ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Харківської обласної ради
від 25 квітня 2013 року № 686-VI
(ХХІ сесія VI скликання)
Регіональна програма запобігання і протидії
корупції в Харківській області
на 2013 – 2015 роки
м. Харків
2013
ПАСПОРТ
регіональної Програми запобігання і протидії корупції
в Харківській області на 2013 – 2015 роки
1. Ініціатор розроблення регіональної Програми запобігання і протидії корупції в Харківській області на 2013 – 2015 роки (далі - Програма) – Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації.
2. Нормативно-правові
акти, що стали підставою для розроблення Програми: Указ Президента України від 21 жовтня 2011 року
№ 1001
«Про Національну антикорупційну стратегію на 2011 – 2015 роки», постанова
Кабінету Міністрів України від 28 листопада 2011 року № 1240 «Про
затвердження Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011 – 2015
роки», постанова Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1094
«Про затвердження Порядку підготовки та оприлюднення звіту про результати
проведення заходів щодо запобігання та протидії корупції», пункт 16
розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 липня 2012 року № 514-р «Про
затвердження плану заходів з впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий
Уряд».
3. Розробник Програми – Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації.
4. Відповідальний виконавець Програми - Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації.
5. Учасники Програми – Харківська обласна державна адміністрація,
Науково-дослідний інститут вивчення проблем злочинності імені академіка
В.В. Сташиса НАПрН України, Національний університет «Юридична академія України
ім. Ярослава Мудрого», Харківський національний університет внутрішніх
справ, Харківський регіональний інститут державного управління Національної
академії державного управління при Президентові України, Головне управління МВС
України в Харківській області, прокуратура Харківської області, Управління
Служби безпеки України в Харківській області, Державна податкова служба у
Харківській області.
6. Термін реалізації Програми – 2013 – 2015 роки.
7. Фінансування заходів Програми – за рахунок обласного бюджету Харківської області та інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством України.
8. Обсяги фінансових ресурсів, необхідних для реалізації заходів Програми, становлять 690,00 тис. грн.,
у тому числі за роками:
2013 рік – 355,00 тис. грн.;
2014 рік – 180,00 тис. грн.;
2015 рік – 155,00 тис. грн.
І. Мета Програми
Метою регіональної Програми запобігання і протидії корупції в Харківській області на 2013 – 2015 роки є забезпечення ефективної реалізації державної політики у сфері запобігання і протидії корупції, розроблення та здійснення комплексу заходів щодо зменшення випадків корупційних діянь в області шляхом обмеження дії та усунення чинників, що сприяють виникненню корупції, а також формування у суспільстві негативного ставлення до корупції як суспільно небезпечного явища.
ІІ. Шляхи і способи вирішення проблеми
Зазначену проблему передбачається вирішити за допомогою об’єднання зусиль місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, представників наукової спільноти, громадських організацій та громади в цілому, спрямованих на реалізацію пріоритетних напрямів антикорупційної політики, що визначені Національною антикорупційною стратегією на 2011 – 2015 роки та Державною програмою щодо запобігання і протидії корупції на 2011 – 2015 роки, шляхом:
підвищення ефективності застосування антикорупційного законодавства органами державної влади й місцевого самоврядування Харківської області;
створення досконалої системи протидії корупції у різних сферах життєдіяльності суспільства, які у першу чергу піддаються корупційним ризикам (діяльність структур державного апарату та органів місцевого самоврядування, судових та правоохоронних органів, освіти, охорони здоров’я, побутового обслуговування населення тощо);
забезпечення належної поінформованості громади про реалізацію державної та регіональної політики у сфері запобігання і протидії корупції.
У теоретично-практичній площині проблему передбачається вирішити шляхом:
визначення загальних і специфічних детермінант, що зумовлюють виникнення та подальшу ескалацію корупції на регіональному рівні;
визначення на базі проведення емпіричних досліджень головних напрямів запобігання і протидії корупції в Харківській області у перелічених вище сферах;
підвищення рівня довіри до органів державної влади та місцевого самоврядування, судових і правоохоронних органів та ін.
