ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

ПОЛОЖЕННЯ  ПРО  КОМУНАЛЬНУ УСТАНОВУ

 ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «КРИЗОВИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ЦЕНТР ДЛЯ ЖІНОК»

Чинна редакція

Нова редакція

РОЗДІЛ І

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.2.КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «КРИЗОВИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ЦЕНТР ДЛЯ ЖІНОК» (далі – Центр) є спеціальною соціальною установою для тимчасового перебування жінок (у тому числі матерів з дітьми), які потрапили в складні життєві обставини, спричинені звільненням із місць позбавлення волі, потраплянням в ситуації торгівлі людьми, постраждалим від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, насильства, зокрема сексуального, пов’язаного із збройним конфліктом.

    1.2. КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «КРИЗОВИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ЦЕНТР ДЛЯ ЖІНОК» (далі – Центр) є соціальною установою, що забезпечує тимчасове перебування осіб, які опинилися в складних життєвих обставинах. До категорій осіб, яким надаються послуги Центру, належать жінки (у тому числі матері з дітьми), що постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, зокрема сексуального насильства, пов’язаного зі збройним конфліктом; жінки, які стали жертвами торгівлі людьми; жінки, які звільнилися з місць позбавлення волі; особи похилого віку та особи з інвалідністю (далі – Отримувачі послуг).

 

1.3. До складу Центру входять такі структурні підрозділи:

- притулок для жінок (в т.ч. з дітьми), які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, насильства, зокрема сексуального, пов’язаного із збройним конфліктом, торгівлі людьми (далі – Притулок),  що є спеціалізованою службою підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, насильства, зокрема сексуального, пов’язаного із збройним конфліктом, торгівлі людьми;

- відділення соціальної адаптації звільнених жінок (далі – Відділення), діяльність якого спрямована на поступове повернення осіб жіночої статі, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк,  а також звільнені від подальшого відбування зазначених видів покарань на підставах, передбачених законом (далі - клієнти), до самостійного загальноприйнятого соціально-нормативного життя в суспільстві шляхом надання їм соціальних послуг та сприяння в отриманні іншої допомоги з урахуванням індивідуальних потреб.

 

Вилучено абз.1, вилучено абз. 2.  Нова редакція

 

1.3.  Центр перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.

 

1.5. Органом, що здійснює управління майном Центру, є Харківська обласна рада. Галузеву політику та розвиток Центру забезпечує Департамент соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації (далі – Департамент). Повноваження Департаменту щодо управління діяльністю Центру визначаються відповідними рішеннями обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної державної (військової) адміністрації та чинним законодавством України.

1.4. Органом, що здійснює управління майном Центру, є Харківська обласна рада. Галузеву політику та розвиток Центру забезпечує Департамент соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації (далі – Департамент). Повноваження Департаменту щодо управління діяльністю Центру визначаються відповідними рішеннями обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної державної (військової) адміністрації та чинним законодавством України.

1.6. Повна назва Центру: КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «КРИЗОВИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ЦЕНТР ДЛЯ ЖІНОК».

Скорочена назва: КУ ХОР «КРИЗОВИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ЦЕНТР ДЛЯ ЖІНОК».

 

1.5. Повне найменування Центру: КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «КРИЗОВИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ЦЕНТР ДЛЯ ЖІНОК».

Скорочене найменування: КУ ХОР «КРИЗОВИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ЦЕНТР ДЛЯ ЖІНОК».

1.7. Юридична адреса та місцезнаходження Центру: Україна, 64620, Харківська область, Лозівський район, смт Краснопавлівка, вул. Конституції, 13/1.

-

Нова редакція

1.6.   Місцезнаходження (юридична адреса) Центру: Україна, Харківська область, 64620 Лозівський район, селище Краснопавлівка,
вулиця Конституції, 13/1
.

 

1.8. Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків та територіальному відділенні Державної казначейської служби України в Харківській області, печатку зі своїм найменуванням, штампи та бланки зі своїм найменуванням.

 

1.7. Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків та територіальному відділенні Державної казначейської служби України в Харківській області, печатку зі своїм найменуванням, штампи та бланки зі своїм найменуванням.

1.9. Центр може від свого імені укладати договори, набувати майнових і немайнових прав, використовувати доходи виключно для фінансування видатків на утримання Центру, із забороною перерозподілу отриманих доходів, нести обов’язки, бути позивачем і відповідачем у судах загальної юрисдикції.

 

Нова редакція

1.9. вважати п. 1.8.

1.8. Центр може від свого імені укладати договори, набувати майнових і немайнових прав, використовувати доходи виключно для фінансування видатків на утримання Центру, із забороною перерозподілу отриманих доходів, нести обов’язки, бути позивачем і відповідачем у судах загальної юрисдикції.

1.10. Центр є неприбутковою установою у галузі соціального захисту та не має на меті отримання доходів (прибутків).

 

1.9. Центр є неприбутковою установою у галузі соціального захисту населення та не має на меті отримання доходів (прибутків). Центр внесений до Реєстру неприбуткових установ та організацій у порядку, визначеному чинним законодавством України, та Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.

 

 

1.10. У своїй діяльності Центр взаємодіє з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, органами соціального захисту населення, охорони здоров’я, територіальними підрозділами Національної поліції України, Державної міграційної служби України, центрами зайнятості, центрами соціальних служб, органами з питань пробації, жіночими установами виконання покарань, громадськими та релігійними організаціями, закладами освіти, науковими установами та іншими зацікавленими суб’єктами.

 

РОЗДІЛ II

 

РОЗДІЛ ІІ

МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ  ЦЕНТРУ

 

2.1. Основною метою функціонування Відділення є реінтеграція та соціальна адаптація клієнтів.

Для досягнення зазначеної мети у Відділенні:
-      створюються умови, які сприяють ефективному формуванню особистісних якостей клієнтів, зміцненню та відновленню їх соціально-корисних зв'язків, протидіють можливому негативному впливу на цих осіб;
-      надаються клієнтам соціальні послуги;
-      здійснюється індивідуально-виховна робота з клієнтами;
-      здійснюється соціальний патронаж;
-      залучаються клієнти до громадсько-корисної праці, у тому числі на створених у Центрі  міні-виробництвах;
-      вирішуються питання з органами управління освітою і наукою, молоддю та спортом, навчальними закладами про підвищення професійно-технічного та загальноосвітнього рівня клієнтів;
-      надається допомога в оформленні необхідних документів для звернення до територіальних органів Державної міграційної служби з метою подальшої реєстрації місця проживання/перебування клієнта та оформлення документів, що посвідчують особу.
Для успішного вирішення завдань у Відділенні здійснюється робота з надання таких соціальних послуг:
-     соціальна адаптація - допомога в аналізі життєвої ситуації, визначенні основних проблем, шляхів їх вирішення; надання інформації з питань соціального захисту населення; представництво інтересів; корекція психологічного стану та поведінки в повсякденному житті; допомога в оформленні документів; сприяння працевлаштуванню; допомога у зміцненні/відновленні родинних та суспільно корисних зв’язків тощо;

-     соціальна інтеграція та реінтеграція - розвиток, формування та підтримка соціальних навичок; допомога в аналізі життєвої ситуації, визначенні основних проблем, шляхів їх вирішення, складання плану виходу із складної життєвої ситуації; залучення отримувача до вирішення власної складної життєвої ситуації; надання інформації з питань соціального захисту населення; представництво інтересів; допомога в отриманні безоплатної правової допомоги; допомога в оформленні документів; допомога в отриманні реєстрації місця проживання/перебування; сприяння в отриманні житла, працевлаштуванні тощо; корекція психологічного стану та поведінки в повсякденному житті; надання психологічної підтримки; допомога у зміцненні/відновленні родинних та суспільно корисних зв’язків; сприяння організації та діяльності груп самодопомоги; послуги перекладу, вивчення державної мови;

-     соціальна реабілітація - навчання, формування, розвиток та підтримка соціально-побутових навичок (самообслуговування, комунікації, позитивної поведінки, приготування їжі, користування грошима, орієнтування тощо); допомога у забезпеченні технічними засобами реабілітації, навчання, навичкам користування ними; психологічна підтримка; організація дозвілля, спортивно-оздоровчої, технічної та художньої діяльності, працетерапії; арт-терапія; надання інформації з питань соціального захисту населення;

-     соціальний супровід - обстеження, оцінка потреб, визначення шляхів вирішення основних проблем; складання індивідуального плану соціального супроводу; залучення отримувача послуги до виконання індивідуального плану соціального супроводу; оцінка результатів виконання індивідуального плану соціального супроводу; регулярні зустрічі чи відвідування отримувача послуги з метою моніторингу виконання поставлених завдань; сприяння у отриманні інших послуг, організації взаємодії з іншими суб’єктами соціального супроводу; допомога в усвідомленні значення дій та/або розвиток вміння керувати ними; психологічне консультування; психологічна підтримка;

-     соціальний  супровід  при  працевлаштуванні  та  на робочому 
місці - регулярні зустрічі з клієнтами; відвідування на робочому  місці;  навчання та розвиток трудових і соціальних навичок тощо);
-     надання притулку - надання ліжко-місця з комунально-побутовими послугами; забезпечення твердим та м’яким інвентарем, за можливості одягом, взуттям, харчуванням; створення умов для здійснення санітарно-гігієнічних заходів тощо; організація отримання медичних послуг, медичного обстеження; допомога в організації взаємодії з іншими фахівцями, службами;

-     інші соціальні послуги, визначені законодавством України.

