ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
02 червня 2025 року № 84
Про
внесення змін до Порядку роботи із зверненнями громадян у Харківській
обласній раді, затвердженого розпорядженням голови обласної ради від 31 січня 2019 року № 24 |
З метою забезпечення реалізації та гарантування закріплених Конституцією України прав громадян на звернення, приведення нормативно-правових актів обласної ради у відповідність із нормами законів України «Про звернення громадян», «Про безоплатну правничу допомогу», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», керуючись статтями 55, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»:
1. Внести зміни до Порядку роботи із зверненнями громадян у Харківській обласній раді, затвердженого розпорядженням голови обласної ради від 31 січня 2019 року № 24, виклавши його у новій редакції (додається).
2. Довести дане розпорядження голови обласної ради до відома керівників структурних підрозділів виконавчого апарату обласної ради.
3. Оприлюднити Порядок роботи із зверненнями громадян у Харківській обласній раді, затверджений розпорядженням голови обласної ради від 31 січня 2019 року № 24, на офіційних сторінках Харківської обласної ради в соціальних мережах.
4. Контроль за виконанням даного розпорядження покласти на керуючого справами виконавчого апарату обласної ради Оксану МАЛИШЕВУ.
Голова обласної ради Тетяна ЄГОРОВА-ЛУЦЕНКО
Додаток
до розпорядження голови обласної ради
02 червня 2025 року № 84
Порядок роботи із зверненнями громадян
У Харківській обласній раді
І. Загальні положення
Порядок роботи із зверненнями громадян у Харківській обласній раді (далі – Порядок) розроблено згідно з Конституцією України, законами України «Про звернення громадян», «Про безоплатну правничу допомогу», «Про правовий режим воєнного стану», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», Указом Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, у медіа, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (зі змінами), інших законодавчих та нормативно-правових актів з питань роботи зі зверненнями громадян.
Цей Порядок визначає процедури приймання, попереднього опрацювання, реєстрації та організації розгляду звернень громадян, здійснення контролю за дотриманням строків надання відповідей на звернення та основні вимоги до організації й проведення особистого прийому громадян керівництвом Харківської обласної ради (далі – обласна рада), головами постійних комісій обласної ради або їхніми заступниками, представниками управління правового забезпечення діяльності ради виконавчого апарату обласної ради, прийому за місцем проживання громадян в адміністративно-територіальній одиниці/територіальній громаді області.
Розгляд звернень, особистий прийом громадян в обласній раді здійснюються на принципах законності, об’єктивності, всебічності, неупередженості, своєчасності, недопущення дискримінації за будь-якими ознаками, неухильного дотримання вимог професійної етики та поведінки посадовими особами обласної ради.
Діловодство за зверненнями громадян у Харківській обласній раді ведеться окремо від інших видів діловодства і здійснюється відділом по роботі із зверненнями громадян управління з питань діяльності виконавчого апарату та роботи з персоналом виконавчого апарату Харківської обласної ради (далі – відділ по роботі із зверненнями громадян).
Електронні петиції, що надійшли до обласної ради, розглядаються відповідно до Порядку розгляду електронних петицій, адресованих Харківській обласній раді, затвердженому рішенням обласної ради від 23.06.2016 № 229-VII.
ІІ. Порядок опрацювання та розгляду звернень
1. Письмове звернення – це викладена в письмовій формі заява (клопотання), пропозиція (зауваження), скарга, що направлено поштою, надіслано з використанням мережі «Інтернет», засобів електронного зв’язку (електронне звернення) або передано громадянином через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлено відповідно до чинного законодавства.
Письмове звернення може бути:
- індивідуальне – звернення, що подане окремою особою;
- колективне – звернення, подане групою осіб;
- повторне – звернення від однієї і тієї самої особи з одного і того самого питання, якщо на перше звернення було надано відповідь по суті;
- неодноразове – звернення особи (групи осіб) з того самого питання, що і попереднє звернення, яке надіслано упродовж невеликого проміжку часу, проте на попереднє звернення відповідь ще не надано, а визначений законодавством строк його розгляду ще не закінчився, або на яке вже надано обґрунтовану відповідь, проте автор із будь-яких причин продовжує надсилати звернення з таким самим змістом;
- дублетне – звернення тієї самої особи (групи осіб) з того самого питання, що направлено різним адресатам та яке надійшло на розгляд до обласної ради від державних органів вищого рівня або інших установ, організацій за належністю для вирішення по суті (дублетні звернення до групи повторних звернень не відносяться);
- масове – це звернення, що надходять до органу влади у великих кількостях від різних громадян із однаковим змістом чи суттю питання;
- анонімне – письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), в якому не викладено суті порушеного питання, а також таке, із якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає. При надсиланні електронного звернення не вимагається застосування електронного цифрового підпису.
