ЗАТВЕРДЖЕНО:
Рішення Харківської обласної ради
від «___» _______ 2025 № ___ -VIII
В. о. директора Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної (військової) адміністрації
_________________Ірина ГОРЮНОВА
«____» _____________ 2025 рік
ПОЛОЖЕННЯ
(нова редакція)
селище Краснопавлівка
Лозівський район
2025 рік
РОЗДІЛ І
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Це Положення визначає юридичний статус, предмет діяльності, основні завдання КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «КРИЗОВИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ЦЕНТР ДЛЯ ЖІНОК», який створений рішенням Харківської обласної ради від 23 лютого 2017 року № 413-VII «Про створення КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ “КРИЗОВИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ЦЕНТР ДЛЯ ЖІНОК”».
1.2. КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «КРИЗОВИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ЦЕНТР ДЛЯ ЖІНОК» (далі за текстом – Центр) є соціальною установою, що забезпечує тимчасове перебування осіб, які опинилися в складних життєвих обставинах. До категорій осіб, яким надаються послуги Центру, належать жінки (у тому числі матері з дітьми), що постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, зокрема сексуального насильства, пов’язаного зі збройним конфліктом; жінки, які стали жертвами торгівлі людьми; жінки, які звільнилися з місць позбавлення волі; особи похилого віку та особи з інвалідністю (далі за текстом – Отримувачі послуг).
1.3. Центр перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.
1.4. Органом, що здійснює управління майном Центру, є Харківська обласна рада. Галузеву політику та розвиток Центру забезпечує Департамент соціального захисту населення Харківської обласної державної (військової) адміністрації (далі за текстом – Департамент). Повноваження Департаменту щодо управління діяльністю Центром визначаються відповідними рішеннями обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної державної (військової) адміністрації та чинним законодавством України.
1.5. Повне найменування Центру: КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «КРИЗОВИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ЦЕНТР ДЛЯ ЖІНОК».
Скорочене найменування: КУ ХОР «КРИЗОВИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ЦЕНТР ДЛЯ ЖІНОК».
1.6.
Місцезнаходження (юридична адреса) Центру: Україна, Харківська область, 64620 Лозівський район, селище
Краснопавлівка,
вулиця Конституції, 13/1.
1.7. Центр є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків та територіальному управлінні Державної казначейської служби України у Харківській області, печатку зі своїм найменуванням, штампи та бланки зі своїм найменуванням.
1.8. Центр може від свого імені укладати договори, набувати майнових і немайнових прав, використовувати доходи виключно для фінансування видатків на утримання Центру, із забороною перерозподілу отриманих доходів, нести обов’язки, бути позивачем і відповідачем у судах загальної юрисдикції.
1.9. Центр є неприбутковою установою у галузі соціального захисту населення та не має на меті отримання доходів (прибутків). Центр внесений до Реєстру неприбуткових установ та організацій у порядку, визначеному чинним законодавством України, та Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.
1.10. У своїй діяльності Центр взаємодіє з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, органами соціального захисту населення, охорони здоров’я, територіальними підрозділами Національної поліції України, Державної міграційної служби України, центрами зайнятості, центрами соціальних служб, органами з питань пробації, жіночими установами виконання покарань, громадськими та релігійними організаціями, закладами освіти, науковими установами та іншими зацікавленими суб’єктами.
1.11. У своїй діяльності Центр керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови (начальника) Харківської обласної державної (військової) адміністрації, наказами Департаменту, іншими нормативно-правовими актами та цим Положенням.
РОЗДІЛ ІІ
СТРУКТУРА ЦЕНТРУ
2.1. Основними структурними підрозділами Центру є:
притулок для жінок (в т.ч. з дітьми), які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, торгівлі людьми (спеціалізована служба підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, насильства, зокрема сексуального, пов’язаного із збройним конфліктом, торгівлі людьми);
відділення соціальної адаптації звільнених жінок, діяльність якого спрямована на поступове повернення осіб жіночої статі, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, а також звільнені від подальшого відбування зазначених видів покарань на підставах, передбачених законом, до самостійного загальноприйнятого соціально-нормативного життя в суспільстві шляхом надання їм соціальних послуг та сприяння в отриманні іншої допомоги з урахуванням індивідуальних потреб;
відділення підтриманого проживання осіб похилого віку та осіб з інвалідністю, які досягли повноліття та потребують стороннього догляду і підтримки;
відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання, діяльність якого спрямована на цілодобове обслуговування одиноких громадян похилого віку; осіб похилого віку, які втратили здатність до самообслуговування; повнолітніх осіб з інвалідністю; хворих працездатного віку (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які потребують стороннього догляду, побутового обслуговування, медичної допомоги та яким за медичними показаннями не протипоказане надання соціальної послуги стаціонарного догляду.
