Заходи

щодо організації та забезпечення виконання основних показників

Програми економічного і соціального розвитку

Харківської області на 2006 рік

 

 

№ п/п

Зміст заходів

Термін

виконання

Виконавці

Очікуваний результат від реалізації

Реалізація пріоритетів у реальному секторі економіки

Енергозбереження

1.           

Активізувати реалізацію заходів Комплексної програми енергозбереження Харківської області на 2003-2010 роки, здійснюючи постійний контроль за впровадженням новітніх технологій, раціональним використанням та додержанням питомих норм витрат паливно-енергетичних ресурсів.

 

Протягом року

 Управління паливно – енергетичного комплексу, галузеві управління облдержадміністрації

Скорочення енергоспоживання на 3 - 6 % в господарському комплексі та бюджетній сфері області. 

Промислова політика

2.           

Сприяти забезпеченню сталого зростання обсягів промислового виробництва.

Протягом року

Головне управління економіки, галузеві управління облдержадміністрації

Приріст обсягів промислового виробництва на 5,5%  до 2005 року.

3.           

Проводити моніторинг діяльності суб`єктів господарювання державної власності, розташованих на території області, та підприємств, у статутному фонді яких державна частка власності  перевищує 50,0%.

Щоквартально протягом року

Головне управління економіки, галузеві управління облдержадміністрації

Поліпшення фінансового стану та прибутковості роботи суб`єктів господарювання державної власності та підприємств з часткою державної власності, яка в статутному фонді перевищує 50%.

4.           

Сприяти впровадженню систем управління якістю, що відповідає вимогам міжнародних стандартів ISO серії 9000, та систем управління безпечністю харчових продуктів.

Протягом

року

Головне управління економіки, галузеві управління облдержадміністрації

Можливість виробництва в країні конкурентноспроможної продукції європейської якості при   вступі України до СОТ.

5.           

Сприяти реалізації державних програм,  інвестиційних проектів з метою підвищення  ефективності  виробництва та виготовлення конкурентноспроможної продукції.

 

Протягом

року

Головне управління економіки, галузеві управління облдержадміністрації

Підвищення ефективності виробництва за рахунок впровадження енергозберігаючої моделі розвитку промисловості, збільшення кількості  робочих місць.

Машинобудування

6.           

З метою підвищення ефективності виробництва  та  випуску конкурентноспроможної продукції сприяти:

1. По ДП “Завод ім. Малишева”:

-      проведенню реструктуризації виробництва  відповідно до Концепції ;

-      виробництву  бурошнекового комплексу БШК-2ДМ для видобутку вугілля з тонких шурфів;

- проведенню конструкторсько-дослідних робіт по створенню сімейства малолітражних рядних дизелів  серії ДТ та розробленню на їх базі силових та енергетичних установок для агропромислового комплексу України на 2005-2010 роки.

Протягом року

Головне управління промисловості, транспорту і зв’язку облдержадміністрації

 

Оздоровлення фінансового стану підприємства.

Раціональне використання  виробничих потужностей

 

2.   По ВАТ “Турбоатом”:

- забезпеченню подальшої реалізації інвестиційного проекту “Технічне переозброєння ВАТ “Турбоатом” для організації виробництва турбін малої потужності”.

Протягом 2005-2010 років

Головне управління промисловості, транспорту і зв’язку  облдержадміністрації

 

Підвищення технічного рівня виробництва, його ефективності.

Збільшення завантаження підприємства, що дозволить створити близько 500 нових робочих місць.

 

3. По ВАТ ”Харківський завод агрегатних верстатів”:

 

- забезпеченню реалізації інвестиційного проекту “Створення конкурентоспроможного виробництва охолоджувальних та інших установок та обладнання”.

Протягом

2005-2009 років

Головне управління промисловості, транспорту і зв`язку облдержадміністрації

 

Оздоровлення господарської та фінансової  діяльності ВАТ “ХЗАВ”, використання  нового обладнання, введення в дію якого дозволить підприємству розпочати виробництво  удосконаленого ряду агрегатних верстатів

 

4. По Харківському державному авіаційному виробничому підприємству:

- освоєнню  виробництва вузлів та агрегатів  для нового літака АН-148;

- серійному  виробництву літаків АН-140–100, Ан-74ТК-200, Ан74ТК –300 VIP  і їх модифікацій.

Протягом року

Головне управління промисловості, транспорту і зв`язку

облдержадміністрації

Розширення ринків збуту. Підвищення прибутковості та оздоровлення фінансового стану підприємства. Збільшення кількості робочих місць

 

 

№ п/п

Зміст заходів

Термін

виконання

Виконавці

Очікуваний результат від реалізації

 

5. По ДП “Харківський машинобудівний завод “ФЕД”:

- серійному виробництву агрегатів штурвального управління літаків АН-148, АН-140.

Протягом року

Головне управління промисловості, транспорту і зв`язку

облдержадміністрації

Розширення ринків збуту. Підвищення прибутковості та оздоровлення фінансового стану підприємства.

 

 6.  По ТОВ СП “Моніс”:

-     виготовленню обладнання нового покоління S12000V6 на базі технології EDSL для оснащення мереж ВАТ ”Укртелеком” та налагодження його комплексного сервісного обслуговування  відповідно до  проекту.

Протягом року

Головне управління промисловості, транспорту і зв`язку

облдержадміністрації

Підвищення якості сервісних послуг та забезпечення безперебійної роботи обладнання в мережі АТ “Укртелеком”

 

7. По ДП “Харківський приладобудівний завод ім. Т.Г.Шевченка”:

-         виготовленню сучасних засобів автоматизації М-2002 – бази для будування сучасних АСУ ТП в енергетиці;

-    запровадженню у виробництво комутаційних     систем “ЄС-11” та “Донець-5” для ВАТ «Укртелеком»;

-         розробленню та впровадженню у виробництво  автоматизованих систем управління роботою обладнання та контролю за технологічними процесами на АЕС і ТЕС.

Протягом року

Головне управління промисловості, транспорту і зв`язку

облдержадміністрації

 

 

Підвищення надійності роботи обладнання в енергетиці.

 

Збільшення обсягів  виробництва та подальша телефонізація сільської місцевості.

Збільшення обсягів  виробництва, підвищення надійності роботи систем управління в енергетиці.

 

8. По ЗАТ “Укроргверстатінпром”:

 

- впровадженню у виробництво нових видів продукції: агрегату для сушки зерна, лінії по виробництву хлібобулочних виробів.

 

Протягом року

Головне управління промисловості, транспорту і зв`язку

облдержадміністрації

Збільшення обсягів виробництва.

Покращення фінансового стану та прибутковості підприємства.

 

9. По ВАТ “ХарП”: - впровадженню нових технологічних процесів при виробництві підшипників із застосуванням нового прогресивного обладнання: гаряче штампування, відпал деталей на агрегаті фірми “Елтерма”, холодна розкатка зовнішніх і внутрішніх кілець.

 

Протягом року

Головне управління промисловості, транспорту і зв`язку

облдержадміністрації

Розширення ринку збуту та виготовлення конкурентоспроможної продукції.

 

 

 

 

№ п/п

Зміст заходів

Термін

виконання

Виконавці

Очікуваний результат від реалізації

 

10. По ВАТ “Харківський тракторний завод ім. С.Орджонікідзе”:

 

- серійному виробництву колісних тракторів  типу  ХТЗ-17222 з одномісною кабіною та інших модифікацій тракторної техніки.

Протягом року

Головне управління промисловості, транспорту і зв`язку

облдержадміністрації

Розширення номенклатури та поліпшення якості продукції.

Збільшення  обсягів реалізації продукції в 1,6 раза.

Харчова промисловість

7.           

З метою підвищення ефективності виробництва та  випуску конкурентноспроможної продукції сприяти:

 

-реконструкції вафельного цеху на АТЗТ “Харківська бісквітна фабрика”;

 

 

 

 

Протягом року

Головне управління промисловості, транспорту і зв`язку

облдержадміністрації

 

 

 

 

Збільшення обсягів виробництва печива і вафельної продукції.

 

- комп`ютеризації варильного та брагоректифікаційного відділень на ДП “Караванський спиртозавод;

Протягом року

 

Збільшення обсягів виробництва та

покращання якості продукції.

Зменшення енергетичної складової в собівартості продукції та збільшення прибутку підприємства.

 

- відновленню виробництва високооктанових добавок до бензину на ДП “Івашківський спиртозавод” та ДП “Дублянський спиртозавод”.

Протягом року

 

Збільшення обсягів виробництва.

Збільшення прибутку та покращання фінансового стану підприємств.

Видобування енергетичних матеріалів

8.           

З метою підвищення ефективності виробництва

сприяти :

- введенню в експлуатацію 13 нових свердловин на ГПУ “Харківгазвидобування” та ГПУ “Шебелинкагазвидобування”;

 

 

Протягом року

 

Управління паливно -  енергетичного комплексу облдержадміністрації

 

 

Збільшення обсягів видобутку  природного газу, газового конденсату та нафти.

- переходу на низькотемпературну схему підготовки газу за допомогою  установки підготовки газу  з турбодетендерним агрегатом на Хрестищенському родовищі    ГПУ “Шебелинкагазвидобування”;

Протягом року

 

 

 

 

 

Збільшення обсягів видобутку  природного газу, газового конденсату та нафти.