2. Усним є звернення, яке викладено громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку.
В обласній раді усне звернення, яке викладено громадянином на особистому прийомі, записується відповідальною посадовою особою управління з питань діяльності виконавчого апарату та роботи з персоналом виконавчого апарату обласної ради.
Усне звернення, яке здійснено громадянином за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначену телефонну лінію, записується працівниками відділу по роботі із зверненнями громадян. Працівники відділу по роботі із зверненнями громадян відповідно до Закону «Про захист персональних даних» записують персональні дані громадянина, стислий зміст питання, опрацьовують звернення для його подальшого розгляду керівництвом.
3. Письмові звернення (листи) громадян, що надійшли поштою на адресу обласної ради, отримуються працівниками відділу документообігу та контролю управління з організаційних питань діяльності ради виконавчого апарату обласної ради та в день отримання передаються до відділу по роботі із зверненнями громадян для подальшого опрацювання.
4. Письмові звернення до обласної ради можуть бути передані громадянами через поштову скриньку «ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА РАДА. ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН», що розташована у приміщенні Харківської обласної ради у доступному для громадян місці. Кореспонденція зі скриньки вилучається щодня працівниками відділу по роботі із зверненнями громадян.
5. Письмові звернення з використанням засобів електронного зв’язку (електронні звернення) можуть бути подані через офіційний вебсайт Харківської обласної ради шляхом заповнення форми у підрозділах: «ПРИЙОМ ГРОМАДЯН», «ЗВОРОТНИЙ ЗВ’ЯЗОК» розділу «ОБЛАСНА РАДА» за посиланням: https://oblrada-kharkiv.gov.ua/public-reception/docs/ .
6. Письмові звернення, надіслані з використанням мережі «Інтернет», засобів електронного зв’язку (електронне звернення), надходять на електронну пошту відділу по роботі із зверненнями громадян: zvernennya@oblrada-kharkiv.gov.ua .
Для подання електронного звернення громадяни можуть використовувати форму, що розміщено на офіційному сайті обласної ради (додаток 1 до Порядку).
7. В обласній раді впроваджено онлайн-сервіс програмного забезпечення «Система електронного документообігу АСКОД» (далі – СЕД), в якому здійснюються всі операції, пов’язані з реєстрацією, проходженням та обліком звернень громадян.
Узагальнені дані по роботі із зверненнями громадян в обласній раді формуються в електронній формі відповідно до Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 (зі змінами).
8. Працівники відділу по роботі із зверненнями громадян:
- перевіряють звернення на відповідність вимогам ст. 5 Закону України «Про звернення громадян» щодо належного оформлення;
- визначають суть, характер і стислий зміст звернення;
- реєструють звернення у СЕД шляхом оформлення реєстраційно-моніторингової картки (далі – РМК), до якої вносять необхідні реквізити та персональні дані: прізвище, ім’я, по батькові заявника, номер телефону та/або іншого засобу зв’язку, індекс та адресу реєстрації місця проживання/перебування, дату супровідного листа (якщо звернення надійшло через органи влади або від інших органів, установ, організацій), із зазначенням форми та ознак надходження, виду звернення, статі автора (-ів), інформації про суб’єкта та тип звернення, проставляють позначки щодо категорій і соціального стану автора (ів) звернень;
- сканують звернення, додають скановане зображення до РМК, встановлюють реєстраційні дані (реєстраційний індекс, дата), направляють керівництву на розгляд.
9. Звернення Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, осіб з інвалідністю внаслідок війни, жінок, яким присвоєно почесне звання України “Мати-героїня”, а також звернення, що надійшли на розгляд за дорученнями посадових осіб Верховної Ради України, Офісу Президента України або Кабінету Міністрів України розглядаються особисто головою обласної ради, а в разі відсутності – заступником, на якого покладено виконання обов‘язків голови обласної ради.
