Затверджено
рішення обласної ради
від 16 червня 2011 року № 172-VI
(VI сесія VI скликання)
Програма
сприяння розвитку малого підприємництва в Харківській області
на 2011-2015 роки
м. Харків
ЗМІСТ
|
стор.
|
Вступ |
3 |
Розділ 1. Характеристика Програми сприяння розвитку малого підприємництва в Харківській області на 2011-2015 роки |
5 |
1.1. Стан розвитку малого підприємництва в області |
5 |
1.2. Фінансове забезпечення Програми |
9 |
1.3. Очікувані результати реалізації Програми |
9 |
1.4. Координація та контроль за виконанням Програми |
11 |
Розділ 2. Впорядкування нормативно-правового забезпечення підприємницької діяльності та здійснення регуляторної політики |
11 |
2.1. Нормативно-правове забезпечення |
11 |
2.2. Здійснення регуляторної політики |
15 |
Розділ 3. Фінансово-кредитна, матеріально-технічна підтримка, ресурсне та інформаційне забезпечення |
18 |
3.1. Фінансово-кредитна та матеріально-технічна підтримка |
18 |
3.2. Розвиток інфраструктури підприємництва |
21 |
3.3. Інформаційно-маркетингова підтримка |
24 |
3.4. Підготовка кадрів |
26 |
3.5 Підтримка програм зайнятості |
29 |
3.6 Розвиток страхового ринку |
37 |
Розділ 4. Цільові підпрограми, інноваційні та пілотні проекти |
41 |
4.1 Розвиток молодіжного підприємництва |
41 |
4.2 Розвиток жіночого підприємництва |
44 |
4.3. Розвиток інноваційного та новаторського підприємництва |
47 |
4.4. Підтримка підприємництва інвалідів |
50 |
4.5. Міжнародне, міжрегіональне та транскордонне співробітництво |
52 |
Розділ 5. Захист прав підприємців |
54 |
5.1. Захист прав підприємців |
54 |
Розділ 6. Координація дій та моніторинг процесу виконання Програми |
58 |
6.1. Координація дій та моніторинг стану виконання Програми |
58 |
ВСТУП
Малий та середній бізнес за останні роки набув суттєвого розвитку і відіграє важливу роль у соціально-економічному розвитку держави та нашого регіону. Саме з ним пов’язані певні здобутки в економіці області, зокрема у виробництві та реалізації послуг населенню.
Підприємництво є запорукою економічного зростання країни, головним джерелом створення нових робочих місць, насичення ринку вітчизняними товарами і послугами, основою для формування середнього класу.
Малий бізнес має найменші інвестиційні потреби, характеризується швидким оборотом капіталу, вимагає досить незначних фінансових вкладень для відкриття власної справи.
Як свідчить світовий досвід, виробничі капіталовкладення в малий бізнес у два-три рази ефективніші як за обсягами вкладених коштів, так і за термінами їх повернення.
Мале підприємництво відіграє значну роль у здійсненні економічних реформ в Україні, вирішенні соціально-економічних проблем, формуванні, становленні та розвитку національної економіки.
Створення сприятливих умов, необхідних для стабільного та ефективного розвитку сфери підприємництва, залишається одним із пріоритетних завдань діяльності Харківської обласної державної адміністрації.
В області налагоджена співпраця між місцевими органами виконавчої влади і представниками підприємницьких кіл, яка базується на принципах взаємопорозуміння, прозорості й довіри.
Важливим інструментом державної політики підтримки малого підприємництва в області є регіональна Програма сприяння розвитку малого підприємництва в Харківській області на 2011 – 2015 роки, в якій передбачено вирішення ключових завдань у сфері державної підтримки малого бізнесу в регіоні, зокрема заходи щодо законодавчого забезпечення, фінансової підтримки, створення інфраструктури, кадрового та ресурсного забезпечення.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Розвиток жіночого
підприємництва Розвиток інноваційного та
новаторського підприємництва Підтримка діючих
підприємств інвалідів Міжнародне,
міжрегіональне та транскордонне співробітництво Розвиток молодіжного
підприємництва
Розділ 1. Характеристика Програми сприяння розвитку малого підприємництва в Харківській області на 2011-2015 роки
1.1. Стан розвитку малого підприємництва в області
Харківська область – один із найбільших промислово-аграрних, наукових, освітніх і культурних регіонів України.
Територія області складає 31,4 тис. кв. км, що становить 5,2% від загальної площі України (4 місце серед областей України). Кількість населення (тисяч осіб) – 2755,1 (на 01.01.2011р.).
За обсягом реалізації продукції область займає 6 місце серед регіонів України. За 2010 рік реалізовано промислової продукції на суму 47,7 млрд. грн.
Вагомими для економіки області видами промислової діяльності є виробництво харчових продуктів, напоїв та тютюнових виробів (30,1% від обсягу реалізації продукції промисловості області), машинобудування (19,2%), виробництво та розподіл електроенергії, газу та води (19,3%).
За обсягами виробництва валової сільськогосподарської продукції область займає 8 місце в Україні. Питома вага області в загальнодержавному виробництві валової продукції сільського господарства становить 4,4%.
Рівень офіційно зареєстрованого безробіття (%) – 3,4% (на 01.01.2011р.).
Перелік територій, на яких введено спеціальний режим інвестування, – м. Харків.
Розвиток малого підприємництва в області відбувається шляхом створення сприятливого клімату для стабільної діяльності малих підприємств, удосконалення нормативно-правової бази, розвитку інфраструктури, освоєння нових форм і механізмів фінансової підтримки малого підприємництва за умовами, коли підприємницькі структури мають свободу в прийнятті рішень, несуть всю відповідальність, а їх відносини як між собою, так і з іншими суб’єктами господарювання та органами державної влади, є партнерськими, рівноправними і взаємовигідними. Тому заходи Програми зорієнтовані на необхідність поступового переходу від державного регулювання підприємницької діяльності до її регулювання на засадах соціального партнерства.
Малий бізнес є особливим сектором економіки країни, розвиток якого сприятиме вирішенню найважливіших завдань соціально-економічного розвитку, зокрема формуванню конкурентного середовища, насиченню ринків товарами та послугами, забезпеченню зайнятості населення тощо.
У Харківській області станом на 01.01.2010р. (статистична звітність за 2010 рік – липень 2011 року) на 10 тис. наявного населення припадає 83 малих підприємства (по Україні - 75). Кількість суб'єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб на 01.01.2011 року складає 178,6 тис. осіб, що на 6,4 тис. більше ніж у 2009 році.
Усього на малих підприємствах області працює 385,36 тис. осіб, що складає третину від зайнятого населення регіону.
Середньомісячна заробітна плата працівників малих підприємств регіону в 2009 році складала 988,04 грн. Порівняно з 2008 роком середньомісячна заробітна плата працівників малих підприємств зросла на 4,4%.
Малими підприємствами Харківської області в 2009 році було реалізовано продукції (робіт, послуг) на суму 26641,3 млн. грн. Питома вага обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг) малими підприємствами в загальному обсязі реалізації продукції (робіт, послуг) у регіоні в 2009 році становила 18,7%.
Невід’ємною ознакою сприятливого бізнес-клімату в області є формування розвиненої мережі об’єктів інфраструктури підтримки підприємництва.
У регіоні діє 34 бізнес-центри, 15 з яких працюють у містах обласного значення і районах області, 5 бізнес-інкубаторів, 222 аудиторські фірми, 36 банківських установ, 65 страхових компаній та філій інших регіонів, 25 бірж.
