ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА РАДА
ХІ сесія VI скликання
Р І Ш Е Н Н Я
Від 01 березня 2012 року № 360-VI
Про внесення змін до комплексної
Програми профілактики правопорушень
у Харківській області на 2011-2015 роки,
затвердженої рішенням обласної ради
від 17.02.2011 № 82-VI
На виконання вимог Указу Президента України від 18 жовтня 2001 року № 992/2001 «Про Національну програму правової освіти населення», з метою подальшого розвитку в області правової освіти та виховання у громадян поваги до законів України і прав людини, відповідно до статті 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” обласна рада
В И Р І Ш И Л А :
1. Внести до комплексної Програми профілактики правопорушень у Харківській області на 2011-2015 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 17.02.2011 № 82-VI (далі – Програма), наступні зміни:
1.1. Позицію “Загальні засади протидії злочинам у Харківській області” Програми доповнити абзацами 5, 6 наступного змісту:
“Становлення України як демократичної, правової держави, формування засад громадянського суспільства зумовлюють необхідність підвищення рівня правової культури населення.
Комплекс організаційно-методичних та інших заходів, спрямованих на підвищення рівня правової освіти населення Харківської області, передбачає подальше створення необхідних умов для набуття широкими верствами населення правових знань та навичок у їх застосуванні, забезпечення доступу громадян до джерел правової інформації, а також визначає основні напрями правоосвітньої діяльності та першочергові заходи щодо їх реалізації.”.
1.2. Абзац 2 позиції “Цілі та завдання програми” Програми доповнити пунктами наступного змісту:
“- утвердження гуманістичних правових ідей, загальнолюдських та національних правових цінностей, високих моральних засад у суспільному житті;
- підвищення загального рівня правової культури населення області;
- визнання правової освіти населення одним із основних чинників формування високої правосвідомості і правової культури окремих громадян та всього суспільства;
- набуття громадянами необхідного рівня правових знань, формування у них поваги до права;
- активна участь в організації та здійсненні правоосвітніх заходів органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян, навчальних та культурних закладів, наукових установ, міжвідомчих координаційно-методичних рад з правової освіти населення, видавництв та видавничих організацій, засобів масової інформації та поєднання комплексу заходів у сфері правової освіти, що здійснюються цими органами, організаціями, закладами і установами;
- органічне поєднання правової освіти із загальною середньою, професійно-технічною і вищою освітою;
- удосконалення системи правової освіти області;
- розроблення сучасної методологічної бази для реалізації всіх напрямів і форм правоосвітньої діяльності;
- надання правової освіти навчальними закладами як державної, так і інших форм власності, на платній або безоплатній основі;
- поліпшення умов для здійснення творчої, благодійної та іншої суспільно-корисної діяльності у сфері правової освіти;
- залучення громадян до участі в роботі з удосконалення системи правової освіти;
- сприяння самоосвіті населення з питань права і держави;
- забезпечення відкритості правової інформації, доступу всіх верств населення до її джерел;
- створення системи забезпечення різних верств населення безперервним отриманням інформації про нормативні акти України, стан правопорядку та боротьби з правопорушеннями, про діяльність органів, покликаних займатися правозахисною практикою;
- систематичне і безперервне поширення серед населення знань про право і державу, у тому числі шляхом оприлюднення в офіційних виданнях, інших засобах масової інформації нормативно-правових актів, видання офіційних збірників актів законодавства та коментарів до них, широкого розповсюдження правової літератури;
- безпосередня участь юристів у поширенні правових знань.”.