10. Звернення, що оформлені належним чином і подані в установленому чинним законодавством порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду.
11. Письмове або електронне звернення, оформлене без дотримання вимог ст. 5 Закону України «Про звернення громадян», повертається авторові з відповідними роз‘ясненнями не пізніше ніж через 10 (десять) днів від дня його надходження. Рішення про повернення звернення авторові приймає керівництво обласної ради.
12. Усні звернення, які надійшли за допомогою засобів телефонного зв’язку без надання громадянами відомостей відповідно до вимог частини сьомої статті 5 Закону України «Про звернення громадян», вважаються анонімними.
Анонімні звернення розгляду не підлягають.
13. Прийом, попередній розгляд та реєстрація звернень, що надійшли поштою, із використанням мережі «Інтернет», засобів електронного зв’язку (електронне звернення), здійснюються у день надходження або наступного робочого дня у разі надходження звернень після 17.00; якщо звернення надійшло у вихідний або святковий день – у перший робочий день.
14. Письмові звернення, в яких вирішення порушених питань не належить до повноважень обласної ради, пересилаються для розгляду за належністю органу, до компетенції якого віднесено вирішення питання по суті, у термін не більше 5 (п’яти) робочих днів із дня надходження до обласної ради, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.
Рішення про направлення звернення за належністю приймають голова обласної ради та заступники голови обласної ради за напрямами діяльності та голови постійних комісій обласної ради або їхні заступники (у разі адресування звернення голові постійної комісії обласної ради).
15. Звернення направляється до визначеного органу разом із супровідним листом із проханням поінформувати про результати розгляду заявника та обласну раду (або тільки автора (-ів) звернення).
16. Відповідальні працівники відділу патронатної служби управління з питань діяльності виконавчого апарату та роботи з персоналом (далі – відділ патронатної служби) ознайомлюються зі змістом звернення, визначають виконавців, до компетенції яких віднесено вирішення зазначених у зверненні питань, готують проєкт доручення й заносять інформацію щодо звернення до РМК у СЕД.
У разі потреби працівники відділу патронатної служби вносять пропозиції щодо необхідності комісійного розгляду звернення, виїзду на місце або розгляду звернення за участю заявника, а також щодо вжиття заходів для вирішення питання і розв‘язання проблем, які стали підставою для скарги. За необхідності, готують проєкти запитів виконавцям.
17. Відповідальність за підготовку проєкту відповіді щодо розгляду звернення несуть посадові особи обласної ради, зазначені у резолюції голови обласної ради або його заступників, керуючого справами виконавчого апарату обласної ради, та працівники, яким безпосередньо доручено виконання.
18. Контроль за дотриманням термінів розгляду звернень здійснює відділ по роботі із зверненнями громадян.
19. Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їхнього надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше 15 (п'ятнадцяти) днів від дня їхнього отримання.
Термін розгляду звернень установлюється відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» керівництвом обласної ради.
Рішення про подовження терміну розгляду до 45 (сорока п’яти) днів із моменту надходження звернення до обласної ради приймає особа, яка установила первинний контроль, на підставі обґрунтованого подання виконавця з наступним повідомленням про зазначене заявника.
20. Рішення про зняття з контролю звернень громадян приймають посадові особи обласної ради, які ухвалили рішення про взяття їх на контроль.
21. Звернення, на які надано проміжні відповіді, з контролю не знімаються. Контроль завершується тільки після прийняття рішення та вжиття заходів щодо вирішення порушених у зверненні питань, в іншому випадку – інформація передається керівництву для ознайомлення та погодження подовження терміну або встановлення додаткового контролю, а відповідне доручення направляється виконавцю.
ІІІ. Порядок організації і проведення особистого прийому громадян у Харківській обласній раді
1. Прийом громадян у приймальні обласної ради працівниками відділу по роботі із зверненнями громадян здійснюється щоденно з 9.00 до 13.00 та з 14.00 до 17.00 (у п‘ятницю до 16.00), крім вихідних днів, з тих питань, вирішення яких належить до повноважень обласної ради.
