Додаток 1
до рішення обласної ради
від 03 липня 2003 року
(Х сесія XXIV скликання)
(із змінами згідно рішення обласної ради від 25.05.2004 р. (15-15/4-Д)
(із змінами згідно рішеннями обласної ради від 26.10.2006 р. № 79-V (р79-5)
від 30.10.2007 р. № 463-V (р463-5)
від 27.08.2009 р. № 1349- V (р1349-5)
П О Л О Ж Е Н Н Я
про обласний конкурс
“Краща сільська, селищна, міська (міста районного значення) рада”
1. Загальні положення
1.1. Конкурс “Краща сільська, селищна, міська (міста районного значення) рада” проводиться з метою підтримки діяльності органів місцевого самоврядування у реалізації ними власних та делегованих повноважень, визначених Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, популяризації здобутків при реалізації місцевих програм соціально-економічного і культурного розвитку села, селища, міста районного значення.
1.2. Завданнями конкурсу є:
- піднесення ролі місцевого самоврядування як вагомої складової громадянського суспільства і публічної влади;
- привернення уваги громадськості, органів державної влади та місцевого самоврядування до проблем розвитку села, селища, міста районного значення;
- забезпечення незалежної експертної оцінки діяльності органів місцевого самоврядування;
- поширення передового досвіду роботи кращих органів місцевого самоврядування.
1.3. Конкурс “Краща сільська, селищна, міська (міста районного значення) рада” проводиться щорічно за трьома категоріями, в залежності від категорії населеного пункту:
І категорія – сільська рада;
ІІ категорія – селищна, міська (міста районного значення) рада;
ІІІ категорія – селищна, міська (міста районного значення) рада, що є центром району.
1.4. Положення про проведення обласного конкурсу “Краща сільська, селищна, міська (міста районного значення) рада” затверджується обласною радою.
2. Організаційне забезпечення проведення конкурсу
2.1. Проведення конкурсу здійснюється районними та обласною конкурсними комісіями.
2.2. Склади районних конкурсних комісій затверджуються районними радами.
2.3. Встановити, що до складу обласної конкурсної комісії за посадою входять:
1) заступник голови обласної ради (за розподілом обов’язків) – голова конкурсної комісії;
2) керуючий справами виконавчого апарату обласної ради – секретар конкурсної комісії;
3) голови постійних комісій ради (або уповноважені представники постійних комісій):
- з питань регламенту, депутатської діяльності, місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою;
- з питань бюджету;
- з питань планування соціально-економічного розвитку регіону;
- з питань паливно-енергетичного комплексу, енергозбереження та житлово-комунального господарства;
- з питань промисловості, будівництва, транспорту, шляхів і зв`язку;
- з питань аграрної політики, земельних відносин та природокористування;
- з питань соціальної політики та захисту населення;
- з питань охорони здоров`я, материнства і дитинства;
- з питань науки і освіти;
- з питань культури, історичної спадщини, духовності та національних меншин;
- з питань молодіжної політики, фізичної культури, спорту і туризму;
4) начальники (або уповноважені ними представники) (за згодою):
- Головного управління агропромислового розвитку облдержадміністрації;
- Головного управління економіки облдержадміністрації;
- Головного фінансового управління облдержадміністрації;
- Головного управління освіти і науки облдержадміністрації;
- Головного управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури облдержадміністрації;
- Головного управління охорони здоров’я облдержадміністрації;
- управління культури і туризму облдержадміністрації;
- управління з питань фізичної культури та спорту облдержадміністрації;
- Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Харківській області;
- Головного управління Держкомзему в Харківській області;
5) головний державний санітарний лікар Харківської обласної санітарно-епідеміологічної станції (або уповноважений ним представник) (за згодою). (пункт 2. в редакції згідно із рішенням обласної ради від 27.08.2009р. № 1349-V (р1349-5)
3. Умови конкурсу
Переможцями конкурсу вважаються сільські, селищні, міські (міст районного значення) ради, що досягли найкращих результатів у реалізації програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування, зокрема у:
3.1. Здійсненні ефективних заходів щодо будівництва та утримання в належному стані закладів соціальної сфери:
- дільничних лікарень, ФАПів (наявність медикаментів, койко-ліжок, харчування, лікарняної каси, амбулаторій сімейного лікаря);
- дошкільних закладів освіти (рівень забезпеченості харчуванням, іграшками, наочним інвентарем, соціальний захист вихователів);
- сприянні підтримці шкіл (рівень забезпеченості школярів харчуванням, організації під’їзду школярів та вчителів, соціальний захист вчителів);
- будинків культури та бібліотек (їх наявність, технічна оснащеність, розвиток художньої самодіяльності, проведення культурних заходів та участь у них територіальної громади);
- спортивних споруд для населення за місцем проживання та дитячих ігрових майданчиків (фінансове та матеріальне забезпечення спортсменів, фінансування заходів за участю територіальної громади, розвиток фізкультури і спорту загалом на території села, селища, міста).
3.2. Успішному виконанні місцевих бюджетів та надходженні додаткових коштів та внесків на розвиток територій, а також у роботі адміністративних комісій. (пункт 3.2. в редакції згідно із рішенням обласної ради від 30.10.2007р. № 463-V (р463-5)
3.3. Організації дієвого соціального захисту населення (оформлення субсидій, забезпеченість паливом та скрапленим газом пільгового контингенту, надання матеріальної допомоги інвалідам та учасникам війни, вдовам та одиноким престарілим громадянам).
3.4. Своєчасному виконанні заходів щодо підготовки житлового фонду, об’єктів соціально-культурної сфери до роботи в зимовий період.