 

 

- введенню в експлуатацію установки з виробництва електроенергії потужністю 6 МВт  для покриття власних потреб на Шебелинському відділенні управління з переробки газу та газового конденсату.

 

Протягом року

 

Виробництво електроенергії з подальшим її використанням на власні потреби.

Легка промисловість

9.           

З метою розвитку виробництва, випуску нових видів продукції та підвищення їх якості сприяти:

-         участі у тендерах на отримання державних замовлень на пошиття одягу для силових структур України Харківської фабрики спортвиробів “Динамо”, УПП-2 УТОГ, ВАТ “ФТР”;

-         участі у виставкових заходах різного рівня підприємств галузі: ТОВ “МІВАЛГ”, АТВО “Харків”, ТОВ “Харківська швейна фабрика “Еліта”, ТОВ “Українська тентова компанія”, ТОВ “Харбел”, ТОВ “Мангуст” ЛТД, ВАТ ”Харківський канатний завод”, ТОВ “Еліта”;

 

 

 

Протягом року

 

 

 

Головне управління промисловості, транспорту і зв`язку облдержадміністрації

 

 

 

Підвищення конкурентоспроможності продукції.

 

 

-         продовженню робіт з подальшого впровадження інвестиційних проектів та розширення виробництва на ВАТ ”ФТР”,  ВАТ ”Канатний завод”, ТОВ “Протекс”, ТОВ “Харбел”.

 

 

Оновлення виробничих потужностей.

Виробництво деревини та виробів з деревини

10.       

З метою розвитку виробництва, випуску нових видів продукції сприяти:

-         залученню власних та  зовнішніх інвестицій  для проведення модернізації виробництва  та впровадження  новітніх технологій з застосуванням ліній  для виробництва  плити деревостружкової та плити деревостружкової ламінованої  на ВАТ “Солоницівський  комбінат меблевих деталей”;

 

- впровадженню нових ліній для серійного виробництва продукції: паркету, фасадів та дверних блоків на ПВКФ “Лана”.

Протягом року

 

 

 

 

 

 

 

Головне управління промисловості, транспорту і зв`язку облдержадміністрації

 

 

Розширення асортименту конкурентоспроможності продукції та збільшення обсягів  її реалізації.

Целюлозно-паперова, поліграфічна промисловість, видавнича справа

11.       

З метою розвитку виробництва, випуску нових видів продукції та підвищення їх якості сприяти:

-         оснащенню  офсетним обладнанням 2-кущових друкарень в Богодухівському та  Первомайському районах для друкування районних газет;

Протягом року

 

 

 

Управління у справах інформації облдержадміністрації

 

 

 

Створення умов для завершення переходу до централізованого руху і доставки всіх районних газет.

 

-          придбанню малих офсетних машин типу „Ромайор” для  районних друкарень з метою забезпечення потреб у поліграфічній продукції;

Протягом року

 

 

 

Збереження районної поліграфії.

 

 

-         впровадженню у виробництво печатної шестикольорової листової офсетної машини виробництва “Австрія” в ТОВ ПП ”Фоліо Плюс”;

Протягом року

 

 

 

Приріст обсягів виробництва поліграфічної продукції, збільшення кількості робочих місць.

-         впровадженню у виробництво нового прогресивного брошурувального обладнання замість фізично зношеного на ВАТ “Харківська книжкова фабрика “Глобус”.

Протягом року

 

Збільшення обсягів виробництва поліграфічної продукції.

Виробництво інших неметалевих мінеральних виробів

12.       

З метою переоснащення виробництва  та випуску конкурентоспроможної продукції сприяти реалізації інвестиційних заходів з упровадження поточно-конвеєрної лінії та пресового обладнання для виробництва керамічної плитки та прес-порошку  на ТОВ „Харківська кераміка”

Протягом року

Головне управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури облдержадміністрації

 

Збільшення виробництва сучасної екологічно чистої плитки  та преспорошку, підвищення заробітної плати працюючих.

Фармацевтичне виробництво

13.       

З метою розвитку виробництва, випуску нових видів продукції та підвищення її якості сприяти:

 - виробництву на ЗАТ “Біолік” нових лікарських препаратів для лікування онкологічних захворювань: ідалек, епілек, фторураціл.

Протягом року

Фармацевтичний відділ облдержадміністрації

Розширення номенклатури продукції, що виготовляється.

Виробництво та розподілення електроенергії, газу та води

14.       

З метою розвитку виробництва та підвищення якості послуг, що надаються, сприяти:

- реалізації інвестиційного проекту встановлення парової турбіни ПТ-20 потужністю 20 МВт  на ЗАТ “ТЕЦ-3”;

Протягом року

 

Управління паливно -  енергетичного комплексу облдержадміністрації

Доведення встановленої   електричної потужності  станції до 106  МВт та підвищення відпуску електроенергії на 25-30%.

 

- реалізації інвестиційної програми розвитку АК “Харківобленерго”.

 

 

До 2007 року

 

Зменшення втрат електроенергії в мережах та підвищення надійності електропостачання, підвищення ефективності роботи підприємства.

Хімічна та нафтохімічна промисловість

15.       

З метою розвитку виробництва, випуску нових видів продукції та підвищення її якості сприяти:

 

- забезпеченню сталої роботи та підвищенню надійності діяльності ДП “Хімпром” за рахунок реконструкції виробничих потужностей та комунікацій водообігових систем;

 

 

 

 

Протягом року

 

 

Головне управління промисловості, транспорту і зв’язку облдержадміністрації

 

 

 

 

Збільшення випуску продукції.

Покращання фінансового стану підприємства та підвищення прибутковості його роботи. Уникнення аварійних ситуацій.

-          впровадженню у виробництво нової лінії з виробництва кремів на ТОВ “Пірана”;

Протягом року

 

 

Збільшення обсягів виробництва.

 

- реалізації інвестиційного проекту по впровадженню в експлуатацію когенераційної установки CAT SPE 1200 по генерації теплової та електричної   енергії для власних потреб на АТ “Харківський завод харчових кислот”.

Протягом року

 

Зниження собівартості продукції за рахунок зменшення енергетичної складової, економія паливно-енергетичних ресурсів, покращення фінансового стану підприємства.

Науково-інноваційна політика

16.       

Розробити комплекс заходів, спрямованих на науково-технічний та інноваційний розвиток регіону, на період до 2015 року.

ІI квартал 

2006 року

Головне управління освіти і науки облдержадміністрації,

Головні управління облдержадміністрації:

промисловості, транспорту і зв’язку, економіки

Розвиток науково-технічної та інноваційної діяльності, підвищення конкурентоспроможності  продукції вітчизняного виробника.

 

 

№ п/п

Зміст заходів

Термін

виконання

Виконавці

Очікуваний результат від реалізації

17.       

Створити регіональну базу даних інтелектуального потенціалу: інноваційних проектів, розробок, фахівців.

Грудень 2006

 року

Головне управління освіти і науки облдержадміністрації,

Головні управління облдержадміністрації:

промисловості, транспорту і зв’язку, економіки

Підготовка  матеріалів для презентації інноваційних можливостей регіону.

18.       

Продовжити роботу щодо підвищення кваліфікації державних службовців з основ менеджменту інноваційної діяльності.

Сприяти організації в м.Харкові постійно діючого  науково-практичного семінару з інноваційної проблематики.

Протягом року

Головне управління освіти і науки облдержадміністрації

Підвищення рівня знань державних службовців з питань управління розвитком інноваційної діяльності.

 

19.       

Сприяти проведенню обласних науково-практичних конференцій з питань інноваційної діяльності.

Протягом року

Головні управління облдержадміністрації: освіти і науки, промисловості, транспорту і зв’язку

Розвиток науково-технологічної та інноваційної діяльності, підвищення конкурентоспроможності  вітчизняного виробника.

 

Агропромисловий комплекс

20.       

Забезпечити ефективне використання земельних ресурсів шляхом завершення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення, проведення державної агрохімічної паспортизації сільськогосподарських земель з видачею їх власникам документів державного зразка, розроблення нової системи  земельних платежів, в основу якої буде покладено диференційований земельний податок, посилення державного контролю за використанням та охороною земель тощо.

Протягом року

Обласне головне управління земельних ресурсів

Збереження і підвищення родючості ґрунтів, забезпечення їх ефективного використання.

21.       

Сприяти подальшому поглибленню процесів реформування аграрного сектора економіки та захисту конституційних прав і гарантій власників землі та майна.

Протягом року

Головне управління агропромислового розвитку, обласне головне управління земельних ресурсів облдержадміністрації

Створення умов для стабільного зростання економіки аграрного сектора.

22.       

Сприяти подальшому розвитку внутрішніх ринків сільськогосподарської продукції за рахунок підвищення платоспроможності населення та підприємств, підвищення конкурентоспроможності продукції, розширення інфраструктури аграрного ринку.

Протягом року

Головні управління облдержадміністрації:

агропромислового розвитку;

промисловості, транспорту і зв’язку;

економіки

Збільшення обсягів виробництва і реалізації, підвищення конкурентоспроможності продукції АПК, покращання продовольчого забезпечення населення.

23.       