В області проводиться системна робота зі спрощення процедури одержання дозвільних документів шляхом делегування повноважень із видачі документів дозвільного характеру з обласного на місцевий рівень, зменшення переліку документів, що подаються для одержання дозволів, усунення численних дублювань при поданні та розгляді документів на кожному етапі дозвільної процедури.
Одним із напрямів втілення в практику принципу організаційної єдності є впровадження Єдиного дозвільного центру в м. Харкові. Дозвільний центр відкрито в травні 2011 року в центральній частині міста Харкова. У приміщенні площею 620,7 кв. м створені європейські умови для суб'єктів підприємницької діяльності, а також вільний доступ для людей з обмеженими фізичними можливостями. У центрі створено 15 робочих місць для державних адміністраторів і 15 робочих місць - для представників дозвільних органів. У роботі дозвільного центру беруть участь представники 10-ти місцевих та 17-ти регіональних дозвільних органів, які за принципом організаційної єдності видають більше 46-ти документів дозвільного характеру. Планується впровадження цілого ряду рішень на основі сучасних комп'ютерних технологій, що надасть можливість обслуговувати більше ніж 500 осіб на день.
У 2009 році до дозвільних центрів області звернувся 54031 суб’єкт господарювання, видано 24146 документів дозвільного характеру. За 2010 рік до дозвільних центрів області звернулося 61959 суб’єктів господарювання, видано 23829 документів дозвільного характеру.
Зменшено регуляторний тиск на бізнес-середовище. Згідно з чинним законодавством України, з метою вдосконалення нормативно-правової бази малого підприємництва регіонального рівня в області здійснюється перегляд чинних регуляторних актів.
Створено реєстр діючих регуляторних актів, який розміщено на сайті обласної державної адміністрації.
При обласній державній адміністрації діє телефонна “гаряча лінія” для одержання суб’єктами господарювання інформації з питань ведення бізнесу. “Телефони довіри” також діють при Державній податковій адміністрації в Харківській області, Головному управлінні Міністерства внутрішніх справ України в Харківській області, Харківській обласній санітарно-епідеміологічній станції.
Одним із чинників, що безпосередньо впливає на розвиток малого та середнього бізнесу, є інвестиційний клімат регіону.
В області проводиться постійна робота щодо створення привабливого інвестиційного клімату та вдосконалення інвестиційної політики.
Так, у рамках Харківського регіонального Комітету з економічних реформ, затвердженого розпорядженням голови облдержадміністрації від 31.03.10р. № 181, утворено робочу групу «Сталий економічний розвиток, бізнес – клімат та інвестиції».
Одним із напрямів роботи цієї групи є дерегуляція і розвиток малого та середнього бізнесу, розвиток інвестиційної діяльності в регіоні.
Харківська область є одним із лідерів щодо залучення іноземних інвестицій.
Станом на 01.10.2011р., обсяг прямих іноземних інвестицій на Харківщині становить 2705,4 млн. дол. США, що надійшли з 60 країн світу і вкладені у 956 підприємств та організацій області.
За 2010 рік іноземними інвесторами вкладено 739,9 млн. дол. США прямих іноземних інвестицій.
В області зареєстровано 70 громадських організацій, які захищають інтереси підприємців. З багатьма об`єднаннями підприємців і місцевими органами виконавчої влади установлено партнерські контакти, проводяться спільні заходи, семінари, "круглі столи", зустрічі з питань подальшого розвитку підприємництва.
У той же час, моніторинг та вивчення проблем малого підприємництва на місцях свідчить, що для більш ефективного використання можливостей малого підприємництва необхідне подальше впровадження заходів щодо створення сприятливих умов для розвитку даного сектора економіки.
Основними причинами, що перешкоджають розвитку малого бізнесу, є:
- складність регуляторних процедур та адміністративні перешкоди;
- високі процентні ставки за кредитами і проблеми з їх отриманням у банківських установах;
- недосконалість системи обліку та статистичної звітності малого підприємництва, обмеженість оперативного інформаційного забезпечення;
- низький рівень культури у сфері підприємництва та професійної підготовки самих підприємців;
- недосконалість існуючої дозвільної системи.
Саме на подолання цих та інших негативних чинників і спрямована ця Програма.
Програма розроблена відповідно до законів України "Про державну підтримку малого підприємництва", "Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні", „Про місцеве самоврядування в Україні” та відповідно до Стратегії сталого розвитку Харківської області до 2020 року, затвердженої рішенням обласної ради від 23 грудня 2010 року № 27-VI.
Програма є більш деталізованою складовою частиною плану соціально-економічного розвитку та бюджету області на відповідні роки та Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні і є узгодженим за ресурсами, виконавцями і термінами реалізації комплексом заходів, спрямованих на створення правових, фінансових, соціально-економічних, організаційно-господарських та інших умов розвитку малого підприємництва в регіоні.
Виконання Програми є послідовним продовженням роботи місцевих органів державної влади, громадськості, ділових та наукових кіл міста Харкова та області
щодо впровадження регіональної політики підтримки та сприяння розвитку малого підприємництва в регіоні.
Головною метою Програми є спрямування дій регіональних і місцевих органів державної виконавчої влади, суб’єктів малого підприємництва, об’єднань і спілок підприємців, установ ринкової інфраструктури на створення і забезпечення сприятливих правових, економічних, організаційних, морально-психологічних та інших умов, необхідних для стабільної та ефективної роботи підприємств малого бізнесу, формування і впровадження ефективної державно-господарської системи його обслуговування, підтримки і захисту, підвищення ролі цього сектора ринкової економіки в структурній перебудові народногосподарського комплексу та вирішення соціально-економічних проблем розвитку регіону, формування широкого прошарку середнього класу.
Основними завданнями Програми є:
- створення сприятливих умов для розвитку малого підприємництва в Харківській області;
- постійний моніторинг розвитку підприємництва в районах та містах обласного значення, на територіях органів місцевого самоврядування;
- підготовка та видання посібників, довідників, методичних рекомендацій та інших матеріалів із різних аспектів підприємницької діяльності;
- взаємодія із засобами масової інформації з питань виконання Програми, популяризації підприємницької діяльності та розповсюдження позитивного досвіду підприємництва;
- надання органам місцевого самоврядування методичної допомоги щодо розроблення та виконання місцевих програм розвитку малого підприємництва;
- сприяння участі суб’єктів малого та середнього підприємництва в галузевих, обласних конкурсах професійної майстерності;
- створення додаткових робочих місць, зменшення безробіття;
- розвиток інфраструктури підтримки підприємництва;
- створення недержавних структур підтримки малого підприємництва;
- організація навчання кадрів для малого підприємництва;
- залучення до підприємницької діяльності жінок, молоді та інших верств населення;
- формування конкурентного ринкового середовища;
- створення привабливого інвестиційного клімату для активізації інвестиційних процесів за рахунок внутрішніх і зовнішніх ресурсів;
- поглиблення міжрегіонального та прикордонного співробітництва;
- ініціювання перед Державним комітетом статистики України питання щодо перегляду умов надання статистичної звітності щодо розвитку малого підприємництва для проведення якісного та своєчасного аналізу діяльності суб’єктів господарювання.
1.2. Фінансове забезпечення Програми
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів обласного та місцевих бюджетів, підприємців, кредитних спілок, міжнародних організацій та інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством України.
Кошти обласного бюджету через Харківський регіональний фонд підтримки підприємництва спрямовуються на створення механізмів пільгового кредитування, надання фінансової допомоги на зворотній основі, розвиток інфраструктури підприємництва та організаційне забезпечення розвитку малого бізнесу.
Обсяги фінансування підтримки розвитку малого підприємництва будуть переглянуті в 2012 році виходячи з динаміки показників розвитку підприємництва та з урахуванням прийнятих нормативно-правових актів з питань дерегуляції підприємницької діяльності.
