оперативного управління необхідне для здійснення статутної діяльності майно;
– проводить планові та позапланові перевірки стану та ефективності використання майна Ліцею, та виконання керівником умов контракту;
– погоджує здійснення Ліцеєм нового будівництва, ремонтно-будівельних (капітальних ремонтів) та будівельно-монтажних робіт;
– здійснює контроль за дотриманням установчих документів Ліцею;
– здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством України.
4.2. Харківська обласна рада зобов’язана забезпечити:
- утримання та розвиток Ліцею, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо;
- дотримання принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування під час проєктування, будівництва та реконструкції будівель, споруд, приміщень Ліцею;
- можливість учнів продовжити навчання на відповідному рівні освіти у разі реорганізації чи ліквідації Ліцею;
- оприлюднення всієї публічної інформації відповідно до вимог чинного законодавства України.
4.3. Департамент, як уповноважений орган, якій здійснює галузеву політику та розвиток Ліцею:
- погоджує стратегію розвитку Ліцею;
- фінансує видатки на реалізацію стратегії розвитку Ліцею, у тому числі здійснення інноваційної діяльності Ліцею;
- погоджує утворення та ліквідацію структурних підрозділів Ліцею;
- затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт Ліцею у випадках та порядку, визначених чинним законодавством України;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Ліцею;
- здійснює контроль за дотриманням установчих документів Ліцею;
- здійснює контроль за використанням Ліцеєм коштів, виділених для утримання Ліцею, публічних коштів;
- забезпечує та контролює створення у Ліцеї безпечного, здорового та інклюзивного чи спеціального освітнього середовища із забезпеченням універсального дизайну та розумного пристосування;
- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
- розглядає усні та письмові заяви (скарги, повідомлення) учасників освітнього процесу, інших осіб про невжиття заходів щодо запобігання і протидії насильству та жорстокому поводженню з дітьми в Ліцеї та приймає рішення за результатами їх розгляду;
- у разі вчинення жорстокого поводження з дитиною керівником Ліцею - розглядає усні та письмові заяви (скарги, повідомлення) про випадки жорстокого поводження з дитиною в Ліцеї протягом однієї доби з моменту надходження та у разі виявлення ознак жорстокого поводження з дитиною невідкладно повідомляє про це батьків, інших законних представників дитини, а також письмово повідомляє уповноважений підрозділ органу Національної поліції України та службу у справах дітей;
- вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учням, які вчинили насильство або жорстоке поводження з дитиною, стали свідком або постраждали від насильства або жорстокого поводження;
- здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством України.
4.4. Харківська обласна рада та Департамент не мають права втручатися в діяльність Ліцею, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.
РОЗДІЛ V
ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЛІЦЕЮ
5.1. Ліцей самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своїх повноважень, передбачених чинним законодавством України, та цим Статутом.
5.2. Ліцею гарантується академічна, організаційна, фінансова і кадрова автономія. Обсяг автономії визначається Законом України «Про освіту», Законом України «Про повну загальну середню освіту» та цим Статутом.
5.3. Ліцей має право:
- користуватися пільгами, що передбачені чинним законодавством України;
- визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;
- визначати варіативну частину освітньої програми, в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;
- запроваджувати поглиблене вивчення предметів та профілі навчання з врахуванням інтересів батьків та здобувачів освіти;
- розробляти власні програми навчальної та науково-методичної роботи з
урахуванням державних стандартів;
- надавати додаткові послуги згідно із чинним законодавством України;
- створювати структурні підрозділи, формувати штатний розпис, встановлювати форми заробітної плати і матеріального заохочення в межах власного кошторису;
- розвивати власну матеріальну базу;
- дбати про забезпечення спортивно-оздоровчих, оздоровчо-профілактичних заходів, направлених на зміцнення здоров’я учнів;
- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;
- висвітлювати діяльність Ліцею на власному Інтернет-сайті;
- організовувати підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних кадрів;
- використовувати надходження від надання платних послуг виключно для фінансування видатків на утримання Ліцею та реалізацію завдань і функцій, визначених цим Статутом;
- здійснювати нове будівництво, ремонтно-будівельні (капітальний ремонт) та будівельно-монтажні роботи за погодженням з обласною радою;
- запрошувати на роботу спеціалістів на договірних (контрактних умовах);
- укладати від свого імені цивільно-правові договори, виступати позивачем і бути відповідачем у судах;
- здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.