РОЗДІЛ ІІІ
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ
3.1. Метою функціонування Центру є надання комплексної підтримки особам, які опинилися в складних життєвих обставинах, зокрема жінкам, які постраждали від домашнього насильства, насильства за ознакою статі або торгівлі людьми; звільненим жінкам, які потребують соціальної адаптації; особам похилого віку та особам з інвалідністю, хворим особам працездатного віку, які потребують підтриманого або стаціонарного догляду для забезпечення їхнього безпечного середовища, відновлення життєвих функцій, інтеграції в суспільство та підвищення якості життя.
3.2. Центр може надавати такі соціальні послуги: інформування, консультування, посередництво, представництво інтересів, надання притулку, соціальний супровід сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, соціальний супровід при працевлаштуванні та на робочому місці, соціальна адаптація, соціальна інтеграція та реінтеграція, соціально-психологічна реабілітація, стаціонарного догляду, підтриманого проживання та інші соціальні послуги, визначені законодавством України.
3.3. Соціальні послуги надаються відповідно до державних стандартів соціальних послуг. У разі відсутності державного стандарту соціальної послуги надання послуги здійснюється відповідно до специфікації соціальної послуги, яка визначає зміст та обсяг соціальної послуги та затверджена центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення.
3.4. Основними завданнями Центру є:
реалізація завдань, передбачених Законом України «Про соціальні послуги» та іншими нормативно-правовими актами щодо забезпечення прав осіб на отримання соціальних послуг;
забезпечення функціонування притулку для постраждалих осіб, зокрема: надання безпечного місця тимчасового цілодобового перебування; забезпечення комунально-побутовими послугами; надання твердого, м’якого інвентарю, одягу, взуття, харчування; створення умов для здійснення санітарно-гігієнічних заходів та дотримання особистої гігієни; організація збереження особистих речей; сприяння у взаємодії з іншими фахівцями та службами; надання комплексної допомоги (психологічної, соціально-побутової, соціально-медичної, інформаційної, юридичної) з урахуванням індивідуальних потреб, віку, статі, стану здоров’я та соціального статусу постраждалих;
надання соціальної послуги соціальної адаптації, зокрема: розвиток соціальних навичок, умінь і компетенцій; представництво інтересів; корекцію психологічного стану; психологічну підтримку; посередництво та консультування; допомогу в оформленні документів; сприяння у працевлаштуванні; відновлення родинних і соціально-корисних зв’язків; організацію клубів за інтересами, клубів активного довголіття, університетів третього віку; допомогу в організації денної зайнятості та дозвілля; підтримку груп самодопомоги;
надання соціальної послуги підтриманого проживання, зокрема: створення умов для проживання особи чи групи осіб; проведення консультування; навчання та розвиток навичок самообслуговування та життєво важливих компетенцій; допомога в організації щоденного розпорядку; медичний патронаж; представництво інтересів; організація взаємодії з іншими фахівцями та установами;
надання соціальної послуги стаціонарного догляду, зокрема: забезпечення умов для тривалого або тимчасового проживання; надання харчування, інвентарю та побутових послуг; допомогу у щоденному самообслуговуванні (гігієна, прийом ліків, рухова активність, годування); моніторинг стану здоров’я; організацію реабілітаційної і медичної допомоги; забезпечення технічними засобами реабілітації та навчання користуванню ними; організацію дозвілля та денної зайнятості.