ІІІ. Заходи регіональної Програми запобігання і протидії корупції в Харківський області на 2013 – 2015 роки
№ з/п |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Виконавці |
Джерела фінансування |
Обсяги фінансових ресурсів (тис. грн.) |
Очікуваний результат |
|||
усього (тис. грн.) |
у тому числі за роками |
||||||||
2013 |
2014 |
2015 |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
1. Заходи щодо науково-аналітичного забезпечення запобігання і протидії корупції в області |
|||||||||
1.1. |
Забезпечити науково-дослідний супровід реалізації заходів суб’єктами у сфері протидії корупції з метою оцінки їх ефективності та розроблення на основі аналізу рекомендацій, спрямованих на удосконалення виконання органами державної влади та органами місцевого самоврядування заходів щодо запобігання та протидії корупції |
2013–2015 роки |
Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації, Науково-дослідний інститут вивчення проблем злочинності імені академіка В.В. Сташиса НАПрН України, Національний університет «Юридична академія України ім. Ярослава Мудрого», Харківський національний університет внутрішніх справ |
Обласний бюджет |
500,00 |
300,00 |
100,00 |
100,00
|
Теоретично обґрунтовані пропозиції щодо удосконалення соціально-правового механізму запобігання та протидії зазначеним правопорушенням в Харківський області, що розроблені на підставі поглибленого дослідження сфер корупційних ризиків та аналізу практики судових і правоохоронних органів у галузі запобігання та протидії корупції (індикатор виконання завдання – зменшення кількості фактів вчинення корупційних правопорушень у Харківській області) |
1.2. |
Забезпечити збір інформації з матеріалів судової практики та практики правоохоронних органів міста Харкова і Харківської області у сфері запобігання та протидії корупційним злочинам і правопорушенням |
2013–2015 роки |
Науково-дослідний інститут вивчення проблем злочинності імені академіка В.В. Сташиса НАПрН України, Національний університет «Юридична академія України ім. Ярослава Мудрого», Харківський національний університет внутрішніх справ, Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації
|
- |
- |
- |
- |
- |
Макет спеціалізованого питальника для вивчення матеріалів судової практики та практики правоохоронних органів міста Харкова і Харківської області у сфері запобігання та протидії корупційним злочинам і правопорушенням. Заповнені спеціалізовані питальники стануть свідченням корисного досвіду Харківщини у справі вирішення проблем запобігання та протидії корупції (індикатор виконання завдання – формування емпіричної бази для проведення ефективного аналізу практики роботи щодо запобігання та протидії корупційним злочинам і правопорушенням; поширення методики постійного проведення подібних досліджень в інших регіонах України) |
1.3. |
Забезпечити вивчення та узагальнення матеріалів судової практики та практики правоохоронних органів області про корупційні злочини і правопорушення |
2013–2015 роки |
Науково-дослідний інститут вивчення проблем злочинності імені академіка В.В. Сташиса НАПрН України, Національний університет «Юридична академія України ім. Ярослава Мудрого», Харківський національний університет внутрішніх справ, Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації
|
- |
- |
- |
- |
- |
Систематизовані матеріали за результатами емпіричного вивчення проблеми корупції в Харківській області (індикатор виконання завдання – попередній аналіз проблеми корупції з висуненням гіпотез щодо ймовірних причин її поширення у суспільстві та подальших шляхів запобігання та протидії їй) |
1.4. |
Розробити макет спеціалізованої анкети для опитування різних верств населення щодо сучасного стану, латентності, причин та умов, що породжують корупцію, з метою удосконалення заходів щодо запобігання і протидії корупції в Харківській області |
2013 рік |
Науково-дослідний інститут вивчення проблем злочинності імені академіка В.В. Сташиса НАПрН України, Національний університет «Юридична академія України ім. Ярослава Мудрого», Харківський національний університет внутрішніх справ, Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації
|
- |
- |
- |
- |
- |
Макет спеціалізованої анкети для опитування різних верств населення щодо проблеми корупції як інструмент для отримання необхідної інформації (індикатор виконання завдання – розроблення інструментарію для постійного проведення у подальшому моніторингу проблеми корупції) |
1.5. |
Проводити анонімні опитування громадян за спеціалізованою анкетою щодо стану латентності, причин та умов, що породжують корупцію, з метою удосконалення заходів щодо запобігання і протидії корупції в Харківській області |
2013–2015 роки |
Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації, Науково-дослідний інститут вивчення проблем злочинності імені академіка В.В. Сташиса НАПрН України, Національний університет «Юридична академія України ім. Ярослава Мудрого», Харківський національний університет внутрішніх справ |
Обласний бюджет |
15,00 |
5,00 |
5,00 |
5,00 |
Матеріали анонімного опитування громадськості (індикатор виконання завдання – оцінка сприйняття населенням запровадження практики щодо постійного проведення моніторингу проблеми корупції)
|
1.6. |
Забезпечити проведення аналізу та узагальнення матеріалів анонімного опитування громадян за спеціалізованою анкетою щодо сучасного стану, латентності, причин та умов, що породжують корупцію, з метою удосконалення заходів щодо запобігання і протидії корупції в Харківській області |
2013–2015 роки |
Науково-дослідний інститут вивчення проблем злочинності імені академіка В.В. Сташиса НАПрН України, Національний університет «Юридична академія України ім. Ярослава Мудрого», Харківський національний університет внутрішніх справ, Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації |
- |
- |
- |
- |
- |
Аналітичні матеріали за результатами анонімного опитування громадян щодо проблеми корупції (індикатор виконання завдання – розроблення алгоритму теоретичного аналізу проблеми корупції)
|
1.7. |
Вивчати стан корупції в місті Харкові та Харківській області шляхом проведення аналізу та узагальнення кількісних і якісних показників проявів корупційних діянь (за даними офіційної судової статистики та статистики правоохоронних органів) |
2013–2015 роки |
Науково-дослідний інститут вивчення проблем злочинності імені академіка В.В. Сташиса НАПрН України, Національний університет «Юридична академія України ім. Ярослава Мудрого», Харківський національний університет внутрішніх справ, Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації
|
- |
- |
- |
- |
- |
Аналітичні матеріали за результатами узагальнення кількісних і якісних показників проявів корупції за даними офіційної статистики (індикатор виконання завдання – запровадження форм періодичного аналізу причин поширення корупції в регіоні для оперативного реагування соціальних інституцій на зміни стану цього явища та з’ясування співвіднесення між відомостями офіційної статистики та даними, отриманими за результатами анонімного опитування громадян) |
1.8. |
Складати аналітичні довідки за результатами вивчення матеріалів судової практики, практики правоохоронних органів, проведеного анонімного опитування щодо сучасного стану корупції в Харківській області |
2013–2015 роки |
Науково-дослідний інститут вивчення проблем злочинності імені академіка В.В. Сташиса НАПрН України, Національний університет «Юридична академія України ім. Ярослава Мудрого», Харківський національний університет внутрішніх справ, Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації
|
- |
- |
- |
- |
- |
Аналітична довідка за результатами вивчення матеріалів судової практики, проведеного анонімного опитування щодо сучасного стану корупції в Харківській області (індикатор виконання завдання – отримання об’єктивної картини щодо ситуації, яка склалася з корупцією в Харківській області на час реалізації заходів Програми |
1.9. |
Проводити ознайомлення громадськості з основними результатами спільної роботи науковців і органів місцевої влади у дослідженні явища корупції на території Харківської області |
Раз на півріччя, 2013–2015 роки |
Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації, Науково-дослідний інститут вивчення проблем злочинності імені академіка В.В. Сташиса НАПрН України, Національний університет «Юридична академія України ім. Ярослава Мудрого», Харківський національний університет внутрішніх справ, управління внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю Харківської обласної державної адміністрації, управління у справах преси та інформації Харківської обласної державної адміністрації |
Обласний бюджет |
45,00 |
15,00 |
15,00 |
15,00 |
Наукові публікації, публікації та виступи у засобах масової інформації щодо висвітлення проблем запобігання та протидії корупції у Харківській області, участь у нарадах органів державної влади та місцевого самоврядування (індикатор виконання завдання – запровадження практики широкого
висвітлення проблем корупції у громаді та формування принципової
громадянської позиції жителів Харківської області щодо недопущення фактів
корупції та формування |
1.10. |
Здійснювати постійний моніторинг ситуації щодо запобігання та протидії корупції на території Харківської області за матеріалами контент-аналізу публікацій у засобах масової інформації |
2013–2015 роки |
Науково-дослідний інститут вивчення проблем
злочинності імені академіка В.В. Сташиса |
- |
- |
- |
- |
- |
Складання експрес-довідок та анотацій відомостей, що подаються до засобів масової інформації (індикатор виконання завдання – оцінка достатності висвітлення проблеми корупції в Харківській області, виявлення сфер суспільного життя, що найчастіше піддаються корупційним ризикам |