1.3. Пункт 9 абзацу 3 позиції “Цілі та завдання програми” Програми виключити та доповнити цей абзац наступними пунктами:
“- підвищення рівня правової підготовки населення, насамперед учнівської та студентської молоді, громадян, які перебувають на державній службі, викладачів правових дисциплін та журналістів, які висвітлюють правову тематику;
- створення належних умов для набуття громадянами знань про свої права, свободи і обов'язки;
- широке інформування населення про правову політику держави та законодавство;
- забезпечення вільного доступу громадян до джерел правової інформації;
- удосконалення системи правової освіти населення, збереження та розвиток вітчизняних традицій у цій сфері;
- визнання правової освіти населення одним із основних чинників формування високої правової свідомості й правової культури громадян та всього суспільства;
- здійснення комплексу заходів виховного, навчального та інформаційного характеру, спрямованих на створення належних умов для набуття громадянами обсягу правових знань та навичок у їх застосуванні, необхідних для реалізації громадянами своїх прав і свобод, а також виконання покладених на них обов'язків;
- надання правової освіти в усіх дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах і закладах післядипломної освіти;
- проведення у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах і закладах післядипломної освіти широкої позакласної і позааудиторної роботи з правового навчання і виховання, до якої залучати вчених, представників правозахисних організацій, працівників правоохоронних органів, інших фахівців у галузі права;
- активна участь в організації і реалізації заходів щодо правової освіти населення органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян, навчальних та культурних закладів, наукових установ, міжвідомчих координаційно-методичних рад з правової освіти населення, видавництв і видавничих організацій, засобів масової інформації та поєднання комплексу заходів у сфері правової освіти, що здійснюються цими органами, організаціями, закладами й установами;
- систематичне інформування населення державними засобами масової інформації про національне законодавство, діяльність органів законодавчої, виконавчої, судової влади, а також про стан правопорядку, боротьби з правопорушеннями, зокрема серед неповнолітніх, профілактики їх вчинення тощо;
- здійснення державними закладами, підприємствами та організаціями правоосвітньої та правовиховної діяльності;
- організація проведення лекторіїв, кінолекторіїв, виставок друкованої продукції правового спрямування, конференцій, зустрічей населення з фахівцями-юристами та інших заходів.”.
1.4. Абзац 1 позиції “Очікувані результати” Програми доповнити пунктами наступного змісту:
“- підвищення рівня правової культури населення Харківської області;
- формування у громадян поваги до права, гуманістичних правових ідей, загальнолюдських та національно-правових цінностей, а також подолання правового нігілізму;
- поліпшення якості підготовки викладачів правових дисциплін та підвищення ефективності викладання цих дисциплін у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах і закладах післядипломної освіти області;
- підвищення рівня правової поінформованості населення області.”.
1.5. Доповнити Програму після позиції “Очікувані результати” позиціями “Виконавці та контроль за реалізацією Програми”, “Фінансування Програми” наступного змісту:
“Виконавці та контроль за реалізацією Програми
Виконання Програми забезпечують: Головне управління юстиції у Харківській області, Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в Харківській області, Харківський національний університет внутрішніх справ, Головне управління по взаємодії з правоохоронними органами, органами юстиції, оборонної та мобілізаційної роботи Харківської обласної державної адміністрації, управління Державного департаменту України з питань виконання покарань в Харківській області, Головне управління у справах сім’ї, молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації, служба у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації, управління у справах преси та інформації Харківської обласної державної адміністрації, управління МВС України на Південній залізниці, районні державні адміністрації, міські міст обласного значення ради, - із залученням Кримінологічної асоціації України, Обласної міжвідомчої координаційно-методичної ради з питань правової освіти населення.
Контроль за виконанням Програми здійснює Харківська обласна рада.
Фінансування Програми
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, складає 78049,86 тис.грн., у тому числі:
у 2011 році – 18832,78 тис.грн.;
у 2012 році – 16946,78 тис.грн.;
у 2013 році – 14470,5 тис.грн.;
у 2014 році – 14890,5 тис.грн.;
у 2015 році – 12909,3 тис.грн.
Фінансування Програми здійснюватиметься за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
Фінансування Програми за рахунок обласного бюджету передбачається згідно з рішеннями обласної ради про обласний бюджет на відповідний рік.”.
1.6. Позицію “Заходи комплексної Програми профілактики правопорушень у Харківській області на 2011-2015 роки” Програми доповнити розділом 11 (додається).
1.7. В узагальнюючому рядку “Всього за програмою” позиції “Заходи комплексної Програми профілактики правопорушень у Харківській області на 2011-2015 роки”:
1.7.1. У колонці “Орієнтовні обсяги фінансування по роках (тис.грн.)”:
- у графі “2011” цифри “19872,8” замінити на цифри “18832,78 ”;
- у графі “2012” цифри “17758,8” замінити на цифри “16946,78 ”;
- у графі “2013” цифри “14040,5” замінити на цифри “14470,5”;
- у графі “2014” цифри “15280,5” замінити на цифри “14890,5”;
- у графі “2015” цифри “14499,3” замінити на цифри “12909,3”.
1.7.2. У колонці “Загальні обсяги фінансування (тис.грн.)” цифри “82199,86 ” замінити на цифри “78049,86 ”.
2. Рекомендувати районним та міським міст обласного значення радам прийняти рішення щодо заходів з правової освіти населення.
3. Контроль
за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з правових
питань, регуляторної політики, законності, громадського порядку, боротьби з
корупцією та злочинністю
(Бандурка О.М.).
Голова обласної ради С. Чернов