3.5. Відповідно до покладених завдань Центр проводить свою діяльність за такими напрямами:
створення безпечних умов перебування Отримувачів послуг у структурних підрозділах Центру, зокрема в умовах надзвичайного або воєнного стану;
створення належних соціально-побутових умов (забезпечення продуктами харчування, збереження документів, можливість користування душем, пральною машиною, м’яким інвентарем тощо);
захист прав та інтересів Отримувачів послуг шляхом надання відповідних послуг і взаємодії з іншими суб’єктами надання допомоги;
надання психологічної допомоги та психосоціальної підтримки;
забезпечення госпіталізації у разі потреби;
надання соціальної послуги стаціонарного догляду, що включає забезпечення умов для постійного перебування та харчування, допомогу у дотриманні особистої гігієни і самообслуговуванні, спостереження за станом здоров’я та організацію медичної допомоги, надання реабілітаційних послуг відповідно до індивідуальних програм, організацію денної зайнятості, дозвілля та психологічної підтримки;
організація надання юридичних послуг (консультації, допомога у підготовці документів), інформування про можливості безоплатної правової допомоги;
надання інформаційних та консультативних послуг, у тому числі про права постраждалих і доступні види допомоги;
сприяння відновленню прав постраждалої особи (зокрема допомога у працевлаштуванні);
допомога у пошуку альтернативного безпечного місця перебування або перенаправлення до інших служб підтримки;
проведення заходів у межах соціально-реабілітаційних програм з урахуванням індивідуальних потреб;
організація транспортування до місць надання послуг, які не надаються у Центрі;
визначення індивідуальних потреб Отримувачів послуг;
формування та підтримка навичок самообслуговування;
організація дозвілля, допомога у пересуванні та транспортуванні;
робота із запобігання формуванню шкідливих звичок;
реалізація прав Отримувачів послуг відповідно до чинного законодавства України;
надання інформації про соціальні послуги особам з інтелектуальними та сенсорними порушеннями доступним способом (жестова мова, шрифт Брайля, спрощена лексика тощо);
провадження іншої діяльності відповідно до законодавства та положення про Центр.
3.6. Отримувачам послуг Центру гарантуються:
створення належних умов проживання, соціально-побутового обслуговування;
надання медичної допомоги, у тому числі екстреної, за наявності медичних показань, консультації, стаціонарне лікування на базі медичних закладів відповідно до чинного законодавства України;
створення умов для участі в культурно-дозвіллєвих заходах з урахування побажань Отримувачів послуг;
проведення комплексу реабілітаційних заходів;
залучення до заходів, спрямованих на ведення активного способу життя, з урахуванням стану здоров’я та побажань Отримувачів послуг, створення для цього відповідних умов;
забезпечення захисту і підтримки, представництва інтересів, поінформованості про права;
організація заходів з метою залучення до життєдіяльності місцевої громади;
цілодобовий доступ до засобів зв'язку;
можливість використання особистих речей;
забезпечення поваги до честі та гідності, запобігання дискримінації;
здійснення опіки та піклування у визначених законодавствах випадках;
отримання спільної кімнати, якщо обоє із подружжя проживають в Центрі та погоджуються на спільне проживання;
доступ до перегляду особистих документів та особової справи, виготовлення їх фотокопії;
можливість зустрічатися з рідними та друзями в пансіонаті в окремо пристосованій для цього кімнаті;
захист від катувань та інших жорстоких, нелюдських або таких, що принижують гідність, способів поводження та покарання.
3.7. Центр забезпечує реалізацію прав Отримувачів послуг відповідно до чинного законодавства, у тому числі Конвенції про права осіб з інвалідністю, Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, законів України «Про соціальні послуги», «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань», «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні», «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», «Про психіатричну допомогу».
3.8. Центр у разі потреби встановлення інвалідності Отримувачам послуг експертними командами з оцінювання повсякденного функціонування особи для встановлення групи інвалідності або продовження її строку, в оформленні індивідуальної програми реабілітації або її коригуванні, здійснює контроль за її виконанням і продовженням строку дії, а також у реєстрації органом опіки та піклування помічника за вибором дієздатного Отримувача послуг.
3.9. До призначення недієздатним Отримувачі послуг та Отримувачі послуг, цивільна дієздатність яких обмежена, опікунів та піклувальників опіку та піклування над такими особами здійснює Центр, у тому числі шляхом вжиття заходів до поновлення або обмеження цивільної дієздатності Отримувачів послуг.
У разі потреби Центр вживає заходів для вирішення питань щодо недієздатності чи обмеження цивільної дієздатності Отримувачів послуг, які потребують опіки та піклування, та призначення їм опікуна або піклувальника.
3.10. Центр з метою виконання індивідуальних програм реабілітації осіб з інвалідністю забезпечує складення індивідуальних планів комплексної реабілітації (абілітації) за формою, затвердженою Мінсоцполітики.