2. Вхід громадян до приймальні – вільний. Під час особистого прийому громадянин повинен пред’явити документ, що посвідчує його особу.
3. Особистий прийом осіб, які потребують безоплатної первинної правничої допомоги з питань, що належать до компетенції обласної ради, здійснюється працівниками управління правового забезпечення діяльності ради виконавчого апарату обласної ради (далі – управління правового забезпечення) другого та четвертого понеділка кожного місяця з 10.00 до 12.00 у приймальні обласної ради.
Після проведення прийому працівники управління правового забезпечення інформують відділ по роботі із зверненнями громадян про кількість громадян, які звернулися під час прийому, кількість звернень, по яких надано роз’яснення по суті порушених питань; передають до відділу по роботі із зверненнями громадян звернення, що потребують реєстрації шляхом оформлення РМК, де проставляється відповідна відмітка, у СЕД.
4. Особистий прийом громадян керівництвом Харківської обласної ради проводиться згідно з затвердженим Графіком прийому громадян головою обласної ради, заступниками голови обласної ради, головами постійних комісій обласної ради або їхніми заступниками (далі – Графік).
Особистий прийом громадян може бути призупинено на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню особливо небезпечних інфекційних хвороб.
З урахуванням безпекової ситуації та із дотриманням обмежень воєнного стану особистий прийом громадян може проводитися онлайн (за згодою громадянина та за наявності необхідних засобів інтернет-комунікацій). Пропозиції та питання до керівництва обласної ради можуть бути надіслані під час спілкування з використанням електронних засобів зв'язку.
5. Інформація про порядок особистого прийому громадян в обласній раді та графіки прийомів оприлюднюються на офіційних сторінках обласної ради в соціальних мережах комп’ютерної глобальної мережі «Інтернет», у приміщенні громадської приймальні обласної ради та приміщеннях районних, міських, сільських і селищних рад територіальних громад області.
6. Під час проведення особистого прийому громадян можуть бути присутні їхні представники, повноваження яких оформлені в установленому порядку, та особи, які перебувають у родинних стосунках із цими громадянами. Присутність сторонніх осіб під час проведення особистого прийому громадян не допускається.
7. Прийом Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, осіб з інвалідністю внаслідок війни, жінок, яким присвоєно почесне звання України “Мати-героїня”, проводиться першочергово особисто керівництвом обласної ради у дні прийому згідно з Графіком.
8. У разі відсутності голови обласної ради у день проведення особистого прийому (відпустка, відрядження, тимчасова непрацездатність, виробнича потреба тощо) особистий прийом громадян проводять уповноважені головою обласної ради посадові особи обласної ради.
9. Особистий прийом громадян головою обласної ради також може бути організовано за безпосереднім дорученням голови обласної ради незалежно від Графіка проведення прийому.
10. Особистий прийом головою обласної ради проводиться тільки за попереднім записом після розгляду питання, яке порушувалося громадянином, заступниками голови обласної ради за напрямами діяльності або головами постійних комісій обласної ради, якщо вирішення цього питання належить до компетенції обласної ради але не вирішено по суті під час розгляду попередніх звернень.
11. Попередній запис громадян на особистий прийом до голови обласної ради здійснюється начальником відділу по роботі із зверненнями громадян у письмовій формі в журналі попереднього запису громадян не пізніше ніж за п’ять днів до дня прийому (додаток 2 до Порядку).
Під час попереднього запису громадян на особистий прийом до голови обласної ради проводиться співбесіда, за результатами якої:
- з‘ясовуються прізвище, ім‘я, по батькові громадянина, місце реєстрації та/або місце фактичного проживання, соціальний статус, зміст питання, посадові особи різних інституцій, до яких заявник звертався за місцем реєстрації/проживання, і рішення, що були прийняті з цього питання;
- вивчаються питання, із якими громадянин бажає звернутися до голови обласної ради на особистому прийомі;
- надаються роз’яснення заявнику щодо порядку розгляду звернення заступниками голови обласної ради, головами постійних комісій обласної ради, до повноважень яких належить вирішення порушеного ним питання, у випадку, коли громадянин вперше звертається до обласної ради.