У своїй діяльності Відділення взаємодіє із місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, органами соціального захисту населення, охорони здоров’я, Національної поліції України, Державної міграційної служби України, центрами зайнятості населення, центрами соціальних служб, органами з питань пробації, жіночими установами виконання покарань, громадськими та релігійними організаціями, навчальними закладами, науковими організаціями тощо з метою:
- попередження рецидивної злочинності клієнтів;
- їх соціальної адаптації;
- сприяння формуванню позитивної громадської думки серед населення про осіб, звільнених з місць позбавлення волі.
У Відділенні ведеться персональний облік клієнтів для встановлення обсягу необхідної для них соціальної допомоги.

 

2.4.  Основними завданнями Притулку є:

-     забезпечення місцем безпечного тимчасового цілодобового перебування постраждалих осіб;

-     надання постраждалим особам за місцем безпечного тимчасового цілодобового перебування комплексної допомоги (психологічних, соціально-побутових, соціально-медичних, інформаційних, юридичних та інших послуг) на основі оцінки їх потреб та індивідуального підходу до особи з урахуванням віку, статі, стану здоров’я та соціального становища;

-     надання соціальних послуг, зокрема представництва інтересів, відповідно до Закону України “Про соціальні послуги”.

Відповідно до покладених завдань Притулок провадить свою діяльність за такими напрямами:

-     створення безпечних умов для перебування постраждалих осіб у притулку, зокрема у разі введення на території України чи адміністративно-територіальної одиниці, в якій розміщено притулок, надзвичайного або воєнного стану;

-     створення соціально-побутових умов для перебування постраждалих осіб у Притулку (забезпечення в межах наявних ресурсів продуктами харчування, надання можливості збереження документів, користування душем, пральною машиною, м’яким інвентарем тощо);

-     забезпечення захисту прав та інтересів постраждалих осіб шляхом надання відповідних послуг, а також співпраці з іншими суб’єктами надання комплексної допомоги постраждалим особам;

-     надання психологічних послуг постраждалим особам;

-     забезпечення у разі потреби госпіталізації постраждалої особи;

-     організація надання юридичних послуг (консультацій, правової допомоги у підготовці документів, необхідних для захисту прав та законних інтересів постраждалих осіб), інформування про можливість отримання безоплатної правової допомоги відповідно до Закону України «Про безоплатну правову допомогу»;

-     надання інформаційних та інших консультативних послуг, необхідних для комплексної допомоги постраждалим особам, зокрема інформації про їх права і можливості отримання дієвої допомоги;

-     сприяння відновленню прав постраждалої особи, реалізація яких унеможливлюється (ускладнюється) внаслідок вчинення насильства (допомога у працевлаштуванні тощо);

-     сприяння постраждалим особам у пошуку альтернативного придатного безпечного місця перебування чи направлення їх для отримання послуг до інших загальних і спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб у разі, коли в Притулку недостатньо місць або необхідні послуги не надаються;

-     проведення заходів у межах соціально-реабілітаційних програм з урахуванням індивідуальних потреб постраждалої особи;

-     сприяння у разі потреби забезпеченню транспортування постраждалих осіб до місць отримання ними необхідних послуг, які у Притулку не надаються;

-     провадження іншої діяльності відповідно до законодавства та положення про Центр.

Для виконання покладених на Центр завдань Притулок співпрацює з структурними підрозділами міських рад, районних державних адміністрацій Харківської області та м. Харкова або органів місцевого самоврядування, до повноважень яких належить здійснення заходів у сфері запобігання та протидії насильству, уповноваженими підрозділами органів Національної поліції України, центрами соціальних служб, мобільними бригадами соціально-психологічної допомоги постраждалим особам, та інформує вищезазначені суб’єкти щодо повернення постраждалої особи до місця попереднього перебування (проживання) з метою забезпечення соціального супроводження та роботи із сім’єю (у разі потреби).

2.5. Центр надає послуги на безоплатній основі в обсязі, визначеному державними стандартами надання соціальних послуг, затвердженими Міністерством соціальної політики України.

Зміст та обсяг соціальної послуги для кожної постраждалої особи визначається індивідуально залежно від її потреб і зазначається в договорі про надання соціальної послуги.

Інформація про соціальні послуги постраждалим особам з інтелектуальними та сенсорними порушеннями надається доступним способом, зокрема із застосуванням загальновживаної лексики, жестової мови, шрифту Брайля.

2.6. Центр може надавити платні соціальні послуги (у межах наявних можливостей) згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року № 12 «Про порядок надання платних соціальних послуг та затвердження їх переліку» (зі змінами).

 

 

Нова редакція

РОЗДІЛ ІІ

СТРУКТУРА ЦЕНТРУ

 

2.1. Основними структурними підрозділами Центру є:

притулок для жінок (в т.ч. з дітьми), які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, торгівлі людьми (спеціалізована служба підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, насильства, зокрема сексуального, пов’язаного із збройним конфліктом, торгівлі людьми);

відділення соціальної адаптації звільнених жінок, діяльність якого спрямована на поступове повернення осіб жіночої статі, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк,  а також звільнені від подальшого відбування зазначених видів покарань на підставах, передбачених законом, до самостійного загальноприйнятого соціально-нормативного життя в суспільстві шляхом надання їм соціальних послуг та сприяння в отриманні іншої допомоги з урахуванням індивідуальних потреб;

відділення підтриманого проживання осіб похилого віку та осіб з інвалідністю, які досягли повноліття та потребують стороннього догляду і підтримки;

відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання, діяльність якого спрямована на цілодобове обслуговування одиноких громадян похилого віку; осіб похилого віку, які втратили              здатність до  самообслуговування; повнолітніх   осіб  з  інвалідністю;  хворих

 

 

працездатного віку (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які потребують стороннього догляду, побутового обслуговування, медичної допомоги та яким за медичними показаннями не протипоказане надання соціальної послуги стаціонарного догляду.

 

 

РОЗДІЛ IIІ

       РОЗДІЛ ІІІ

УМОВИ ПРИЙНЯТТЯ ДО ЦЕНТРУ ТА ВІДРАХУВАННЯ З ЦЕНТРУ

 

3.1. Умови прийняття до Відділення: 
До Відділення приймаються звільнені особи жіночої статі, які є громадянами України, мешканками Харківської області (мають відповідну реєстрацію місця проживання або Харківська область є попереднім місцем проживання) старше 18 років, які звернулися до керівництва виправної колонії під час проведення підготовки їх до звільнення, а також до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення або до Центру протягом шести місяців після звільнення з установ виконання покарань, та які втратили соціально-корисні зв’язки, мають труднощі у влаштуванні на роботу, мають можливу загрозу негативного впливу з боку оточення.
До Відділення можуть прийматися також  звільнені жінки, які є:
-      іноземними громадянками чи особами без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України;

-      переміщені особи з тимчасово-окупованих територій;

-      громадянами України, які не мають реєстрації місця проживання в жодній з областей України та житла у власності, до якого могли б повернутися (про що мають бути підтверджуючі документи). 

У Відділенні можуть надаватися послуги мешканкам інших областей України на умовах співробітництва відповідно до Закону України «Про співробітництво територіальних громад».

У разі наявності вільних місць до Відділення можуть прийматися жінки, що мають статус внутрішньо переміщеної особи. 