Індивідуальні плани комплексної реабілітації (абілітації) складаються на підставі індивідуальних програм реабілітації осіб з інвалідністю реабілітаційною комісією за участю провідних фахівців з реабілітації, представників місцевих органів виконавчої влади.
Положення про реабілітаційну комісію, її персональний склад (із призначенням голови реабілітаційної комісії) і план роботи затверджуються директором Центру.
3.11. Медичне обслуговування здійснюється шляхом провадження господарської діяльності з медичної практики та/або укладення договорів із закладами охорони здоров’я та/або фізичними особами – підприємцями, що отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.
3.12. Центр може провадити господарську діяльність із придбання, перевезення, зберігання, використання та знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, дозволених до застосування в Україні.
Для провадження господарської діяльності з медичної практики та із зберігання, перевезення, придбання, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, включених до переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 № 770 (зі змінами), Центр одержує ліцензію в порядку, встановленому Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори».
3.13. Умови прийняття осіб до структурних підрозділів Центру та їх відрахування, Порядок про умови проживання/перебування Отримувачів послуг, Порядок формування та ведення особових справ Отримувачів послуг та Порядок проведення процедури поховання Отримувачів послуг розробляється Центром відповідно до нормативно-правових актів України, погоджується з Департаментом і затверджується директором Центру.
РОЗДІЛ IV
МАЙНО ТА КОШТИ ЦЕНТРУ
4.1. Майно Центру становлять виробничі і невиробничі фонди, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Центру.
4.2. Майно Центру є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області і закріплено за Центром на праві оперативного управління.
4.3. Центр на праві оперативного управління користується зазначеним майном відповідно до чинного законодавства України.
4.4. Центр з дозволу Харківської обласної ради має право: списувати, передавати з балансу на баланс в межах спільної власності майно Центру та здавати в оренду вільні площі відповідно до вимог чинного законодавства України, згідно порядків, встановлених обласною радою.
4.5. Джерелами формування майна та коштів Центру є:
кошти обласного бюджету;
кошти місцевих бюджетів різних рівнів;
благодійні надходження від юридичних, фізичних осіб та громадських формувань (у тому числі іноземних);
кошти, отримані від надання платних послуг відповідно до чинного законодавства України;
інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
4.6. Приміщення Центру, інвентар, медичне та господарське обладнання відповідає санітарно-технічним, санітарно-гігієнічним, медичним вимогам та нормам, вимогам з техніки безпеки, виробничої санітарії та протипожежної безпеки.
4.7. Фінансування Центру здійснюється з обласного бюджету та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
4.8. Основним плановим документом, який надає повноваження Центру щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання Центром своїх функцій та досягнення цілей, визначених на рік відповідно до бюджетних призначень, є кошторис Центру.
4.9. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторису визначаються чинним законодавством України.
4.10. Доходи (прибутки) Центру використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації завдань та функцій, визначених цим Положенням.
Центру забороняється здійснювати розподіл отриманих доходів або їх частин серед засновників, працівників (крім оплати праці, нарахування єдиного соціального внеску) та інших пов’язаних з ними осіб.
4.11. Центр забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством України.
РОЗДІЛ V
ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ
5.1. Керівництво Центром здійснюється директором, який призначається на посаду на умовах контракту і звільняється з посади рішеннями Харківської обласної ради в установленому порядку.
5.2. Директор Центру:
діє без довіреності від імені Центру;
підписує від його імені документи та видає довіреності і делегує право підпису документів іншим посадовим особам Центру;
укладає договори, відкриває в територіальних органах Державної казначейської служби України в Харківській області та установах банків поточні та інші рахунки;
несе персональну відповідальність за виконання покладених на Центр завдань, дотримання належних умов перебування клієнтів Відділення, постраждалих осіб і збереження матеріально-технічної бази;
несе відповідальність за фінансово-господарську діяльність Центру;
представляє Центр в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, відносинах з об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями та іншими юридичними та фізичними особами як в Україні, так і за її межами;
користується в установленому чинним законодавством України порядку майном Центру і розпоряджається його коштами;
забезпечує цільове використання майна і коштів Центру в межах затвердженого кошторису, збереження та поточне утримання майна;
у межах своєї компетенції видає накази по Центру, організовує та контролює їх виконання, затверджує функціональні обов'язки працівників Центру, вирішує питання добору кадрів, вживає заходів заохочення, а в разі порушень трудової дисципліни та невиконання функціональних обов'язків накладає стягнення на працівників;
приймає на роботу і звільняє з роботи працівників Центру згідно із штатним розписом;
затверджує посадові інструкції працівників Центру;
затверджує Правила внутрішнього розпорядку Центру та контролює їх виконання;
організовує ведення бухгалтерського та статистичного обліку, складення і подання звітності відповідно до чинного законодавства України;
забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил техніки безпеки;
організовує навчання, підвищення кваліфікації та атестації працівників Центру;
укладає договори, у тому числі трудові, відкриває рахунки в установах банків та територіальному відділені Державної казначейської служби України в Харківській області;
здійснює інші функції, необхідні для виконання покладених на Центр завдань.