5.4. Ліцей зобов’язаний:
- забезпечувати виконання вимог чинного законодавства України;
- здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензії, отриманої у встановленому чинним законодавством України порядку;
- проходити в установленому порядку ліцензування;
- забезпечувати єдність навчання та виховання;
- створювати власну науково-методичну та матеріально-технічну базу;
- забезпечувати надання освітніх послуг згідно з державними стандартами загальної середньої освіти;
- забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту встановленого зразка;
- дотримуватись фінансової дисципліни, ефективно використовувати та зберігати майно Ліцею;
- забезпечувати своєчасну сплату заробітної плати працівникам Ліцею, своєчасну сплату податків та інших відрахувань відповідно до чинного законодавства України;
- виконувати державні нормативи і вимоги щодо охорони навколишнього середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів;
- створювати необхідні умови для здобуття базової середньої та профільної середньої освіти особам з особливими освітніми потребами;
- здійснювати заходи щодо забезпечення громадського порядку на території Ліцею;
- сприяти діяльності органів громадського самоврядування Ліцею;
- дотримуватись професійної етики і взаємної поваги до гідності працівників і учнів в діяльності Ліцею;
- забезпечувати соціальний захист трудового колективу та інших учасників освітнього процесу;
- здійснювати інші зобов’язання, передбачені чинним законодавством України.
5.5. Мовою освітнього процесу в Ліцеї є державна мова.
5.6. Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, покинуті діти, діти, розлучені із сім’єю, відповідно до Закону України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту» можуть утримуватися у Ліцеї на повному державному забезпеченні відповідно чинного законодавства України.
5.7. Режим роботи Ліцею цілодобовий, з п’ятиденним робочим тижнем, визначається відповідно до чинного законодавства України.
5.8. Режим роботи Ліцею схвалюється педагогічною радою і затверджується директором, повинен забезпечувати оптимальний розподіл інтелектуального та фізичного навантаження, навчальних занять і відпочинку з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку учнів.
5.9. Учні, їх батьки та інші законні представники можуть обирати форму здобуття освіти відповідно до індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів дитини.
5.10. Ліцей планує свою роботу самостійно, відповідно до плану роботи на навчальний рік. У плані роботи на навчальний рік відображаються найголовніші питання роботи Ліцею, визначаються перспективи його розвитку.
5.11. План роботи на навчальний рік погоджується педагогічною радою та затверджується директором Ліцею.
5.12. Розклад навчальних занять складається відповідно до навчального плану з дотриманням санітарного законодавства України, затверджується директором Ліцею.
5.13. Обробка персональних даних здійснюється Ліцеєм відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».
5.14. Медичне обслуговування учнів Ліцею здійснюється медичними працівниками закладу, які входять до штату Ліцею, а за необхідністю медичними працівниками закладів охорони здоров’я, з якими укладені відповідні договори.
5.15. Харчування учнів у Ліцеї здійснюється за кошти обласного бюджету відповідно до норм харчування, встановлених Кабінетом Міністрів України.
Учні Ліцею з числа тих, хто проживає в пансіоні, забезпечуються безкоштовним п’ятиразовим харчуванням, інші учні забезпечуються безкоштовним разовим харчуванням.
5.16. Учні, з місцем реєстрації та фактичного проживання поза межами населеного пункту, в якому розташований Ліцей, на період навчання в Ліцеї забезпечуються місцями у пансіоні в порядку, встановленому чинним законодавством України.
5.17. Ліцей може укладати договори про співпрацю (співробітництво, спільну діяльність тощо) із закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проведення науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи для реалізації спільних проєктів.
5.18. У Ліцеї здійснюється психологічний супровід освітнього процесу та соціально-педагогічний патронаж відповідно до чинного законодавства України.
5.19. Відповідальність за організацію діяльності Ліцею, додержання вимог санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм та організацію харчування учнів покладається на директора Ліцею.
РОЗДІЛ VI
ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЛІЦЕЇ
6.1. Освітній процес спрямовується на здобуття базової середньої освіти та профільної середньої освіти одночасно з розвитком здібностей, виявленням індивідуальних обдарувань, формуванням компетентностей, спрямованих на професійну самореалізацію особистості.
6.2. Організація освітнього процесу Ліцею направлена на забезпечення надання здобувачам освіти початкової (до завершення начального 2027-2028р.), базової середньої та профільної середньої освіти.
Початкова освіта - перший рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом початкової освіти. Початкова освіта здобувається протягом чотирьох років. Освітній процес початкової освіти організовується за такими циклами:
перший цикл - адаптаційно-ігровий (1-2 роки навчання);
другий цикл - основний (3-4 роки навчання).
Базова середня освіта - другий рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом базової середньої освіти. Базова середня освіта здобувається протягом п’яти років. Освітній процес базової середньої освіти організовується за такими циклами:
перший цикл базової середньої освіти - адаптаційний (5 - 6 роки навчання);
другий цикл базової середньої освіти - базове предметне навчання (7 - 9 роки навчання).
Профільна середня освіта - третій рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом профільної середньої освіти. Профільна середня освіта здобувається протягом трьох років. Освітній процес профільної середньої освіти організовується за такими циклами:
перший цикл профільної середньої освіти - профільно-адаптаційний (10 рік навчання);
другий цикл профільної середньої освіти - профільний (11 - 12 роки навчання).
6.3. Профіль навчання учнів у старших класах Ліцею визначається відповідно до наявної матеріально-технічної бази, кадрових ресурсів, освітніх запитів учнів та їхніх батьків.