Сприяти вирішенню питань фінансово-кредитного забезпечення підприємств агропромислового комплексу.

 

Протягом року

Головні управління облдержадміністрації: агропромислового розвитку, економіки

Поповнення обігових коштів сільськогосподарських підприємств і фермерських господарств.

24.       

Забезпечити наукове супроводження реалізації „Комплексної програми розвитку сільського господарства Харківської області у 2001-2005 роках та на період до 2010 року” та відповідних галузевих підпрограм.

Протягом року

Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації

Впровадження у виробництво досягнень аграрної науки.

25.       

Вжити заходів щодо подальшого розвитку біржової торгівлі сільськогосподарською продукцією, в т.ч. за форвардними та ф’ючерсними контрактами.

Протягом року

Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації

Забезпечення прозорих каналів збуту сільськогосподарської продукції.

26.       

Активізувати роботу щодо залучення інвестицій у агропромисловий комплекс для оновлення і модернізації основних засобів виробництва, впровадження сучасних технологій у сільському господарстві, харчовій і переробній промисловості.

Протягом року

Головні управління облдержадміністрації:

агропромислового розвитку;

промисловості, транспорту і зв’язку;

економіки

 

Нарощування обсягів виробництва сільськогосподарської продукції та продовольчих товарів, підвищення їх конкурентоспроможності на внутрішньому і зовнішньому ринках.

Транспорт, зв’язок і дорожнє господарство

27.       

Сприяти організації проведення робіт з електрифікації дільниць СТГО "Південна залізниця" Гребінка-Полтава та Люботин-Полтава.

 

Протягом року

 

Головне управління промисловості, транспорту і зв'язку облдержадміністрації

Забезпечення безпеки перевезень та підвищення якості обслуговування пасажирів, економія витрат.

 

28.       

Сприяти проведенню роботи щодо забезпечення продовження будівництва третьої дільниці третьої (Олексіївської) лінії метрополітену від станції “23 Серпня” у напрямку станції “Інтернаціональна”.

Протягом року

 

Головне управління промисловості, транспорту і зв'язку облдержадміністрації

 

Забезпечення зручним транспортним сполученням мешканців Олексіївського житлового масиву. Збільшення обсягів платних пасажирських перевезень. Підвищення надійності, безпеки перевезень на метрополітені.

29.       

Забезпечити розробку та реалізацію комплексу заходів щодо зменшення збитковості  ДП" Харківський метрополітен".

Протягом року

 

Головне управління промисловості, транспорту і зв'язку облдержадміністрації

Збільшення доходів метрополітену від господарської діяльності, зменшення збитків.

 

30.       

Забезпечити організацію автобусного сполучення до 64 сільських населених пунктів області.

 

Протягом року

 

Головне управління промисловості, транспорту і зв'язку облдержадміністрації,

Харківське обласне автотранспортне управління

Покращання якості перевезень мешканців області.

 

31.       

Сприяти:

-         завершенню та введенню в експлуатацію четвертого пускового комплексу автодороги Харків-Красногад - Перещепине протяжністю 6,5 км на дільниці Люботин-Мерефа;

-         виконанню капітального ремонту дільниці автодороги державного значення Київ-Харків-Довжанський - 7,8 км;

-         улаштуванню 5-х під'їздів до сільських населених пунктів – 8,9 км.

Протягом року

Головне управління промисловості, транспорту і зв'язку облдержадміністрації

 

Поліпшення стану автомобільних доріг.

 

32.       

Забезпечити виконання програми удосконалення та розвитку засобів і послуг телекомунікацій в м.Харкові та області у 2006 році.

Протягом року

Головне управління промисловості, транспорту і зв'язку облдержадміністрації

Створення сучасної технічної бази для розвитку інформаційної інфраструктури Харківського регіону, поліпшення послуг електро- і мобільного зв'язку.

 

 

 

 

 

№ п/п

Зміст заходів

Термін

виконання

Виконавці

Очікуваний результат від реалізації

33.       

Сприяти розвитку цифрових телефонних мереж в м. Харкові та області за рахунок проведення подальшої реконструкції аналогових АТС і розширення ємності цифрових АТС шляхом будівництва ряду об'єктів загальною ємністю близько 32 тис. номерів, в тому числі: - по м. Харкову - понад 17 тис. номерів; - по районах області - близько 15 тис. номерів.

Протягом року

 

Головне управління промисловості, транспорту і зв'язку облдержадміністрації

 

Забезпечення населення та організацій м.Харкова та районів області якісним телефонним зв'язком, надання додаткових послуг, зменшення черги на встановлення телефону.

 

34.       

Сприяти проведенню реконструкції інфраструктури АКП "Міжнародний аеропорт "Харків" (злітно-посадочної смуги, посилення аеродромних покрить МЗПС, руліжних доріжок та місць стоянок).

 

Протягом року

 

Головне управління промисловості, транспорту і зв'язку облдержадміністрації

Поліпшення обслуговування пасажирів.

 

35.       

Сприяти відкриттю авіакомпаніями нових авіаліній.

Протягом року

 

Головне управління промисловості, транспорту і зв'язку облдержадміністрації

Поліпшення обслуговування пасажирів.

 

Розвиток сфери обігу споживчих товарів, послуг і захисту прав споживачів

36.       

Забезпечити інтенсивне формування цивілізованої торговельної інфраструктури за рахунок розширення мережі сучасних прогресивних бюджетонаповнюючих підприємств торгівлі, особливо в оптовому секторі, адаптованих до світових стандартів (гіпер-, макро-, супермаркетів, оптових ринків тощо), закладів ресторанного господарства європейського типу та з національним колоритом і кухнею, у тому числі, за рахунок залучення інвестицій.

Протягом року

Головне управління економіки облдержадміністрації,

облспоживспілка

Подальша розбудова цивілізованої інфраструктури, яка здатна забезпечувати попит населення на високоякісні споживчі товари та високий рівень обслуговування, впровадження сучасних підходів до ведення торгівлі, поступове наближення рівня обслуговування до  європейського, створення додаткових робочих місць.

37.       

Сприяти збереженню стабільності споживчого ринку товарів та побутових послуг області, здійснювати аналіз його товарного наповнення, балансу попиту та пропозиції, цінової ситуації.

Постійно

Головне управління економіки облдержадміністрації,

облспоживспілка

Соціальна стабільність, стабільність цінової ситуації,  задоволення потреб населення.

 

 

 

№ п/п

Зміст заходів

Термін

виконання

Виконавці

Очікуваний результат від реалізації

38.       

Продовжити роботу щодо перетворення і перебудови ринків з продажу продовольчих та непродовольчих товарів у сучасні торговельні комплекси та створенню на продовольчих ринках усіх форм власності  необхідних  умов  для продажу сільськогосподарської продукції безпосередньо її виробниками.

Протягом року

Головне управління економіки облдержадміністрації

 

Покращання умов діяльності підприємців, створення цивілізованих умов купівлі-продажу продукції, стабільність грошових надходжень до місцевих бюджетів, зменшення тіньового обороту коштів.

 

39.       

Активізувати роботу обласної міжвідомчої комісії з питань удосконалення функціонування ринків з продажу продовольчих і непродовольчих товарів.

Протягом року

Головне управління економіки облдержадміністрації

Контроль за реалізацією Регіональної програми з удосконалення функціонування ринків.

40.       

Продовжити практику роботи Координаційної ради з питань захисту прав споживачів.

Протягом року

Головне управління економіки облдержадміністрації, Головне обласне управління у справах захисту прав споживачів

Контроль за станом додержання вимог законодавства щодо захисту прав споживачів.

41.       

За рахунок  розвитку підприємницької діяльності та співпраці з підприємствами споживчої кооперації області сприяти налагодженню регулярного торговельного обслуговування з розширеним асортиментом товарів мешканців районів області, в яких відсутні  стаціонарні підприємства торгівлі, шляхом застосовування таких форм торгівлі та обслуговування, як авто-лавки, торгові точки на дому, адресне побутове обслуговування.

Протягом року

Головне управління економіки облдержадміністрації,

облспоживспілка

Більш повне задоволення потреб сільського населення у товарах першої необхідності та послугах.

 

42.       

Розробити концепцію розвитку сфери побутових послуг області на 2006-2010 роки.

Протягом

І кварталу 2006 року

Головне управління економіки облдержадміністрації

Поширення в області мережі підприємств побутового обслуговування населення,  надання населенню області широкого спектру високоякісних побутових послуг.

43.       

Активізувати роботу з проведення тематичних семінарів, навчань, фестивалів, конкурсів за участю підприємств сфери торгівлі, громадського харчування та побуту.

Протягом року

Головне управління економіки облдержадміністрації

Обмін досвідом, підвищення кваліфікації працівників сфери торгівлі, ресторанного господарства та побутових послуг для населення, поліпшення якості та культури обслуговування.

Якість товарів, послуг  та захист прав споживачів

44.       

Посилити контроль за дотриманням суб’єктами господарювання правил торгівлі на ринках, у торговельній мережі, особливо підакцизними товарами, проводити комплексні перевірки виконання суб’єктами підприємницької діяльності вимог нормативних документів, які регламентують торговельну діяльність та надання послуг

Протягом року

Головне обласне управління у справах захисту прав споживачів, Управління ветеринарної медицини облдержадміністрації

Контроль за якістю товарів і послуг, підвищення рівня торговельного та побутового обслуговування населення.

