ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА РАДА

 

ХІ сесія VI скликання

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

Від 01 березня 2012 року                                                                        360-VI

 

Про внесення змін до комплексної

Програми профілактики правопорушень

у Харківській області на 2011-2015 роки,

затвердженої рішенням обласної ради

від 17.02.2011 № 82-VI

 

На виконання вимог Указу Президента України від 18 жовтня 2001 року № 992/2001 «Про Національну програму правової освіти населення», з метою подальшого розвитку в області правової освіти та виховання у громадян поваги до законів України і прав людини, відповідно до статті 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” обласна рада

 

В И Р І Ш И Л А :

 

1.                 Внести до комплексної Програми профілактики правопорушень у Харківській області на 2011-2015 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 17.02.2011 № 82-VI (далі – Програма), наступні зміни:

 

1.1.           Позицію “Загальні засади протидії злочинам у Харківській області” Програми доповнити абзацами 5, 6 наступного змісту:

Становлення України як демократичної, правової держави, формування засад громадянського суспільства зумовлюють необхідність підвищення рівня правової культури населення.

Комплекс організаційно-методичних та інших заходів, спрямованих на підвищення рівня правової освіти населення Харківської області, передбачає подальше створення необхідних умов для набуття широкими верствами населення правових знань та навичок у їх застосуванні, забезпечення доступу громадян до джерел правової інформації, а також визначає основні напрями правоосвітньої діяльності та першочергові заходи щодо їх реалізації.”.

 

1.2.           Абзац 2 позиції “Цілі та завдання програми” Програми доповнити пунктами наступного змісту:

“-         утвердження гуманістичних правових ідей, загальнолюдських та національних правових цінностей, високих моральних засад у суспільному житті;

-                     підвищення загального рівня правової культури населення області;

-                     визнання правової освіти населення одним із основних чинників формування високої правосвідомості і правової культури окремих громадян та всього суспільства;

-                     набуття громадянами необхідного рівня правових знань, формування у них поваги до права;

-                     активна участь в організації та здійсненні правоосвітніх  заходів органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян, навчальних та культурних закладів, наукових установ, міжвідомчих координаційно-методичних рад з правової освіти населення, видавництв та видавничих організацій, засобів масової інформації та поєднання комплексу заходів у сфері правової освіти, що здійснюються цими органами, організаціями, закладами і установами;

-                     органічне поєднання правової освіти із загальною середньою, професійно-технічною і вищою освітою;

-                     удосконалення системи правової освіти області;

-                     розроблення сучасної методологічної бази для реалізації всіх напрямів і форм правоосвітньої діяльності;

-                     надання правової освіти навчальними закладами як державної, так і інших форм власності, на платній або безоплатній основі;

-                     поліпшення умов для здійснення творчої, благодійної та іншої суспільно-корисної діяльності у сфері правової освіти;

-                     залучення громадян до участі в роботі з удосконалення системи правової освіти;

-                     сприяння самоосвіті населення з питань права і держави;

-                     забезпечення відкритості правової інформації, доступу всіх верств населення до її джерел;

-                     створення системи забезпечення різних верств населення безперервним отриманням інформації про нормативні акти України, стан правопорядку та боротьби з правопорушеннями, про діяльність органів, покликаних займатися правозахисною практикою;

-                     систематичне і безперервне поширення серед населення знань про право і державу, у тому числі шляхом оприлюднення в офіційних виданнях, інших засобах масової інформації нормативно-правових актів, видання офіційних збірників актів законодавства та коментарів до них, широкого розповсюдження правової літератури;

-                     безпосередня участь юристів у поширенні правових знань..

 

1.3.           Пункт 9 абзацу 3 позиції “Цілі та завдання програми” Програми виключити та доповнити цей абзац наступними пунктами:

“-         підвищення рівня правової підготовки населення, насамперед учнівської та студентської молоді, громадян, які перебувають на державній службі, викладачів правових дисциплін та журналістів, які висвітлюють правову тематику;

-                     створення належних умов для набуття громадянами знань про свої права, свободи і обов'язки;

-                     широке інформування населення про правову політику держави та законодавство;

-                     забезпечення вільного доступу громадян до джерел правової інформації;

-                     удосконалення системи правової освіти населення, збереження та розвиток вітчизняних традицій у цій сфері;

-                     визнання правової освіти населення одним із основних чинників формування високої правової свідомості й правової культури громадян та всього суспільства;

-                     здійснення комплексу заходів виховного, навчального та інформаційного характеру, спрямованих на створення належних умов для набуття громадянами обсягу правових знань та навичок у їх застосуванні, необхідних для реалізації громадянами своїх прав і свобод, а також виконання покладених на них обов'язків;