6.4. Ліцей може забезпечувати здобуття початкової, базової середньої, профільної середньої освіти за інституційною (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева) або індивідуальною (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж) формами у порядку, визначеному чинним законодавством України.
6.5. Зарахування учнів здійснюється, як правило, до початку навчального року за умови не перевищення граничної наповнюваності у відповідних класах. Протягом навчального року можливе зарахування учнів за умови наявності вільних місць. При грубому одноразовому або системному порушенні Правил внутрішнього розпорядку Ліцею учень може бути відрахований з Ліцею.
6.7. Зарахування дітей до Ліцею для здобуття початкової освіти не проводиться.
6.8. Зарахування дітей до Ліцею для здобуття базової середньої освіти здійснюється на конкурсних засадах, якщо це не порушує право учнів, які здобули початкову освіту в Ліцеї на продовження навчання в ньому та за умови, що кількість поданих заяв про зарахування перевищує загальну кількість вільних місць у відповідних класах.
6.9. Зарахування дітей до Ліцею для здобуття профільної середньої освіти відбувається на конкурсних засадах. Конкурс може не проводитися, якщо кількість поданих заяв про зарахування не перевищує загальної кількості вільних місць у відповідних класах.
6.10. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до Ліцею відповідно до чинного законодавства України та міжнародних договорів.
6.11. У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого закладу загальної середньої освіти.
6.12. Кожен учень переводиться на наступний рік навчання після завершення навчального року, крім випадків, визначених чинним законодавством України.
6.13. Відрахування учнів із Ліцею проводиться відповідно до чинного законодавства України за наказом директора Ліцею.
6.14. Класи у Ліцеї формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими чинним законодавством України та враховуючи наявність приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу.
6.15. Ліцей може створювати у своєму складі класи (групи) з вечірньою (заочною), дистанційною формою навчання, інклюзивні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами.
Гранична кількість учнів у класі (наповнюваність класу) визначається відповідно до чинного законодавства України.
6.16. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у Ліцеї здійснюється згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки України.
Розподіл учнів між класами і групами здійснюється директором Ліцею.
6.17. Зменшення кількості учнів у класі протягом навчального року не є підставою для припинення функціонування цього класу до закінчення навчального року.
6.18. Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою Ліцею у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження згідно з навчальним планом та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.
6.19. Навчальний рік розпочинається 1 вересня Днем знань і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.
Навчальний рік поділяється на семестри, у 2-4 класах із проведенням навчальних екскурсій, у 5-8 і 10 класах практики відповідно до рішення педагогічної ради.
Учні 4, 9, 12 класів складають державну підсумкову атестацію у терміни, визначені Міністерством освіти і науки України, відповідно до наявних вимог у формі, визначеній законодавством, зокрема у формі ЗНО.
6.20. Тривалість уроків у Ліцеї становить: 2-4 класах – 40 хвилин, у 5-11(12) класах – 45 хвилин.
Ліцей може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.
6.21. Тривалість перерв між навчальними заняттями встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менше ніж 10 хвилин, велика перерва (після другого або третього навчального заняття) – 20 хвилин.
6.22. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менше ніж 30 календарних днів. Графік канікул встановлюється Ліцеєм з урахуванням освітнього процесу.
6.23. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених чинним законодавством України).
6.24. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог.
6.25. Розклад навчальних занять затверджуються директором Ліцею.
6.26. Соціально-психологічний супровід освітнього процесу в Ліцеї здійснюється практичним психологом та соціальним педагогом.
6.27. Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у Ліцеї і ґрунтується на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях Українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, принципах, визначених чинним законодавством України.
6.28. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів та обдарувань.
6.29. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмета визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
6.30. Рівень навчальних досягнень учнів встановлюється за системою оцінювання, визначеною законодавством.
6.31. У документі про освіту відображаються досягнення учнів у навчанні на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації.
6.32. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний рівень навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти.
6.33. Учням, які закінчили певний рівень освіти, видається відповідний документ про освіту:
по закінченні першого рівня – свідоцтво про початкову освіту;
по закінченні другого рівня – свідоцтво про базову середню освіту;
по закінченні третього рівня – свідоцтво про повну загальну середню освіту.
6.34. До учнів Ліцею можуть застосовуватися різні види морального та/або матеріального заохочення і відзначення, що визначаються установчими документами ліцею та/або положенням про заохочення і відзначення учнів, що затверджується його педагогічною радою. Рішення про заохочення (відзначення) учня приймає педагогічна рада Ліцею.
6.35. За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми заохочення:
- учні 5-8 класів, 10 класів нагороджуються похвальним листом «За високі досягнення у навчанні»;
- учні 9 класів, які за результатами річного оцінювання та державної підсумкової атестації мають досягнення високого рівня, отримують свідоцтво з відзнакою;
- учні 11(12) класів нагороджуються грамотами.
Похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів» нагороджуються випускники, які досягли особливих успіхів у вивченні одного чи декількох предметів (не менше як 12 балів), випускники- переможці міжнародних, всеукраїнських конкурсів, олімпіад, змагань.