1.11. |
Здійснювати науковий супровід розроблення, прийняття та дії нормативно-правових актів місцевої влади, спрямованих на запобігання та протидію корупції |
2013–2015 роки |
Науково-дослідний інститут вивчення проблем злочинності імені академіка В.В. Сташиса НАПрН України, Національний університет «Юридична академія України ім. Ярослава Мудрого», Харківський національний університет внутрішніх справ, Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації
|
- |
- |
- |
- |
- |
Конкретні пропозиції і доповнення до чинних нормативно-правових актів і тих, що розробляються, з метою забезпечення належного рівня їх ефективності у сфері запобігання та протидії корупції (індикатор виконання завдання – запровадження механізму антикорупційної кримінологічної експертизи нормативно-правових актів на предмет виявлення корупційних ризиків прийняття і дії останніх) |
Всього за підрозділом |
560,00 |
320,00 |
120,00 |
120,00 |
|
||||
2. Заходи щодо зменшення адміністративного тиску на підприємців, запобігання тінізації економіки
|
|||||||||
2.1. |
Проводити систематично аналіз практичної реалізації Закону України «Про доступ до публічної інформації» та громадський моніторинг виконання цього нормативно-правового акта розпорядниками публічної інформації в межах регіону |
2013–2015 роки
|
Управління забезпечення доступу до публічної інформації Харківської обласної державної адміністрації, управління внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю Харківської обласної державної адміністрації |
- |
- |
- |
- |
- |
Довідки за результатами аналізу громадської активності щодо бажання отримати доступ до публічної інформації (кількість запитів за конкретний період часу, тематика звернень, реакція відповідних органів та посадових осіб на запити громадськості тощо) (індикатор виконання завдання – забезпечення прозорості в роботі органів державної влади та органів місцевого самоврядування шляхом створення відпрацьованого механізму співпраці із громадськістю) |
2.2. |
Організувати проведення науково-практичних конференцій, семінарів, «круглих столів» з питань протидії та запобігання корупції у різних сферах суспільного життя із залученням представників громадських організацій за участю представників органів влади та місцевого самоврядування, правоохоронних органів |
2013–2015 роки |
Управління внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю Харківської обласної державної адміністрації, Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації, відділ з питань запобігання та виявлення корупції апарату Харківської обласної державної адміністрації, вищі навчальні заклади та науково-дослідні інститути юридичного профілю |
Обласний бюджет |
30,00 |
10,00 |
10,00 |
10,00 |
Періодичне проведення зазначених заходів із поширенням розроблених за підсумками роботи науково-практичних конференцій, семінарів, «круглих столів» практичних рекомендацій серед зацікавлених органів влади, місцевого самоврядування, правоохоронних органів тощо (індикатор виконання завдання – запровадження постійного обміну досвідом представників різних сфер суспільного життя, органів влади та місцевого самоврядування, правоохоронних органів, науковців тощо; впровадження постійного моніторингу проблеми з боку представників органів влади, місцевого самоврядування, правоохоронних органів, науковців та широкого загалу) |
2.3. |
Проводити роботу щодо забезпечення механізму зворотного зв’язку з громадськістю щодо повідомлень про факти корупційних правопорушень шляхом створення «електронних скриньок довіри» з метою забезпечення реалізації громадськістю їх прав на повідомлення про виявлені факти вчинення корупційних правопорушень відповідно до п.1. ч.1. ст. 18 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», |
2013–2015 роки |
Управління внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю Харківської обласної державної адміністрації, відділ з питань запобігання та виявлення корупції апарату Харківської обласної державної адміністрації |
- |
- |
- |
- |
- |
Забезпечення механізму зворотного зв’язку з громадськістю «Електронна скринька довіри» щодо повідомлень про факти корупційних правопорушень в регіоні перед громадою та представниками органів державної влади й місцевого самоврядування (індикатор виконання завдання – запровадження та поширення серед широких верств населення практики негайної реакції на факти корупції з метою запобігання та протидії негативним наслідкам проявів корупції) |
2.4. |
Забезпечити звітування керівників державних та правоохоронних органів, відповідальних за реалізацію державної антикорупційної політики, про роботу зі зниження рівня корупції, перш за все в зонах підвищеного корупційного ризику, зокрема, правоохоронній, медичній, земельній, освітній, податковій, митній сферах, у сферах державних закупівель та державної служби. Результати цієї роботи широко висвітлювати в засобах масової інформації |