Прийняття до Відділення здійснюється згідно із направленням Департаменту, виданого структурному підрозділу з питань соціального захисту населення, виправній колонії, Центру або особі, що звільняється з місць позбавлення волі,  на підставі:

-     особистої заяви особи, яка виявила бажання бути зарахованою до Відділення Центру;

-     повідомлення про звільнення за формою (додаток № 11), затвердженою наказом Міністерства юстиції України, Міністерства соціальної політики України, Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства внутрішніх справ України від 03.04.2018 № 974/5/467/609/280 (далі – Наказ) (за наявності);

-     інформаційної карти за формою (додаток № 12), затвердженою Наказом (за наявності);

-     копії паспорту громадянина України (за наявності);

-     виписки із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого за формою, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 14.02.2012 № 110, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.04.2012 за № 661/20974 (далі - Форма 027/о), у разі її відсутності – результати медичного огляду на туберкульоз та довідки від фтизіатра про можливість перебування у колективі;

-     висновку соціального педагога (за наявності);

-     довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (за наявності);

-     дві фотокартки розміром 3х4 см.

-     довідки про звільнення з місць позбавлення волі.

У разі самостійного звернення до Центру звільненої особи, адміністрацією Центру проводиться робота з підготовки вищевказаних документів.

Документи для прийняття особи до Відділення Центру подаються Департаменту адміністрацією виправною колонією, з якої звільняється особа, або структурного підрозділу з питань соціального захисту населення або Центру, у разі самостійного звернення до них звільненої особи.

На підставі направлення про прийняття звільненої особи до Відділення, виданого Департаментом та вищезазначених документів видається наказ про прийняття клієнта із зазначенням працівника, відповідального за організацію та надання допомоги (послуг) особі (далі – відповідальний працівник).

Після прийняття особи до Відділення адміністрація у триденний строк повідомляє Департамент про прийняття (або відмову у прийнятті) клієнта до Відділення.

За результатами проведеного комплексного визначення стану індивідуальних потреб клієнта складається індивідуальний план надання соціальних послуг, в якому зазначаються заходи щодо надання таких послуг, відомості про необхідні ресурси, періодичність і строки виконання, відповідальні  виконавці, дані щодо моніторингу результатів та інформація щодо перегляду індивідуального плану.

На основі індивідуального плану надання соціальних послуг між клієнтом та директором Центру укладається угода про надання таких послуг, в якій зазначаються права та обов’язки кожної із сторін, умови надання та припинення послуг, обсяг та строки надання соціальних послуг (форма угоди визначена наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 14.02.2006 № 31 (із змінами).

Впродовж 3-х робочих днів клієнт, який прийнятий (зарахований) до Центру, зобов’язаний пройти медичний огляд. Організація проходження такого медичного огляду забезпечується Центром.

У разі відсутності у клієнта документа, що підтверджує його особу, протягом 3-х робочих днів з моменту звернення клієнта, відповідальним працівником Центру здійснюються організаційні заходи, спрямовані на сприяння клієнту в отриманні необхідного документу та поданню його копії до Центру.

Якщо протягом цього часу, з поважних та не залежних від клієнта причин, не отримано документа, що підтверджує його особу, вжиття відповідальних заходів продовжується на строк, достатній для отримання такого документа з одночасною можливістю перебування клієнта у Відділенні та отримання ним послуг згідно з індивідуальним планом надання соціальних послуг.

Особам похилого віку та особам з інвалідністю I і II груп з числа звільнених жінок, які потребують постійного стороннього догляду, надається допомога в оформленні пакету документів для влаштування їх до інтернатних установ системи соціального захисту населення області в установленому законодавством порядку.

Порядок перебування клієнта у Відділенні регламентується Правилами внутрішнього розпорядку Центру, які затверджуються директором Центру та доводяться до відома (під підпис) клієнта в момент його зарахування до Відділення.

        Підставами для припинення надання соціальних послуг є:

-     відмова клієнта від отримання соціальних послуг;

-     зміна місця проживання клієнта;

-     надані соціальні послуги досягли поставленої мети;

-     закінчення строку дії угоди про надання послуг та або порушення клієнтом умов такої угоди;

-     грубе принизливе ставлення клієнта до надавача соціальної послуги або інших клієнтів Центру;

-     порушення громадського порядку (сварки, бійки, тощо);

 

 

-     наявність медичних протипоказань для надання соціальних послуг;

-     смерть клієнта.

        Про відрахування клієнта з Відділення видається наказ директора Центру з обґрунтуванням причин припинення надання соціальних послуг.

До Відділення не приймаються особи:

-    у стані алкогольного або наркотичного сп’яніння;

-    з ознаками гострих інфекційних та венеричних захворювань;

-    у разі наявності в них психічних захворювань у гострій стадії, хронічних психічних захворювань у стадії загострення, пограничних станів, що супроводжуються розладами поведінки, шкідливими для хворого та інших осіб;

-     з інфекційними захворюваннями шкіри та волосся, хворі на туберкульоз;

-     за інших обставин, що свідчать про безпосередню небезпеку звільненої особи.

Зазначені особи підлягають невідкладному направленню до відповідних підприємств або установ охорони здоров’я (далі по тексту – заклади охорони здоров’я) з одночасним повідомленням Департаменту.

Клієнту може бути відмовлено у наданні соціальних послуг, якщо наявні ресурси Відділення не мають можливості задовольнити її індивідуальні потреби (відсутні матеріальна база, вільні місця).

Відмова супроводжується поясненням причин і довідковою інформацією (за наявності) про надання соціальних послуг іншими суб’єктами.

Термін перебування клієнтів у Відділенні визначається на основі оцінки потреб жінки, але не може перевищувати 6 місяців. У разі потреби термін перебування клієнтів у Відділенні може бути подовжено до припинення або скасування в Україні чи на території адміністративно-територіальної одиниці, в якій розміщено притулок, надзвичайного або воєнного стану. 

Про продовження терміну перебування клієнта у Відділенні видається наказ директора Центру  з обов'язковим укладенням Додаткової угоди.

3.2. Умови прийняття до Притулку:  

Право на влаштування до Притулку має:

-     повнолітня особа жіночої статі, яка постраждала від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, торгівлі людьми, що зареєстрована або фактично проживає в Харківській області та  направлена до Притулку структурними підрозділами міських рад, районних державних адміністрацій Харківської області та м. Харкова або органів місцевого самоврядування, до повноважень яких належить здійснення заходів у сфері запобігання та протидії насильству, уповноваженими підрозділами органів Національної поліції України, центрами соціальних служб, мобільними бригадами соціально-психологічної допомоги постраждалим особам;

-     постраждала особа жіночої статі, яка не досягла повноліття, але перебуває (перебувала) у зареєстрованому шлюбі;

-     дитина у разі її прийняття до Притулку разом з матір’ю  або особою, яка її замінює.

Притулок протягом однієї доби інформує службу у справах дітей за місцем проживання постраждалої особи та відповідний підрозділ органу Національної поліції України за місцем проживання постраждалої особи, у разі направлення до нього  матері або особи, яка її замінює, з дитиною.

 

Наявність у постраждалої особи громадянства іншої держави/ довідки про звернення за захистом в Україні/посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту/посвідчення біженця/посвідки на тимчасове проживання/посвідки на постійне проживання або відсутність громадянства не є підставою для відмови їй у наданні послуг притулку.

Внутрішньо переміщені особи, іноземці та особи без громадянства приймаються до притулку на загальних підставах.

До Притулку не влаштовуються постраждалі особи:

-     з ознаками гострих інфекційних та венеричних захворювань;

-     з інфекційними захворюваннями шкіри та волосся, хворі на туберкульоз;

-     за інших обставин, що свідчать про безпосередню небезпеку постраждалої особи для інших осіб.

Зазначені постраждалі особи підлягають невідкладному направленню до закладів охорони здоров’я з одночасним повідомленням відповідно до законодавства про факт вчинення щодо них насильства.

Влаштування до Притулку здійснюється на підставі:

-     направлення, виданого постраждалій особі одним із суб’єктів (структурним підрозділом міських рад, районних державних адміністрацій Харківської області та м. Харкова або органів місцевого самоврядування, до повноважень якого належить здійснення заходів у сфері запобігання та протидії насильству, уповноваженим підрозділом органів Національної поліції України, центром соціальних служб, мобільною бригадою соціально-психологічної допомоги постраждалим особам) за формою, встановленою Міністерством соціальної політики України;

-     особистої заяви постраждалої особи, до якої додається копія документа, що посвідчує особу (за наявності).