6.36. У Ліцеї забороняється утворення та діяльність організаційних структур, політичних партій, релігійних організацій і воєнізованих формувань, а також забороняється примусове залучення учнів до вступу у будь-які об’єднання.
РОЗДІЛ VIІ
УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЛІЦЕЮ
7.1. Учасниками освітнього процесу в Ліцеї є:
- учні;
- інші працівники Ліцею;
- батьки або інші законні представники учнів.
7.2. Статус учнів, як учасників освітнього процесу в Ліцеї, їх права та обов’язки визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.
Учні можуть мати також інші права та нести обов’язки, передбачені законодавством та Статутом Ліцею.
7.3. Учні мають право на:
- доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти;
- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
- перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;
- відзначення успіхів у своїй діяльності;
- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
- безпечне, здорове та інклюзивне чи спеціальне освітнє середовище;
- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
- проходження відповідної програми для осіб, які вчинили насильство або жорстоке поводження з дитиною, стали свідком або постраждали від насильства або жорстокого поводження;
- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Ліцею та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому Ліцеєм відповідно до спеціальних законів;
- участь у різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні Ліцеєм;
- участь у роботі добровільних самодіяльних об’єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо
- отримання додаткових, у тому числі платних, освітніх послуг;
- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
- 7.4. Учні Ліцею зобов'язані:
- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених державним стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку Ліцею, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);
- повідомляти керівництво Ліцею про факти булінгу (цькування) стосовно всіх учасників освітнього процесу, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
7.5. Педагогічні працівники Ліцею мають право на:
- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
- підвищення кваліфікації, перепідготовку, проходження сертифікації;
- вільний вибір освітніх програм, форм здобуття освіти, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
- захист професійної честі та гідності;
- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами Ліцею;
- працю у безпечному та здоровому освітньому середовищі;
- щорічну оплачувану відпустку;
- участь у громадському самоврядуванні Ліцею;
- участь у роботі колегіальних органів управління Ліцеєм;
- захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.
7.6. Педагогічні працівники Ліцею зобов’язані:
- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
- виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;
- сприяти розвитку здібностей учнів, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я, брати участь у забезпеченні та розвитку безпечного, здорового та інклюзивного чи спеціального освітнього середовища;
- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі;
- дотримуватися педагогічної етики;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у учнів повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
- формувати у учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учнів, запобігати вживанню ними та іншими особами на території Ліцею алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку Ліцею, виконувати свої посадові обов’язки;
- у разі виявлення ознак насильства або жорстокого поводження з дитиною:
- вжити невідкладних заходів для припинення насильства або жорстокого поводження з дитиною;
- за потреби надати домедичну допомогу, викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги та звернутися до органів Національної поліції України;
- повідомити директора Ліцею та принаймні одного з батьків або інших законних представників дитини, яка вчинила насильство або жорстоке поводження, та дитини, яка постраждала від насильства або жорстокого поводження;
- у разі вчинення жорстокого поводження з дитиною керівником Ліцею - невідкладно повідомити про це Харківську обласну раду та Департамент;
7.7. Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені чинним законодавством України, колективним договором Ліцею, трудовим договором та/або установчими документами Ліцею.
7.8. Працівники Ліцею несуть відповідальність за збереження життя учнів, їх фізичне і психічне здоров’я відповідно до чинного законодавства України.
7.9. Робочий час педагогічного працівника Ліцею включає час, необхідний для виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором та/або посадовою інструкцією.
7.10. Конкретний перелік посадових обов’язків визначається посадовою інструкцією, яка затверджується директором Ліцею відповідно до вимог чинного законодавства України.
7.11. У Ліцеї обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація педагогічних працівників здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту» з урахуванням Закону України «Про повну загальну середню освіту» та в порядку, затвердженому Міністерством освіти і науки України.
7.12. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників визначається відповідно до чинного законодавства України та затверджується
директором Ліцею за погодженням із профспілковим комітетом. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
7.13. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів), що передбачається навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням вимог законодавства про працю.
7.14. Педагогічні працівники Ліцею проходять підвищення кваліфікації відповідно до вимог, визначених законодавством.
7.15. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених чинним законодавством України.
7.16. За особливі трудові заслуги педагогічні працівники можуть бути нагороджені державними нагородами, представлені до присудження державних премій України, відзначені знаками, грамотами, іншими видами морального та матеріального заохочення.
7.17. Працівники закладу призначаються і звільняються директором Ліцею згідно із чинними нормами трудового законодавства України. Їхні права, обов’язки регулюються законодавством, посадовими (робочими) інструкціями, правилами внутрішнього розпорядку Ліцею.
7.18. До працівників, які систематично порушують правила внутрішнього розпорядку Ліцею, не виконують своїх посадових обов’язків відповідно до умов трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, застосовуються заходи впливу згідно із чинним законодавством України.