Щокварталу протягом 2013–2015 років |
Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації, відділ з питань запобігання та виявлення корупції апарату Харківської обласної державної адміністрації, управління у справах преси та інформації Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, Головне управління МВС України в Харківській області (за згодою), прокуратура Харківської області (за згодою), Управління Служби безпеки України в Харківській області (за згодою), Державна податкова служба у Харківській області (за згодою) |
- |
- |
- |
- |
- |
Опублікування на сайтах державних та правоохоронних органів, що є відповідальними за реалізацію державної антикорупційної політики, звітів про роботу з питання зниження рівня корупції в режимі відкритого доступу та забезпечення для громади можливості обговорення на сайті цих звітів; аналіз реакції громади на ці звіти (індикатор виконання завдання – розроблення та запровадження форм звітності, зведення до мінімуму формалізму при заповненні даних форм; запровадження практики негайного відсторонення від роботи до з’ясування ситуації тих осіб, щодо яких надійшла інформація про факти корупції) |
2.5. |
Проводити періодичні комплексні перевірки цільового використання коштів, виділених на реалізацію соціально-економічних програм державного та обласного рівнів, у галузі розвитку окремих секторів економіки, з метою виявлення та припинення розкрадання посадовими особами коштів, а також запобігання та припинення дій корупційного характеру |
2013–2015 роки |
Головне управління МВС України в Харківській області (за згодою), прокуратура Харківської області (за згодою), Управління Служби безпеки України в Харківській області (за згодою), Державна фінансова інспекція в Харківській області (за згодою), Державна податкова служба у Харківській області (за згодою) |
- |
- |
- |
- |
- |
Звіти за результатами комплексної перевірки цільового використання коштів, виділених на реалізацію соціально-економічних програм державного та обласного рівнів у галузі розвитку окремих секторів економіки; оприлюднення цих звітів у засобах масової інформації, на сайтах (індикатор виконання завдання – запровадження практики перевірки цільового використання коштів, виділених на реалізацію соціально-економічних програм державного та обласного рівнів, у галузі розвитку окремих секторів економіки, спільними групами представників правоохоронних та контролюючих органів за участю представників громадськості |
Всього за підрозділом
|
30,00 |
10,00 |
10,00 |
10,00 |
|
||||
3. Заходи щодо організації забезпечення доброчесності на державній службі |
|||||||||
3.1. |
Здійснювати контроль за дотриманням вимог Закону України «Про державну службу» і антикорупційного законодавства та брати участь у проведенні в установленому порядку службового розслідування (перевірки) в Харківській обласній державній адміністрації з метою виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню корупційного правопорушення або невиконання вимог антикорупційного законодавства |
2013–2015 роки |
Відділ з питань запобігання та виявлення корупції апарату Харківської обласної державної адміністрації |
- |
- |
- |
- |
- |
Періодичне проведення заходів щодо запобігання корупційним правопорушенням в Харківській обласній державній адміністрації з боку посадових осіб та осіб, що надають публічні послуги; заборона пропаганди так званого світського життя зазначених осіб; (індикатор виконання завдання – зменшення випадків вчинення державними службовцями корупційних правопорушень) |
3.2. |
Проводити роз’яснювальну роботу серед робітників апарату та структурних підрозділів Харківської обласної державної адміністрації щодо заборон і обмежень, установлених антикорупційним законодавством, та відповідальності за корупційні правопорушення |
2013–2015 роки |
Відділ з питань запобігання та виявлення корупції апарату Харківської обласної державної адміністрації, відділ кадрової роботи апарату Харківської обласної державної адміністрації |
- |
- |
- |
- |
- |
Щорічне опублікування на сайті відповідних органів декларацій державних службовців про доходи та їх співставлення із витратами у випадках, передбачених чинним законодавством України; звітування перед громадою за вимогою будь-якого її представника про витрати, зроблені тим чи іншим державним службовцем у випадках, передбачених чинним законодавством України (індикатор виконання завдання – зменшення випадків вчинення державними службовцями корупційних правопорушень, забезпечення прозорості в діяльності органів влади) |
3.3. |
Забезпечити виконання вимог Закону України «Про правила етичної поведінки» особами, уповноваженими на виконання функцій держави |