Про влаштування або відмову у влаштуванні постраждалої особи до Притулку видається наказ директора Центра, в якому зазначається працівник,  відповідальний за організацію та надання допомоги (послуг) постраждалій особі (далі – відповідальний працівник).

Наказ видається не пізніше ніж через три робочих дні з дати подання особистої заяви постраждалою особою або отримання її поінформованої згоди, протягом яких постраждала особа перебуває у притулку, проходить медичний огляд, іншу перевірку наявності у неї умов, що виключають можливість перебування її у Притулку. 

Відповідальний працівник:

-     протягом трьох робочих днів з дати видання наказу про влаштування  постраждалої особи до притулку проводить оцінку її потреб та забезпечує укладення угоди про надання їй послуг;

-     за результатами оцінки потреб постраждалої особи складає план індивідуальної роботи з нею та забезпечує його виконання;

-     вживає заходів до захисту персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних»;

-     у разі відсутності в постраждалої особи документа, що посвідчує особу, протягом трьох робочих днів з дня її звернення разом із суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії насильству, вживають організаційних заходів, спрямованих на сприяння постраждалій особі в отриманні необхідного документа та подання його копії до Притулку.

У разі коли протягом цього часу з поважних та незалежних від постраждалої особи причин не отримано документа, що посвідчує її особу, відповідні заходи вживаються протягом строку, достатнього для отримання необхідного документа, при цьому постраждала особа продовжує перебувати у Притулку та отримувати всі необхідні послуги.

Порядок перебування постраждалої особи у Притулку регламентується Правилами внутрішнього розпорядку Центру, які затверджуються директором Центру та доводяться до відома (під підпис) постраждалої особи в момент її зарахування до Притулку.

Строк перебування постраждалої особи у Притулку не може перевищувати трьох місяців.

У разі потреби, за результатами виконання плану індивідуальної роботи з постраждалою особою, строк її перебування у Притулку може бути продовжено до шести місяців або до припинення або скасування в Україні чи на території адміністративно-територіальної одиниці, в якій розміщено притулок, надзвичайного або воєнного стану.

Про продовження строку перебування постраждалої особи у Притулку видається наказ директора Центру (з обов'язковим укладанням Додаткової угоди) та переглядається/коригується індивідуальний план роботи.

Підставами для вибуття з Притулку є:

-     виявлення протипоказань у постраждалої особи (зазначених в п. 3.2 цього Положення);

-     відмова від укладення або продовження строку дії угоди про надання послуг Притулку;

-     письмова заява постраждалої особи;

-     розв’язання проблемних питань постраждалої особи, які були підставою для влаштування;

-     відмова від проходження медичного огляду;

-     розголошення інформації про притулок (місцезнаходження, персонал, осіб, які в ньому перебувають або залучаються до його роботи);

-     закінчення строку перебування;

-     порушення Правил внутрішнього розпорядку Центру;

-     умисне перешкоджання постраждалою особою в отриманні документа, що підтверджує її особу;

-     смерть постраждалої особи.

- з інших, передбачених чинним законодавством України випадків, які унеможливлюють подальше перебування у Притулку постраждалої особи.

Про відрахування постраждалої особи з Притулку видається наказ директора Центру з обґрунтуванням причин відрахування.

У разі повернення постраждалої особи до місця попереднього перебування (проживання) з метою забезпечення соціального супроводження та роботи із сім’єю (у разі потреби), Притулок у триденний термін повідомляє про вибуття відповідний суб’єкт, який спрямував постраждалу особу до Притулку.

Перебування у Притулку особи, яка вчинила насильство стосовно постраждалих осіб, які перебувають у Притулку, забороняється.

Перебування постраждалої особи у Притулку не є підставою для реєстрації її місця проживання за місцезнаходженням Притулку та не надає жодних майнових прав на приміщення, в яких вона перебуває.

У Притулку забезпечується відокремлене перебування постраждалих осіб, у тому числі з дітьми.

Нова редакція

РОЗДІЛ ІІІ

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ  ЦЕНТРУ

 

3.1. Метою функціонування Центру є надання комплексної підтримки особам, які опинилися в складних життєвих обставинах, зокрема жінкам, які постраждали від домашнього насильства, насильства за ознакою статі або торгівлі людьми; звільненим жінкам, які потребують соціальної адаптації; особам похилого віку та особам з інвалідністю, хворим особам працездатного віку, які потребують підтриманого або стаціонарного догляду для забезпечення їхнього безпечного середовища, відновлення життєвих функцій, інтеграції в суспільство та підвищення якості життя.

3.2. Центр може надавати такі соціальні послуги: інформування, консультування, посередництво, представництво інтересів, надання притулку, соціальний супровід сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, соціальний супровід при працевлаштуванні та на робочому місці, соціальна адаптація, соціальна інтеграція та реінтеграція, соціально-психологічна реабілітація, стаціонарного догляду, підтриманого проживання та інші соціальні послуги, визначені законодавством України.

3.3. Соціальні послуги надаються відповідно до державних стандартів соціальних послуг. У разі відсутності державного стандарту соціальної послуги надання послуги здійснюється відповідно до специфікації соціальної послуги, яка визначає зміст та обсяг соціальної послуги та затверджена центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення.

3.4. Основними завданнями Центру є:

реалізація завдань, передбачених Законом України «Про соціальні послуги» та іншими нормативно-правовими актами щодо забезпечення прав осіб на отримання соціальних послуг;

забезпечення функціонування притулку для постраждалих осіб, зокрема: надання безпечного місця тимчасового цілодобового перебування; забезпечення комунально-побутовими послугами; надання твердого, м’якого інвентарю, одягу, взуття, харчування; створення умов для здійснення санітарно-гігієнічних заходів та дотримання особистої гігієни; організація збереження особистих речей; сприяння у взаємодії з іншими фахівцями та службами; надання комплексної допомоги (психологічної, соціально-побутової, соціально-медичної, інформаційної, юридичної) з урахуванням індивідуальних потреб, віку, статі, стану здоров’я та соціального статусу постраждалих;

надання соціальної послуги соціальної адаптації, зокрема: розвиток соціальних навичок, умінь і компетенцій; представництво інтересів; корекцію психологічного стану; психологічну підтримку; посередництво та консультування; допомогу в оформленні документів; сприяння у працевлаштуванні; відновлення родинних і соціально-корисних зв’язків; організацію клубів за інтересами, клубів активного довголіття, університетів третього віку; допомогу в організації денної зайнятості та дозвілля; підтримку груп самодопомоги;

надання соціальної послуги підтриманого проживання, зокрема: створення умов для проживання особи чи групи осіб; проведення консультування; навчання та розвиток навичок самообслуговування та життєво важливих компетенцій; допомога в організації щоденного розпорядку; медичний патронаж; представництво інтересів; організація взаємодії з іншими фахівцями та установами;

надання соціальної послуги стаціонарного догляду, зокрема: забезпечення умов для тривалого або тимчасового проживання; надання харчування, інвентарю та побутових послуг; допомогу у щоденному самообслуговуванні (гігієна, прийом ліків, рухова активність, годування); моніторинг стану здоров’я; організацію реабілітаційної і медичної допомоги; забезпечення технічними засобами реабілітації та навчання користуванню ними; організацію дозвілля та денної зайнятості.

3.5. Відповідно до покладених завдань Центр проводить свою діяльність за такими напрямами:

створення безпечних умов перебування Отримувачів послуг у структурних підрозділах Центру, зокрема в умовах надзвичайного або воєнного стану;

створення належних соціально-побутових умов (забезпечення продуктами харчування, збереження документів, можливість користування душем, пральною машиною, м’яким інвентарем тощо);

захист прав та інтересів Отримувачів послуг шляхом надання відповідних послуг і взаємодії з іншими суб’єктами надання допомоги;

надання психологічної допомоги та психосоціальної підтримки;

забезпечення госпіталізації у разі потреби;

надання соціальної послуги стаціонарного догляду, що включає забезпечення умов для постійного перебування та харчування, допомогу у дотриманні особистої гігієни і самообслуговуванні, спостереження за станом здоров’я та організацію медичної допомоги, надання реабілітаційних послуг відповідно до індивідуальних програм, організацію денної зайнятості, дозвілля та психологічної підтримки;

організація надання юридичних послуг (консультації, допомога у підготовці документів), інформування про можливості безоплатної правової допомоги;

надання інформаційних та консультативних послуг, у тому числі про права постраждалих і доступні види допомоги;

сприяння відновленню прав постраждалої особи (зокрема допомога у працевлаштуванні);

допомога у пошуку альтернативного безпечного місця перебування або перенаправлення до інших служб підтримки;

проведення заходів у межах соціально-реабілітаційних програм з урахуванням індивідуальних потреб;

організація транспортування до місць надання послуг, які не надаються у Центрі;

визначення індивідуальних потреб Отримувачів послуг;

формування та підтримка навичок самообслуговування;

організація дозвілля, допомога у пересуванні та транспортуванні;

робота із запобігання формуванню шкідливих звичок;

реалізація прав Отримувачів послуг відповідно до чинного законодавства України;

надання інформації про соціальні послуги особам з інтелектуальними та сенсорними порушеннями доступним способом (жестова мова, шрифт Брайля, спрощена лексика тощо);

провадження іншої діяльності відповідно до законодавства та положення про Центр.

