ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення обласної ради

від 01 березня 2012 року № 356-VI

(ХІ сесія VІ скликання)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОБЛАСНА ПРОГРАМА

ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЖИТЛОВОГО БУДІВНИЦТВА НА СЕЛІ «ВЛАСНИЙ ДІМ»  НА 2012–2015 РОКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Харків

2012 рік


ПАСПОРТ

ОБЛАСНОЇ ПРОГРАМИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЖИТЛОВОГО БУДІВНИЦТВА НА СЕЛІ «ВЛАСНИЙ ДІМ» НА 2012 – 2015 РОКИ

 

1.

Ініціатор розроблення Програми

Харківська обласна державна адміністрація, Харківська обласна рада

 

2.

Розробник Програми 

Головне управління агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації

 

3.

Співрозробники Програми

КП «Харківський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі»

4.

Виконавці Програми

Головне управління агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації,  Головне фінансове управління Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації,

КП «Харківський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі»

5.

Учасники Програми

Головне управління економіки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Харківської обласної державної адміністрації, Головне фінансове управління Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації,  районні та міські ради, індивідуальні сільські забудовники

6.

Термін реалізації Програми

2012 – 2015 роки

7.

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації заходів Програми:

всього (тис. гривень),

у тому числі за рахунок коштів:

 

 

33200,0

 

державного бюджету

20365,0

 

місцевих бюджетів,

у тому числі:

12835,0

 

коштів обласного бюджету

7000,0

 

коштів інших джерел

фінансування

4355,0

 

1. Загальні положення

 

Обласна програма індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім» на 2012 – 2015 роки (далі – Програма) розроблена на виконання Указу Президента України від 27 березня 1998 року № 222/98 «Про заходи щодо підтримки  індивідуального житлового будівництва на селі», відповідно до Державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України
від 19 вересня 2007 року
№ 1158, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 1998 року № 1211 «Про затвердження Положення про порядок формування і використання коштів фондів підтримки індивідуальних сільських забудовників» (зі змінами) та іншими нормативно-правовими актами.

 

2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма

 

Житлова проблема – одна із основних соціально-економічних проблем. Її розв’язання є найважливішою складовою проведення соціально-економічних реформ на селі та фактором поліпшення рівня життя сільського населення.

Житловий фонд на селі здебільшого застарілий, перебуває у незадовільному технічному стані та має низький рівень інженерного оснащення.

На сьогоднішній день стабільним джерелом введення житла залишається індивідуальне будівництво.

На початок 2011 року на квартирному обліку в області перебувало 54392 сім’ї та одинаків. За 2010 рік одержали житло лише 532 сім’ї або 1 % від загальної кількості. Тобто, обсяги забезпечення житлом громадян, які належать до соціально незахищених категорій населення, недостатні.

Середня забезпеченість населення області житлом на 01.01.2011 становила 22,9 м. кв. загальної житлової площі на одну особу.

Низький рівень доходів значної частини сільського населення, неадекватний вартості спорудження житла, не дає підстав для надії на розв’язання житлових проблем сільським населенням самотужки.

Проблеми будівництва житла на селі обумовлені потребою значних інвестицій в організацію індивідуального будівництва, нестачею обігових коштів, недостатньо високим рівнем купівельної спроможності сільського населення, частими змінами податкового законодавства та інших нормативно-правових актів, що регулюють галузь будівництва.

Прийняття Програми спрямоване на розв’язання як житлових проблем жителів сільської місцевості, які потребують поліпшення житлових умов, так і підтримки будівельної галузі та житлового будівництва шляхом формування платоспроможного покупця на ринку житла.

 

 

 

3. Мета Програми та основні напрями її реалізації

 

Метою Програми є поліпшення стану забезпечення жителів сільської місцевості області житлом, створення умов для будівництва чи придбання доступного житла громадянами, які потребують покращення житлових умов.