2013–2015 роки |
Відділ з питань запобігання та виявлення корупції апарату Харківської обласної державної адміністрації, відділ кадрової роботи апарату Харківської обласної державної адміністрації |
- |
- |
- |
- |
- |
Періодичні звіти про порушення вимог Закону України «Про правила етичної поведінки» особами, уповноваженими на виконання функцій держави; розроблення програмного забезпечення на сайтах відповідних органів з метою надання можливості представникам громади негайно повідомляти про названі факти (індикатор виконання завдання – запровадження практики негайного відсторонення від роботи за випадки порушення вимог Закону України «Про правила етичної поведінки» осіб, уповноважених на виконання функцій держави) |
3.4. |
Проводити для державних службовців тематичні короткотермінові семінари з метою оновлення знань та розвитку умінь і навичок, необхідних для ефективного вирішення завдань професійної діяльності щодо запобігання та протидії проявам корупції |
2013–2015 роки |
Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, відділ з питань запобігання та виявлення корупції апарату Харківської обласної державної адміністрації, відділ кадрової роботи апарату Харківської обласної державної адміністрації |
Обласний бюджет |
30,00 |
10,00 |
10,00 |
10,00 |
Періодичне проведення семінарів із наданням розроблених за підсумками їх роботи практичних рекомендацій для зацікавлених органів влади, правоохоронних органів тощо (індикатор виконання завдання – підвищення ефективності застосування антикорупційного законодавства державними службовцями органів державної влади)
|
3.5. |
Проводити аналіз звернень фізичних та юридичних осіб щодо порушення вимог антикорупційного законодавства, які надходять до Харківської обласної державної адміністрації |
2013-2015 роки |
Відділ роботи із зверненнями громадян апарату Харківської обласної державної адміністрації, відділ з питань запобігання та виявлення корупції апарату Харківської обласної державної адміністрації |
- |
- |
- |
- |
- |
Звіти за результатами звернень фізичних та юридичних осіб щодо порушень вимог антикорупційного законодавства та їх оприлюднення на офіційному сайті Харківської обласної державної адміністрації (індикатор виконання завдання – формування активної громадянської позиції щодо недопущення фактів корупції та негайного їх припинення) |
3.6. |
Надавати методичну та консультаційну допомогу працівникам апарату та структурних підрозділів Харківської обласної державної адміністрації з питань дотримання антикорупційного законодавства |
2013-2015 роки
|
Відділ з питань запобігання та виявлення корупції апарату Харківської обласної державної адміністрації |
- |
- |
- |
- |
- |
Підготовка узагальненої інформації з питань дотримання антикорупційного законодавства, по яких надано методичну та консультативну допомогу; ознайомлення з ними широкого громадського загалу (індикатор виконання завдання – підвищення правової обізнаності співробітників апарату та структурних підрозділів Харківської обласної державної адміністрації з питань дотримання антикорупційного законодавства) |
3.7. |
Здійснювати перевірки повідомлень громадян, юридичних осіб, громадських організацій, а також інформації, оприлюдненої у друкованих або аудіовізуальних засобах масової інформації, в мережі Інтернет, щодо причетності працівників Харківської обласної державної адміністрації до вчинення корупційних правопорушень |
2013-2015 роки
|
Відділ з питань запобігання та виявлення корупції апарату Харківської обласної державної адміністрації |
- |
- |
- |
- |
- |
Нормативно-правовий документ, у якому закріплено порядок і процедуру перевірки повідомлень громадян, юридичних осіб, громадських організацій, а також інформації, оприлюдненої у друкованих або аудіовізуальних засобах масової інформації, в мережі Інтернет, щодо причетності працівників Харківської обласної державної адміністрації до вчинення корупційних правопорушень; оприлюднення на офіційному сайті Харківської обласної державної адміністрації періодичних звітів за результатами перевірки зазначених повідомлень з обов’язковою вказівкою фактів передачі матеріалів про вчинення корупційних правопорушень до правоохоронних органів |
3.8. |
Здійснювати організаційні заходи щодо своєчасного щорічного подання державними службовцями Харківської обласної державної адміністрації до 1 квітня відомостей про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, щодо осіб і членів сім'ї, згідно зі ст. 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» |
2013-2015 роки
|
Відділ з питань запобігання та виявлення корупції апарату Харківської обласної державної адміністрації, відділ кадрової роботи апарату Харківської обласної державної адміністрації |
- |
- |
- |
- |
- |