45.       

Проводити моніторинг якості харчової продукції, що виробляється та реалізується в області.

Протягом року

Головне обласне управління у справах захисту прав споживачів

Оцінка відповідності показників якості вимогам нормативних документів. Виявлення продукції, небезпечної для здоров'я та життя населення.

46.       

Організувати участь підприємств галузі економіки області у Всеукраїнському конкурсі "Кращий вітчизняний товар року", сприяти проведенню регіонального етапу Всеукраїнського конкурсу якості продукції (товарів, робіт, послуг) “100 Кращих товарів України”, обласних  конкурсів якості продукції .

Січень-листопад

2006 року

Головне обласне управління у справах захисту прав споживачів, Харківський державний центр стандартизації, метрології та сертифікації,

Головне управління економіки облдержадміністрації

Визначення на конкурсній основі кращої продукції товаровиробників області,

створення умов до поліпшення якості та конкурентоспроможності продукції, просування її на внутрішній і зовнішній ринки України.

47.       

З метою забезпечення реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів в районах області та на виконання Указу Президента України від 12.01.2002р.№16/2002 „Про заходи щодо посилення державного захисту прав споживачів” продовжити роботу щодо створення відповідних структур в органах місцевого самоврядування.

Протягом року

Головне обласне управління у справах захисту прав споживачів

Забезпечення належного рівня державного захисту прав споживачів в сільській місцевості.

48.       

Організувати та провести серію тематичних семінарів з питань захисту прав споживачів, забезпечення якості та безпеки продукції харчової та легкої промисловості, промислових товарів для населення.

Протягом року

Головне обласне управління у справах захисту прав споживачів

Розповсюдження досвіду роботи, підвищення кваліфікації спеціалістів та рівня знань населення у сфері захисту прав споживачів, забезпечення якості продукції, що виробляється чи реалізується в області.

 

 

№ п/п

Зміст заходів

Термін

виконання

Виконавці

Очікуваний результат від реалізації

49.       

Систематично висвітлювати у засобах масової інформації результати перевірок стану дотримання законодавства щодо захисту прав споживачів та рекламного законодавства, вимог чинного законодавства та зміни в ньому.

Протягом року

Головне обласне управління у справах захисту прав споживачів

Підвищення рівня знань населення у сфері захисту прав споживачів, забезпечення якості продукції, що виробляється чи реалізується в області, поширення інформації щодо якості продукції.

50.       

Забезпечити постійне функціонування WEB-сторінки Головного обласного управління у справах захисту прав споживачів для регулярного доведення до споживачів і підприємців інформації про якість продукції, що реалізується в області,  про законні права споживачів та вимоги законодавства до підприємців.

Протягом року

Головне обласне управління у справах захисту прав споживачів

 

Поліпшення державного захисту прав громадян як споживачів товарів, робіт, послуг та  інформаційно-просвітницької роботи серед населення щодо роз'яснення норм і положень законодавства про захист прав споживачів.

51.       

Взаємодіяти з громадськими організаціями споживачів з питань забезпечення інтересів та прав споживачів, надавати підтримку становленню та функціонуванню регіонального осередку Всеукраїнської громадської організації „Союз споживачів України”.

Протягом року

Головне обласне управління у справах захисту прав споживачів

Створення ефективної системи захисту прав споживачів, розвитку цивілізованих ринкових відносин між споживачами, продавцями (виконавцями) і товаровиробниками.

52.       

Здійснити комплекс заходів виховного, навчального, інформаційного характеру, спрямованих на створення належних умов для набуття громадянами правових знань, насамперед у сферах споживчої політики та захисту прав споживачів, реклами, стандартизації, метрології, підтвердження відповідності і управління якістю.

Протягом року

Головне обласне управління у справах захисту прав споживачів

Поліпшення інформованості споживачів про стан та сучасні вимоги до якості продукції (послуг).

Виставкова діяльність

53.       

Організувати участь підприємств області  у “Національному Сорочинському ярмарку”, с. Великі Сорочинці Миргородського району Полтавської області.

Серпень

   2006р.

Головне управління економіки,

галузеві управління облдержадміністрації

 

Розширення присутності харківських товаровиробників на  зовнішніх ринках, вихід на нові  ринки збуту товарів і послуг.

Залучення інвестицій в економіку області.

Розширення міжнародних зв’язків та активізація міжнародного співробітництва.

Стимулювання місцевого товаровиробника до збільшення обсягів виробництва та реалізації продукції. Підвищення якості та конкурентоспроможності продукції місцевих товаровиробників, її реклама.

Задоволення попиту населення в основних видах товарів.

54.       

Провести у місті Харкові черговий міжнародний  “Великий  Слобожанський ярмарок”.

Вересень-жовтень 2006р.

55.       

Організувати участь підприємств області  у виставці-презентації Харківської області в рамках загальнодержавної виставкової акції "Барвиста Україна" (НК “Експоцентр України”, м. Київ).

 

  Листопад  

    2006р

56.       

Організовувати проведення продовольчих та передсвяткових ярмарок  в районах та містах області.

 

Протягом року

 

Зовнішньоекономічна політика

57.       

Розробити Регіональну програму стимулювання розвитку експортного потенціалу Харківської області на 2006-2007 роки.

Протягом року

Головне управління зовнішньо-економічних зв'язків та європейської інтеграції, Головне управління економіки, галузеві управління облдержадміністрації

Поліпшення соціально-економічного становища в області шляхом збільшення обсягів та підвищення ефективності експорту продукції підприємствами регіону, вихід на світові ринки за рахунок підвищення конкурентоспроможності продукції.

58.       

Активізувати роботу Ради з питань залучення іноземних інвестицій та стимулювання експорту для координації наукових розробок та створення  системи відбору і підтримки на регіональному рівні інноваційно-інвестиційних конкурентоспроможних проектів, спрямованих на розвиток експортного потенціалу Харківської області.

Постійно

Головне управління зовнішньоекономічних зв'язків та європейської інтеграції, Головне управління економіки, галузеві управління облдержадміністрації

Збільшення обсягів експорту.

59.       

Створити дієву інфраструктуру інформаційного, консалтингового, маркетингового, іміджевого забезпечення та проведення презентаційно-іміджевих міжнародних виставкових заходів.

Постійно

Головне управління зовнішньо-економічних зв'язків та європейської інтеграції облдержадміністрації

Підвищення інвестиційного іміджу регіону.

60.       

 Наповнити конкретною роботою та договорами діяльність єврорегіону "Слобожанщина".

 

Постійно

Головне управління зовнішньо-економічних зв'язків та європейської інтеграції облдержадміністрації

Збільшення обсягів зовнішньоторговель-ного обороту.

Створення умов для подальшого економічного зростання

Інвестиційна політика

61.       

Сприяти іноземним інвесторам як в питаннях консультативної допомоги щодо чинного законодавства України, так і практичної – в реалізації інвестиційних проектів.

Постійно

Головне управління зовнішньо-економічних зв'язків та європейської інтеграції облдержадміністрації

Збільшення надходжень іноземних інвестицій у 2006 році та доведення їх загального обсягу до 858,79 млн дол. США.

 

 

62.       

Супроводжувати інвестиційні проекти, що реалізуються в регіоні.

Постійно

Головне управління зовнішньо-економічних зв'язків та європейської інтеграції облдержадміністрації

Збільшення надходжень іноземних інвестицій.

63.       

Брати участь у міжнародних заходах із залученням зацікавлених організацій, підприємств та установ області з метою пошуку інвесторів.

 

Постійно

Головне управління зовнішньо-економічних зв'язків та європейської інтеграції облдержадміністрації

Збільшення надходжень іноземних інвестицій.

Формування конкурентного середовища

64.       

Забезпечити погодження органами державної влади, органами місцевого самоврядування, органами адміністративно-господарського управління та контролю з органами Антимонопольного комітету проектів рішень, які можуть призвести до обмеження чи спотворення конкуренції на відповідних ринках.

 

Постійно

Головні управління:

економіки,

промисловості, транспорту і зв’язку облдержадміністрації

Запобігання обмеженням конкуренції.

65.       

Здійснювати контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції з боку суб’єктів господарювання, які діють на соціально важливих ринках, а саме:

-          продовольчих товарів;

-          оптової та роздрібної реалізації світлих нафтопродуктів;

-          лікарських засобів;

-          мінеральних добрив;

-          пасажирських перевезень.

Постійно

Територіальне відділення Антимонопольного комітету України в Харківській області

Покращання обслуговування населення, підвищення якості продукції та послуг, регулювання цінової політики.

66.       

Удосконалювати механізми формування цін (тарифів) суб’єктами господарювання, що здійснюють діяльність на ринках природних монополій, порядку нормування витрат і втрат з метою стимулювання їх скорочення, формувати дієві засоби контролю у цій сфері.

Постійно

Головне управління економіки облдержадміністрації,

Територіальне відділення Антимонопольного комітету України в Харківській області

 

Регулювання цін, недопущення безпідставного їх зростання.

67.       

Здійснювати контроль за дотриманням органами влади конкурсних засад при визначенні суб’єктів господарювання, яким надається право здійснювати певні види господарської діяльності, у випадках, коли кількість таких суб’єктів господарювання  є обмеженою.