3.6. Отримувачам послуг Центру гарантуються:

створення належних умов проживання, соціально-побутового обслуговування;

надання медичної допомоги, у тому числі екстреної, за наявності медичних показань, консультації, стаціонарне лікування на базі медичних закладів відповідно до чинного законодавства України;

створення умов для участі в культурно-дозвіллєвих заходах з урахування побажань Отримувачів послуг;

проведення комплексу реабілітаційних заходів;

залучення до заходів, спрямованих на ведення активного способу життя, з урахуванням стану здоров’я та побажань Отримувачів послуг, створення для цього відповідних умов;

забезпечення захисту і підтримки, представництва інтересів, поінформованості про права;

організація заходів з метою залучення до життєдіяльності місцевої громади;

цілодобовий доступ до засобів зв'язку;

можливість використання особистих речей;

забезпечення поваги до честі та гідності, запобігання дискримінації;

здійснення опіки та піклування у визначених законодавствах випадках;

отримання спільної кімнати, якщо обоє із подружжя проживають в Центрі та погоджуються на спільне проживання;

доступ до перегляду особистих документів та особової справи, виготовлення їх фотокопії;

можливість зустрічатися з рідними та друзями в пансіонаті в окремо пристосованій для цього кімнаті;

захист від катувань та інших жорстоких, нелюдських або таких, що принижують гідність, способів поводження та покарання.

3.7. Центр забезпечує реалізацію прав Отримувачів послуг відповідно до чинного законодавства, у тому числі Конвенції про права осіб з інвалідністю, Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, законів України «Про соціальні послуги», «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань», «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні», «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», «Про психіатричну допомогу».

3.8. Центр у разі потреби встановлення інвалідності Отримувачам послуг експертними командами з оцінювання повсякденного функціонування особи для встановлення групи інвалідності або продовження її строку, в оформленні індивідуальної програми реабілітації або її коригуванні, здійснює контроль за її виконанням і продовженням строку дії, а також у реєстрації органом опіки та піклування помічника за вибором дієздатного Отримувача послуг.

3.9. До призначення недієздатним Отримувачі послуг та Отримувачі послуг, цивільна дієздатність яких обмежена, опікунів та піклувальників опіку та піклування над такими особами здійснює Центр, у тому числі шляхом вжиття заходів до поновлення або обмеження цивільної дієздатності Отримувачів послуг.

У разі потреби Центр вживає заходів для вирішення питань щодо недієздатності чи обмеження цивільної дієздатності Отримувачів послуг, які потребують опіки та піклування, та призначення їм опікуна або піклувальника.

3.10. Центр з метою виконання індивідуальних програм реабілітації осіб з інвалідністю забезпечує складення індивідуальних планів комплексної реабілітації (абілітації) за формою, затвердженою Мінсоцполітики.

Індивідуальні плани комплексної реабілітації (абілітації) складаються на підставі індивідуальних програм реабілітації осіб з інвалідністю реабілітаційною комісією за участю провідних фахівців з реабілітації, представників місцевих органів виконавчої влади.

Положення про реабілітаційну комісію, її персональний склад (із призначенням голови реабілітаційної комісії) і план роботи затверджуються директором Центру.

3.11. Медичне обслуговування здійснюється шляхом провадження господарської діяльності з медичної практики та/або укладення договорів із закладами охорони здоров’я та/або фізичними особами – підприємцями, що отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.

3.12. Центр може провадити господарську діяльність із придбання, перевезення, зберігання, використання та знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, дозволених до застосування в Україні.

Для провадження господарської діяльності з медичної практики та із зберігання, перевезення, придбання, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, включених до переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 № 770 (зі змінами), Центр одержує ліцензію в порядку, встановленому Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори».

3.13. Умови прийняття осіб до структурних підрозділів Центру та їх відрахування, Порядок про умови проживання/перебування Отримувачів послуг, Порядок формування та ведення особових справ Отримувачів послуг та Порядок проведення процедури поховання Отримувачів послуг розробляється Центром відповідно до нормативно-правових актів України, погоджується з Департаментом і затверджується директором Центру.

 

 

РОЗДІЛ ІV

РОЗДІЛ IV

ФОРМУВАННЯ ОСОБОВИХ СПРАВ

 

4.1. Центр веде персональний облік звільнених та постраждалих жінок для встановлення обсягу необхідної для них соціальної допомоги.

4.2. Формування та ведення особових справ звільнених та постраждалих осіб  здійснюється з дати їх прийняття з дотриманням положень Закону України «Про захист персональних даних».

4.3. Інформація, що міститься в особових справах, є конфіденційною інформацією.

4.4. Особові справи зберігаються у сейфі або шафі під замком.

4.5. На кожну звільнену особу, влаштовану до Відділення, формується особова справа, в якій зберігаються такі документи:

-     направлення до Відділення, видане Департаментом;

-     письмова заява клієнта про прийняття до Відділення Центру;

-     копія паспорта або іншого документа клієнта, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, копії інших особистих документів (за наявності);

-     копія наказу про прийняття (відмову) до Відділення;

-     угода про надання послуг, укладена між клієнтом та директором Центру;

-     копія повідомлення Департаменту про зарахування клієнта до Відділення;

-     карта визначення індивідуальних потреб клієнта в наданні соціальних послуг за формою, затвердженою Міністерством соціальної політики України;

-     індивідуальний план надання соціальних послуг за формою, затвердженою Міністерством соціальної політики України;

-     індивідуальний план супроводу клієнтки (медичний, соціальний, психологічний, юридичний);

-     заяви та інші письмові звернення клієнта (за наявності);

-     дві фотокартки розміром 3 x 4 сантиметри

-     наказ про відрахування клієнта з Відділення;

-     опис документів, що містяться в особовій справі;

-     карта клієнта.

В особовій справі клієнта можуть накопичуватися дані про нього, які відображають його поведінку, листування адміністрації Відділення стосовно підопічного з іншими установами та закладами. Такі документи класифікуються та зберігаються за видами.

4.6. На кожну постраждалу особу, влаштовану до Притулку, формується особова справа, в якій зберігаються такі документи:

-         направлення, видане одним із суб’єктів: структурним підрозділом  міських рад, районних державних адміністрацій Харківської області та                        м. Харкова або органів місцевого самоврядування, до повноважень яких належить здійснення заходів у сфері запобігання та протидії насильству, уповноваженим підрозділом органів Національної поліції України, центром соціальних служб, мобільною бригадою соціально-психологічної допомоги постраждалим особам;

-         письмова заява постраждалої особи;

-         поінформована згода постраждалої особи на влаштування до Притулку та отримання пов’язаних з цим послуг;

-         копія документа, що посвідчує особу (за наявності);

-         наказ про влаштування до Притулку;

-         договір про надання послуг у Притулку;

-         акт оцінки потреб постраждалої особи;

-         індивідуальний план роботи з постраждалою особою;

-         наказ про продовження строку перебування в Притулку;

-         наказ про вибуття з Притулку.

Нова редакція

РОЗДІЛ IV

МАЙНО ТА КОШТИ ЦЕНТРУ

 

4.1. Майно Центру становлять виробничі і невиробничі фонди, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Центру.

4.2. Майно Центру є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області і закріплено за Центром на праві оперативного управління.

4.3. Центр на праві оперативного управління користується зазначеним майном відповідно до чинного законодавства України.