5.3. Для виконання окремих робіт Центром можуть бути залучені тимчасові працівники на підставі строкових трудових договорів. Загальний чисельний склад осіб, залучених до виконання робіт, визначається директором Центру в залежності від обсягу виконуваних робіт та у межах наявних коштів.
5.4. Структура Центру може змінюватися у відповідності до основних завдань, які ставлять Центру Департамент та інші уповноважені органи.
Структурні підрозділи Центру діють на підставі, затверджених директором Центру, Положень.
5.5. Трудові відносини працівників Центру, їх права та обов'язки регулюються законодавством про працю, посадовими інструкціями та Правилами внутрішнього трудового розпорядку Центру.
5.6. Директор Центру є керівником трудового колективу, що забезпечує функціонування структурних підрозділів, а також взаємодію з профспілковим колективом Центру.
РОЗДІЛ VІ
ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ЦЕНТРУ
6.1. Трудовий колектив Центру складають громадяни, які своєю працею приймають участь в його діяльності.
6.2. Повноваження трудового колективу Центру реалізуються загальними зборами працівників Центру через їх виборні органи.
6.3. У Центрі може створюватися профспілкова організація, яка представляє інтереси своїх членів та захищає їх трудові, соціально-економічні права та інтереси. Діяльність профспілкової організації регламентується чинним законодавством України.
6.4. Між адміністрацією і трудовим колективом (уповноваженим ним органом) укладається Колективний договір, який не повинен суперечити чинному законодавству України.
6.5. Колективним договором регулюються виробничі, трудові і економічні відносини трудового колективу з адміністрацією Центру, питання охорони праці та соціального розвитку.
6.6. Сторони, які уклали Колективний договір, не менше двох разів на рік, звітують про його виконання на загальних зборах трудового колективу.
6.7. Розбіжності, які виникають при укладанні або виконанні Колективного договору, вирішуються в порядку, встановленому законодавчими актами України.
РОЗДІЛ VІІ
ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРУ
7.1. Центр є самостійною установою при здійсненні фінансово-господарської діяльності.
7.2. Фінансово-господарська діяльність Центру здійснюється відповідно до кошторису, штатного розпису, що затверджуються Департаментом.
7.3. У Центрі для організації трудової реабілітації та забезпечення Отримувачі послугних твердим і м’яким інвентарем, основними продуктами харчування власного виробництва можуть утворюватися багатопрофільні навчально-виробничі, лікувально-виробничі (трудові) майстерні, дільниці з необхідним інвентарем, устаткуванням та обладнанням, технікою, транспортом, які провадять діяльність відповідно до чинного законодавства України, положення про які затверджуються директором Центру за погодженням Департаменту.
7.4. Економічні та виробничі відносини Центру з підприємствами та організаціями незалежно від форми власності регулюються на підставі договорів.
7.5. Центр для розвитку матеріально-технічної бази, благоустрою, культурно-виховної роботи може отримувати і використовувати гуманітарну та благодійну допомогу.
7.6. Для досягнення своїх цілей і рішень, поставлених задач Центр має право:
здійснювати закупівлю товарів, робіт та послуг відповідно до чинного законодавства України;
укладати від свого імені різного роду цивільно-правові угоди, виступати і бути позивачем та відповідачем у судах загальної юрисдикції;
здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.
7.7. Тарифи на платні соціальні послуги встановлюються Центром відповідно до чинного законодавства України і затверджуються обласною радою.