3.5. Виконанні капітального та поточного ремонтів житлового фонду.
3.6. Своєчасному ремонті, реконструкції та утриманні в належному стані місцевих вулиць, доріг та шляхів, присадибних територій, парканів.
3.7. Забезпеченні розвитку та сталої роботи технічних засобів зовнішнього освітлення, водопостачання та водовідведення, прокладенні газопроводу високого та низького тиску (у кілометрах).
3.8. Здійсненні роботи, пов’язаної з охороною довкілля, в тому числі із запобігання забрудненню ставків, річок, озер та повітряного басейну, з регулярною санітарною очисткою територій, ліквідацією стихійних звалищ.
3.9. Систематичності проведення заходів на території ради з наведення санітарного порядку та благоустрою.
3.10. Збереженні зелених насаджень, посадці нових дерев, закладенні парків, скверів та лісосмуг.
3.11. Збереженні історико-культурної та природно-заповідної спадщини, утриманні пам’ятників загиблим під час війни воїнам та кладовищ.
3.12. Наявності об’єктів служби побуту: ремонтних майстерень, перукарень, лазень тощо.
3.13. Ефективному використанні сільськогосподарських угідь у межах населених пунктів, земель резерву та запасу.
Крім того, під час визначення переможців конкурсу враховується стан криміногенної ситуації на території відповідної ради.
4. Підведення підсумків
4.1. Підсумки обласного конкурсу на кращу сільську, селищну, міську (міст районного значення) раду підводяться у два етапи:
перший етап – до 15 жовтня поточного року
Районною радою на підставі цього Положення утворюється конкурсна комісія, що проводить конкурс у районі та визначає переможця у І, ІІ категоріях, про що складається протокол. На його підставі видається спільне розпорядження голів районної ради та районної державної адміністрації. Матеріали згідно з умовами конкурсу по даних радах та по селищній або міській (міста районного значення) раді, що є центром району, надаються до обласної конкурсної комісії до 20 жовтня поточного року;
другий етап – з 01 листопада по 25 листопада поточного року
-
Обласна конкурсна комісія визначає переможців серед рад у кожній з категорій,
про що складається
протокол, на підставі якого
голови обласної ради та обласної державної адміністрації видають спільне розпорядження про нагородження дипломами та цінними
подарунками. (абзац доповнено
згідно із рішенням обласної ради від 26.10.2007р. № 79-V (р79-5)
4.2. Переможцем другого етапу не може бути визнана сільська, селищна, міська (міста районного значення) рада, яка не виконала дохідну частину місцевого бюджету по власних і закріплених доходах.
4.3.Сільська, селищна, міська (міста районного значення) рада, що посіла перше місце, наступні три роки не бере участі в конкурсі.
4.4. Сільські, селищні, міські (міст
районного значення) ради, що визнані переможцями обласного конкурсу, в кожній з
категорій, нагороджуються автомобілями. (Пункт 4.3. із змінами згідно
із рішенням обласної ради від 26.10.2007р. № 79-V (р79-5); від
30.10.2007р. № 463-V (р463-5)
4.5. Сільські, селищні, міські (міст районного значення) ради, що посіли другі місця в кожній з категорій, нагороджуються персональним комп’ютером з принтером і сканером.
4.6. Сільські, селищні, міські (міст районного значення) ради, що посіли треті місця в кожній з категорій, нагороджуються копіювальним апаратом формату А-3. (Пункт 4.5. в редакції згідно із рішенням обласної ради від 30.10.2007р. № 463-V (р463-5)
4.7. Посадові особи та службовці сільських, селищних, міських рад, які посіли призові місця, нагороджуються грошовими винагородами в розмірі посадових окладів.
4.8. Дипломами нагороджуються сільські, селищні, міські (міст районного значення) ради – переможці, а також голови цих рад. (розділ 4 доповнено пунктом 4.7. згідно із рішенням обласної ради від 26.10.2007р. № 79-V (р79-5)
(розділу 4 в редакції згідно із рішення обласної ради від 25.05.2004 р. (15-15/4-Д)
(розділ 4 доповнено пунктом 4.3. згідно із рішенням обласної ради від 30.10.2007р. № 463-V (р463-5)
5. Висвітлення проведення конкурсу
5.1. Хід і підсумки проведення конкурсу висвітлюються обласною конкурсною комісією в засобах масової інформації.
6. Перехідні положення
6.1. Підведення підсумків конкурсу у 2003 році проводиться у два етапи:
6.1.1. перший етап – до 1 жовтня поточного року
Районною радою на підставі цього Положення утворюється конкурсна комісія, що проводить конкурс у районі та визначає переможця у І, ІІ категоріях, про що складається протокол. На підставі нього видається спільне розпорядження голів районної ради та райдержадміністрації. Матеріали згідно з умовами конкурсу по даних радах та по селищній або міській (міста районного значення) раді, що є центром району, надаються до обласної конкурсної комісії до 15 жовтня поточного року;
другий етап – з 1 листопада по 25 листопада поточного року
Обласна конкурсна комісія визначає переможців серед рад в кожній з категорій, про що складається протокол, на підставі якого голови обласної ради та облдержадміністрації видають спільне розпорядження про нагородження.
6.2. Обласна конкурсна комісія у вересні 2003 року подає головному фінансовому управлінню обласної державної адміністрації пропозиції щодо внесення змін та доповнень до обласного бюджету на 2003 рік та визначає і затверджує перелік призів для переможців у поточному році.
Заступник голови обласної ради В.Зорченко