1.3. Очікувані результати виконання Програми
Розвиток інфраструктури підтримки підприємництва, активізація підприємницької діяльності в містах і районах області, подальше проведення роботи щодо створення бізнес-центрів. (Виділення коштів для фінансування розвитку інфраструктури підтримки підприємництва в районах області, пункт 3.1.).
Зменшення адміністративних бар’єрів, що стримують розвиток підприємництва, шляхом забезпечення ефективної роботи дозвільних центрів у містах обласного значення і районах області. (Удосконалення роботи дозвільних центрів у районах і містах області, участь у роботі Єдиного дозвільного центру в м. Харкові, пункти 2.2., 3.2.).
Сприяння в отриманні малими підприємствами у виробниче користування незадіяних приміщень, обладнання, земельних ділянок. (Створення та публікація на сайті обласної державної адміністрації та Харківського регіонального фонду підтримки підприємництва бази даних комунального майна з метою передачі його в оренду або у власність підприємцям, пункт 3.1.).
Залучення підприємців до участі в Національній програмі перепідготовки кадрів для сфери підприємництва. (Проведення конкурсного відбору спеціалістів-підприємців для перепідготовки та стажування в країнах Європейської співдружності в рамках програми „Українська ініціатива”, пункт 3.4.).
Залучення жінок і членів їх родин до малого бізнесу. (Проведення майстер-класів із різних видів підприємницької діяльності, пункт 4.2.).
Підвищення рівня зайнятості молоді. (Проведення обласного конкурсу бізнес-планів серед молодих підприємців для надання фінансової підтримки на започаткування підприємницької діяльності, пункт 4.1.).
Підвищення професійного та культурного рівня ведення підприємницької діяльності в сучасних умовах. (Реалізація комплексної освітньої програми «Школа малого бізнесу», пункт 3.4.).
Створення нових робочих місць для інвалідів у сфері малого підприємництва. (Залучення до підприємницької діяльності інвалідів із числа безробітних, які перебувають на обліку в службі зайнятості, шляхом проведення семінарів, тренінгів і консультацій з питань започаткування та ведення власної справи, пункт 4.4.).
Поширення дієвої системи страхового захисту суб'єктів господарювання і населення. (Забезпечення інформаційної і консультаційної підтримки малого підприємництва в режимі «гарячої лінії» для підприємців, телефону довіри, книги скарг, пункт 5.1.).
№ з/п |
Очікувані кінцеві результати від реалізації Програми в динаміці змін цільових показників: |
Вихідні дані на початок дії Програми |
Очікувані показники на кінець дії Програми |
1. |
Кількість діючих малих підприємств / кількість МП на 10 тис. осіб наявного населення (одиниць) |
- /83
|
- /84* |
2. |
Чисельність працюючих на малих підприємствах (осіб) |
135711
|
136000 |
3. |
Кількість підприємців - фізичних осіб |
178620 |
180000 |
4. |
Кількість фермерських господарств (одиниць); площа сільськогосподарських угідь (тис. га) |
1196 2418,5 |
1196 2418,5 |
5. |
Обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг), млн. грн. |
26641,1 |
34899,8 |
6. |
Питома вага малого підприємництва в обсягах реалізації продукції (робіт, послуг) регіону (%) |
18,7 |
21,0 |
7. |
Надходження до бюджету області від діяльності малого підприємництва (млн. грн.) |
696,8 |
912,8 |
8. |
Кількість об`єктів інфраструктури підтримки малого підприємництва (одиниць): |
|
|
9. |
- бізнес-центри |
34 |
35 |
10. |
- бізнес-інкубатори |
5 |
5 |
11. |
- технопарки |
7 |
7 |
12. |
- кредитні спілки |
39 |
39 |
13. |
- фонди підтримки підприємництва |
2 |
2 |
14. |
- інвестиційні, інноваційні фонди і компанії |
114 |
116 |
15. |
· - біржі |
25 |
25 |
16. |
- страхові компанії та їх філії |
65 |
65 |
17. |
- аудиторські фірми |
222 |
222 |
18. |
Терміни та етапи реалізації Програми |
2011 |
2015 |
*У зв'язку з тим, що Держкомстат України з 2010 року переходить на облік тільки активних малих підприємств на 10 тис. населення, цей показник може змінитися в бік зменшення. Перші прогнози будуть відомі в кінці червня – на початку липня 2011 року.
Кількість малих підприємств на 10 тис. населення по Харківській області перевищує середній показник по Україні на 8 підприємств, а порівняно з іншими регіонами країни по цьому показнику Харківська область займає 4-е місце (після м. Києва, Одеської області та м. Севастополя).
У регіоні працює одна з найпотужніших в Україні інфраструктур підтримки підприємництва (3 місце серед областей України по кількості об'єктів інфраструктури). 30 травня 2011 року в м. Харкові відкрито Єдиний дозвільний центр, який створить сприятливі умови для максимально швидкого отримання дозвільної документації, що, у свою чергу, сприятиме успішному розвитку бізнесу.
Таким чином, усі необхідні умови для відкриття нових підприємств в області вже створені, тож, заходи Програми, у першу чергу, спрямовані на забезпечення сприятливих умов розвитку для вже існуючих малих підприємств.
Відповідно до Програми передбачено реалізувати комплекс заходів з організаційної, фінансово-кредитної і майнової підтримки малого та середнього підприємництва, методичного та інформаційного забезпечення, розвитку інноваційної діяльності, скорочення адміністративних бар'єрів, удосконалення нормативно-правового забезпечення підприємницької діяльності.
В результаті реалізації Програми до кінця 2015 року прогнозується збільшення обсягів реалізації продукції (робіт, послуг) суб'єктами малого і середнього бізнесу на 31% (близько 8,3 млрд. грн.), за рахунок чого буде досягнуто позитивного фінансового результату від діяльності підприємств і підвищиться роль малого підприємництва в економічних процесах області.
Довідково: фінансовий результат від діяльності підприємств на 01.01.2010 був негативним і складав 1,4 млрд. грн. |
Основними визначальними чинниками збільшення обсягів реалізації продукції (робіт, послуг) суб'єктами малого і середнього бізнесу є відновлення економічного зростання в 2011 році, збереження зовнішнього попиту та певна активізація внутрішнього попиту на продукцію (роботи, послуги) малих підприємств.
Контроль за виконанням Програми здійснює обласна рада. Обласна державна адміністрація забезпечує виконання Програми та звітує про хід її виконання перед обласною радою. Координацію дій щодо виконання Програми здійснює Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації.
Оптимальне нормативне регулювання підприємницької діяльності на місцевому рівні передбачає усунення правових, економічних та адміністративних перешкод в реалізації права на підприємницьку діяльність. Темпи розвитку підприємництва залежать від того, наскільки його нормативно-правове забезпечення відповідає критеріям раціональності, послідовності та стабільності; якою мірою інформаційно-правове обслуговування суб’єктів ринку задовольняє їх потреби.
Мета:
- створення сприятливого правового простору для повноцінної діяльності суб’єктів підприємництва в регіоні шляхом їх активної участі в розробленні проектів нормативно-правових актів та підвищення їх інформованості щодо чинної нормативно-правової бази у сфері підприємництва.
Завдання:
- створення умов для формування стратегії, тактики і техніки реформування інформаційної бази на регіональному рівні;
- формування та інформаційне обслуговування інфраструктури підтримки підприємництва, його функціонального середовища;
- проведення організаційних заходів щодо обговорення конкретних нормативно-правових актів, що стосуються діяльності суб’єктів підприємництва.