Відсутність випадків несвоєчасного щорічного подання державними службовцями відомостей про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру щодо себе і членів сім’ї (індикатор виконання завдання – формування та закріплення у громадській свідомості думки щодо суворого дотримання законодавства, спрямованого на запобігання і протидію корупції, а також рівності перед законом) |
Всього за підрозділом |
30,00 |
10,00 |
10,00 |
10,00 |
|
||||
4. Заходи щодо поліпшення умов доступу фізичних, юридичних осіб та об’єднань громадян без статусу юридичної особи до інформації про діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування |
|||||||||
4.1. |
Забезпечити інформування громадськості через друковані засоби масової інформації, радіо та телебачення про заходи щодо зниження рівня корупції, які вживаються місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування |
2013–2015 роки |
Управління внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю Харківської обласної державної адміністрації, управління у справах преси та інформації Харківської обласної державної адміністрації, Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації, відділ з питань запобігання та виявлення корупції апарату Харківської обласної державної адміністрації |
Обласний бюджет |
45,00 |
15,00 |
15,00 |
15,00 |
Печатна продукція з аналітичним оглядом, науково-популярні та публіцистичні статті, брошури, пам’ятки на теми: «Як зупинити корупцію», «Як не стати жертвою корупціонера», «Корупція – стоп!» тощо; продукція соціальної реклами; виступи на радіо та телебаченні; постійні рубрики у печатній пресі, спеціальні аналітичні програми на місцевому телебаченні тощо (індикатор виконання завдання – розроблення та запровадження новітніх технологій корисного впливу на свідомість громадян з метою формування активної громадянської позиції щодо недопущення фактів корупції та упередження байдужого ставлення до них) |
Всього за підрозділом |
45,00 |
15,00 |
15,00 |
15,00 |
|
||||
5. Заходи щодо удосконалення антикорупційної експертизи |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1. |
Забезпечити доступ громадськості до ознайомлення з проектами нормативно-правових актів |
2013-2015 роки |
Структурні підрозділи Харківської обласної державної адміністрації
|
- |
- |
- |
- |
- |
Забезпечення доступу громадян до розроблення відповідних проектів нормативно-правових актів, що здійснюється в межах діяльності відповідних громадських рад при органах влади та місцевого самоврядування, обговорення проектів нормативно-правових актів у пресі, на телебаченні, під час проведення громадських слухань тощо (індикатор виконання завдань – забезпечення прозорості процедури розроблення та прийняття нормативно-правових актів із метою уникнення корупційних ризиків у діяльності органів влади та місцевого самоврядування, що можуть виникнути після їх прийняття) |
Всього за підрозділом |
- |
- |
- |
- |
|
||||
6. Заходи щодо формування громадської підтримки дій влади у запобіганні та протидії корупції |
|||||||||
6.1. |
Проводити спільні розширені засідання Громадської ради при Харківській обласній державній адміністрації з питань запобігання і протидії корупції за участю керівників правоохоронних органів із запрошенням науковців, експертів, представників малого та середнього бізнесу, журналістів, громадськості тощо |
2013-2015 роки
|
Управління внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю Харківської обласної державної адміністрації, громадська рада при Харківській обласній державній адміністрації, відділ з питань запобігання та виявлення корупції апарату Харківської обласної державної адміністрації, Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації |
- |
- |
- |
- |
- |
Періодичні спільні розширені засідання громадської ради при Харківській обласній державній адміністрації з питань запобігання та протидії корупції за участю керівників правоохоронних органів, із запрошенням науковців, експертів, представників малого та середнього бізнесу, журналістів, громадськості тощо; висвітлення результатів роботи цих засідань у засобах масової інформації, на офіційному сайті Харківської обласної державної адміністрації (індикатор виконання завдання – удосконалення моделі взаємодії органів державної влади, місцевого самоврядування, правоохоронних органів, науковців та представників громадськості з питань запобігання та протидії корупції) |
6.2. |
Рекомендувати започаткувати в газеті «Слобідський край» рубрику «Державна антикорупційна політика – під контролем громадськості» |
2013 рік |
Управління у справах преси та інформації Харківської обласної державної адміністрації |
- |
- |
- |
- |
- |
Інформація у рубриці «Державна антикорупційна політика – під контролем громадськості» в газеті «Слобідський край» (індикатор виконання завдання – формування негативного ставлення громадян до проявів корупції та запровадження активної громадянської позиції щодо запобігання та протидії корупції) |