7.8. Стимулювання праці працівників Центру проводиться в межах фонду заробітної плати Центру згідно із положенням про преміювання, яке розробляється Центром за погодженням із первинною профспілковою організацією.
7.9. Директор Центру обирає форми і системи оплати праці, встановлює працівникам конкретні розміри тарифних ставок, посадових окладів, премії, винагороди, надбавки на умовах, передбачених Колективним договором, відповідно до чинного законодавства України.
Мінімальний розмір заробітної плати працівників не може бути нижче встановленого чинним законодавством України мінімального розміру заробітної плати.
7.10. Центр забезпечує своїх працівників нешкідливими і безпечними умовами праці і несе відповідальність у затвердженому законодавством порядку за шкоду, заподіяну їх здоров’ю та працездатності.
7.11. Центр має право самостійно встановлювати для своїх працівників додаткові відпустки, скорочену тривалість робочого дня та інші пільги, передбачені чинним законодавством України.
7.12. Режим роботи Центру визначає адміністрація Центру за згодою із первинною профспілковою організацією або трудовим колективом, про що повідомляється Департамент та обласна рада.
7.13. У надзвичайних умовах Центр працює згідно планів цивільної оборони Центру, органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, Департаменту.
7.14. Центр повинен мати власний офіційний веб-сайт з інформацією про нього, про керівництво Центру, дозвільну документацію, соціальні послуги, які надаються Центром, з фотографіями приміщень, контактними даними.
РОЗДІЛ VIIІ
КОНФІДЕНЦІЙНІСТЬ РОБОТИ ЦЕНТРУ
8.1. Перелік матеріалів, документів, що містять конфіденційну інформацію, затверджується директором Центру.
8.2. Працівники Центру та клієнт надають письмові зобов’язання про дотримання режиму конфіденційності та несуть відповідальність згідно із чинним законодавством України за розголошення інформації, що містять конфіденційні відомості.
8.3. Кожен працівник Центру надає письмове зобов’язання про дотримання режиму конфіденційності інформації щодо персональних даних, які довірено або які стали відомі у зв’язку з виконанням обов’язків на посаді.
РОЗДІЛ IХ
ОБЛІК, ЗВІТНІСТЬ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЦЕНТРУ
9.1. Центр здійснює оперативний і бухгалтерський облік результатів своєї діяльності, веде статистичну звітність в установленому законом порядку.
9.2. Центр щоквартально надає обласній раді та Департаменту звіти про результати своєї фінансово-господарської діяльності.
9.3. Центр щомісячно надає обласній раді інформацію про нарахування та перерахування плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що знаходиться в оперативному управлінні Центра, за встановленою формою.
9.4. Центр щоквартально надає інформацію про орендарів, яким передано в оренду майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, за встановленою формою.
9.5. Обласна рада має право проводити планові та позапланові перевірки ефективності використання майна, закріпленого за Центром на праві оперативного управління та виконання керівником умов контракту.
9.6. Контроль за окремими сторонами діяльності Центру здійснюють відповідні контролюючи органи, державні органи, на які покладені: нагляд за безпекою виробництва та праці, протипожежною та економічною безпекою, інші органи відповідно до чинного законодавства України.
9.7. Посадові особи органів виконавчої влади й місцевого самоврядування можуть давати Центру вказівки у межах своїх повноважень.
РОЗДІЛ Х
ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОЛОЖЕННЯ ЦЕНТРУ
10.1. Зміни до Положення Центру здійснюються шляхом викладання його у новій редакції та вносяться за тією ж процедурою, за якою затверджувалося і саме Положення.
10.2. Ці зміни та доповнення набувають чинності з моменту державної реєстрації Положення в новій редакції.
РОЗДІЛ ХІ
ПРИПИНЕННЯ ЦЕНТРУ
11.1. Припинення Центру здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення чи перетворення) або ліквідації.
11.2. Припинення Центру проводиться за рішенням обласної ради (уповноваженого органу) або за рішенням суду у порядку, встановленому чинним законодавством України.
11.3. У разі припинення Центру (у разі його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) його активи передаються одній або кільком неприбутковим бюджетним закладам (установам) або зараховуються до доходу бюджету.
11.4. У разі припинення Центру працівникам, що звільняються, гарантується дотримання їх прав і інтересів відповідно до трудового законодавства України.
11.5. Припинення Центру здійснюється з моменту внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.