7.19. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси дитини;
- звертатися до керівництва Ліцею, Департаменту з питань освіти;
- обирати освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
- брати участь у громадському самоврядуванні Ліцею, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування Ліцею;
- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у Ліцеї та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
- отримувати інформацію про діяльність Ліцею, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є), результати оцінювання якості освіти в Ліцеї та його освітньої діяльності;
- подавати директору Ліцею (у разі вчинення жорстокого поводження з дитиною директором Ліцею – обласній раді та Департаменту усні та письмові заяви (скарги, повідомлення) про випадки насильства або жорстокого поводження з дитиною, а також стосовно інших учасників освітнього процесу, вимагати невідкладного (протягом однієї доби з моменту надходження) реагування на такі випадки;
- брати участь у заходах, спрямованих на покращення організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу освіти;
7.20. Батьки та особи, які їх замінюють, зобов'язані:
- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку Ліцею, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
- сприяти створенню та розвитку в Ліцеї безпечного, здорового та інклюзивного чи спеціального освітнього середовища.
7.21. Батьки учнів або інші законні представники дітей, є відповідальними за здобуття дітьми початкової, базової середньої та профільної середньої освіти на рівні не нижче державних стандартів освіти, їх виховання.
7.22. Батьки учнів або інші законні представники дітей мають право бути присутніми на навчальних заняттях своїх дітей за попереднім погодженням з директором Ліцею.
7.24. Батьки за власною ініціативою та на добровільних засадах можуть надавати Ліцею благодійну допомогу відповідно до чинного законодавства України про благодійну діяльність та благодійні організації.
РОЗДІЛ VIІІ
ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЛІЦЕЄМ
8.1. Безпосереднє керівництво Ліцеєм здійснює його директор, який призначається на посаду на умовах контракту за конкурсом та звільняється із займаної посади рішеннями обласної ради в установленому порядку.
8.2. Директором Ліцею може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу фахову освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу.
8.3. Строк найму, права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом, укладеним із Харківською обласною радою.
8.4. Директор Ліцею має право:
- діяти від імені Ліцею без довіреності та представляти Ліцей у відносинах з іншими особами;
- підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності Ліцею;
- приймати рішення щодо діяльності Ліцею в межах повноважень, визначених чинним законодавством України та контрактом;
- розпоряджатися в установленому порядку майном Ліцею та його коштами;
- призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників Ліцею, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог чинного законодавства України;
- визначати режим роботи Ліцею за погодженням із трудовим колективом Ліцею з подальшим повідомленням Департаменту та обласної ради;
- ініціювати перед обласною радою та Департаментом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;
- видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;
- укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;
- звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації Ліцею;
- здійснювати інші права не заборонені чинним законодавством України.
8.5. Директор зобов’язаний:
- виконувати вимоги законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інші нормативно-правові акти, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками Ліцею, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;
- планувати та організовувати діяльність Ліцею;
- розробляти проєкт кошторису та подавати його Департаменту на затвердження;
- організовувати фінансово-господарську діяльність Ліцею в межах затвердженого кошторису;
- забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку Ліцею;
- затверджувати правила внутрішнього розпорядку Ліцею;
- затверджувати посадові інструкції працівників Ліцею;
- організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;
- затверджувати освітню (освітні) програму (програми) Ліцею відповідно до чинного законодавства України, схвалену педагогічною;
- затверджувати розподіл педагогічного навантаження у Ліцеї;
- вводити в дію та здійснювати контроль за виконанням рішення педагогічної ради Ліцею;
- затверджувати правила проживання в пансіоні;
- забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства;
- створювати необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
- забезпечувати дотримання санітарно-гігієнічних вимог, протиепідемічних правил та норм;
- забезпечувати дотримання правил протипожежної безпеки та техніки безпеки;
- створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;
- затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Ліцеї, забезпечити її створення та функціонування;
- забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;
- контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
- забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;
- створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
- сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
- створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю Ліцею;
- сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в Ліцеї;
- формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників Ліцею;
- створювати в Ліцеї безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
- організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до чинного законодавства України;
- забезпечувати відкритість і прозорість діяльності Ліцею, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів» та інших законів України;
- здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог чинного законодавства України;
- організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до чинного законодавства України;
- звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку Ліцею;
- протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менше 90 навчальних годин;
- виконувати інші обов’язки, покладені на нього чиним законодавством України, обласною радою, Департаментом, статутом Ліцею, колективним договором, контрактом.
8.6. Призначення на посаду та звільнення з посади працівників Ліцею здійснює директор.
8.7. Основним постійно діючим колегіальним органом управління Ліцеєм є педагогічна рада.
8.8. Педагогічна рада утворюється за наявності не менше трьох педагогічних працівників. Усі педагогічні працівники зобов’язані брати участь у засіданнях педагогічної ради. Головою педагогічної ради є директор Ліцею.