Постійно

Головне управління економіки, галузеві управління облдержадміністрації,

Територіальне відділення Антимонопольного комітету України в Харківській області

Підвищення ефективності використання коштів.

68.       

Здійснювати перевірки органів влади і суб’єктів господарювання, які діють на ринку надання послуг по приватизації земельних ділянок, щодо дотримання ними конкурентного законодавства в ході земельної реформи.

Постійно

Територіальне відділення Антимонопольного комітету України в Харківській області

Покращання якості послуг, контроль за ціновою політикою.

69.       

Сприяти запобіганню та припиненню порушень конкурентного законодавства у вигляді антиконкурентних узгоджених дій між суб’єктами господарювання.

 

Постійно

Територіальне відділення Антимонопольного комітету України в Харківській області

 

Запобігання обмеженню конкуренції.

70.       

Не допускати делегування повноважень органів виконавчої влади суб’єктам господарювання, за винятком випадків, визначених законодавством, здійснити відкликання раніше неправомірно переданих таких повноважень.

Постійно

Територіальне відділення Антимонопольного комітету України в Харківській області

Можливість отримання підприємцями та населенням якісних послуг.

 

Реформування відносин власності

71.       

Внести на розгляд обласної ради Програму приватизації об’єктів спільної власності територіальних громад області на 2006-2009 роки.

І квартал

2006 року

Управління з питань майна комунальної власності облдержадміністрації

Збільшення надходжень до обласного бюджету. Зменшення видатків з обласного бюджету на отримання та ремонт майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.

72.       

Забезпечити прозорість відчуження комунального майна шляхом опублікування у засобах масової інформації та розміщення на телеканалах інформації про оголошення конкурсів, торгів на біржах, умов продажу підприємств та іншої  інформації.

Постійно

Управління з питань майна комунальної власності облдержадміністрації

Залучення потенційних інвесторів, забезпечення рівних умов участі в процесі відчуження майна.

73.       

Спрямовувати частину коштів, отриманих від приватизації комунального майна, на інноваційне інвестування підприємств, що знаходяться у комунальній власності.

Постійно

Головне фінансове управління, Головне управління економіки,

управління з питань майна комунальної власності облдержадміністрації

Сприяння розвитку підприємств, що знаходяться у комунальній власності.

Управління об'єктами державної та комунальної власності

74.       

Розробити  програми підвищення ефективності роботи державних підприємств, переданих до сфери управління обласної державної адміністрації.

І квартал

2006 року

Галузеві управління обласної державної адміністрації

Покращання  фінансово-економічного стану підприємств, збільшення обсягів виробництва.

75.       

Здійснити моніторинг виконання фінансових планів державними підприємствами,  переданими до сфери управління обласної державної адміністрації.

Щоквартально

Головне управління економіки,  галузеві управління облдержадміністрації

Покращання  фінансово-економічного стану підприємств, збільшення обсягів виробництва.

76.       

Провести інвентаризацію комунального майна територіальних громад області та створити інформаційну базу в режимі АС “Юридичні особи”.

Протягом року

Головне управління економіки,  галузеві управління облдержадміністрації

Удосконалення обліку комунального майна, підвищення ефективності його використання.

 

77.       

Наповнити та вести інформаційну базу АС “Юридичні особи” щодо  державних підприємств, установ, організацій, що перебувають у сфері управління обласної та районних державних адміністрацій.

Постійно

Головне управління економіки,  галузеві управління облдержадміністрації

Удосконалення обліку державного майна, проведення аналізу фінансового стану суб’єктів господарювання державної форми власності.

 

 

 

№ п/п

Зміст заходів

Термін

виконання

Виконавці

Очікуваний результат від реалізації

78.       

Проводити  щоквартальний аналіз платоспроможності, кредиторської та дебіторської заборгованості  державних підприємств, переданих до сфери управління  облдержадміністрації, та надавати пропозиції щодо доцільності їх подальшого функціонування, реструктуризації або приватизації.

Щоквартально

Головне управління економіки,  галузеві управління облдержадміністрації

Покращання фінансового стану підприємств.

79.       

Переглянути переліки збиткових державних та комунальних підприємств,  переданих до сфери управління обласної державної адміністрації,  райдержадміністрацій,  та підготовити пропозиції щодо ліквідації  збиткових  неперспективних підприємств з використанням  правової  процедури банкрутства.

Протягом року

Головне управління економіки,  галузеві управління облдержадміністрації

 

Скорочення  заборгованості перед бюджетом  по заробітній платі.

Регуляторна політика та розвиток підприємництва

80.       

Забезпечити реалізацію заходів Програми підтримки розвитку малого підприємництва в Харківській області на 2005-2006 роки.

Протягом року

Головне управління економіки облдержадміністрації

Спрямування дій органів  влади, суб`єктів малого підприємництва, об`єднань і спілок підприємців області на створення сприятливого середовища для розвитку підприємництва, комплексного вирішення питань його підтримки і захисту. Створення сприятливих умов для розвитку малого підприємництва на регіональному рівні.

81.       

Продовжити роботу по створенню районних центрів підтримки малого підприємництва та мережі бізнес-центрів, інформаційних центрів, бізнес-інкубаторів в районах області.

Продовжити професійне навчання безробітних з професій та спеціальностей, що користуються попитом на ринку праці в області.

Протягом року

Головне управління економіки облдержадміністрації

Підвищення рівня кваліфікації підприємців, залучення до підприємницької діяльності широких верств населення, створення нових робочих місць та зростання кількості  суб’єктів малого підприємництва.

82.       

Забезпечити проведення семінарів-тренінгів для представників економічних відділів райдержадміністрацій, міськвиконкомів.

Протягом року

Головне управління економіки облдержадміністрації

Підвищення рівня кваліфікації працівників економічних служб області.

 

 

 

№ п/п

Зміст заходів

Термін

виконання

Виконавці

Очікуваний результат від реалізації

83.       

Продовжити роботу щодо організації та створення  на базі діючих асоціацій та бізнес-центрів інформаційних служб в об`єднаннях підприємців, контролюючих органах, органах, що надають різноманітні дозволи та погодження, в профспілках підприємців "телефонів  довіри", "гарячих ліній" , де підприємці можуть одержати різноманітну інформацію з питань ведення бізнесу.

Протягом року

Головне управління економіки облдержадміністрації

Створення сприятливого середовища для розвитку малого бізнесу та зворотнього зв`язку з підприємцями щодо питань порушення їх прав.

84.       

З метою упорядкування дозвільної системи сприяти створенню Єдиної дозвільної палати у м.Харкові, вжити заходів щодо забезпечення ефективної діяльності аналогічних установ, створених у містах та районах області.

Протягом року

Головне управління економіки облдержадміністрації

Упорядкування дозвільної системи з метою сприяння залученню до підприємницької діяльності широких верств населення.

85.       

З метою упорядкування механізму реєстрації підприємницької діяльності здійснювати контроль за діяльністю Єдиних реєстраційних офісів, створених у містах та районах області.

Протягом року

Головне управління економіки облдержадміністрації

Упорядкування та спрощення процедури започаткування господарської діяльності та сприяння залученню до підприємницької діяльності широких верств населення.

86.       

З метою забезпечення на місцевому рівні державної регуляторної політики у сфері підприємництва згідно з Законом України від 11 вересня 2003 року № 1160-ІV "Про запровадження державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та зменшення адміністративного регулювання підприємницької діяльності продовжити розгляд на засіданнях Громадської колегії регуляторних актів, які мають вплив на ринкове середовище регіону та його економічний стан.

Протягом року

Головне управління економіки облдержадміністрації, управління облдержадміністрації

Створення ефективно діючого механізму правового забезпечення всебічного розвитку підприємництва у регіоні та покращання умов праці для підприємців, усунення зарегульованості підприємницької діяльності з боку органів державної влади.

87.       

Згідно з Указом Президента України від 3.07.2000р. №849 "Про сприяння підготовці управлінських кадрів для сфери підприємництва" та відповідної програми Уряду України продовжити роботу щодо підготовки кадрів для сфери підприємництва.

Протягом року

Головне управління економіки облдержадміністрації

Підвищення рівня кваліфікації підприємців, залучення до підприємницької діяльності широких верств населення, створення нових робочих міст та зростання кількості суб’єктів малого підприємництва.

88.       

З метою популяризації підприємницької діяльності проводити заходи щодо роз`яснення громадянам їх прав на здійснення підприємницької діяльності у постійних рубриках ЗМІ, на семінарах для керівників і бухгалтерів малих підприємств м. Харкова і області.

Протягом року

Головне управління економіки облдержадміністрації

Підвищення  кваліфікації підприємців.

 

Розвиток банківської сфери

89.       

Забезпечити підвищення прозорості банківських процедур і технологій.

 

Протягом року

Управління Національного банку України в Харківській області

Попередження здійснення банківськими установами сумнівних банківських операцій шляхом ідентифікації банками клієнтів та їх операцій, посилення боротьби з відмиванням «брудних» грошей.

90.       

Продовжити роботу з розширення сфери застосування безготівкової форми розрахунків  та   подальшого розвитку процесу впровадження національної електронної системи масових платежів.