6.3. |
Організувати проведення обласного конкурсу «Громадський рейтинг відкритості регіональних органів влади» |
2014 рік |
Управління внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю Харківської обласної державної адміністрації, громадська рада при Харківській обласній державній адміністрації, Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації |
Обласний бюджет |
15,00 |
- |
15,00 |
- |
Обласний конкурс «Громадський рейтинг відкритості регіональних органів влади» (індикатор виконання завдання – підвищення авторитету органів державної влади та місцевого самоврядування серед громадян)
|
6.4. |
Стимулювати розвиток діяльності Харківської обласної студентської ради та студентських рад у вищих навчальних закладах області щодо запобігання та протидії корупції |
2013-2015 роки
|
Управління внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю Харківської обласної державної адміністрації, Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації |
- |
- |
- |
- |
- |
Студентські ради щодо запобігання та протидії корупції у вищих навчальних закладах області; відпрацьована процедура та порядок зв’язку студентських рад із Департаментом науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, зокрема, розроблення відповідного локального нормативного-правового акта; опублікування інформації про діяльність означених рад на сайтах вищих навчальних закладів області; складання рейтингу корумпованості педагогічного складу вищих навчальних закладів області та поіменного рейтингу конкретних осіб, задіяних у корупційних діях; моніторинг соціальних сайтів, на яких розміщена інформація щодо корумпованості конкретних педагогічних та науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів з метою перевірки інформації правоохоронними органами (індикатор виконання завдання – забезпечення участі студентської молоді у запобіганні та протидії корупції; зниження рівня корупції у вищих навчальних закладах Харківської області) |
6.5. |
Провести студентський форум «Молодь Харківщини проти корупції» |
2014 рік |
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, управління внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю Харківської обласної державної адміністрації, Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації |
Обласний бюджет |
10,00 |
- |
10,00 |
- |
Студентський форум «Молодь Харківщини проти корупції» (індикатор виконання завдання – формування у молоді негативного ставлення до явища корупції)
|
6.6. |
Запровадити у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах області освітні програми, тематичні заняття з питань запобігання і протидії корупції |
2013 – 2015 роки
|
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації |
- |
- |
- |
-
|
- |
Програми та тематичні заняття з питань запобігання та протидії корупції (індикатор виконання завдання – забезпечення участі молоді у заходах, спрямованих на запобігання та протидію корупційним діянням) |
Всього за підрозділом |
25,00 |
- |
25,00 |
- |
|
||||
Всього за розділом |
690,00 |
355,00 |
180,00 |
155,00 |
|
ІV. Очікувані результати та ефективність виконання Програми
Виконання заходів Програми дасть змогу :
чітко дотримуватися норм національного законодавства та міжнародних стандартів, спрямованих на запобігання і протидію корупції в роботі органів державної влади, органів місцевого самоврядування та ін., на Харківщині;
виробити критерії оцінки ефективності системи запобігання і протидії корупції та дотримуватися їх у роботі органів державної влади та органів місцевого самоврядування Харківської області;
реально скоротити кількісні показники корупційних правопорушень, у тому числі й відповідних злочинів, у системі місцевих правоохоронних, судових органів, органів державної влади і місцевого самоврядування тощо;
знизити латентність корупції на Харківщині та негативні наслідки від цього явища для держави у цілому та місцевої громади зокрема;
підвищити рівень координаційної діяльності різних органів державної влади і місцевого самоврядування Харківської області щодо запобігання і протидії корупції;
послідовно та оперативно впроваджувати результати наукових досліджень щодо запобігання і протидії корупції на Харківщині.
V. Обсяги та джерела фінансування Програми
Фінансування Програми здійснюватиметься за рахунок коштів обласного бюджету у межах видатків, передбачених головному розпорядникові бюджетних коштів, відповідальному за виконання заходів і завдань Програми, а також інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством України.
Обсяги фінансування Програми уточнюватимуться щороку під час складання проекту обласного бюджету на відповідний рік.
Заступник голови
обласної ради Л. Давидова