Якщо громадянин звертається до обласної ради повторно, з‘ясовується, до кого із керівництва обласної ради або голів постійних комісій обласної ради він уже звертався і яке рішення було прийнято. При цьому перевіряються попередні звернення, матеріали розгляду, висновки, довідки, відповіді осіб, які розглядали питання раніше, і якщо питання не вирішено по суті, дані заявника та зміст його питання вносяться до списку громадян, які бажають звернутися до голови обласної ради на особистому прийомі.
12. Громадяни не приймаються, якщо вирішення питань, порушених у їхніх зверненнях, на день прийому знаходяться на розгляді за дорученням керівництва обласної ради. У записі на особистий прийом може бути відмовлено, якщо це є повторне звернення одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо питання, порушене у першому зверненні, вирішено по суті.
13. Начальник відділу по роботі із зверненнями громадян:
- складає список громадян, які бажають звернутися на особистому прийомі до голови обласної ради, та надає начальнику відділу патронатної служби;
- повідомляє громадянину про місце, день і години прийому головою обласної ради за телефоном або письмово;
- за погодженням із начальником відділу патронатної служби запрошує взяти участь в особистому прийомі керівників структурних підрозділів виконавчого апарату обласної ради, представників інших органів, установ, організацій;
- забезпечує добірку матеріалів з питань, що будуть розглядатися на особистому прийомі у голови обласної ради.
14. Особистий прийом громадян головою обласної ради організовують начальник відділу по роботі із зверненнями громадян і начальник відділу патронатної служби, які також є присутніми під час його проведення й оформлюють проєкти доручень та звернень до різних інституцій за результатами розгляду порушених заявником питань.
15. Особистий прийом громадян заступниками голови обласної ради здійснюється згідно з Графіком за попереднім записом, що здійснюють працівники відділу патронатної служби - помічники заступників голови обласної ради (далі – помічники).
16. Помічники заступників голови обласної ради:
- проводять попередню розмову із громадянами, які бажають звернутися на особистому прийомі, з метою вивчення суті питання, з‘ясовують прізвище, ім‘я, по батькові громадянина, реєстрацію місця проживання/перебування й ознайомлюються з матеріалами попередніх звернень, з’ясовують результати їхнього розгляду, про що доповідають відповідному заступнику голови обласної ради, який проводить прийом;
- присутні на особистому прийомі та забезпечують організацію його проведення;
- ведуть журнал особистого прийому громадян, записують зі слів заявника стислий зміст усних заяв.
17. Головні спеціалісти відділу по роботі із зверненнями громадян здійснюють добірку матеріалів з питань, що будуть розглядатися на особистому прийомі у голови обласної ради або заступників голови обласної ради, шляхом роздрукування із СЕД попередніх звернень та листування за результатами їхнього розгляду (висновки та відповіді, інші матеріали і документи, що стосуються суті питання), передають відповідальним працівникам відділу патронатної служби.
18. За результатами проведення особистого прийому головою або заступниками голови обласної ради начальник відділу по роботі із зверненнями громадян організовує оформлення РМК на кожне звернення у СЕД.
19. Особисті прийоми громадян головами постійних комісій обласної ради або їхніми заступниками проводяться у дні та години згідно з Графіком без попереднього запису.
20. Якщо громадянин виявив бажання звернутись до голови відповідної постійної комісії на особистому прийомі з питання, що є у віданні цієї постійної комісії, працівники відділу з питань депутатської діяльності, роботи постійних комісій та фракцій управління з організаційних питань діяльності ради виконавчого апарату обласної ради (далі – відділ депутатської діяльності) проводять попередню розмову із громадянином, за результатами якої:
- з’ясовують його прізвище, ім’я, по батькові, реєстрацію місця проживання/перебування, контактний номер телефону, соціальний статус, зміст питання, із яким громадянин бажає звернутися до голови постійної комісії;
- повідомляють громадянину про місце, день і години прийому;
- надають роз’яснення щодо порядку розгляду звернень головою відповідної постійної комісії обласної ради.
21. Працівники відділу з питань депутатської діяльності забезпечують організацію особистих прийомів, присутні під час проведення головами постійних комісій або їхніми заступниками особистих прийомів громадян, отримують та реєструють звернення в разі надання громадянами під час прийому письмових звернень, адресованих головам постійних комісій обласної ради.