Протягом року

Управління Національного банку України в Харківській області

Подальший розвиток процесу впровадження національної електронної системи масових платежів.

91.       

Впроваджувати спеціальні банківські продукти та процедури для підприємств малого бізнесу (кредити у стартовий бізнес під конкретний бізнес-план, інвестиційні кредити, впровадження пілотного проекту експрес-кредитування суб’єктів підприємницької діяльності)

Протягом року

Управління Національного банку України в Харківській області

Удосконалення фінансово-кредитної системи підтримки малого підприємництва.

Фондовий ринок

92.       

Впроваджувати механізми інвестиційної діяльності недержавних пенсійних фондів регіону та захисту прав їх учасників.

Протягом року

Головне управління економіки облдержадміністрації,

Харківське територіальне управління з цінних паперів та фондового ринку

Залучення додаткових коштів в економіку регіону.

Податково-бюджетна політика

93.       

Систематично готувати та проводити засідання робочої групи з координації дій місцевих органів виконавчої влади щодо забезпечення податкових та інших надходжень до державного бюджету в повному обсязі підприємствами, установами та організаціями, розташованими на території області.

Протягом року

Головне управління економіки облдержадміністрації

Збільшення надходжень до бюджету за рахунок погашення податкового боргу.

94.       

Удосконалити мережу бюджетних закладів та установ з метою приведення їх у відповідність з потребами та фінансовими можливостями області.

Протягом року

Головне фінансове управління, Головне управління освіти і науки, управління охорони здоров’я, управління культури, Головне управління праці та соціального захисту населення, управління з питань фізичної культури та спорту інші управління облдержадміністрації

Витрачання бюджетних коштів в межах фінансових ресурсів.

95.       

Удосконалити діяльність органів виконавчої влади шляхом оптимізації структури і чисельності працівників органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, удосконалити схему організації їх взаємодії.

 

Протягом року

Головне фінансове управління облдержадміністрації

Реалізація принципів адміністративної реформи на регіональному рівні, розвиток місцевого самоврядування.

96.       

Взяти участь у функціональному обстеженні органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, спрямованому на оптимізацію системи органів виконавчої влади,  з метою удосконалення розподілу ресурсів та підвищення якості послуг, які надаються громадянам.

Протягом року

Головне фінансове управління облдержадміністрації

Підвищення відповідальності посадових осіб органів виконавчої влади за результати діяльності та удосконалення чинної системи надання послуг органами виконавчої влади.

Соціальна політика

Грошові доходи та заробітна плата

97.       

Сприяти своєчасному впровадженню підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності та господарювання мінімальних державних гарантій в оплаті праці.

У терміни визначені законодавством

Головне управління праці та соціального захисту населення 

облдержадміністрації,

галузеві управління облдержадміністрації, територіальна державна інспекція праці в Харківській області

Доведення  рівня  оплати праці до базових соціальних стандартів.

98.       

Забезпечити зростання вартості найманої робочої сили, збільшення частки працівників у галузях економіки області, які отримують заробітну плату не нижчу від встановленого для працездатної особи прожиткового мінімуму.

 

Постійно

Головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, галузеві управління облдержадміністрації

Підвищення рівня оплати праці та доведення його до базових соціальних стандартів.

99.       

Вжити заходів щодо створення районних робочих груп з представників управлінь праці та соціального захисту населення райдержадміністрацій, райміськвиконкомів податкових та правоохоронних органів, територіальної державної інспекції праці у Харківській області щодо  перевірки питань оплати праці на підприємствах, установах, організаціях. Особливу увагу приділити питанню використання робочого часу на підприємствах, де  тривалість робочого дня  менше 4-х годин.

За  результатами перевірки  провести  відповідну   нараду в облдержадміністрації.

І кварт. 2006р.

Головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації ,

галузеві управління облдержадміністрації, Державна податкова адміністрація в Харківській області

Підвищення рівня оплати праці.

Зменшення кількості працівників, заробітна плата яких нижче прожиткового мінімуму для працюючої людини.

100.   

Ініціювати спільно з організаціями  профспілок  на зборах  трудових  колективів підприємств, перш за все , де несвоєчасно  виплачується заробітна плата , розгляд колективних угод щодо  виконання керівництвом положень  умов оплати праці , зокрема, встановлення  тарифної ставки  працівникам І розряду не нижче  120% розміру мінімальної  заробітної плати, як передбачено  Регіональною та галузевими Угодами ( крім установ, закладів окремих  галузей бюджетної сфери).

І кварт.2006р.

Головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації,

галузеві управління облдержадміністрації

Підвищення рівня оплати праці . Зменшення кількості працівників, заробітна плата яких нижче прожиткового мінімуму для працюючої людини.

101.   

Взяти під особистий контроль виконання на підприємствах виробничої сфери заходів  щодо збільшення  частки фонду оплати праці  в собівартості продукції , відновлення  стимулюючої  ролі  заробітної плати, зростання  фонду оплати праці залежно від обсягів виробництва, недопущення штучного зниження вартості робочої сили.

Протягом року

Головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації,

галузеві управління облдержадміністрації

Підвищення рівня оплати праці. Зменшення кількості працівників, заробітна плата яких нижче прожиткового мінімуму для працюючої людини.

102.   

Забезпечити повне погашення боргів з виплати заробітної плати на економічно-активних підприємствах та активізувати роботу щодо прискорення погашення боргу на підприємствах, які призупинили свою діяльність.

Протягом року

Галузеві управління облдержадміністрації, Територіальна інспекція  праці  в Харківській  області

Створення умов для подальшого збільшення рівня оплати праці.

103.   

Активізувати роботу районних комісій щодо легалізації «тіньової» зайнятості населення. Забезпечити  постійний  контроль за належним  оформленням  трудових  відносин  між власниками  підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та найманими працівниками, притягнення до персональної відповідальності керівників суб’єктів   господарської діяльності в разі   виявлення  порушень законодавства щодо трудових  відносин.

Протягом року

Головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації ,

Обласний центр зайнятості,

галузеві управління облдержадміністрації,

Територіальна інспекція  праці  в Харківській  області

Легалізація доходів.

104.   

Проводити роботу із забезпечення виконання норм чинного законодавства щодо захисту доходів працюючих шляхом здійснення індексації заробітної плати у зв’язку зі змінами споживчих цін та компенсації заробітної плати внаслідок порушення терміну її виплати.

 

Постійно

Головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, галузеві управління облдержадміністрації, територіальна державна інспекція праці в Харківській області

Захист доходів працівників.

Пенсійне забезпечення

105.   

Продовжити проведення інформаційно–роз’яснювальної роботи серед населення та через регіональні засоби масової інформації щодо проведення пенсійної реформи в Україні, сприяти впровадженню положень Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.

Протягом року

Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області

Забезпечення вільного доступу громадян до інформації про основні моменти пенсійного реформування та підвищення рівня інформованості населення в сфері пенсійного забезпечення. Зменшення кількості звернень  громадян до вищих органів влади з питань роз’яснення пенсійного законодавства.  

106.   

Вжити заходів щодо скорочення наявної заборгованості підприємствами та установами по платежах до Пенсійного фонду за рахунок примусового стягнення боргів платників через органи виконавчої служби та через векселі Пенсійного фонду.

Протягом року

Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області

Збільшення надходжень до Фонду за рахунок скорочення недоїмки по платежах до Пенсійного фонду.

107.   

Продовжити здійснення контролю при проведенні перевірок платників по дотриманню ними норм діючого трудового законодавства в частині виплати заробітної плати, в т.ч. щодо мінімального її розміру, встановленого законодавством.

Протягом року

Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області

Збільшення надходжень до бюджету Пенсійного фонду.

108.   

Забезпечити організацію виконання обласної та регіональних програм зайнятості населення на 2006-2007 роки, які спрямовані на регулювання ринку праці, повернення незайнятих громадян до економічно доцільної діяльності, розвиток активних форм зайнятості, реалізацію державних гарантій працевлаштування соціально незахищених категорій населення.

Протягом року

Головні управління облдержадміністрації: праці та соціального захисту населення, економіки, галузеві управління облдержадміністрації, обласний центр зайнятості

Надання допомоги у працевлаштуванні 59,0 тис. чол., професійної підготовки
10,0 тис. чол., залучення до  участі в оплачуваних громадських роботах
22,0 тис. чол. 

 

109.   

З метою розвитку системи професійної підготовки робочих кадрів   забезпечити реалізацію проекту Програми TACIS “Розвиток професійного навчання кадрів на робочому місці”.

Протягом року

Головні управління облдержадміністрації: праці та соціального захисту населення, освіти і науки спільно з об’єднаннями роботодавців та профспілок області 

Сприяння відновленню системи професійної підготовки на виробництві, створення інформаційного центру з питань професійної підготовки робочих кадрів, підвищення рівня кваліфікації спеціалістів підприємств, установ та організацій, які займаються питаннями професійного навчання.

Підтримка соціально вразливих верств населення

110.   

Проводити роботу по залученню населення до оформлення житлових субсидій, аналізувати стан своєчасного фінансування передбачених видатків по призначених субсидіях за рахунок субвенцій з державного бюджету.

Постійно

Головні управління облдержадміністрації: праці та соціального захисту населення, фінансове

Залучення до користування житловими субсидіями найменш соціально-захищених верств населення, підвищення рівня доходів громадян.