-                     надання правової освіти в усіх дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах і закладах післядипломної освіти;

-                     проведення у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах і закладах післядипломної освіти широкої позакласної і позааудиторної роботи з правового навчання і виховання, до якої залучати вчених, представників правозахисних організацій, працівників правоохоронних органів, інших фахівців у галузі права;

-                     активна участь в організації і реалізації заходів щодо правової освіти населення органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян, навчальних та культурних закладів, наукових установ, міжвідомчих координаційно-методичних рад з правової освіти населення, видавництв і видавничих організацій, засобів масової інформації та поєднання комплексу заходів у сфері правової освіти, що здійснюються цими органами, організаціями, закладами й установами;

-                     систематичне інформування населення державними засобами масової інформації про національне законодавство, діяльність органів законодавчої, виконавчої, судової влади, а також про стан правопорядку, боротьби з правопорушеннями, зокрема серед неповнолітніх, профілактики їх вчинення тощо;

-                     здійснення державними закладами, підприємствами та організаціями правоосвітньої та правовиховної діяльності;

-                     організація проведення лекторіїв, кінолекторіїв, виставок друкованої продукції правового спрямування, конференцій, зустрічей населення з фахівцями-юристами та інших заходів.”.

 

1.4.           Абзац 1 позиції “Очікувані результати” Програми доповнити пунктами наступного змісту:

“-         підвищення рівня правової культури населення Харківської області;

-                     формування у громадян поваги до права, гуманістичних правових ідей, загальнолюдських та національно-правових цінностей, а також подолання правового нігілізму;

-                     поліпшення якості підготовки викладачів правових дисциплін та підвищення ефективності викладання цих дисциплін у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах і закладах післядипломної освіти області;

-                     підвищення рівня правової поінформованості населення області..

 

1.5.           Доповнити Програму після позиції Очікувані результати позиціями Виконавці та контроль за реалізацією Програми, Фінансування Програми наступного змісту:

 

Виконавці та контроль за реалізацією Програми

 

Виконання Програми забезпечують: Головне управління юстиції у Харківській області, Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в Харківській області, Харківський національний університет внутрішніх справ, Головне управління по взаємодії з правоохоронними органами, органами юстиції, оборонної та мобілізаційної роботи Харківської обласної державної адміністрації, управління Державного департаменту України з питань виконання покарань в Харківській області, Головне управління у справах сім’ї, молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації, служба у справах дітей  Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації, управління у справах преси та інформації Харківської обласної державної адміністрації, управління МВС України на Південній залізниці, районні державні адміністрації, міські міст обласного значення ради, - із залученням Кримінологічної асоціації України, Обласної міжвідомчої координаційно-методичної ради з питань правової освіти населення.

Координацію роботи та організаційне супроводження виконання заходів, передбачених Програмою, здійснює Харківська обласна державна адміністрація.

Контроль за виконанням Програми здійснює Харківська обласна рада.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фінансування Програми

 

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, складає 78049,86 тис.грн., у тому числі:

у 2011 році – 18832,78 тис.грн.;

у 2012 році – 16946,78 тис.грн.;

у 2013 році – 14470,5 тис.грн.;

у 2014 році – 14890,5 тис.грн.;

у 2015 році – 12909,3 тис.грн.

Фінансування Програми здійснюватиметься за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.

Фінансування Програми за рахунок обласного бюджету передбачається згідно з рішеннями обласної ради про обласний бюджет на відповідний рік..

 

1.6.           Позицію “Заходи комплексної Програми профілактики правопорушень у Харківській області на 2011-2015 роки” Програми доповнити розділом 11 (додається).

 

1.7.           В узагальнюючому рядку Всього за програмою позиції “Заходи комплексної Програми профілактики правопорушень у Харківській області на 2011-2015 роки”:

1.7.1.               У колонці Орієнтовні обсяги фінансування по роках (тис.грн.)”:

-           у графі 2011 цифри 19872,8 замінити на цифри 18832,78;

-           у графі 2012 цифри 17758,8 замінити на цифри 16946,78;

-           у графі 2013 цифри 14040,5 замінити на цифри 14470,5;

-           у графі 2014 цифри 15280,5 замінити на цифри 14890,5;

-           у графі 2015 цифри 14499,3 замінити на цифри 12909,3.

1.7.2.               У колонці Загальні обсяги фінансування (тис.грн.) цифри 82199,86 замінити на цифри 78049,86.

 

2.                 Рекомендувати районним та міським міст обласного значення радам прийняти рішення щодо заходів з правової освіти населення.

 

3.         Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з правових питань, регуляторної політики, законності, громадського порядку, боротьби з корупцією та злочинністю
(Бандурка О.М.).

 

 

Голова обласної ради                                                                                       С. Чернов