4.4. Центр з дозволу Харківської обласної ради має право: списувати, передавати з балансу на баланс в межах спільної власності майно Центру та здавати в оренду вільні площі відповідно до вимог чинного законодавства України, згідно порядків, встановлених обласною радою.

4.5. Джерелами формування майна та коштів Центру є:

кошти обласного бюджету;

кошти місцевих бюджетів різних рівнів;

благодійні надходження від юридичних, фізичних осіб та громадських формувань (у тому числі іноземних);

кошти, отримані від надання платних послуг відповідно до чинного законодавства України;

інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.

4.6. Приміщення Центру, інвентар, медичне та господарське обладнання відповідає санітарно-технічним, санітарно-гігієнічним, медичним вимогам та нормам, вимогам з техніки безпеки, виробничої санітарії та протипожежної безпеки.

4.7. Фінансування Центру здійснюється з обласного бюджету та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.

4.8. Основним плановим документом, який надає повноваження Центру щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання Центром своїх функцій та досягнення цілей, визначених на рік відповідно до бюджетних призначень, є кошторис Центру.

4.9. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторису визначаються чинним законодавством України.

4.10. Доходи (прибутки) Центру використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації завдань та функцій, визначених цим Положенням.

Центру забороняється здійснювати розподіл отриманих доходів або їх частин серед засновників, працівників (крім оплати праці, нарахування єдиного соціального внеску) та інших пов’язаних з ними осіб.

4.11. Центр забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством України.

 

 

РОЗДІЛ V    

 

РОЗДІЛ V

МАЙНО ТА КОШТИ ЦЕНТРУ

 

5.1 Майно Центру становлять виробничі і невиробничі фонди, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Центру.

5.2 Майно Центру є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області і закріплено за Центром на праві оперативного управління.

5.3. Центр на праві оперативного управління користується зазначеним майном відповідно до чинного законодавства України.

5.4. Центр з дозволу Харківської обласної ради має право: списувати, передавати з балансу на баланс в межах спільної власності майно Центру та здавати в оренду вільні площі відповідно до вимог чинного законодавства України, згідно порядків, встановлених обласною радою.

5.5. Джерелами формування майна та коштів Центру є:

-      кошти обласного бюджету;

-      кошти місцевих бюджетів різних рівнів;

-      благодійні надходження від юридичних, фізичних осіб та громадських формувань (у тому числі іноземних);

-      кошти, отримані від надання платних послуг відповідно до чинного законодавства України;

-      інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.

5.6. Приміщення Центру, інвентар, медичне та господарське обладнання відповідає санітарно-технічним, санітарно-гігієнічним, медичним вимогам та нормам, вимогам з техніки безпеки, виробничої санітарії та протипожежної безпеки.

5.7. Фінансування Центру здійснюється з обласного бюджету та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.

5.8. Основним плановим документом, який надає повноваження Центру щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання Центром своїх функцій та досягнення цілей, визначених на рік відповідно до бюджетних призначень, є кошторис Центру.

5.9. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторису визначаються чинним законодавством України.

5.10. Доходи (прибутки) Центру використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації завдань та функцій, визначених цим Положенням.

Центру забороняється здійснювати розподіл отриманих доходів або їх частин серед засновників, працівників (крім оплати праці, нарахування єдиного соціального внеску) та інших пов’язаних з ними осіб.

5.11. Центр забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством України.

 

 

Нова редакція

РОЗДІЛ V

ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ

 

5.1. Керівництво Центром здійснюється директором, який призначається на посаду на умовах контракту і звільняється з посади рішеннями Харківської обласної ради в установленому порядку. 

5.2. Директор Центру:

діє без довіреності від імені Центру;

підписує від його імені документи та видає довіреності і делегує право підпису документів іншим посадовим особам Центру;

укладає договори, відкриває в територіальних органах Державної казначейської служби України в Харківській області та установах банків поточні та інші рахунки;

несе персональну відповідальність за виконання покладених на Центр завдань, дотримання належних умов перебування клієнтів Відділення, постраждалих осіб і збереження матеріально-технічної бази;

несе відповідальність за фінансово-господарську діяльність Центру;

представляє Центр в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, відносинах з об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями та іншими юридичними та фізичними особами як в Україні, так і за її межами;

користується в установленому чинним законодавством України порядку майном Центру і розпоряджається його коштами;

забезпечує цільове використання майна і коштів Центру в межах затвердженого кошторису, збереження та поточне утримання майна;

у межах своєї компетенції видає накази по Центру, організовує та контролює їх виконання, затверджує функціональні обов'язки працівників Центру, вирішує питання добору кадрів, вживає заходів заохочення, а в разі порушень трудової дисципліни та невиконання функціональних обов'язків  накладає стягнення на працівників;

приймає на роботу і звільняє з роботи працівників Центру згідно із штатним розписом;

затверджує посадові інструкції працівників Центру;

затверджує Правила внутрішнього розпорядку Центру та контролює їх виконання;

організовує ведення бухгалтерського та статистичного обліку, складення і подання звітності відповідно до чинного законодавства України;

забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил техніки безпеки;

організовує навчання, підвищення кваліфікації та атестації працівників Центру;

укладає договори, у тому числі трудові, відкриває рахунки в установах банків та територіальному відділені Державної казначейської служби України в Харківській області;

здійснює інші функції, необхідні для виконання покладених на Центр завдань.

5.3. Для виконання окремих робіт Центром можуть бути залучені тимчасові працівники на підставі строкових трудових договорів. Загальний чисельний склад осіб, залучених до виконання робіт, визначається директором Центру в залежності від обсягу виконуваних робіт та у межах наявних коштів.

5.4. Структура Центру може змінюватися у відповідності до основних завдань, які ставлять Центру Департамент та інші уповноважені органи.

Структурні підрозділи Центру діють на підставі, затверджених директором Центру, Положень.

5.5. Трудові відносини працівників Центру, їх права та обов'язки регулюються законодавством про працю, посадовими інструкціями та Правилами внутрішнього трудового розпорядку Центру.

5.6. Директор Центру є керівником трудового колективу, що забезпечує функціонування структурних підрозділів, а також взаємодію з профспілковим колективом Центру.

РОЗДІЛ VІ

 

 

 

РОЗДІЛ VІ

ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ

 

6.1. Керівництво Центром здійснюється директором, який призначається на посаду на умовах контракту і звільняється з посади рішеннями Харківської обласної ради в установленому порядку. 

6.2. Директор Центру:

-      діє без довіреності від імені Центру;

-      підписує від його імені документи та видає довіреності і делегує право підпису документів іншим посадовим особам Центру;

-      укладає договори, відкриває в територіальних органах Державної казначейської служби України в Харківській області та установах банків поточні та інші рахунки;

-     несе персональну відповідальність за виконання покладених на Центр завдань, дотримання належних умов перебування клієнтів Відділення, постраждалих осіб і збереження матеріально-технічної бази;

-     несе відповідальність за фінансово-господарську діяльність Центру;

-     представляє Центр в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, відносинах з об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями та іншими юридичними та фізичними особами як в Україні, так і за її межами;

-     користується в установленому чинним законодавством України порядку майном Центру і розпоряджається його коштами;

-     забезпечує цільове використання майна і коштів Центру в межах затвердженого кошторису, збереження та поточне утримання майна;

-     у межах своєї компетенції видає накази по Центру, організовує та контролює їх виконання, затверджує функціональні обов'язки працівників Центру, вирішує питання добору кадрів, вживає заходів заохочення, а в разі порушень трудової дисципліни та невиконання функціональних обов'язків  накладає стягнення на працівників;

-     приймає на роботу і звільняє з роботи працівників Центру згідно із штатним розписом;

-     затверджує посадові інструкції працівників Центру;

-     затверджує Правила внутрішнього розпорядку Центру та контролює їх виконання;

-     організовує ведення бухгалтерського та статистичного обліку, складення і подання звітності відповідно до законодавства;

-     забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил техніки безпеки;

-     організовує навчання, підвищення кваліфікації та атестації працівників Центру;

-     укладає договори, у тому числі трудові, відкриває рахунки в установах банків та територіальному відділені Державної казначейської служби України в Харківській області;

-     здійснює інші функції, необхідні для виконання покладених на Центр завдань.

6.3. Для виконання окремих робіт Центром можуть бути залучені тимчасові працівники на підставі строкових трудових договорів. Загальний чисельний склад осіб, залучених до виконання робіт, визначається директором Центру в залежності від обсягу виконуваних робіт та у межах наявних коштів.

