ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проєкту рішення обласної ради

«Про зміну типу та  перейменування Комунального закладу «Кочетоцька санаторна школа» Харківської обласної ради»

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття рішення.

          Проєкт рішення Харківської обласної ради «Про зміну типу та  перейменування Комунального закладу «Кочетоцька санаторна школа» Харківської обласної ради» розроблений відповідно до підпункту 8 пункту 3 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про повну загальну середню освіту» з метою оптимізації комунальних закладів освіти, що є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, забезпечення прав дітей у Харківській області на доступ до якісних освітніх послуг, ефективного використання кадрового потенціалу.

 

2. Мета і завдання прийняття рішення.

Наявність рішення Харківської обласної ради «Про зміну типу та перейменування Комунального закладу «Кочетоцька санаторна школа» Харківської обласної ради» на Комунальний заклад «Чугуївський  академічний ліцей “Синергія”» Харківської обласної ради спрямовано на виконання вимог Закону України «Про загальну середню освіту» з метою забезпечення прав дітей у Харківській області на доступ до якісних освітніх послуг, ефективного використання кадрового потенціалу; створення умов для всебічного розвитку особистості, її здібностей і обдаровань, формування громадянина України, здатного до свідомого суспільного вибору, навчання талановитої обдарованої молоді, забезпечення професійної орієнтації учнів на майбутню діяльність, яка користується попитом на ринку праці, встановлення наступності між початковою, загальною середньою і профільною освітою

 

3. Загальна характеристика та основні положення проєкту рішення.

        Проєкт рішення Харківської обласної ради про зміну типу та перейменування Комунального закладу «Кочетоцька санаторна школа» Харківської обласної ради сприятиме забезпеченню реалізації прав учнів на здобуття середньої та профільної повної загальної середньої освіти, проведення освітньої діяльності, спрямованої на залучення та підготовку учнівської молоді до наукової і науково-технічної діяльності, повну загальну середню освіту, створенню умов для їх інтелектуального і духовного розвитку, самореалізації і розвитку природних нахилів та інтересів, індивідуальних здібностей. Міністерством освіти і науки України  надано погодження на реорганізацію Комунального закладу «Кочетоцька санаторна школа» Харківської обласної ради (лист від 03.08.2023   № 1/11475-23 «Про надання погодження»).

 

4. Правові аспекти.

Цей проєкт рішення обласної ради ґрунтується на нормах: Цивільного кодексу України,  Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні»,                      «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».

 

5. Фінансово-економічне обґрунтування.

Реалізація рішення Харківської обласної ради не потребує виділення коштів у 2025 році з обласного бюджету Харківської області.

 

6. Громадське обговорення.

Проєкт рішення не потребує проведення громадського обговорення.

 

7. Запобігання корупції.

У проєкті рішення Харківської обласної ради відсутні правила і процедури, що можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією.

 

8. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття рішення.

  Прийняття рішення Харківською обласною радою «Про зміну типу та  перейменування Комунального закладу «Кочетоцька санаторна школа» Харківської обласної ради на Комунальний заклад «Чугуївський  академічний ліцей “Синергія”» Харківської обласної ради сприятиме:

забезпечення прав громадян на здобуття ними базової середньої та профільної повної загальної середньої освіти відповідно до державних стандартів;

забезпечення здобуття учнями освіти відповідно до Державного стандарту загальної середньої освіти та стандарту спеціалізованої освіти академічного спрямування, у тому числі завдяки системній роботі з використання завдань та досліджень високого рівня складності (олімпіадних, турнірних, проєктно-конкурсних тощо);

підготовка особистості, здатної до інноваційної діяльності, прийняття системних рішень, у тому числі в критичних ситуаціях;

провадження освітньої діяльності на основі підходів дослідно-орієнтованого навчання, спрямованої на залучення та підготовку учнівської молоді до науково-технічної діяльності;

створення умов для професійної свободи, творчого пошуку, ініціативи педагогів.

 

 

Директор

Департаменту науки і освіти

Харківської обласної державної  адміністрації                        Ольга БЕЗПАЛОВА