 

Основні напрями реалізації Програми:

 

спорудження інженерних мереж, підвищення рівня інженерного облаштування сіл та селищ регіону;

підтримка та подальший розвиток індивідуального житлового будівництва на селі;

забезпечення кредитною підтримкою об’єктів житла, що знаходяться в стадії незавершеного будівництва;

реконструкція існуючого житлового фонду та його інженерне облаштування;     

сприяння розвитку особистих селянських господарств та збільшенню на   цій основі обсягів виробництва власної сільськогосподарської продукції, підвищення рівня самозайнятості населення;

поліпшення інфраструктури села, соціально-демографічної ситуації, створення умов для заохочення працездатного населення (молоді) залишатися на селі, зменшення міграції сільського населення в міста та за межі області;

сприяння посиленню виробничої діяльності спеціалізованих будівельних організацій;

залучення підприємств до виконання будівельно-монтажних робіт; 

залучення фінансових ресурсів із нетрадиційних джерел, власних коштів населення до спорудження комунальних мереж та систем інженерного забезпечення.

 

4. Шляхи і способи розв’язання проблеми

 

Оптимальним шляхом розв’язання проблеми є розширення на відповідних територіях інвестування в будівництво житла на селі, здешевлення його вартості, створення забудовникам сприятливих умов для спорудження житлових будинків із надвірними підсобними приміщеннями та добудови незавершених житлових будинків.

Способи розв’язання  проблеми:

удосконалення механізму державної підтримки індивідуального житлового будівництва на селі;

надання фінансової підтримки індивідуальним забудовникам, а саме: довгострокових (до 20 років, а молодим та неповним сім'ям – до 30 років) кредитів у розмірах, що визначаються із розрахунку кошторисної вартості будинку, для спорудження індивідуальних житлових будинків з надвірними підсобними приміщеннями та добудови незавершених житлових будинків;

надання КП «Харківський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі» разом із місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування практичної допомоги індивідуальним забудовникам у вирішенні таких питань: вибір та оформлення земельних ділянок, проектів будівель, забезпечення будівельними матеріалами та супутніми товарами, укладення договорів з підрядними організаціями та здійснення контролю за виконанням ними встановлених термінів завершення робіт згідно з етапами будівництва та умовами інженерного забезпечення.

 

 

5. Надання земельних ділянок

під індивідуальне житлове будівництво на селі

 

1. Громадяни, які бажають одержати присадибну земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку і господарських будівель, за одержанням інформації (консультації) про наявність земельних ділянок, порядок їх оформлення звертаються у відповідну сільську, селищну, міську раду і подають клопотання щодо виділення земельної ділянки згідно з чинним законодавством.

У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (ст. 121 Земельного кодексу України).

2. Сільські, селищні ради разом із відповідними районними державними адміністраціями і виконавчими комітетами розглядають клопотання у місячний строк і дають дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

3. Земельні ділянки мають  бути забудовані згідно з розробленими проектами.

4. Розроблення проектів забудови, індивідуальних будинків та господарських будівель виконують проектні організації, що мають відповідну ліцензію, за заявками замовників.

5. Дозвіл на початок будівництва об'єкта надається інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю після перевірки  та прийняття рішення про затвердження проектної документації.

6. Будівництво вважається закінченим лише тоді, коли житловий будинок за актом, затвердженим виконавчим комітетом відповідної сільської, селищної ради, буде зданий в експлуатацію відповідній комісії сільської, селищної ради.

7. Функції замовника та фінансування проектування і будівництва об'єктів загального користування на території забудови (об'єктів соціально-культурного побуту, шляхів, інженерних мереж та споруд, благоустрою) можуть здійснювати  місцеві органи влади, організації, установи тощо.

 

 

 

 

 

 

6. Фінансове забезпечення Програми

 

 

Фінансування Програми здійснюється на підставі постанов Кабінету Міністрів України від 03 серпня 1998 року № 1211 «Про затвердження Положення про порядок формування і використання коштів фондів підтримки індивідуального житлового будівництва на селі» (зі змінами), від 05 жовтня
1998 року № 1597 «Про затвердження Правил надання довгострокових кредитів індивідуальним забудовникам на селі» (зі змінами), від 19 вересня 2007 року № 1158 «Про затвердження Державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року».