6.4. Структура Центру може змінюватися у відповідності до основних завдань, які ставлять Центру Департамент та інші уповноважені органи.

Структурні підрозділи Центру діють на підставі, затверджених директором Центру, Положень.

6.5. Трудові відносини працівників Центру, їх права та обов'язки регулюються законодавством про працю, посадовими інструкціями та Правилами внутрішнього трудового розпорядку Центру.

6.6. Директор Центру є керівником трудового колективу, що забезпечує функціонування структурних підрозділів, а також взаємодію з профспілковим колективом Центру.

 

Нова редакція

РОЗДІЛ VІ

ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ЦЕНТРУ

 

6.1. Трудовий колектив Центру складають громадяни, які своєю працею приймають участь в його діяльності.

6.2. Повноваження трудового колективу Центру реалізуються загальними зборами працівників Центру через їх виборні органи.

6.3. У Центрі може створюватися профспілкова організація, яка представляє інтереси своїх членів та захищає їх трудові, соціально-економічні права та інтереси. Діяльність профспілкової організації регламентується чинним законодавством України.

6.4. Між адміністрацією і трудовим колективом (уповноваженим ним органом) укладається Колективний договір, який не повинен суперечити чинному законодавству України.

6.5. Колективним договором регулюються виробничі, трудові і економічні відносини трудового колективу з адміністрацією Центру, питання охорони праці та соціального розвитку.

6.6. Сторони, які уклали Колективний договір, не менше двох разів на рік, звітують про його виконання на загальних зборах трудового колективу.

6.7. Розбіжності, які виникають при укладанні або виконанні Колективного договору, вирішуються в порядку, встановленому законодавчими актами України.

 

РОЗДІЛ VІІ

 

РОЗДІЛ VІІ

ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ЦЕНТРУ

 

7.1. Трудовий колектив Центру складають громадяни, які своєю працею приймають участь в його діяльності.

7.2. Повноваження трудового колективу Центру реалізуються загальними зборами працівників Центру через їх виборні органи.

7.3. У Центрі може створюватися профспілкова організація, яка представляє інтереси своїх членів та захищає їх трудові, соціально-економічні права та інтереси. Діяльність профспілкової організації регламентується чинним законодавством України.

7.4. Між адміністрацією і трудовим колективом (уповноваженим ним органом) укладається Колективний договір, який не повинен суперечити чинному законодавству України.

7.5. Колективним договором регулюються виробничі, трудові і економічні відносини трудового колективу з адміністрацією Центру, питання охорони праці та соціального розвитку.

7.6. Сторони, які уклали Колективний договір, не менше двох разів на рік, звітують про його виконання на загальних зборах трудового колективу.

7.7. Розбіжності, які виникають при укладанні або виконанні Колективного договору, вирішуються в порядку, встановленому законодавчими актами України.

 

 

Нова редакція

РОЗДІЛ VІІ

ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРУ

 

7.1. Центр є самостійною установою при здійсненні фінансово-господарської діяльності.

7.2. Фінансово-господарська діяльність Центру здійснюється відповідно до кошторису, штатного розпису, що затверджуються Департаментом.

7.3. У Центрі для організації трудової реабілітації та забезпечення Отримувачі послугних твердим і м’яким інвентарем, основними продуктами харчування власного виробництва можуть утворюватися багатопрофільні навчально-виробничі, лікувально-виробничі (трудові) майстерні, дільниці з необхідним інвентарем, устаткуванням та обладнанням, технікою, транспортом, які провадять діяльність відповідно до чинного законодавства України, положення про які затверджуються директором Центру за погодженням Департаменту.

7.4. Економічні та виробничі відносини Центру з підприємствами та організаціями незалежно від форми власності регулюються на підставі договорів.

7.5. Центр для розвитку матеріально-технічної бази, благоустрою, культурно-виховної роботи може отримувати і використовувати гуманітарну та благодійну допомогу.

7.6. Для досягнення своїх цілей і рішень, поставлених задач Центр має право:

здійснювати закупівлю товарів, робіт та послуг відповідно до чинного законодавства України;

укладати від свого імені різного роду цивільно-правові угоди, виступати і бути позивачем та відповідачем у судах загальної юрисдикції;

здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.

7.7. Тарифи на платні соціальні послуги встановлюються Центром відповідно до чинного законодавства України і затверджуються обласною радою.

7.8. Стимулювання праці працівників Центру проводиться в межах фонду заробітної плати Центру згідно із положенням про преміювання, яке розробляється Центром за погодженням із первинною профспілковою організацією.

7.9. Директор Центру обирає форми і системи оплати праці, встановлює працівникам конкретні розміри тарифних ставок, посадових окладів, премії, винагороди, надбавки на умовах, передбачених Колективним договором, відповідно до чинного законодавства України.

Мінімальний розмір заробітної плати працівників не може бути нижче встановленого чинним законодавством України мінімального розміру заробітної плати.

7.10. Центр забезпечує своїх працівників нешкідливими і безпечними умовами праці і несе відповідальність у затвердженому законодавством порядку за шкоду, заподіяну їх здоров’ю та працездатності.

7.11. Центр має право самостійно встановлювати для своїх працівників додаткові відпустки, скорочену тривалість робочого дня та інші пільги, передбачені чинним законодавством України.

7.12. Режим роботи Центру визначає адміністрація Центру за згодою із первинною профспілковою організацією або трудовим колективом, про що повідомляється Департамент та обласна рада.

7.13. У надзвичайних умовах Центр працює згідно планів цивільної оборони Центру, органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, Департаменту.

7.14. Центр повинен мати власний офіційний веб-сайт з інформацією про нього, про керівництво Центру, дозвільну документацію, соціальні послуги, які надаються Центром, з фотографіями приміщень, контактними даними.

 

 

 

 РОЗДІЛ VІІІ

РОЗДІЛ VІІІ

ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРУ

 

8.1.       Центр є самостійним при здійсненні фінансово-господарської діяльності.

8.2.       Центр працює за планами, які погоджуються з Департаментом.

8.3.       Взаємодія Центру з іншими закладами в усіх сферах господарської діяльності здійснюється на основі договорів.

8.4. У Центрі для організації трудового виховання і забезпечення отримувачів послуг продуктами харчування власного виробництва можуть створюватися підсобні господарства, різноманітні промислові міні-виробництва, багатопрофільні майстерні, цехи, дільниці з необхідним інвентарем, обладнанням, транспортом та іншими засобами сільськогосподарського виробництва.

До трудових процесів у підсобних господарствах та інших виробничих підрозділах Центру залучаються клієнти, а також можуть залучатися наймані працівники, розмір винагороди яких визначається за домовленістю сторін.

8.5. Центр для розвитку матеріально-технічної бази, благоустрою може використовувати допомогу підприємств, установ, організацій, релігійних конфесій, благодійних об'єднань, окремих громадян.

8.6. Для досягнення своїх цілей і вирішення поставлених завдань Центр має право:

-         укладати від свого імені різного роду цивільно-правові угоди, виступати позивачем і бути відповідачем у судах загальної юрисдикції;

-         здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.

8.7. Штатний розпис розробляється директором Центру та затверджується Департаментом. 

Посадові оклади, умови оплати роботи, тривалість робочого часу та відпусток працівників Центру визначаються директором Центру у відповідності до затвердженого кошторису та вимог чинного законодавства України.

8.8. Центр працює цілодобово за річним планом, який погоджується із Департаментом.

8.9. У надзвичайних умовах Центр працює згідно із планами цивільної оборони Центру, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Департаменту.

8.10.       Центр провадить зовнішньоекономічну діяльність у відповідності до чинного законодавства України.

Нова редакція

РОЗДІЛ VIIІ

КОНФІДЕНЦІЙНІСТЬ РОБОТИ ЦЕНТРУ

 

8.1. Перелік матеріалів, документів, що містять конфіденційну інформацію, затверджується директором Центру.

8.2. Працівники Центру та клієнт надають письмові зобов’язання про дотримання режиму конфіденційності та несуть відповідальність згідно із чинним законодавством України за розголошення інформації, що містять конфіденційні відомості.

8.3. Кожен працівник Центру надає письмове зобов’язання про дотримання режиму конфіденційності  інформації  щодо  персональних даних, які довірено або які стали відомі у зв’язку з виконанням обов’язків на посаді.