8.9. Педагогічна рада:
- схвалює стратегію розвитку Ліцею та річний план роботи;
- схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;
- схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;
- приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
- приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;
- розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза Ліцею, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;
- приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
- може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності Ліцею;
- розглядає також інші питання, пов`язані з діяльністю Ліцею.
8.10. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.
8.11. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами директора Ліцею та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу Ліцею.
- органи самоврядування працівників Ліцею;
- органи учнівського самоврядування;
- органи батьківського самоврядування;
8.13. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування працівників Ліцею є загальні збори (конференція) трудового колективу Ліцею.
Порядок та періодичність скликання (не менш як один раз на рік), порядок прийняття рішень, чисельність, склад загальних зборів (конференції) трудового колективу, інші питання діяльності, що не врегульовані законодавством, визначаються цим статутом і колективним договором Ліцею.
8.14. Загальні збори (конференція) трудового колективу:
- розглядають та схвалюють проєкт колективного договору;
- затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку;
- визначають порядок обрання, чисельність, склад і строк повноважень комісії з трудових спорів;
- обирають комісію з трудових спорів;
- щороку заслуховують звіт директора Ліцею, оцінюють його діяльність і за результатами оцінки можуть ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту Ліцею;
- здійснюють інші повноваження, що не суперечать чинному законодавству України.
8.15. Загальні збори (конференція) трудового колективу можуть утворювати комісію з питань охорони праці та здійснювати інші повноваження, визначені чинним законодавством України.
8.16. Рішення загальних зборів (конференції) трудового колективу підписуються головуючим на засіданні та секретарем.
8.17. Рішення загальних зборів (конференції) трудового колективу, прийняті у межах їх повноважень, є обов’язковими до виконання всіма працівниками Ліцею.
8.18. Інтереси трудового колективу Ліцею представляє первинна профспілкова організація, на рівні Харківської області - Харківська обласна організація профспілки працівників освіти і науки України.
8.19. З метою формування та розвитку громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя тощо у Ліцеї може діяти учнівське самоврядування.
Учні мають рівні права на участь в учнівському самоврядуванні, зокрема на участь у роботі дорадчих (консультативних із певних питань), робочих (робочих групах тощо) та інших органів учнівського самоврядування, а також вільно обирати та бути обраними до виборних органів учнівського самоврядування.
Учнівське самоврядування може здійснюватися на рівні класу, пансіону, Ліцею.
8.20. Органи учнівського самоврядування створюються за ініціативою учнів і можуть бути одноособовими та колегіальними, що можуть мати різноманітні форми і назви.
Керівник закладу освіти сприяє та створює умови для діяльності органів учнівського самоврядування.
Інші учасники освітнього процесу не можуть перешкоджати і втручатися в діяльність органів учнівського самоврядування.
8.21. З питань захисту честі, гідності та/або прав учнів Ліцею керівник учнівського самоврядування має право на невідкладний прийом директором Ліцею. Директор Ліцею зобов’язаний розглянути усну чи письмову вимогу керівника учнівського самоврядування про усунення порушень щодо честі, гідності чи прав учня Ліцею, та вжити заходів відповідно до правил внутрішнього розпорядку та/або чинного законодавства України.
8.22. Органи учнівського самоврядування мають право, але не зобов’язані вести протоколи чи будь-які інші документи, що стосуються їх діяльності.
8.23. Органи учнівського самоврядування мають право:
- брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;
- проводити за погодженням з директором Ліцею організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед керівництвом Ліцею;
- брати участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- захищати права та інтереси учнів, які здобувають освіту у Ліцеї;
- вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні плану роботи Ліцею, змісту освітніх і навчальних програм;
- через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.
8.24. Діяльність органів учнівського самоврядування не може призводити до порушення чинного законодавства України, установчих документів Ліцею, правил внутрішнього розпорядку, прав та законних інтересів інших учасників освітнього процесу.
8.25. У своїй діяльності органи учнівського самоврядування керуються чинним законодавством України, правилами внутрішнього розпорядку та положенням про учнівське самоврядування Ліцею, що затверджується загальними зборами уповноважених представників класів Ліцею.
Рішення органу учнівського самоврядування виконується учнями на добровільних засадах.
8.26. Батьківське самоврядування – право батьків учнів як безпосередньо, так і через органи батьківського самоврядування колективно вирішувати окремі питання організації освітнього процесу в Ліцеї, захисту прав та інтересів учнів, організації їх дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) в межах повноважень, визначених законодавством та цим Статутом.
Батьки мають право створювати різні органи батьківського самоврядування (в межах класу, Ліцею, за інтересами тощо)
Батьки можуть розглядати будь-які питання і приймати рішення, крім тих, що належать до компетенції інших органів управління чи органів громадського самоврядування Ліцею.
8.27. Рішення органу батьківського самоврядування виконується батьками виключно на добровільних засадах.
8.28. Рішення органу батьківського самоврядування з питань організації освітнього процесу та/або діяльності Ліцею можуть бути реалізовані виключно за рішенням директора Ліцею та за умови, що таке рішення не суперечить чинному законодавству України.