Очікувані результати:
- формування правової бази щодо стимулювання розвитку підприємництва як в регіоні, так і в Україні в цілому;
- створення ефективного механізму взаємодії державних органів, науковців і підприємців щодо нормативно-правового забезпечення підприємницької діяльності;
- підвищення оперативності одержання інформації, збільшення спектра послуг для суб'єктів малого підприємництва.
Заходи щодо виконання основних завдань:
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Виконавці
|
Джерела фінансування |
Вартість (тис. грн.) |
||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
||||
1. |
Участь у розробленні проектів нормативно-правових актів, що сприятимуть розвитку підприємництва |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, наукові заклади, громадські об’єднання підприємців
|
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
2. |
Організація „круглих столів” з метою інформування суб’єктів підприємництва про нові законодавчі акти, що стосуються їх діяльності |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, галузеві управління Харківської обласної державної адміністрації, представництва та відділи центральних органів виконавчої влади
|
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
3. |
Проведення аналізу чинного законодавства України з питань малого бізнесу, його вплив на розвиток підприємництва і підготовка відповідних пропозицій до Кабінету Міністрів України та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, галузеві управління Харківської обласної державної адміністрації, наукові заклади, громадські об’єднання підприємців |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
4. |
Забезпечення роботи діючих „гарячих ліній”, „телефонів довіри”, „громадських приймалень” як системи зворотного зв’язку між місцевою владою та представниками бізнесу в процесі вдосконалення законодавчого поля для підприємців
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Галузеві управління обласної державної адміністрації, відділи та представництва центральних органів влади, районні державні адміністрації, виконавчі органи міських рад міст обласного значення |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
5. |
Забезпечення приведення порядків видачі документів дозвільного характеру у відповідність з Законом України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності” |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, виконавчі органи міських рад міст обласного значення
|
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
6. |
Розробка пропозицій і внесення змін та доповнень до законодавства, яке регулює сферу малого і середнього підприємництва
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
В Україні, зокрема в Харківському регіоні, існує значна кількість всіляких перешкод на шляху розвитку малого бізнесу. Серед них – невідповідність деяких регуляторних актів вимогам українського законодавства та потребам підприємництва. Одним із головних пріоритетів щодо здійснення в країні економічних реформ є забезпечення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності згідно із Законом України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.
Мета:
- впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності в регіоні, усунення правових, економічних та адміністративних перешкод, що стримують розвиток підприємницької діяльності, у межах повноважень, регламентованих чинним законодавством України.
Завдання:
- реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в регіоні;
- координація діяльності органів місцевої виконавчої влади, пов'язаної з розробленням та реалізацією заходів щодо проведення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в області, та здійснення контролю за її виконанням;
- методичне забезпечення місцевих органів виконавчої влади з питань впровадження єдиної державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в регіоні.
Очікувані результати:
- створення ефективно діючого механізму правового забезпечення всебічного розвитку малого підприємництва в регіоні;
- усунення перешкод на шляху реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в Харківському регіоні;
- недопущення прийняття економічно недоцільних і неефективних регуляторних актів.
Заходи щодо виконання основних завдань:
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Виконавці
|
Джерела фінансування
|
Вартість (тис. грн.) |
||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
||||
1. |
Ведення та оновлення електронного реєстру власних чинних регуляторних актів на сайті обласної державної адміністрації
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
2. |
Відстеження результативності регуляторних актів згідно із Законом України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, структурні підрозділи обласної державної адміністрації – розробники регуляторних актів
|
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
3. |
Надання суб’єктам господарювання консультативної допомоги з питань реалізації державної регуляторної політики
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
4. |
Сприяння вдосконаленню роботи дозвільних центрів у районах і містах області
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, виконавчі органи міських рад міст обласного значення |
Кошти місцевих бюджетів |
|
|
|
|
|
5. |
Проведення публічних обговорень проектів регуляторних актів з метою усунення перешкод на шляху розвитку регіонального підприємництва |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
6. |
Оприлюднення інформації про здійснення регуляторної діяльності |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, виконавчі органи міських рад міст обласного значення
|
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
7. |
Проведення навчальних семінарів для працівників районних державних адміністрацій, виконавчих органів міських рад міст обласного значення, органів місцевого самоврядування з питань впровадження регуляторної політики
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, виконавчі органи міських рад міст обласного значення |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
Розділ 3. Фінансово-кредитна, матеріально-технічна підтримка,
ресурсне та інформаційне забезпечення
3.1. Фінансово-кредитна та матеріально-технічна підтримка
У сфері фінансово-кредитної та матеріально-технічної підтримки поряд з банками та інвестиційними компаніями в області діють інші фінансові установи, мікрокредитні лінії тощо.
Особливе значення для суб'єктів підприємництва має майнова підтримка, участь у конкурсах високоефективних інвестиційних проектів, пільгове кредитування. Усе це вимагає створення відповідного потенціалу у фінансовому секторі та активної апробації конкретних інструментів та механізмів кредитування, які об'єднують фінансові ресурси приватного та державного секторів, а також надають підтримку іншим фінансовим установам.
Мета:
- створення в регіоні стабільної і гнучкої системи фінансово-кредитної та матеріально-технічної підтримки, спрощення доступу малих підприємств до фінансово-кредитних ресурсів.
Завдання:
- сприяти залученню іноземних і вітчизняних інвестицій для розвитку малого підприємництва області.
Підтримка реалізації:
- для реалізації заходів в обласному бюджеті передбачити на 2011 рік – 2122,0 тис. грн., на 2012 рік – 2302,7 тис. грн., на 2013 рік – 2764,4 тис. грн., 2014 рік – 3234,0 тис. грн., 2015 рік – 3883,0 тис. грн.
Очікувані результати:
- створення ефективних фінансово-кредитних та матеріально-технічних умов для підтримки малого підприємництва з використанням прогресивних технологій та залученням бюджетних, позабюджетних коштів і коштів міжнародних фондів. У результаті полегшиться доступ до фінансових ресурсів, збільшаться обсяги виробництва, продаж товарів та послуг підприємницьких структур області.
Заходи щодо виконання основних завдань:
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Виконавці
|
Джерела фінансування |
Вартість (тис. грн.) |
||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
||||
1. |
Запровадження співпраці з банківськими та небанківськими фінансовими установами щодо спрощення системи кредитування та мікрокредитування суб’єктів малого та середнього бізнесу
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, банківські установи області, кредитні спілки |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
2. |
Забезпечення інформування та надання консультацій з питань конкурсних процедур підприємцям з метою їх участі в регіональних (місцевих) замовленнях щодо виконання робіт та надання послуг за бюджетні кошти |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, галузеві управління Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, виконавчі органи міських рад міст обласного значення
|
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
3. |
Створення та публікація на сайті обласної державної адміністрації та Харківського регіонального фонду підтримки підприємництва бази даних комунального майна з метою передачі його в оренду або у власність підприємцям
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, районні ради |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
4. |
Мікрокредитування суб'єктів малого підприємництва на зворотній основі під бізнес-плани за пріоритетними напрямами розвитку малого підприємництва*
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації |
Кошти обласного бюджету |
1500 |
1800
|
2160 |
2500 |
3000 |
5. |
Забезпечення діяльності Харківського регіонального фонду підтримки підприємництва з метою виконання заходів з підтримки розвитку підприємництва в Харківській області*
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації |
Кошти обласного бюджету |
502,7 |
502,7 |
604,4 |
734,0 |
883,0 |
6. |
Мікрокредитування суб’єктів малого підприємництва за рахунок повернення раніше наданих кредитів
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації |
Кошти обласного бюджету |
119,3 |
|
|
|
|
*- дані можуть коригуватися залежно від загальних показників соціально-економічного розвитку
Подальше формування та розвиток інфраструктури підтримки підприємництва є важливою умовою забезпечення фінансової, матеріально-технічної, інформаційної, технологічної, консультативної, маркетингової, кадрової та освітньої підтримки. Однією з головних функцій інститутів інфраструктури є надання допомоги суб’єктам господарювання на початковому етапі діяльності в подоланні труднощів, пов’язаних із відсутністю достатніх знань із питань ведення бізнесу, управлінського досвіду, комерційної інформації, доступу до кредитів тощо. Формування розвиненої інфраструктури базується на таких принципах: відповідність реальним потребам, раціональне територіальне розміщення, функціональна концентрація на гострих проблемах діяльності малих підприємств, доступність послуг для підприємців (територіальна, інформаційна, вартісна).