Реалізація Програми «Власний дім» передбачає залучення коштів із різних джерел фінансування індивідуального житлового будівництва на селі, а саме: коштів державного бюджету; коштів обласного бюджету; коштів районних бюджетів; коштів, які надійдуть від повернення кредитів, наданих за рахунок коштів обласного бюджету; власних коштів індивідуальних забудовників та інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством України.

Для виконання Програми на період до 2015 року необхідно забезпечити фінансування в обсязі 33200,0 тис. грн.

Обсяги фінансування Програми з обласного та місцевих бюджетів затверджуються щороку при формуванні й затвердженні відповідних річних бюджетів.

Доцільно передбачити щорічне збільшення обсягів фінансування з обласного та районних бюджетів, оскільки кошти з державного бюджету виділяються прямо пропорційно коштам, виділеним із місцевих бюджетів.

 

 

 

7. Прогнозовані показники та обсяги фінансування Програми

 

 

Прогнозні показники щодо фінансування Програми та обсяги коштів, необхідних для кредитування будівництва та купівлі житла, газифікації та водопостачання садиб, наведені в таблицях 1, 2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця 1.                      

Прогнозні показники щодо фінансування обласної програми індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім», введення в експлуатацію і купівлі житла, газифікації та водопостачання садиб на 2012–2015 роки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Показники

од. вим.

Всього за 2012–2015 роки

у тому числі по роках:

2012

2013

2014

2015

Обсяг кредитних коштів, всього, у тому числі за рахунок:

тис. грн.

33200

6330

7500

9000

10370

державного бюджету

тис. грн.

20365

4055

4610

5470

6230

місцевих бюджетів,                                                                                                                                       у тому числі:

тис. грн.

12835

2275

2890

3530

4140

обласний

 

тис. грн.

7000

1000

1500

2000

2500

очікуваних надходжень  від повернення кредитів обласного бюджету

 

тис. грн.

1280

320

320

320

320

районний

 

тис. грн.

4355

905

1020

1160

1270

очікуваних надходжень  від повернення кредитів районного бюджету

 

тис. грн.

200

50

50

50

50

Введення житла

 

тис. кв.м.

12,9

2,1

2,8

3,6

4,4

Купівля житла

 

кільк.

179

39

43

47

50

Газифікація садиб

 

кільк.

480

96

112

127

145

Водопостачання садиб

 

кільк.

200

36

46

51

67

 

           

Таблиця 2.                       

Обсяги кредитування будівництва та купівлі житла, газифікації та водопостачання садиб, необхідні для реалізації обласної програми індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім»  у 2012 - 2015 роках, тис. грн.

 

 

 

 

 

   

 

№ з/ч

Роки

Всього

2012

2013

2014

2015

2012 - 2015 роки

 

Всього місцеві бюджети

12835

2275

2890

3530

4140

 

Обласний бюджет

8280

1320

1820

2320

2820

 

Районний  бюджет

4555

955

1070

1210

1320

1

Балаклійський

4

1

1

1

1

2

Барвінківський

200

50

50

50

50

3

Близнюківський

98

22

22

22

32

4

Богодухівський

61

14

19

14

14

5

Борівський

0

0

0

0

0

6

Валківський

1000

250

250

250

250

7

Великобурлуцький

63

12

17

17

17

8

Вовчанський

4

1

1

1

1

9

Дворічанський

380

90

90

100

100

10

Дергачівський

0

0

0

0

0

11

Зачепилівський

20

5

5

5

5

12

Зміївський

1216

154

254

354

454

13

Золочівський

23

2

7

7

7

14

Ізюмський

204

51

51

51

51

15

Кегичівський

112

28

28

28

28

16

Коломацький

420

90

90

120

120

17

Красноградський

8

2

2

2

2

18

Краснокутський

158

37

37

42

42

19

Куп’янський

88

22

22

22

22

20

Лозівський

4

1

1

1

1

21

Нововодолазький

0

0

0

0

0

22

Первомайський

20

5

5

5

5

23

Печенізький

20

5

5

5

5

24

Сахновщинський

208

52

52

52

52

25

Харківський

8

2

2

2

2

26

Чугуївський

228

57

57

57

57

27

Шевченківський

8

2

2

2

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Очікувані результати виконання Програми

 

Реалізація Програми надасть можливість поліпшити житлово-побутові умови 1014 сільських сімей, у тому числі за рахунок: будівництва та добудови 155 житлових будинків загальною площею 12,9 тис.м2; придбання 179 житлових будинків; газифікації 480 садиб та водопостачання 200 садиб.