8.29. Рішення, заходи та форми батьківського самоврядування не можуть призводити до надання іншим учасникам освітнього процесу привілеїв чи обмежень за будь-якими ознаками, порушувати їхні права та/або законні інтереси, а також не можуть бути підставою для прийняття управлінських рішень, що не відповідають чинному законодавству України.
Органи батьківського самоврядування мають право, але не зобов’язані, оформляти свої рішення відповідними протоколами.
8.30. Адміністрація та працівники Ліцею не мають права втручатися в діяльність батьківського самоврядування, а також збирати чи зберігати протоколи засідань органів батьківського самоврядування.
8.31. За рішенням обласної ради у Ліцеї може створюватися піклувальна рада.
8.32. Піклувальна рада Ліцею сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії Ліцею з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими об'єднаннями, юридичними та фізичними особами.
8.33. Члени наглядової (піклувальної) ради Ліцею мають право брати участь у роботі колегіальних органів Ліцею з правом дорадчого голосу.
8.34. До складу піклувальної ради Ліцею не можуть входити учні та працівники Ліцею.
8.35. Піклувальна рада має право:
- брати участь у визначенні стратегії розвитку Ліцею та контролювати її виконання;
- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
- аналізувати та оцінювати діяльність Ліцею та його директора;
- вносити обласній раді подання про заохочення або звільнення директора Ліцею з підстав, визначених чинним законодавством України;
- здійснювати інші права, визначені спеціальним законом та/або установчими документами Ліцею.
РОЗДІЛ ІХ
МАЙНО ТА КОШТИ ЛІЦЕЮ
9.1. Майно Ліцею складають основні фонди (приміщення, обладнання тощо), а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Ліцею.
9.2. Майно Ліцею є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області і закріплене за ним на праві оперативного управління.
9.3. Ліцей на праві оперативного управління користується зазначеним майном відповідно до чинного законодавства України.
9.4. Ліцей з дозволу Харківської обласної ради має право списувати шляхом ліквідації, продажу та/або передачі з балансу на баланс у межах спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області майно Ліцею та здавати в оренду вільні площі відповідно до вимог чинного законодавства України, згідно з порядками, встановленими обласною радою.
9.5. Джерелами формування майна та коштів Ліцею є:
₋ кошти обласного бюджету, освітньої та інших субвенцій, дотацій з державного бюджету;
₋ надходження від платних послуг, що надаються Ліцеєм на договірній основі в порядку, встановленому чинним законодавством України;
₋ добровільні грошові внески й пожертвування підприємств, установ, організацій, окремих громадян, батьків, іноземних юридичних та фізичних осіб;
₋ інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
9.6. Ліцей відповідно до чинного законодавства України користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
9.7. Фінансування Ліцею здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету, освітньої та інших субвенцій державного бюджету.
Головним розпорядником коштів Ліцею є Департамент.
9.8. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази Ліцею здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету, додаткових джерел фінансування не заборонених чинним законодавством.
9.9. Основним плановим документом, який надає повноваження Ліцею щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання ліцеєм своїх функцій та досягнення цілей, визначених на рік відповідно до бюджетних призначень, є кошторис Ліцею.
9.10. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторису визначені чинним законодавством України
9.11. Доходи (прибутки) Ліцею використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації завдань та функцій, визначених цим Статутом.
Ліцею забороняється здійснювати розподіл отриманих доходів або їх частин серед засновників, працівників (крім оплати праці, нарахування єдиного соціального внеску) та інших пов’язаних з ними осіб.
9.12. Кошти, матеріальні цінності та нематеріальні активи, що надходять безкоштовно у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб Ліцею для здійснення освітньої, виховної, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності, не вважаються прибутком і не оподатковуються.
9.13. Кошти загального та спеціального фондів бюджету Ліцею спрямовуються на виконання статутної діяльності за цільовими призначеннями на поточні та капітальні видатки Ліцею в межах виділених бюджетних асигнувань і кошторисів, які затверджуються Департаментом.
9.14. Ліцей забезпечує своєчасну виплату заробітної плати, сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством України.
9.15. Ліцей може забезпечуватися автотранспортом для перевезення учнів та для здійснення господарських потреб.
РОЗДІЛ Х
ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЛІЦЕЮ
10.1. Ліцей є самостійним при здійсненні фінансово-господарської діяльності.
10.2. Ліцей в своїй діяльності визначає перспективи розвитку, керуючись потребою населення в освітніх послугах, планами Департаменту.
10.3. Відносини Ліцею з іншими підприємствами, установами, організаціями у всіх сферах господарської діяльності здійснюються на основі договорів.
10.4. Для досягнення своїх цілей і вирішення поставлених завдань Ліцей має право:
– укладати від свого імені цивільно-правові договори, виступати позивачем і бути відповідачем у судах загальної юрисдикції;
– звертатися до суду;
– здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.
