З А Т В Е Р Д Ж Е Н О

рішенням обласної ради

від 31 січня 2006 року(10-4-рр)

(ХХХ VІ сесія ІV скликання)

 

 

 

 

 

 

 

Р Е Г І О Н А Л Ь Н А     

П Р О Г Р А М А

 

запобігання загибелі людей на водних об’єктах, забезпечення вимог безпеки, профілактики травматизму

та охорони життя людей на воді

на 2006 - 2007 роки

 

 

 

 

 

 

І.   Вступ

 

Регіональна програма на період 2006-2007 років (далі - Програма) розроблена відповідно до Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України „Про аварійно-рятувальні служби”, Указу Президента України від 15 червня 2001 року № 436/2001 „Про систему реагування на надзвичайні ситуації на водних об’єктах”, розпорядження Президента України від 14 липня 2001 року № 190 „Про невідкладні заходи щодо запобігання загибелі людей на водних об'єктах”, Правил охорони життя людей на водних об’єктах України, затверджених наказом № 272 Міністра МНС України від 03 грудня 2001 року та Бюджетного кодексу України.

Програма передбачає заходи щодо запобігання загибелі людей на водних об’єктах, охорони життя людей на воді, створення безпечних умов відпочинку населення на водних об’єктах.

 

II. Аналіз сучасного стану щодо охорони життя людей на водних об’єктах області та попередження нещасних випадків на воді

 

В області за 2004 рік під час відпочинку на водних об’єктах загинуло 186 чоловік, у т.ч. 14 осіб до 18 років, з яких 10 учнів шкіл області та міста,         2 дітей дошкільного віку, за 9 місяців 2005 року потонуло - 182 чоловік, у т.ч. 13 осіб до 18 років, з яких 6 учнів шкіл та 4 дітей дошкільного віку.

За останні роки в зонах рятування особовим складом рятувальних станцій не допущено жодного випадку загибелі людей на воді. За 2004 (2005) рік врятовано 25 (у 2005 - 18) чоловік, у т.ч. 4 школярів (у 2005 – 2 школяра та 1 дівчинку 5 років), надано допомогу 32 (у 2005 – 26) особам, силами особового складу Харківської обласної рятувально-водолазної служби у 2004 році піднято на поверхню 68 (у 2005 – 74) тіл потонулих.

Велика кількість людей гинуть на водних об’єктах області тому, що органами місцевого самоврядування незадовільно проводиться робота щодо забезпечення виконання вимог щодо охорони життя людей та попередження загибелі людей на воді, не встановлено дійовий контроль за організацією безпечного відпочинку населення на водних об’єктах.

Не проводиться перереєстрація водних об’єктів, що використовуються населенням для відпочинку, на більшості пляжів не створюються рятувальні та медичні пости, не організовується навчання та чергування рятувальників, у більшості міст, селищ і сіл, на базах відпочинку та на інших об’єктах не проводиться огляд та очистка дна акваторій пляжів водолазами, пляжі не обладнані наочною агітацією з правил поведінки на воді та надання першої допомоги потерпілим, на пляжах не виставляються рятувальні засоби, а в небезпечних для купання місцях - попереджувальні знаки та написи. Більшість місць відпочинку населення не зареєстровані, не мають паспортів.

На водних об’єктах області знаходиться велика кількість плавзасобів, що не пройшли технічний огляд і непридатні для використання, а це сприяє виникненню нещасних випадків.

Проводиться недостатня профілактична робота серед населення з попередження нещасних випадків на воді. В учбових закладах не створюються куточки з профілактики травматизму на водних об’єктах.

Робота з навчання дітей плаванню на низькому рівні.

До роботи з охорони життя людей на воді та попередження нещасних випадків не залучаються добровільні формування, народні дружини; не видаються листівки, методичні рекомендації, наочна агітація тощо.

 

III.   Мета  Програми

 

Метою Програми є реалізація державної політики щодо запобігання нещасним випадкам на водних об’єктах області.

Програма передбачає:

         - поліпшення роботи зі створення безпечних умов відпочинку на водних об’єктах області та попередження загибелі людей на воді;

         - забезпечення контролю за роботою рятувальних постів, створених органами місцевого самоврядування, підприємствами, організаціями та установами, приватними особами на базах відпочинку, пансіонатах, санаторіях, дитячих і спортивних таборах;

         - визначення перспектив розвитку та удосконалення аварійно-рятувальної водолазної служби з урахуванням темпів росту та розвитку місць відпочинку населення біля водойм;

         - підготовку кваліфікованих фахівців з рятувальної справи;

         - виконання пошукових водолазних робіт, пов’язаних із виявленням та підніманням потерпілих з води;

         - водолазне обстеження та очистку від сторонніх предметів дна акваторій пляжів, незалежно від відомчої належності та підпорядкування;

         - узагальнення та розповсюдження передового досвіду роботи аварійно-рятувальних підрозділів і служб;

         - координацію проведення організаційно-технічних заходів щодо стабільної роботи обласної аварійно-рятувальної водолазної служби.

 

IV.   Джерела  та  обсяги  фінансування  Програми

 

Фінансування заходів  Програми (додаються) протягом 2006-2007 років передбачається здійснювати за рахунок коштів:

- обласного бюджету, у межах асигнувань, виділених на фінансування Програми;

- власних коштів обласної аварійно-рятувальної водолазної служби, одержаних від виконання підводно-технічних (водолазних) робіт, надання платних послуг, не заборонених чинним законодавством;

- позабюджетних коштів;

- коштів підприємств усіх форм власності, громадських організацій та інших юридичних осіб (за їх згодою), зацікавлених у реалізації Програми.

Головним розпорядником коштів обласного бюджету на виконання заходів Програми є Головне управління з питань надзвичайних ситуацій облдержадміністрації.

Обсяги фінансування заходів Програми протягом 2006-2007 років наведено у додатку.