22. Після закінчення особистого прийому головами постійних комісій або їхніми заступниками працівники відділу з питань депутатської діяльності інформують відділ по роботі із зверненнями громадян про кількість громадян, які звернулися під час прийому, кількість звернень та суть порушених питань.
23. У кінці кожного календарного року відділ з питань депутатської діяльності надає до відділу по роботі із зверненнями громадян узагальнені дані про звернення громадян, що надійшли до постійних комісій обласної ради впродовж відповідного року.
ІV. Порядок проведення керівництвом обласної ради виїзних особистих прийомів громадян
за місцем їхНЬОГО проживання
1. Виїзні особисті прийоми громадян здійснюються керівництвом обласної ради за місцем проживання громадян згідно із заходами Харківської обласної ради.
2. Органи місцевого самоврядування, керівники підприємств чи організацій, на базі яких заплановано проведення виїзного прийому:
- доводять через медіа до відома населення інформацію про дату і години прийому, а також адресу, де буде проведено прийом;
- організовують попередній запис громадян на виїзний прийом;
- виділяють приміщення та створюють відповідні умови для проведення прийому.
3. Відповідальні працівники управління з питань діяльності виконавчого апарату та роботи з персоналом виконавчого апарату обласної ради:
- під час проведення прийому отримують від громадян звернення та оформлюють проєкти доручень;
- ведуть журнал особистого прийому громадян;
- після проведення виїзного прийому інформують відділ по роботі із зверненнями громадян про кількість громадян, які звернулися під час прийому,
кількість звернень, по яких надано роз‘яснення по суті порушених питань, передають звернення, що потребують реєстрації;
- здійснюють контроль за виконанням даних керівництвом обласної ради доручень;
- готують аналітичні матеріали (за потреби) про стан цієї роботи в обласній раді.
4. Відділ по роботі із зверненнями громадян:
- здійснює реєстрацію шляхом оформлення РМК на кожне звернення у СЕД;
- контролює дотримання термінів надання відповідей заявникам;
- надає методичну допомогу відповідальним працівникам управління з питань діяльності виконавчого апарату та роботи з персоналом виконавчого апарату обласної ради, районним, міським, селищним, сільським радам із питань належної організації виїзного прийому громадян керівництвом обласної ради.
5. Начальник відділу по роботі із зверненнями громадян:
- забезпечує попередню організацію виїзних особистих прийомів громадян головою обласної ради;
- забезпечує направлення звернень, що подані на особистому прийомі (у т.ч. виїзному), згідно з резолюцією керівника, який проводив прийом, безпосередньо тій установі, організації, відомству, у компетенції яких знаходиться вирішення порушеного питання;
- вивчає та аналізує проблеми, із якими громадяни звертаються на особистих (виїзних) прийомах до керівництва обласної ради;
- контролює додержання Графіка особистого прийому громадян у громадській приймальні обласної ради, а також координує виїзні прийоми, готує звіти про організацію прийому громадян головою обласної ради;
- інформує голову обласної ради про факти порушення Графіка.
6. Відповіді на звернення, що надійшли на особистих прийомах (у т.ч. виїзних), готуються посадовими особами обласної ради відповідно до доручень керівництва обласної ради.
V. Вирішення питань, які порушено у зверненнях громадян, і надання відповідей заявникам
1. Звернення вважаються опрацьованими, якщо розглянуто всі поставлені в них питання, вжито необхідних заходів, заявникам дано вичерпні відповіді. Не допускається визнання заяв чи скарг необґрунтованими без роз’яснення заявникам порядку оскарження прийнятих щодо них рішень.
2. Відповіді Героям України, Героям Радянського Союзу, Героям Соціалістичної Праці, особам з інвалідністю внаслідок війни, жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», а також на звернення, що надійшли на розгляд до обласної ради за дорученнями посадових осіб Офісу Президента України, Верховної Ради України або Кабінету Міністрів України, надаються головою обласної ради за особистим підписом, а в разі відсутності – заступником, на якого покладено виконання обов’язків голови обласної ради.
3. Відповідь за результатами розгляду колективного звернення громадян (якщо звернення підписали двоє та більше громадян) направляється тому громадянину, який у зверненні є першим підписантом або адресу якого зазначено у зверненні.