Мета:
- створення інтегрованого ринкового середовища.
Завдання:
- подальший розвиток інфраструктури підтримки підприємництва, у тому числі в напрямі організації комплексної консультативної допомоги, створення сприятливих умов для розвитку підприємництва та надання комплексу практичних послуг підприємцям;
- упорядкування діяльності існуючих об’єктів інфраструктури підтримки підприємництва та координація процесів створення і розвитку нових установ, їх організаційне та методичне забезпечення.
Очікувані результати:
- продовження формування та розвитку регіональної мережі необхідної інфраструктури стосовно підтримки підприємництва.
Заходи щодо виконання основних завдань:
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Виконавці
|
Джерела фінансування |
Вартість (тис. грн.) |
||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
1. |
Розширення інфраструктури стосовно підтримки підприємництва в районах області шляхом створення бізнес-центрів, консультаційних та інформаційних установ у районах і містах області |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, виконавчі органи міських рад міст обласного значення, Харківський регіональний фонд підтримки підприємництва
|
Залучення небюджетних котів |
|
|
|
|
|
2. |
Надання консультативної допомоги бізнес-центрам області та проведення семінарів для бізнес-центрів з обміну досвідом роботи |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Харківський регіональний фонд підтримки підприємництва |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
3. |
Здійснення заходів із запровадження обліку установ інфраструктури підтримки підприємництва різних форм власності в районах і містах області та оприлюднення на сайті обласної державної адміністрації та Харківського регіонального фонду підтримки підприємництва
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Харківський регіональний фонд підтримки підприємництва |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
4. |
Участь в організації роботи Єдиного регіонального дозвільного центру в м. Харкові |
Протягом року |
Протягом року |
|
|
|
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, виконавчі органи міських рад міст обласного значення, Харківський регіональний фонд підтримки підприємництва |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
Ефективність впровадження нових організаційних форм підприємницької діяльності, використання підприємцями грантової, пільгової кредитної та інших форм підтримки значною мірою визначається організацією інформаційної підтримки (інформування підприємців), тобто маркетинговою підтримкою підприємництва (проведення інформаційно-аналітичних заходів на обласному рівні, відстеження та аналіз представниками законодавчої і виконавчої влади динаміки впровадження нововведень).
Мета:
- створення інформаційно-аналітичного простору для успішного становлення та розвитку малого підприємництва в області.
Завдання:
- забезпечення вільного доступу представників малого підприємництва до інформації (правової, нормативно-довідкової, науково-технічної);
- організація систематичного інформування і консультативних послуг для підприємців з актуальних питань їх діяльності.
Очікувані результати:
- формування інформаційного простору забезпечить інформаційні потреби суб’єктів малого підприємництва, а також має стати основою для їх подальшого економічного становлення та розвитку;
- створення додаткових можливостей для пропагування науково-промислового потенціалу регіону та залучення в регіон нових технологій та інвестицій.
Заходи щодо виконання основних завдань:
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Виконавці |
Джерела фінансування |
Вартість (тис. грн.) |
||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
1. |
Створення регіональної геоінформаційної довідкової системи з банками даних, що відображають розташування та профіль діяльності підприємств та їх торговельних відділень, інформацію про об’єкти нерухомості та їх використання. Розміщення інформації про підприємства та суб’єктів підприємницької діяльності в регіональному бізнес-каталозі «Укрфірм»
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Харківський національний економічний університет, Регіональний центр сприяння бізнесу, Спілка підприємців Харківської області |
Залучення небюджетних коштів |
|
|
|
|
|
2. |
Організація в засобах масової інформації (на теле-, радіоканалах і в регіональних виданнях) широкого інформаційного супроводження та підтримки реалізації заходів щодо виконання регіональної Програми |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, управління у справах преси та інформації Харківської обласної державної адміністрації |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
Особливістю трудових ресурсів області є наявність високого рівня освіти та кваліфікації, але підприємницька діяльність потребує специфічних знань і навичок, що викликає необхідність додаткової підготовки та перепідготовки спеціалістів, які розпочинають самостійну підприємницьку діяльність або вже працюють у сфері малого бізнесу.
Вирішення проблем розвитку малого підприємництва в області неможливе без створення розгалуженої системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для цього сектора економіки.
Мета:
- створення системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів малого підприємництва.
Завдання:
- забезпечення постійного доступу підприємців до джерел необхідних професійних знань через утворення на місцях мережі спеціалізованих навчальних центрів початкової підготовки підприємців та підвищення їх кваліфікації, запровадження постійно діючих курсів та постійних спеціалізованих семінарів, системи дистанційного навчання, забезпечення перепідготовки управлінських кадрів для сфери підприємництва.
Очікувані результати:
- впровадження заходів підпрограми дозволить створити систему перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів малого підприємництва в області, яка надалі може бути розширена, а також налагодити канали постійного доступу потенційних і діючих підприємців до джерел необхідних професійних знань.
Заходи щодо виконання основних завдань:
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Виконавці
|
Джерела фінансування |
Вартість (тис. грн.) |
||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
1. |
Забезпечення роботи Харківської регіональної робочої групи Міжвідомчого центру підготовки кадрів щодо інформування та залучення кандидатів до участі у Програмі перепідготовки управлінських кадрів для сфери підприємництва „Українська ініціатива”
|
Протягом року |
|
|
|
|
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації |
У межах асигнувань, передбачених у державному бюджеті |
|
|
|
|
|
2.
|
Проведення конкурсного відбору спеціалістів-підприємців на перепідготовку та стажування у країни Європейської співдружності в рамках програми „Українська ініціатива”
|
Протягом року |
|
|
|
|
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації |
У межах асигнувань, передбачених у державному бюджеті |
|
|
|
|
|
3. |
Організація роботи Харківського регіонального навчально-методичного, інформаційно-консультаційного центру для підприємців та відкриття філіалів центру в районах і містах області
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Спілка підприємців Харківської області |
Кошти Спілки підприємців Харківської області |
|
|
|
|
|
4. |
Реалізація комплексної освітньої програми «Школа малого бізнесу» |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Харківський регіональний фонд підтримки підприємництва
|
Залучення небюджетних коштів |
|
|
|
|
|
Виконання регіональних заходів щодо підтримки розвитку малого підприємництва дозволить зберегти сприятливий бізнес-клімат в області, знизити соціально-психологічну напругу в суспільстві, підвищити кількісні та якісні показники розвитку сфери малого бізнесу, а також збільшити кількість платників податків.
Мета:
- реалізація державної політики зайнятості населення з метою залучення громадян до підприємницької діяльності та створення умов для самозайнятості.