 

 

 

РОЗДІЛ IX

 

РОЗДІЛ ІХ

КОНФІДЕНЦІЙНІСТЬ РОБОТИ ЦЕНТРУ

 

9.1. Перелік матеріалів, документів, що містять конфіденційну інформацію, затверджується директором Центру.

9.2. Працівники Центру та клієнт надають письмові зобов’язання про дотримання режиму конфіденційності та несуть відповідальність згідно із чинним законодавством України за розголошення інформації, що містять конфіденційні відомості.

9.3. Кожен працівник Центру надає письмове зобов’язання про дотримання режиму конфіденційності  інформації  щодо  персональних даних, які довірено або які стали відомі у зв’язку з виконанням обов’язків на посаді.

 

 

Нова редакція

                                 РОЗДІЛ IХ

ОБЛІК, ЗВІТНІСТЬ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЦЕНТРУ

 

9.1. Центр здійснює оперативний і бухгалтерський облік результатів своєї діяльності, веде статистичну звітність в установленому законом порядку.

9.2. Центр щоквартально надає обласній раді та Департаменту звіти про результати своєї фінансово-господарської діяльності.

9.3. Центр щомісячно надає обласній раді інформацію про нарахування та перерахування плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що знаходиться в оперативному управлінні Центра, за встановленою формою.

9.4. Центр щоквартально надає інформацію про орендарів, яким передано в оренду майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, за встановленою формою.

9.5. Обласна рада має право проводити планові та позапланові перевірки ефективності використання майна, закріпленого за Центром на праві оперативного управління та виконання керівником умов контракту.

9.6. Контроль за окремими сторонами діяльності Центру здійснюють відповідні контролюючи органи, державні органи, на які покладені: нагляд за безпекою виробництва та праці, протипожежною та економічною безпекою,  інші органи відповідно до чинного законодавства України.

9.7. Посадові особи органів виконавчої влади й місцевого самоврядування можуть давати Центру вказівки у межах своїх повноважень.

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ X

 

РОЗДІЛ Х

ОБЛІК, ЗВІТНІСТЬ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЦЕНТРУ

 

10.1. Центр здійснює оперативний і бухгалтерський облік результатів своєї діяльності, веде статистичну звітність в установленому законом порядку.

10.2. Центр щоквартально надає обласній раді та Департаменту звіти про результати своєї фінансово-господарської діяльності.

10.3.           Центр щомісячно надає обласній раді інформацію про нарахування та перерахування плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що знаходиться в оперативному управлінні Центра, за встановленою формою.

10.4. Центр щоквартально надає інформацію про орендарів, яким передано в оренду майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, за встановленою формою.

10.5. Обласна рада має право проводити планові та позапланові перевірки ефективності використання майна, закріпленого за Центром на праві оперативного управління та виконання керівником умов контракту.

10.6. Контроль за окремими сторонами діяльності Центру здійснюють відповідні контролюючи органи, державні органи, на які покладені: нагляд за безпекою виробництва та праці, протипожежною та економічною безпекою,  інші органи відповідно до чинного законодавства України.

10.7   . Посадові особи органів виконавчої влади й місцевого самоврядування можуть давати Центру вказівки у межах своїх повноважень.

Нова редакція

РОЗДІЛ Х

ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОЛОЖЕННЯ ЦЕНТРУ

 

10.1. Зміни до Положення Центру здійснюються шляхом викладання його у новій редакції та вносяться за тією ж процедурою, за якою затверджувалося і саме Положення.

10.2. Ці зміни та доповнення набувають чинності з моменту державної реєстрації Положення в новій редакції.

 

 

РОЗДІЛ XІ

 

РОЗДІЛ ХІ

ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОЛОЖЕННЯ ЦЕНТРУ

 

11.1. Зміни до Положення Центру здійснюються шляхом викладання його у новій редакції та вносяться за тією ж процедурою, за якою затверджувалося і саме Положення.

11.2. Ці зміни та доповнення набувають чинності з моменту державної реєстрації Положення в новій редакції.

 

 

Нова редакція

РОЗДІЛ ХІ

ПРИПИНЕННЯ ЦЕНТРУ

 

11.1. Припинення Центру здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення чи перетворення) або ліквідації.

11.2. Припинення Центру проводиться за рішенням обласної ради (уповноваженого органу) або за рішенням суду у порядку, встановленому чинним законодавством України.

11.3. У разі припинення Центру (у разі його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) його активи передаються одній або кільком неприбутковим бюджетним закладам (установам) або зараховуються до доходу бюджету.

11.4. У разі припинення Центру працівникам, що звільняються, гарантується дотримання їх прав і інтересів відповідно до трудового законодавства України.

11.5. Припинення Центру здійснюється з моменту внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

РОЗДІЛ XІІ

 

РОЗДІЛ ХІІ

ПРИПИНЕННЯ ЦЕНТРУ

 

12.1        Припинення Центру здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення чи перетворення) або ліквідації.

12.2        Припинення Центру проводиться за рішенням обласної ради (уповноваженого органу) або за рішенням суду у порядку, встановленому чинним законодавством України.

12.3        У разі припинення Центру (у разі його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) його активи передаються одній або кільком неприбутковим бюджетним закладам (установам) або зараховуються до доходу бюджету.

12.4        У разі припинення Центру працівникам, що звільняються, гарантується дотримання їх прав і інтересів відповідно до трудового законодавства України.

12.5        Припинення Центру здійснюється з моменту внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

 

    РОЗДІЛ ХІІ

ПРИПИНЕННЯ ЦЕНТРУ видалити

 

 

 


 

 

                                                                             ЗМІНА  НУМЕРАЦІЇ  РОЗДІЛІВ 

 

РОЗДІЛ ІІ

МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ  ЦЕНТРУ

 

РОЗДІЛ ІІІ                                                                       

УМОВИ ПРИЙНЯТТЯ ДО ЦЕНТРУ ТА ВІДРАХУВАННЯ З ЦЕНТРУ

 

РОЗДІЛ IV

ФОРМУВАННЯ ОСОБОВИХ СПРАВ

 

РОЗДІЛ V

МАЙНО ТА КОШТИ ЦЕНТРУ

 

РОЗДІЛ VІ

ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ

 

РОЗДІЛ VІІ                                                                                                                                   

ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ЦЕНТРУ

 

РОЗДІЛ VІІІ

ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРУ

 

РОЗДІЛ ІХ

КОНФІДЕНЦІЙНІСТЬ РОБОТИ ЦЕНТРУ

 

РОЗДІЛ Х

ОБЛІК, ЗВІТНІСТЬ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЦЕНТРУ

 

РОЗДІЛ ХІ

ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОЛОЖЕННЯ ЦЕНТРУ

 

РОЗДІЛ ХІІ

ПРИПИНЕННЯ ЦЕНТРУ

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ ІІ  старої редакції вважати   РОЗДІЛ ІІ  нової  редакції 

СТРУКТУРА ЦЕНТРУ

 

РОЗДІЛ ІІІ старої редакції вважати   РОЗДІЛ ІІІ нової  редакції  ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ  ЦЕНТРУ

 

 

РОЗДІЛ IV старої редакції вважати   РОЗДІЛ IV нової  редакції 

МАЙНО ТА КОШТИ ЦЕНТРУ

 

РОЗДІЛ V старої редакції вважати   РОЗДІЛ V нової  редакції 

ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ

 

РОЗДІЛ VІ старої редакції вважати   РОЗДІЛ VІ нової  редакції 

ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ЦЕНТРУ

 

РОЗДІЛ VІІ старої редакції вважати   РОЗДІЛ VІІ нової  редакції 

ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРУ

 

 

РОЗДІЛ VІІІ старої редакції вважати   РОЗДІЛ VІІІ нової  редакції 

КОНФІДЕНЦІЙНІСТЬ РОБОТИ ЦЕНТРУ

 

 

РОЗДІЛ ІХ старої редакції вважати   РОЗДІЛ ІХ нової  редакції 

ОБЛІК, ЗВІТНІСТЬ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЦЕНТРУ

 

РОЗДІЛ Х старої редакції вважати   РОЗДІЛ Х нової  редакції ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОЛОЖЕННЯ ЦЕНТРУ

 

 

РОЗДІЛ ХІ старої редакції вважати   РОЗДІЛ Х нової  редакції

ПРИПИНЕННЯ ЦЕНТРУ

 

РОЗДІЛ ХІІ старої редакції вважати   в нової редакції видалити

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           Директор                                                                                              Марина БАНКОЖИТЕНКО