4. Відповідальність за своєчасний та якісний розгляд звернень і надання письмової відповіді заявнику несуть посадові особи обласної ради, яким доручено розгляд цих звернень.
5. Не допускається надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей на звернення громадян, із порушенням строків, установлених чинним законодавством України, безпідставне направлення звернень іншим інституціям для розгляду.
6. Головні спеціалісти відділу по роботі із зверненнями громадян за першою вимогою заявника надають йому матеріали щодо розгляду його звернення для ознайомлення.
VІ. ВИРІШЕННЯ ПИТАНЬ, ЯКІ ПОРУШЕНО В ЕЛЕКТРОННИХ ПЕТИЦІЯХ ГРОМАДЯН, І НАДАННЯ ВІДПОВІДЕЙ ЗАЯВНИКАМ
1. Електронна петиція – це особлива форма колективного звернення громадян до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування, яке обов’язкове до розгляду за умови набрання необхідної кількості голосів.
2. Громадяни можуть звернутися з петиціями до Харківської обласної ради безпосередньо через офіційний вебсайт обласної ради – oblrada-kharkiv.gov.ua, заповнивши спеціальну форму за посиланням – petition.oblrada-kharkiv.gov.ua, або через вебсайт громадського об’єднання, яке буде здійснювати збір підписів громадян на підтримку петиції.
3. Електронна петиція повинна стосуватися питань, віднесених до компетенції Харківської обласної ради.
4. Електронні петиції, які містять заклики до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропагують війну, насильство, жорстокість, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, містять заклики до вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини або не відповідають встановленим вимогам, на офіційному вебсайті Харківської обласної ради не оприлюднюються.
5. Електронні петиції реєструються працівниками відділу по роботі із зверненнями громадян шляхом оформлення РМК у СЕД.
6. Якщо електронна петиція надійшла у робочий час – вона реєструється у той же день; якщо після закінчення робочого часу або у вихідні чи святкові дні – реєстрація здійснюється в перший робочий день.
7. Начальник управління правового забезпечення або за його відсутності посадова особа обласної ради, на яку покладено виконання обов’язків начальника зазначеного управління, за дорученням керівництва обласної ради, ознайомлюється з повним текстом електронної петиції на предмет її відповідності вимогам оприлюднення, після чого у РМК у СЕД проставляється відповідна позначка.
У разі якщо за висновком зазначеного управління електронна петиція не відповідає вимогам оприлюднення, працівники цього структурного підрозділу виконавчого апарату обласної ради готують відповідь із відповідним роз'ясненням автору (ініціатору) петиції.
8. Працівники відділу по роботі із зверненнями громадян направляють відповідь автору (ініціатору) такої петиції протягом 2 (двох) робочих днів від дня її реєстрації в обласній раді.
9. Електронна петиція, яка за висновком управління правового забезпечення відповідає всім вимогам, передбаченим щодо неї в чинному законодавстві, оприлюднюється на офіційному вебсайті обласної ради відділом по роботі з громадськістю та ЗМІ управління з питань діяльності виконавчого апарату та роботи з персоналом виконавчого апарату обласної ради (далі – відділ по роботі з громадськістю та ЗМІ) протягом 2 (двох) робочих днів з дня реєстрації з обов’язковим зазначенням дати початку збору підписів на її підтримку.
Дата оприлюднення електронної петиції на офіційному сайті є датою початку збору підписів на її підтримку.
10. Відділ по роботі з громадськістю та ЗМІ постійно здійснює контроль за надходженням до обласної ради електронних петицій, збором підписів на підтримку вже розміщених на офіційному вебсайті електронних петицій та забезпечує розміщення на ньому інформації щодо загальної кількості та переліку осіб, які підписали електронну петицію.
11. Після закінчення встановленого строку збору підписів на підтримку електронної петиції відділ по роботі з громадськістю та ЗМІ протягом наступного дня інформує відділ по роботі із зверненнями громадян про дату завершення збору підписів та кількість осіб, які її підписали, для внесення цих даних до РМК у СЕД.
12. Якщо електронна петиція у тримісячний строк не набрала 5000 підписів на підтримку, далі її розгляд здійснюється у порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян», про що відділ по роботі з громадськістю та ЗМІ інформує автора (ініціатора) електронної петиції.