Завдання:
- організація професійної підготовки та перепідготовки за спеціальностями, що користуються попитом на ринку праці;
- підтримка районів із критичною ситуацією на ринку праці шляхом здійснення соціальної адаптації населення до ринкових умов, залучення його до підприємницької діяльності із забезпеченням професійної підготовки;
- координація зусиль місцевих органів виконавчої влади щодо розвитку підприємницької діяльності незайнятого населення.
Підтримка реалізації:
- для реалізації заходів з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття передбачити на 2011 рік – 5035,4 тис. грн., на 2012 рік – 7752,0 тис. грн., на 2013 рік – 8509,6 тис. грн., 2014 рік – 9366,0 тис. грн., 2015 рік – 9923,0 тис. грн.
Очікувані результати:
- залучення до підприємницької діяльності безробітних із забезпеченням фінансової підтримки за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття;
- здійснення професійної підготовки безробітних за професіями і напрямами, що сприяють зайняттю підприємницькою діяльністю або забезпечують їх самозайнятість;
- сприяння забезпеченню трудових прав громадян, які працюють за договором найму у підприємців із числа фізичних осіб.
Заходи щодо виконання основних завдань:
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Виконавці
|
Джерела фінансування |
Вартість (тис. грн.) |
||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
1. |
Проведення комплексу заходів із професійної орієнтації та переорієнтації незайнятого населення з метою розвитку підприємницької ініціативи у безробітних щодо започаткування ними власної справи у сфері малого бізнесу |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління праці та соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації; Харківський обласний центр зайнятості |
Цільові кошти Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття |
70,0 |
80,0 |
85,0 |
90,0 |
95,0 |
2. |
Залучення до підприємницької діяльності безробітних шляхом виплати одноразової допомоги по безробіттю для організації власної справи, у першу чергу жінок, молоді, звільнених у запас військовослужбовців, жителів сільської місцевості, осіб, які потребують додаткових гарантій соціального захисту або мають обмежені фізичні можливості |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління праці та соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації, Харківський обласний центр зайнятості
|
Цільові кошти Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття |
4145,4 |
6700 |
7200 |
7800 |
8100 |
3. |
Здійснення підтримки підприємницьких ініціатив молоді, сприяння в підборі роботи та надання якісних соціальних послуг молоді, яка звертається за допомогою у працевлаштуванні до служби зайнятості, з урахуванням здібностей, потреб ринку праці |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління праці та соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації, Харківський обласний центр зайнятості |
Цільові кошти Фонду загально- обов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття |
За пот- ре- бою |
За пот-ребою |
За пот-ребою |
За пот-ребою |
За пот-ребою |
4. |
Здійснення професійної підготовки із числа незайнятого населення за професіями і напрямами, що сприяють зайняттю підприємницькою діяльністю або забезпечують їх самозайнятість. Формування економічних знань, набуття практичних навичок роботи та професійного розвитку в умовах ринкової економіки |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління праці та соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації, Харківський обласний центр зайнятості |
Цільові кошти Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття |
800,0 |
950,0 |
1200 |
1450 |
1700 |
5. |
Сприяти розвитку сільського туризму; - сприяти розвитку підприємницької діяльності осіб із числа безробітних у сфері торгівлі, будівництва, діяльності готелів, ресторанів, транспорту, у сфері культури, спорту тощо в рамках організації та проведення в Харківській області фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління праці та соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації, Харківський обласний центр зайнятості |
Цільові кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття |
За пот-ребою |
За пот-ребою |
За пот-ребою |
За пот-ребою |
За пот-ребою |
6. |
Забезпечення базових центрів зайнятості допоміжною соціально-психологічною підтримкою безробітних, належною методичною базою щодо працевлаштування молоді та підтримки підприємництва в молодіжному середовищі, консультаційною літературою з питань організації підприємницької діяльності |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління праці та соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації, Харківський обласний центр зайнятості |
Цільові кошти Фонду загально-обов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття |
За пот-ребою |
За пот-ребою |
За пот-ребою |
За пот-ребою |
За пот-ребою |
7. |
Висвітлення та розповсюдження у засобах масової інформації, мережі Інтернет, web-сторінках матеріалів щодо результатів успішної підприємницької діяльності колишніх безробітних, пріоритетних видів підприємницької діяльності |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління праці та соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації, Харківський обласний центр зайнятості
|
Цільові кошти Фонду загально-обов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття |
20,0 |
22,0 |
24,6 |
26,0 |
28,0 |
Суспільне виробництво в цілому і кожне господарське формування окремо, а також життєдіяльність людини носять об'єктивно ризиковий характер. Страхування є одним із елементів системи заходів з попередження, подолання і відшкодування втрат. Вирішення проблем розвитку страхового ринку має сприяти зменшенню наслідків страхових подій, ефективності процесу формування, розміщення та використання страхових резервів. Підвищення надійності, платоспроможності, професіоналізму страховиків може активно впливати на вирішення економічних та соціальних проблем, поліпшувати стан грошового обігу, збільшувати інвестиційні можливості регіону, сприяти подальшому розвитку підприємницької діяльності.
Мета:
- забезпечення надійного страхового захисту суб'єктів підприємницької діяльності та соціального захисту населення.
Завдання:
- підвищення довіри до страхової галузі та страхових послуг з боку населення.
Очікувані результати:
- створення дієвої системи страхового захисту суб'єктів господарювання і населення.
Заходи щодо виконання основних завдань:
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Виконавці
|
Джерела фінансування |
Вартість (тис. грн.) |
||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
1. |
Проведення “круглих столів”, семінарів, нарад з актуальних питань страхування за участю депутатів, представників обласної державної адміністрації, провідних наукових закладів, страхових організацій та страхових компаній
|
Щокварталу |
Щокварталу |
Щокварталу |
Щокварталу |
Щокварталу |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Харківський союз страховиків |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
2. |
Проведення конкурсу студентських наукових робіт зі страхування |
Один раз на рік |
Один раз на рік |
Один раз на рік |
Один раз на рік |
Один раз на рік |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Харківський національний економічний університет, Харківський державний технічний університет будівництва та архітектури, Харківський союз страховиків
|
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
3. |
Проведення практичних занять, переддипломних практик студентів на базі страхових компаній Харківського регіону |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації, Харківський союз страховиків
|
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
4. |
Систематичне проведення аналізу проблем страхування з метою виборів пріоритету та вдосконалення стратегії розвитку страхової галузі |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Харківський союз страховиків
|
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
5. |
Співпраця із засобами масової інформації стосовно надання показників фінансової діяльності компаній, проведення прес-конференцій, надання експертних коментарів за вимогою засобів масової адміністрації для інформування населення з важливих питань у сфері страхування
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, управління у справах преси та інформації Харківської обласної державної адміністрації, Харківський союз страховиків |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
6. |
Проведення опитування страхових компаній з метою вдосконалення державних програм із підтримки підприємництва |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Харківський союз страховиків
|
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
У молодіжному середовищі зростає соціальна напруга, викликана підвищенням загального рівня безробіття. Для суспільства небезпечною є не тільки сама проблема безробіття, а й недосконалість механізму його профілактики.
У такій ситуації створення сприятливих умов для розвитку молодіжного підприємництва та реалізації підприємницького потенціалу молоді має дати відповідний соціальний ефект.
Мета:
- спрямування дій місцевих органів влади, суб’єктів малого підприємництва, об’єднань і спілок підприємців, установ ринкової інфраструктури на створення сприятливих правових, економічних, морально-психологічних, організаційних та інших умов для стабільної та ефективної роботи молоді у сфері підприємницької діяльності.
Завдання:
- сприяння розвитку молодіжного підприємництва як невід’ємної частини розвитку регіону, створення умов для активізації молодіжного підприємництва;
- адаптація молоді до умов ринкової економіки;
- сприяння створенню нових робочих місць для молоді.