10.5. Ліцей має право надавати платні послуги відповідно до вимог чинного законодавства України. Директор Ліцею визначає перелік платних освітніх та інших послуг, що надаються Ліцеєм, із зазначенням часу, місця, способу та порядку надання кожної з послуг, їх вартості та особи, відповідальної за їх надання.
10.6. Надходження, отримані Ліцеєм за надання платних послуг та з інших додаткових джерел фінансування, в установленому законодавством порядку, використовуються для забезпечення діяльності Ліцею, передбаченої його установчими документами.
10.7. Вимоги до бухгалтерського обліку та звітності Ліцею визначаються чинним законодавством України.
Директор та головний бухгалтер Ліцею несуть персональну відповідальність за достовірність бухгалтерської, фінансової та статистичної звітності відповідно до чинного законодавства України.
10.8. Штатний розпис Ліцею складається відповідно до типових штатних нормативів, затверджених Міністерством освіти і науки України, в межах визначеного фонду оплати праці та затверджується згідно із чинним законодавством України.
10.9. Кошторис і план асигнувань Ліцею складаються і затверджуються відповідно до чинного законодавства України.
10.10. Діловодство в Ліцеї організовується відповідно до встановленого Міністерством освіти і науки України порядку.
10.11. Режим роботи Ліцею визначає директор Ліцею за згодою із трудовим колективом (первинною профспілковою організацією) та відповідно інформує Департамент та Харківську обласну раду.
10.12. У надзвичайних умовах Ліцей працює згідно із планами цивільної оборони Ліцею, органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, Департаменту.
РОЗДІЛ ХІ
МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО ЛІЦЕЮ
11.1. Ліцей за наявності належної матеріально-технічної бази, власних коштів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін в рамках освітніх програм, проєктів, відповідно до чинного законодавства України, встановлювати прямі зв’язки з міжнародними організаціями і асоціаціями.
11.2. Ліцей має право відповідно до чинного законодавства України укладати угоди про співробітництво із закладами освіти, підприємствами, установами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.
11.3. Участь Ліцею у міжнародних програмах, проєктах, учнівських та педагогічних обмінах здійснюється відповідно до чинного законодавства України.
РОЗДІЛ ХІІ
12.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю Ліцею здійснюється відповідно до чинного законодавства України.
12.2. Контроль за діяльністю, додержанням Ліцеєм державних стандартів загальної середньої освіти здійснюється відповідно до чинного законодавства України.
12.3. Інституційний аудит у плановому порядку проводиться центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами не більше одного разу на 10 років.
12.4. Інституційний аудит може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативою обласної ради, Департаменту, директора Ліцею, педагогічної ради Ліцею, загальних зборів (конференції) колективу або піклувальної ради Ліцею.
РОЗДІЛ ХІІІ
13.1. Ліцей здійснює ведення бухгалтерського обліку за результатами фінансово-господарської діяльності в установленому чинним законодавством України порядку.
13.2. Ліцей щоквартально надає обласній раді та Департаменту звіт про результати своєї фінансово-господарської діяльності.
13.3. Ліцей щомісячно надає обласній раді інформацію про нарахування та перерахування плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, що знаходиться в оперативному управлінні Ліцею, за встановленою формою.
13.4. Ліцей щоквартально надає обласній раді інформацію щодо орендарів, яким передано в оренду майно територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, що знаходиться в оперативному управлінні Ліцею, за встановленою формою.
13.5. Обласна рада має право проводити планові і позапланові перевірки стану, наявності та ефективності використання майна Ліцею та виконання керівником умов контракту.
Перевірку витрат на ремонт і оновлення майна Ліцею здійснює Департамент.
13.6. Контроль з окремих питань діяльності Ліцею здійснюють відповідні контролюючі органи, державні органи, на які покладено нагляд за безпекою виробництва і праці, протипожежної та екологічної охорони, інші органи згідно з чинним законодавством України.
13.7. Посадові особи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування можуть давати Ліцею вказівки тільки згідно зі своєю компетенцією, встановленою чинним законодавством України.
ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО СТАТУТУ ЛІЦЕЮ
14.1. Зміни до Статуту здійснюються шляхом викладання його у новій редакції та вносяться за тією ж процедурою, за якою затверджувався і сам Статут.
14.2. Ці зміни набувають чинності з моменту державної реєстрації Статуту в новій редакції.
РОЗДІЛ XV
ПРИПИНЕННЯ ЛІЦЕЮ
15.1. Припинення Ліцею здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу чи перетворення) або ліквідації відповідно до чинного законодавства України, у встановленому порядку.
15.2. Припинення Ліцею проводиться за рішенням Харківської обласної ради або за рішенням суду.
15.3. У разі припинення Ліцею, працівникам, що звільняються, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.
15.4. У разі припинення Ліцею (у разі його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи його передаються одному або кільком неприбутковим бюджетним закладам (установам) або зараховуються до доходу бюджету.
15.5. Припинення Ліцею здійснюється з моменту внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.