Така петиція, за дорученням керівництва, направляється на розгляд відповідному структурному підрозділу виконавчого апарату обласної ради, який готує відповідь автору (ініціатору) у термін згідно зі ст. 20 зазначеного вище Закону.
13. Відділ по роботі із зверненнями громадян здійснює відправлення остаточної офіційної відповіді автору (ініціатору) петиції, про що повідомляє відділ по роботі з громадськістю та ЗМІ для розміщення інформації на офіційному вебсайті обласної ради.
14. У разі набрання необхідної кількості голосів на підтримку електронної петиції відділ по роботі з громадськістю та ЗМІ не пізніше як через 3 (три) робочі дні розміщує на офіційному вебсайті обласної ради інформацію про початок розгляду петиції, а в разі отримання електронної петиції від громадського об’єднання – не пізніше як через 2 (два) робочі дні після отримання такої петиції, протягом робочого дня інформує відділ по роботі із зверненнями громадян для внесення відповідних даних до РМК у СЕД та подальшого опрацювання.
Така петиція, за дорученням керівництва, не пізніше ніж через 3 (три) дні направляється на розгляд відповідної профільної постійної комісії обласної ради, предметом відання якої є порушене автором питання.
Профільна постійна комісія обласної ради розглядає електронну петицію на своєму засіданні та за результатами розгляду питання, що порушується в петиції, надає голові обласної ради висновки і рекомендації, а також, у разі необхідності, розробляє відповідний проєкт рішення обласної ради, який буде винесено на розгляд обласної ради.
15. Персональна відповідальність за своєчасне, якісне та повне виконання доручень керівництва обласної ради (голови обласної ради або за відсутності – заступника голови обласної ради, на якого покладено виконання обов’язків голови обласної ради) щодо розгляду електронних петицій покладається на керівників відповідних структурних підрозділів виконавчого апарату обласної ради та виконавців згідно з чинним законодавством.
Керуючий справами
виконавчого апарату
обласної ради Оксана МАЛИШЕВА
Додаток 1
до Порядку роботи із зверненнями громадян у Харківській обласній раді, затвердженого розпорядженням голови обласної ради
02 червня 2025 року № 84
ФОРМА
для подання громадянами електронних звернень
до Харківської обласної ради
Установа |
Харківська обласна рада
61002, м. Харків, вул. Сумська, 64
zvernennya@oblrada-kharkiv.gov.ua
|
Електронне звернення* |
|
(необхідне відмітити) |
|
Прізвище, ім’я, по батькові |
|
Реєстрація місця проживання / о перебування
(із зазначенням поштового індексу) |
|
Вид звернення: ** пропозиція
(зауваження), заява (клопотання), скарга, прохання чи вимога
|
|
Зміст звернення
(суть порушеного питання, зауваження, заяви, скарги, прохання чи вимоги) |
|
Прошу надати відповідь у визначений законодавством термін на:
|
|
(необхідне відмітити) |
|
Зазначити електронну адресу
|
|
Зазначити відомості про інші засоби зв’язку із заявником (контактний номер телефону) |
|
Підпис заявника (у разі наявності кваліфікованого електронного підпису) |
|
Дата подачі електронного звернення
|
|
*Примітка: звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, не розглядається та повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями.
** Під зверненнями громадян варто розуміти надані в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги, викладені відповідно до вимог статті 3 Закону України «Про звернення громадян».
Пропозиція (зауваження) – звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.
Заява (клопотання) – звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їхніх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їхньої діяльності. Клопотання – письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.
Скарга – звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями органів державної влади, органів місцевого самоврядування, керівників підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.
Керуючий справами
виконавчого апарату
обласної ради Оксана МАЛИШЕВА
Додаток 2
до Порядку роботи зі зверненнями громадян у Харківській обласній раді, затвердженого розпорядженням голови обласної ради
02 червня 2025 року № 84
ЖУРНАЛ
попереднього запису громадян на особистий прийом
до голови Харківської обласної ради
№ з/п |
ПІБ громадянина (фізичної особи) |
Реєстрація місця проживання/перебування, телефон |
Стислий зміст звернення (суть питання) |
Примітка |
|
|
|
|
|
Керуючий справами
виконавчого апарату
обласної ради Оксана МАЛИШЕВА