Очікувані результати:
- збільшення кількості молодих осіб, що здійснюють підприємницьку діяльність;
- підвищення рівня зайнятості молоді.
Заходи щодо виконання основних завдань:
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Виконавці
|
Джерела фінансування |
Вартість (тис. грн.) |
||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
||||
|
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
1. |
Організація та проведення «круглих столів», семінарів із питань розвитку молодіжного підприємництва на Харківщині у вищих навчальних закладах м. Харкова |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління у справах сім’ї, молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації, Харківський регіональний фонд підтримки підприємництва
|
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
2. |
Організація співпраці вищих навчальних закладів із підприємствами, установами та організаціями Харківської області з питань організації стажування молоді |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління у справах сім’ї, молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації, Харківський регіональний фонд підтримки підприємництва
|
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
3. |
Проведення обласного конкурсу бізнес-планів серед молодих підприємців для надання фінансової підтримки на започаткування підприємницької діяльності |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління у справах сім’ї, молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації, Харківський регіональний фонд підтримки підприємництва
|
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
За умови, коли рівень безробіття серед жінок у Харківському регіоні залишається досить високим, підтримка розвитку підприємництва є необхідністю сьогодення.
Мета:
- створення сприятливих умов для стабільного та ефективного розвитку малого підприємництва серед жінок області.
Завдання:
- залучення жінок до підприємницької діяльності;
- підтримка ініціатив жінок щодо участі у підприємницькій діяльності;
- реалізація діючого проекту «Працевлаштування та створення власного бізнесу у сфері народних промислів як перспективний спосіб вирішення проблем безробіття жінок із сільських районів».
Очікувані результати:
- реалізація заходів дозволить залучити жінок до підприємницької діяльності;
- створення нових робочих місць.
Заходи щодо виконання основних завдань:
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Виконавці
|
Джерела фінансування |
Вартість (тис. грн.) |
||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
1. |
Організація та проведення спеціалізованих семінарів, “круглих столів”, нарад із питань розвитку підприємництва серед жінок |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Харківський жіночий фонд
|
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
2. |
Забезпечення реалізації проекту “Працевлаштування та створення власного бізнесу у сфері народних промислів як перспективний спосіб вирішення проблеми безробіття для жінок із сільських районів області” |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління праці та соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації, Харківський жіночий фонд
|
Залучення небюджетних коштів |
|
|
|
|
|
3. |
Проведення циклу семінарів для жінок-підприємців і початківців „Кредитна спілка – ваша надійна допомога у бізнесі” |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Харківський жіночий фонд
|
Залучення небюджетних коштів |
|
|
|
|
|
4. |
Проведення щорічного конкурсу „Краща жінка-підприємець року Харківського регіону” |
ІV квартал |
IV квартал |
IV квартал |
IV квартал |
IV квартал |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Харківський жіночий фонд
|
Залучення небюджетних коштів |
|
|
|
|
|
5. |
Проведення майстер-класів із різних видів підприємницької діяльності |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Спілка підприємців Харківської області, Харківський регіональний фонд підтримки підприємництва
|
Кошти Спілки підприємців Харківської області |
|
|
|
|
|
4.3. Розвиток інноваційного та новаторського підприємництва
В Україні інноваційний розвиток економіки визнано пріоритетним як на державному, так і на регіональному рівнях. У цьому сенсі Харківський регіон, що з історичних обставин має один із найпотужніших у країні науково-технологічний потенціал, повинен стати зразком використання цього потенціалу для зростання економіки регіону. Запропоновані заходи передбачають розроблення та впровадження моделі регіональної інноваційної інфраструктури, реалізація якої створить умови для переорієнтації економіки області на інноваційний шлях розвитку.
Мета:
- концентрація зусиль, ресурсів і можливостей для проведення в регіоні активної інноваційної політики та стимулювання інноваційної активності суб’єктів господарювання області.
Завдання:
- сприяння більш ефективному використанню інтелектуального потенціалу області, забезпечення послідовного зростання інноваційної складової в загальному обсязі виробництва.
Очікувані результати:
- вирішення актуальних проблем енерго- та ресурсозбереження, технічного переоснащення виробництва імпортозамінюючої та конкурентоспроможної продукції, послуг і робіт, створення нових високотехнологічних робочих місць;
- комерціалізація науки шляхом створення відповідної інфраструктури для промислового впровадження наукових розробок.
Заходи щодо виконання основних завдань:
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Виконавці
|
Джерела фінансування |
Вартість (тис. грн.) |
||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
1. |
Аналіз стану в інноваційній сфері регіону, визначення пріоритетних напрямів розвитку та найбільш перспективних підприємств |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації, Центр розвитку малого бізнесу «Харківські технології», наукові заклади
|
Залучення небюджетних коштів |
|
|
|
|
|
2. |
Організація та проведення тренінгів за тематикою: „Комерціалізація наукових розробок”, „Інформаційні технології в бізнесі”, „Як розпочати інноваційний бізнес” |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації, Центр розвитку малого бізнесу «Харківські технології», наукові заклади
|
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
3. |
Організація і проведення виставок продукції підприємств інноваційної сфери для спрямування інвестицій у найбільш перспективні галузі |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації, Центр розвитку малого бізнесу «Харківські технології», наукові заклади
|
Залучення небюджетних коштів |
|
|
|
|
|
4. |
Формування бази даних інноваційних пропозицій підприємств Харківського регіону. Видання спеціалізованого каталогу з інноваційними пропозиціями підприємств Харківського регіону
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Центр розвитку малого бізнесу «Харківські технології» |
Залучення небюджетних коштів |
|
|
|
|
|
За період 2009 – 2010 років у Харківській області проводилася робота з розвитку малого підприємництва інвалідів відповідно до заходів Програми з підтримки підприємництва інвалідів, яка обумовила позитивні зрушення в цій сфері. Існуючі фонди соціального захисту та соціального страхування виконують певні заходи відповідно до їх функцій щодо сприяння підприємництву інвалідів. Значну роботу з підтримки підприємницької діяльності інвалідів здійснюють громадські організації інвалідів. Між тим, установлено, що суттєвого зростання кількості суб’єктів малого підприємництва інвалідів (підприємств інвалідів та інвалідів–підприємців) не відбувається, а також значна кількість інвалідів, що бажають працювати, не можуть отримати роботу. Недостатньо розвинута інфраструктура підтримки суб’єктів малого підприємництва інвалідів, відзначається дефіцит бухгалтерів, які підготовлені для обліку пільг підприємцям-інвалідам, недостатня мотивація роботодавців, які використовують працю інвалідів на своїх підприємствах. Виконання заходів, що пропонуються, сприятиме виявленню та зменшенню перешкод на шляху розвитку малого підприємництва інвалідів у Харківській області.
Мета:
- підвищення якості життя інвалідів шляхом створення сприятливих умов для їх зайнятості через зняття обмежень життєдіяльності та повернення їх до працездатності;
- забезпечення стабільного розвитку підприємництва інвалідів в області.
Завдання:
- створення дієздатної інфраструктури малого підприємництва інвалідів у регіоні (центри реабілітації, бізнес–інкубатори та ін.);
- розробка та впровадження інтегрованої системи підтримки малого бізнесу інвалідів із залученням місцевих і закордонних інвестицій;
- розробка організаційних заходів щодо сприяння інтеграції та реінтеграції інвалідів у підприємництво.
Очікувані результати:
- якісні зміни рівня життя інвалідів через підвищення ступеня їх зайнятості.