 

Це сприятиме:

поліпшенню демографічної ситуації у сільській місцевості;

зменшенню плинності кадрів, зайнятих у сільському господарстві, особливо молоді;

забезпеченості сільськогосподарських підприємств висококваліфікованими кадрами працівників провідних професій, особливо механізаторами, а також фахівцями з вищою освітою різних спеціальностей;

створенню умов для стабілізації розвитку сільськогосподарських товаровиробників та села в цілому.

У таблицях 3, 4, 5, 6 наведені очікувані обсяги введення житла в експлуатацію, купівлі житла, газифікації та водопостачання садиб у розрізі районів, за умови забезпечення видатків у зазначених обсягах із бюджетів усіх рівнів.

 

 

9. Координація дій та контроль за ходом виконання Програми

 

Координація дій між виконавцями Програми та організаційне забезпечення її виконання покладається на Головне управління агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації.

Контроль за виконанням Програми здійснює Харківська обласна рада.

Харківська обласна державна адміністрація через Головне управління агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації інформує постійні комісії обласної ради з питань аграрної політики, земельних відносин та природокористування і з питань бюджету про хід виконання Програми щокварталу до 20 числа місяця, що настає за звітнім періодом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця 3.  

Очікувані обсяги введення житла в експлуатацію відповідно до обласної програми індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім» на 2012 – 2015 роки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ з/ч

Райони

Всього

2012

2013

2014

2015

2012-2015 роки

буд.

кв. м

буд.

кв. м

буд.

кв. м

буд.

кв. м

буд.

кв. м

1

Балаклійський

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

2

Барвінківський

8

560

2

140

2

140

2

140

2

140

3

Близнюківський

5

400

1

80

1

80

1

80

2

160

4

Богодухівський

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

5

Борівський

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

6

Валківський

16

1120

4

280

4

280

4

280

4

280

7

Великобурлуцький

2

190

0

0

0

0

1

100

1

90

8

Вовчанський

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

9

Дворічанський

14

1260

3

270

3

270

4

360

4

360

10

Дергачівський

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

11

Зачепилівський

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

12

Зміївський

65

5525

6

510

13

1105

19

1615

27

2295

13

Золочівський

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

14

Ізюмський

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

15

Кегичівський

4

360

1

90

1

90

1

90

1

90

16

Коломацький

14

1400

3

300

3

300

4

400

4

400

17

Красноградський

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

18

Краснокутський

7

570

1

90

2

160

2

160

2

160

19

Куп’янський

4

360

1

90

1

90

1

90

1

90

20

Лозівський

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

21

Нововодолазь

кий

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

22

Первомайський

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

23

Печенізький

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

24

Сахновщинський

8

400

2

100

2

100

2

100

2

100

25

Харківський

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

26

Чугуївський

8

720

2

180

2

180

2

180

2

180

27

Шевченківський

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

 

Разом:

155

12865

26

2130

34

2795

43

3595

52

4345

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця 4.                 

Очікувані обсяги купівлі житла відповідно до обласної програми індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім» на 2012 – 2015 роки, кількість садиб

 