111.           

Координувати роботу державних соціальних інспекторів по контролю за цільовим використанням бюджетних асигнувань, передбачених для надання населенню соціальних допомог та житлових субсидій, перевірці поданої громадянами інформації про доходи та майновий стан, обґрунтованості надання їм зазначеної допомоги.

 

Постійно

Головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації

Повернення до Державного бюджету переплачених коштів по призначених субсидіях.

112.           

Вжити усіх заходів щодо механізму надання всіх видів соціальних допомог, в т.ч. житлових субсидій, за єдиним зверненням громадян.

Протягом року

Головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації

Забезпечення дотримання законодавства про працю та посилення соціального захисту працюючих.

113.           

Сприяти створенню єдиної бази даних одержувачів всіх видів соціальних допомог та житлових субсидій.

Щоквартально

Головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації

Забезпечення дотримання законодавства про працю та посилення соціального захисту працюючих.

114.           

Вишукати можливість придбання дизельних електростанцій для будинків-інтернатів, будівництва очисних споруд Червонооскільського та Комарівського будинків-інтернатів, газифікації Липецького будинку-інтернату.

Протягом року

Головні управління облдержадміністрації: праці та соціального захисту населення, фінансове, житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури, економіки, управління паливно-енергетичного комплексу 

Забезпечення безперебійної роботи будинків-інтернатів, покращання житлових умов підопічних.

Житлова політика

115.   

Сприяти виконанню прогнозних показників розвитку житлового будівництва в області на 2006 рік.

 

Протягом року

Головне управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури облдержадміністрації

Введення в дію у 2006 році 375 тис. кв.м житла.

116.   

Сприяти виконанню державної програми „Соціальне житло”.

Протягом року

Головне управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури облдержадміністрації

Забезпечення житлом соціально незахищених верств населення.

117.   

Поширити дію обласних програм підтримки індивідуального житлового будівництва на селі "Власний дім", молодіжного житлового будівництва.

 

Протягом року

Головне управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури облдержадміністрації , Обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі, регіональне відділення Державного фонду сприяння молодіжному житловому будівництву

Покращання житлових умов відповідних категорій населення.

Реформування житлово-комунального господарства

118.   

Сприяти запровадженню делегованого управління цілісними майновими комплексами централізованих систем тепло-, водопостачання та водовідведення шляхом передачі їх в оренду, концесію та управління.

Протягом року

Головне управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури облдержадміністрації

Підвищення взаємної відповідальності підприємств житлово-комунального господарства та органів місцевого самоврядування за обсяги, якість послуг і рівень мобілізації коштів від споживачів.

119.   

Вдосконалювати систему управління у сфері надання житлово-комунальних послуг.

Протягом року

Головне управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури облдержадміністрації

Забезпечення населення більш якісними житлово-комунальними послугами, поліпшення умов утримання та експлуатації об’єктів житлово-комунального господарства.

120.   

Здійснювати контроль за забезпеченням механізму компенсації втрат доходів підприємств житлово-комунального господарства у разі затвердження місцевими органами самоврядування тарифів на житлово-комунальні послуги для населення нижчими за економічно обґрунтовані витрати на їх виробництво  .

Протягом року

Головне управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури облдержадміністрації

Покращання фінансово-економічного стану підприємств житлово-комунального господарства.

121.   

Сприяти  виконанню завдань Програми поетапного оснащення наявного житлового фонду Харківської області засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії до 2007 року, затвердженої рішенням обласної ради  від 3 липня 2003 року.

Протягом року

Головні управління облдержадміністрації: фінансове, управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури

Забезпечення економного споживання енергоресурсів та питної води.

 

122.   

Здійснювати контроль за впровадженням енергозберігаючих технологій на підприємствах житлово-комунального господарства.

Протягом року

Головне управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури облдержадміністрації

Забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів виробниками послуг і зниження собівартості виробництва послуг.

123.   

Сприяти забезпеченню  фінансуванням обласної та місцевих програм розвитку та реформування житлово-комунального господарства.

Протягом року

Головні управління облдержадміністрації: фінансове, управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури

Вирішення питань цілеспрямованого фінансування житлового, водопровідно-каналізаційного  і теплового господарства та об’єктів благоустрою з місцевих бюджетів з метою забезпечення розвитку інженерної інфраструктури регіону і поліпшення якості послуг.

Гуманітарна сфера

Охорона здоров’я

124.   

Сприяти реалізації заходів регіональної програми вдосконалення первинної медико-санітарної допомоги населенню області на засадах сімейної медицини; забезпечити освоєння коштів субвенцій Державного бюджету місцевим бюджетам на покращання матеріально-технічної бази сільських закладів охорони здоров’я.

Протягом року

Управління охорони здоров’я облдержадміністрації, Головне фінансове управління облдержадміністрації

Наближення медичної допомоги до кожного мешканця, покращання рівня надання медичної допомоги.

125.   

Забезпечити впровадження стаціонарозамінних форм надання медичної допомоги населенню.

Протягом року

Управління охорони здоров’я облдержадміністрації

Збільшення доступності надання медичної допомоги населенню.

 

 

 

№ п/п

Зміст заходів

Термін

виконання

Виконавці

Очікуваний результат від реалізації

126.   

Активізувати роботу щодо впровадження добровільного медичного страхування у вигляді лікарняних кас.

Протягом року

Управління охорони здоров’я облдержадміністрації

Додаткове забезпечення членів кас медикаментами та виробами медичного призначення.

127.   

Сприяти реалізації міжнародних пілотних проектів у сфері охорони здоров’я.

Протягом року

Управління охорони здоров’я облдержадміністрації

Покращання рівня та доступності надання медичної допомоги.

128.   

Продовжити будівництво другої черги діагностичного центру обласної клінічної лікарні.

Протягом року

Управління облдержадміністрації:

охорони здоров’я, капітального будівництва, Головне управління економіки

 

Проведення діагностики захворювань на високому рівні, раннє виявлення захворювань.

129.   

Забезпечити продовження реконструкції та відкриття першої черги обласної дитячої протитуберкульозної лікарні.

Протягом року

Управління охорони здоров’я облдержадміністрації

Стабілізація рівня захворюваності на туберкульоз, зниження показника смертності від цієї патології серед дітей

130.   

Організувати проведення капітального ремонту приміщень обласної дитячої клінічної лікарні під реанімаційне відділення.

Протягом року

Управління охорони здоров’я облдержадміністрації

Покращання рівня надання медичної допомоги дітям, зменшення показника смертності дітей до 1 року життя.

Освіта

131.   

Активізувати роботу щодо охоплення дітей дошкільною освітою.

2005-2006 навчальний рік

Головне управління освіти і науки облдержадміністрації

Збільшення кількості дітей, охоплених дошкільною освітою, через розвиток груп у дошкільних  навчальних закладах з короткотривалим терміном перебування дітей.

132.   

Продовжити роботу щодо забезпечення організованого та якісного переходу основної школи на новий зміст і терміни навчання.

Протягом року

Головне управління освіти і науки облдержадміністрації

Подальше виконання постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2000 року №1717 “Про перехід загальноосвітніх навчальних заходів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання”, забезпечення принципу наступності між початковою та основною школою, рівного доступу кожної дитини до якісної освіти. Організація навчально-виховного процесу в 5-х класах за новими програмами основної школи.

 

 

№ п/п

Зміст заходів

Термін

виконання

Виконавці

Очікуваний результат від реалізації

133.   

Вжити заходів щодо розширення мережі 10-11-х класів з профільним навчанням та забезпечення  допрофільної підготовки учнів  у 8-9-х класах загальноосвітніх навчальних закладів.

2005-2006 навчальний рік

Головне управління освіти і науки облдержадміністрації

Організація навчально-виховного процесу відповідно до напрямів і профілів навчання.

134.   

Сприяти збереженню існуючої мережі позашкільних навчальних закладів, відкриттю еколого-натуралістичних, технічних і дослідницько-пошукових гуртків на базі загальноосвітніх навчальних закладів, особливо у сільській місцевості.

Протягом року 

Головне управління освіти і науки облдержадміністрації

Розширення мережі позашкільних навчальних закладів, збільшення показника охоплення дітей позашкільною освітою, урізноманітнення форм навчання і виховання учнівської молоді у позашкільних умовах.

135.   

Вжити усіх необхідних заходів щодо реалізації обласних програм: розвитку позашкільних навчальних закладів на 2002-2008 роки, “Вчитель” на 2003-2012 роки та інш.

Протягом року 

Головне управління освіти і науки облдержадміністрації

Реалізація у повному обсязі запланованих заходів зазначених програм.

136.   

Забезпечити своєчасне освоєння коштів субвенції державного бюджету на придбання шкільних автобусів для сільських шкіл, сучасних технічних засобів навчання з природничо-математичних і технічних дисциплін, спеціального обладнання навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку.

Протягом року 

Головні управління облдержадміністрації:  освіти і науки, фінансове 

Покращання матеріально-технічної бази закладів, забезпечення безперебійного підвозу учнів і вчителів сільських шкіл.

Культура

137.   