Заходи щодо виконання основних завдань:
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Виконавці
|
Джерела фінансування |
Вартість (тис. грн.) |
||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
||||
1. |
Залучення до підприємницької діяльності інвалідів із числа безробітних, які перебувають на обліку в службі зайнятості, шляхом проведення семінарів, тренінгів і консультацій з питань започаткування та ведення власної справи
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Харківський обласний центр зайнятості |
Цільові кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття |
За пот- ре- бою |
За пот- ре- бою |
За пот- ре- бою |
За пот- ре- бою |
За пот-ре-бою |
4.5. Міжнародне, міжрегіональне та транскордонне співробітництво
Підтримка міжнародного, міжрегіонального та транскордонного співробітництва є інструментом соціально-економічного розвитку регіону, сприяє вирішенню актуальних екологічних, науково-технічних і транспортно-комунікаційних проблем.
Заходи мають сприяти малим підприємствам у просуванні наукоємної продукції і технологій в інші регіони та на зовнішні ринки, поглибленню міжрегіонального та міжнародного співробітництва.
Мета:
- подальший розвиток взаємовигідних економічних, науково-технічних і культурних зв’язків Харківської області з регіонами та державами світу, підвищення конкурентоспроможності малого підприємництва.
Завдання:
- формування системи регіональної підтримки пріоритетних проектів, що сприяють підвищенню економічного потенціалу області;
- пошук нових ділових партнерів, ініціювання нових напрямів і форм співпраці з ними;
- залучення підприємств малого бізнесу до участі в міжнародних і загальнодержавних заходах, спрямованих на розвиток міжрегіонального та транскордонного співробітництва.
Очікувані результати:
- активізація зовнішньоекономічної діяльності регіону;
- розвиток та інтеграція економіки у світову господарську систему.
Заходи щодо виконання основних завдань:
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Виконавці
|
Джерела фінансування |
Вартість (тис. грн.) |
||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
1. |
Залучення підприємств малого бізнесу до участі в міжнародних виставкових заходах за кордоном, бізнес-форумах у регіонах, з якими Харківською областю укладені угоди про торгово-економічне співробітництво
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління зовнішньоекономічних зв’язків та міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
2. |
Розроблення та розповсюдження через торгово-економічні місії посольств і консульств України за кордоном інформаційних, рекламних і презентаційних матеріалів
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління зовнішньоекономічних зв’язків та міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
Розділ 5. Захист прав підприємців
Підприємці малого бізнесу є найбільш незахищеними суб'єктами сучасного економічного середовища. Основними чинниками цього є відсутність цивілізованого ринку, чітко сформульованої системи правових актів у сфері малого підприємництва, недосконалість та обтяжливість системи оподаткування; адміністративні перешкоди, низька якість підготовки обґрунтувань доцільності державного втручання у відповідні сфери підприємницької діяльності. Для вирішення цих проблем необхідне об’єднання зусиль держави та підприємницької громадськості на підставі партнерських відносин.
Мета:
- захист прав підприємців.
Завдання:
- забезпечення підприємців якісними юридичними та аудиторськими послугами;
- підвищення рівня знань своїх прав суб`єктами малого та середнього бізнесу;
- сприяння співпраці органів державної влади, місцевого самоврядування, громадських організацій і представників малого бізнесу з метою розвитку підприємництва.
Очікувані результати:
- поліпшення клімату для здійснення підприємницької діяльності;
-підвищення освітнього рівня та інформованості підприємців у частині ведення підприємницької діяльності.
Заходи щодо виконання основних завдань:
№ з/п |
Заходи
|
Термін виконання |
Виконавці
|
Джерела фінансування |
Вартість (тис. грн.) |
||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
1. |
Організація та проведення “круглих столів” за участю представників органів державної влади, керівників громадських об'єднань підприємців, провідних вчених і керівників підприємницьких структур Харківського регіону, за допомогою яких можливо залучити громадськість до діалогу з Урядом із метою розроблення необхідних заходів щодо подолання перешкод розвитку малого та середнього підприємництва
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Спілка підприємців Харківської області |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
2. |
Забезпечення вільного доступу підприємців до інформації органів державної влади стосовно питань впровадження регуляторної політики та поліпшення бізнес середовища в області шляхом висвітлення нової інформації на офіційному сайті обласної державної адміністрації
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Галузеві управління обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, виконавчі органи міських рад міст обласного значення |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
3. |
Створення та забезпечення роботи Інтернет-порталу щодо захисту прав підприємців із тематичними форумами, наданням on-line консультацій та розміщення на зазначеному порталі освітніх та роз’яснювальних матеріалів |
Протягом року |
Протягом року |
|
|
|
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Спілка підприємців Харківської області, Харківський регіональний фонд підтримки підприємництва, Харківська обласна громадська правозахисна організація «Моя справа»
|
Залучення небюджетних коштів |
|
|
|
|
|
4. |
Забезпечення інформаційної і консультаційної підтримки малого підприємництва в режимі «гарячої лінії» для підприємців, телефону довіри, книги скарг
|
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Харківський регіональний фонд підтримки підприємництва |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
5. |
Розповсюдження книги обліку перевірок суб'єкта господарювання серед підприємців малого та середнього бізнесу |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Протягом року |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Харківський регіональний фонд підтримки підприємництва
|
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
Розділ 6. Координація дій та моніторинг процесу виконання Програми
6.1. Координація дій та моніторинг стану виконання Програми
Створення регіональної системи підтримки малого підприємництва потребує чіткої координації та взаємопов`язаних організаційних заходів і рішень, визначення механізмів і способів впливу на процеси розвитку підприємництва, залучення зацікавлених учасників регіонального розвитку на принципах соціального партнерства.
Мета:
- створення ефективно діючого механізму управління;
- організаційне забезпечення програми за рахунок координації та взаємодії органів державного управління, об`єднань підприємців для всебічного аналізу стану підприємництва та подальшого впливу на визначення політики підтримки підприємництва в регіоні.
Завдання:
- об`єднання зусиль представників ділових, наукових кіл, державного управління у вирішенні цих питань;
- аналіз впливу від реалізації заходів Програми на стан малого підприємництва в області.
Очікувані результати:
- виконання заходів дозволить створити дієву систему впливу на процеси у сфері підприємництва, значно підвищити ефективність державного управління на підставі поліпшення організації та взаємодії органів державної влади та підприємницьких структур, підвищення рівня наукової обґрунтованості управлінських рішень щодо визначення напрямів, способів та інструментів державної підтримки розвитку малого підприємництва.
Заходи щодо виконання основних завдань:
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Виконавці
|
Джерела фінансування |
Вартість (тис. грн.) |
||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
1. |
Аналіз впливу заходів на хід реалізації Програми сприяння розвитку малого підприємництва в Харківській області |
Щокварталу |
Щокварталу |
Щокварталу |
Щокварталу |
Щокварталу |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації
|
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
2. |
Аналіз та оцінка ефективності вкладення коштів у реалізацію заходів Програми |
Щокварталу |
Щокварталу |
Щокварталу |
Щокварталу |
Щокварталу |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації
|
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
3. |
Оцінка ступеня та строків реалізації заходів Програми сприяння розвитку малого підприємництва в Харківській області |
Щокварталу |
Щокварталу |
Щокварталу |
Щокварталу |
Щокварталу |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
4. |
Розгляд питань щодо виконання заходів Програми підтримки розвитку підприємництва на засіданнях Координаційної комісії з питань розвитку підприємництва |
Щокварталу |
Щокварталу |
Щокварталу |
Щокварталу |
Щокварталу |
Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації |
Безкоштовно |
|
|
|
|
|
Перший заступник
голови обласної ради О. Олешко