№ з/ч

Райони

Всього

2012

2013

2014

2015

2012–2015 роки

1

Балаклійський

0

0

0

0

0

2

Барвінківський

2

0

1

0

1

3

Близнюківський

4

1

1

1

1

4

Богодухівський

8

2

2

2

2

5

Борівський

0

0

0

0

0

6

Валківський

70

16

17

18

19

7

Великобурлуцький

5

1

2

1

1

8

Вовчанський

0

0

0

0

0

9

Дворічанський

19

4

5

5

5

10

Дергачівський

0

0

0

0

0

11

Зачепилівський

0

0

0

0

0

12

Зміївський

12

2

2

4

4

13

Золочівський

0

0

0

0

0

14

Ізюмський

0

0

0

0

0

15

Кегичівський

4

1

1

1

1

16

Коломацький

15

3

3

4

5

17

Красноградський

0

0

0

0

0

18

Краснокутський

7

2

1

2

2

19

Куп’янський

4

1

1

1

1

20

Лозівський

0

0

0

0

0

21

Нововодолазький

0

0

0

0

0

22

Первомайський

0

0

0

0

0

23

Печенізький

0

0

0

0

0

24

Сахновщинський

12

3

3

3

3

25

Харківський

0

0

0

0

0

26

Чугуївський

17

3

4

5

5

27

Шевченківський

0

0

0

0

0

 

Разом:

179

39

43

47

50

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця 5.        

Очікувані обсяги газифікації садиб відповідно до обласної програми індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім» на 2012 – 2015 роки, кількість садиб

 

 

 

 

 

 

№ з/ч

Райони

Всього

2012

2013

2014

2015

2012–2015 роки

1

Балаклійський

2

0

1

0

1

2

Барвінківський

30

10

8

12

0

3

Близнюківський

7

1

1

2

3

4

Богодухівський

2

0

2

0

0

5

Борівський

0

0

0

0

0

6

Валківський

90

21

22

23

24

7

Великобурлуцький

3

2

1

0

0

8

Вовчанський

0

0

0

0

0

9

Дворічанський

14

3

3

4

4

10

Дергачівський

0

0

0

0

0

11

Зачепилівський

8

2

2

2

2

12

Зміївський

103

12

22

25

44

13

Золочівський

9

1

2

3

3

14

Ізюмський

91

21

22

23

25

15

Кегичівський

15

3

3

4

5

16

Коломацький

49

7

10

16

16

17

Красноградський

4

1

1

1

1

18

Краснокутський

9

2

2

2

3

19

Куп’янський

5

0

1

1

3

20

Лозівський

0

0

0

0

0

21

Нововодолазький

0

0

0

0

0

22

Первомайський

8

2

2

2

2

23

Печенізький

8

2

2

2

2

24

Сахновщинський

11

1

2

3

5

25

Харківський

4

1

1

1

1

26

Чугуївський

4

3

1

0

0

27

Шевченківський

4

1

1

1

1

Разом:

480

96

112

127

145

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця 6.

Очікувані обсяги водопостачання садиб відповідно до обласної програми індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім» на 2012 – 2015 роки, кількість садиб

 

 

 

 

 

 

 

№ з/ч

Райони

Всього

2012

2013

2014

2015

2012–2015 роки

1

Балаклійський

0

0

0

0

0

2

Барвінківський

3

1

1

1

0

3

Близнюківський

4

1

1

1

1

4

Богодухівський

0

0

0

 

0

5

Борівський

0

0

0

0

0

6

Валківський

70

16

17

18

19

7

Великобурлуцький

0

0

0

0

0

8

Вовчанський

4

1

1

1

1

9

Дворічанський

10

2

2

3

3

10

Дергачівський

0

0

0

0

0

11

Зачепилівський

0

0

0

0

0

12

Зміївський

82

10

17

20

35

13

Золочівський

3

0

1

1

1

14

Ізюмський

0

0

0

0

0

15

Кегичівський

4

1

1

1

1

16

Коломацький

6

1

1

2

2

17

Красноградський

0

0

0

0

0

18

Краснокутський

4

1

1

1

1

19

Куп’янський

3

1

0

1

1

20

Лозівський

4

1

1

1

1

21

Нововодолазький

0

0

0

0

0

22

Первомайський

0

0

0

0

0

23

Печенізький

0

0

0

0

0

24

Сахновщинський

0

0

0

0

0

25

Харківський

0

0

0

0

0

26

Чугуївський

3

0

2

0

1

27

Шевченківський

0

0

0

0

0

 

Разом:

200

36

46

51

67

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник голови обласної ради

 

Л. Давидова