Звіт

про хід виконання програми розвитку Державної служби медицини катастроф в Харківській області на 2002 – 2005 роки

 

На виконання рішення обласної ради від 24 вересня 2002 року (ІV сесія ХХІV скликання) "Про затвердження програми розвитку Державної служби медицини катастроф в Харківській області на 2002 – 2005 роки" проведена робота по основних напрямках розвитку служби:

- реорганізується центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф шляхом створення на його базі приймально-діагностичного відділення з цілодобовим чергуванням спеціалізованих бригад постійної готовності за основними чотирма профілями (анестезіолого-реанімаційного, нейрохірургічного, хірургічного, травматологічного);

- створений та оснащений вузол функціональної підсистеми Міністерства охорони здоров’я України у межах урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій та обласної підсистеми єдиної державної системи реагування в надзвичайних ситуаціях, а також проведено його підключення до мережі "Інтернет", створено електронну поштову скриньку, форми обліку медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій, форми їх передачі в межах підсистеми Міністерства охорони здоров’я України та єдиної державної системи реагування в надзвичайних ситуаціях;

- розроблені та затверджені плани взаємодій між стаціонарними і мобільними підрозділами Державної служби медицини катастроф Харківської області, підрозділами Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення в Харківській області, управління Міністерства надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Харківської обласної державної адміністрації;

- проведена робота по створенню учбових програм по підготовці рятувальних формувань з питань надання медичної допомоги постраждалим внаслідок надзвичайних ситуацій, які затверджені Міністерством охорони здоров’я України;

- надані пропозиції до Кабінету Міністрів України щодо включення в програму удосконалення надання екстреної медичної допомоги населенню України пункту про обов’язкове навчання та ліцензування аварійно-рятувальних формувань Міністерства надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, Міністерства внутрішніх справ, Міністерства транспорту та інших в учбово-тренувальних центрах, що створюються на базі центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф;

- проводиться переоснащення бригад постійної готовності першої черги (бригад швидкої медичної допомоги) та спеціалізованих бригад другої черги постійної готовності (реанімаційних, нейрохірургічних, політравматологічних, інфекційних та ін.) засобами мобільної доставки (автомобілями швидкої допомоги);

- організовано систему зв’язку зі стаціонарними та мобільними підрозділами Державної служби медицини катастроф шляхом створення корпоративної групи абонентів компанії "Київстар Дж. Ес. Ем.";

- постійно проводяться навчання формувань та підрозділів служби міста Харкова та районів області;

- на основі отриманих в ході навчання даних про роботу, організацію та практичного досвіду ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій спільно з науковцями розроблені та видані методичні рекомендації щодо дії підрозділів та формувань служби в умовах різного виду та масштабу надзвичайних ситуацій.

Протягом минулого року в Харківській області виникло 7 надзвичайних ситуацій різного рівня, де постраждало 152 особи, 7 з яких померли, та 272 надзвичайних випадки, де травмовано, отруїлося чи захворіло 1192 особи, 56 з яких померли.

В ліквідації всіх медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій та випадків брали участь підрозділи Державної служби медицини катастроф Харківської області.

Створена система зв’язку мобільних та стаціонарних підрозділів сприяла оптимальному розподілу, керуванню підрозділами служби, мінімізації медико-санітарних втрат при ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та випадків.

Проведено спільні навчання підрозділів аварійно-рятувальних служб Міністерства надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, Міністерства внутрішніх справ, Служби безпеки України та служби медицини катастроф Харківської області, що дозволило оптимізувати роботу по діях підрозділів служби при ліквідації наслідків значних пожеж, руйнуванні будівель, при терористичних актах та аваріях повітряних суден, потягів метрополітену, при аваріях на хімічно небезпечних об’єктах.

Виходячи з досвіду роботи закладів та підрозділів Державної служби медицини катастроф Харківської області при ліквідації медико-санітарних наслідків значних надзвичайних ситуацій на території нашої області (масове травмування людей в Близнюківському районі, масова захворюваність на сальмонельоз в Золочівському районі та на дизентерію в Куп’янському районі, в дитячих установах міста Харкова та Нововодолазьського району) можна стверджувати, що удосконалення Державної служби медицини катастроф, передбачене даною програмою, є виправданим, підвищує оперативність взаємодії підрозділів, зменшує ймовірні медико-санітарні наслідки надзвичайних ситуацій.

 

 

Начальник управління

охорони здоров’я       

облдержадміністрації                                               Ю. Федченко