Проводити роботу по реформуванню існуючих та створенню нових установ і закладів культури в області, оновленню матеріально-технічної бази, переведенню всіх працюючих на повну ставку заробітної плати, поліпшенню умов праці працівників культури і мистецтва згідно із заходами Регіональної програми розвитку культури на період до 2007 р.

Протягом року

Управління культури облдержадміністрації

Зміцнення інфраструктури галузі, її технічне переоснащення, підвищення соціального захисту працівників культури.

138.   

Сприяти забезпеченню бібліотек області необхідними періодичними виданнями, вітчизняною та зарубіжною книжковою продукцією.

Протягом року

Управління культури облдержадміністрації

Оновлення та підвищення ефективності використання фондів бібліотек, реалізація прав громадян на доступ до інформації, знань тощо.

139.   

Активізувати роботу щодо залучення коштів на придбання мобільних комплексів.

Протягом року

Управління культури облдержадміністрації

Збереження кіномережі області, покращання кінообслуговування  жителів у сільській місцевості.

140.   

Вжити усіх необхідних заходів щодо вишукання коштів за рахунок усіх джерел фінансування для реставрації пам’яток архітектури, зокрема, будівлі обласної філармонії, приміщення театру ім. Т.Г.Шевченка.

Протягом року

Управління: культури, містобудування та архітектури облдержадміністрації

Збереження об’єктів культурної спадщини.

141.   

Систематично поповнювати фільмофонд кіновідеопрокату ХОКП „Харківкіно” кращими зразками вітчизняного і зарубіжного кіно.

Протягом року

Управління культури облдержадміністрації

Розширення кіновідеомережі, збільшення надходжень до бюджету.

Фізична культура та спорт

142.   

Забезпечити створення та розвиток мережі центрів фізичного здоров'я населення "Спорт для всіх" у містах та районах області.

Протягом року

Управління з питань фізичної культури та спорту облдержадміністрації

Залучення більшої кількості населення до систематичних занять фізичною культурою та спортом.

143.   

Продовжити роботу по оптимізації  мережі дитячо-юнацьких спортивних шкіл, визначити правовий статус відомчих дитячо-юнацьких спортивних шкіл, утримання яких передане з державного бюджету до обласного.

Протягом року

Управління з питань фізичної культури та спорту облдержадміністрації

Оптимізація мережі ДЮСШ, визначення джерел їх подальшого фінансування.

144.   

Забезпечити на рівні сучасних вимог підготовку збірних команд області з видів спорту та їх успішний виступ на змаганнях всіх рівнів та зимових Олімпійських іграх 2006 року в м. Турині.

Протягом року

Управління з питань фізичної культури та спорту облдержадміністрації

Створення гідного іміджу регіону, сприяння успішному виступу спортсменів.

145.   

Сприяти діяльності регіонального центру з фізичної культури і спорту інвалідів "Інваспорт". Продовжити роботу щодо відкриття філій «Інваспорт» в районах і містах області.

Протягом року

Управління з питань фізичної культури та спорту облдержадміністрації

Охоплення фізкультурно-спортивною роботою більшої кількості людей з різними нозологіями. Створення районних центрів “Інваспорт”.

146.   

Вжити заходів щодо продовження реконструкції головних спортивних споруд області (ОСК “Металіст”, ОСК “ХТЗ”, ШВСМ, Палац спорту, ОУСЦ “Акварена”, УСК “Темп”, ХОССК “Снайпер”). Визначити місце для будівництва Палацу зимових видів спорту.

Протягом року

Управління з питань фізичної культури та спорту облдержадміністрації

Забезпечення функціонування спортивних споруд області відповідно до діючих стандартів.

Питання сім’ї та молоді

147.   

Сприяти підвищенню соціального статусу жінок, підтримувати та розвивати їх підприємницьку діяльність, особливо жінок, які проживають у сільській місцевості.

Надавати допомогу у створенні в районах навчально-методичних курсів підготовки жінок для праці сфері малого бізнесу.

Протягом року

Управління у справах  сім’ї та молоді, Головне управління праці та соціального захисту населення, Головне управління економіки, управління охорони здоров’я облдержадміністрації

Зниження рівня безробіття серед  жінок, поліпшення становища жінок, впровадження нових напрямків щодо підготовки жінок-підприємців.

148.   

Розвивати сімейні форми виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, створювати сприятливі умови для повноцінного їх функціонування, залучаючи на ці цілі кошти за рахунок різних джерел фінансування.

Протягом року

Управління у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації

Адаптація дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування до сучасного життя.

149.   

Забезпечити проведення в області Всеукраїнської акції „Молодіжні трудові загони”.

Травень-вересень 2006р.

Управління у справах сім’ї та молоді, Головне управління освіти і науки облдержадміністрації

Створення сприятливих умов для забезпечення вторинної зайнятості молоді.

150.   

Розвивати мережу молодіжних центрів праці, бізнес-центрів, бізнес-інкубаторів.

Протягом року

Управління у справах сім’ї та молоді, Головне управління економіки облдержадміністрації

Зниження рівня молодіжного безробіття.

151.   

Збільшити кількість оздоровлених дітей шляхом розвитку мережі дитячих оздоровчих закладів. Забезпечити проведення тематичних змін „Лідер”, „Повір у себе”.

 

Червень-серпень 2006р.

Управління у справах сім’ї та молоді, Головне управління освіти і науки облдержадміністрації

Оздоровлення дітей пільгових категорій. Підтримка обдарованої молоді, сприяння її самореалізації, стимулювання інтелектуально і творчо обдарованої молоді.

152.   

Забезпечувати зайнятість дітей під час канікул шляхом розширення мережі дитячих оздоровчих таборів для дітей з девіантною поведінкою.

Постійно, протягом року

Служба у справах неповнолітніх, управління у справах сім’ї та молоді,  Головне управління освіти і науки облдержадміністрації

Організація змістовного дозвілля, оздоровлення підлітків.

153.   

Продовжити діяльність притулків для неповнолітніх. Зміцнити матеріально-технічну базу притулків, провести реорганізацію обласного притулку для неповнолітніх “Гармонія” в центр соціально-психологічної реабілітації неповнолітніх.

 

Протягом року

Служба у справах неповнолітніх облдержадміністрації, Головне фінансове управління облдержадміністрації

Створення умов для забезпечення соціально-правового захисту дітей, їх соціально-психологічної реабілітації. Зменшення кількості бездоглядних та безпритульних дітей, подолання проблеми бездоглядності.

Корекція психологічного стану дітей, які опинилися в умовах вулиці, подолання проблеми бездоглядності.

154.   

Сприяти утворенню центрів соціально-психологічної реабілітації дітей у Балаклійському, Красноградському районах, містах Ізюмі та Чугуєві.

Протягом року

Служба у справах неповнолітніх облдержадміністрації

Створення умов для соціального захисту дітей, подолання проблем бездоглядності та безпритульності, ресоціалізації дітей.

Безпека життєдіяльності людини

155.   

Всебічно сприяти діяльності Ради протидії злочинності і корупції при облдержадміністрації, виконанню заходів, передбачених Програмою протидії злочинності і корупції в Харківській області на 2005-2006 роки, захисту конституційних прав і безпеки життя громадян.

Протягом року

Управління і відділи облдержадміністрації

Стабілізація обстановки у регіоні, об’єднання зусиль органів державної виконавчої влади, правоохоронних та контролюючих органів, громадськості у напрямку протидії злочинності, хабарництву, корупції, порушенням громадського порядку та іншим антисоціальним проявам, які негативно впливають на рівень захисту конституційних прав і свобод громадян.

Охорона навколишнього середовища та техногенна безпека

156.   

Продовжити роботу з центральними органами виконавчої влади щодо присвоєння заповідному об’єкту - парку-пам’ятці садово-паркового мистецтва „Краснокутський” статусу „національний”.

Протягом року

Державне управління екології та природних ресурсів в Харківській області

Присвоєння заповідному об’єкту - парку - пам’ятці садово-паркового мистецтва „Краснокутський” статусу „національний”.

157.   

Організувати проведення щорічної інвентаризації джерел іонізуючого випромінювання (ДІВ) на підприємствах, установах і організаціях області.

ІV квартал
2006 року

Управління з питань надзвичайних ситуацій облдержадміністрації

Створення бази даних про наявність ДІВ на підприємствах, установах і організаціях області для створення Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання.

 

 

 

 

№ п/п

Зміст заходів

Термін

виконання

Виконавці

Очікуваний результат від реалізації

158.   

Забезпечити впровадження системи корпоративного мобільного зв’язку мобільно-оперативних груп (МОГ) управління з питань надзвичайних ситуацій облдержадміністрації для оперативного реагування на НС.

ІІ квартал

2006 року

Управління з питань надзвичайних ситуацій облдержадміністрації

Підвищення ефективності роботи МОГ та скорочення витрат за рахунок корпоративного зв’язку.

159.   

Розробити геоінформаційну аналітичну систему прогнозування наслідків аварійних гребель та дамб, аварійних спрацювань на водосховищах області.

ІV квартал
2006 року

Управління з питань надзвичайних ситуацій облдержадміністрації

Підвищення стану реагування на НС природного та техногенного характеру, пов’язаних зі шкідливою дією вод.

 

 

 

Заступник голови обласної ради                                         М. Вишневська