Затверджено
рішенням обласної ради
від 26 жовтня 2006 р. № 66-V
VI сесія V скликання (66-5-рр)
Організація регулярного безоплатного перевезення учнів та педагогічних працівників до місць навчання (роботи) і додому є складовою частиною забезпечення реалізації прав громадян на доступність і безоплатність здобуття загальної середньої освіти.
У Харківській області перевезення до місць навчання і додому потребують 14413 учнів і 1795 педагогічних працівників на 01.01.06 р.
Виконання обласної програми „Шкільний автобус” на 2006-2010 роки (далі – Програма) дасть змогу створити умови для забезпечення у сільській місцевості регулярного безоплатного перевезення учнів та педагогічних працівників до місць навчання (роботи) і додому, а також створення оптимальних умов для здобуття якісної середньої освіти в сільській місцевості.
Організацію перевезення учнів і педагогічних працівників планується здійснювати шляхом:
1. Закупівлі автобусів за рахунок обласного бюджету та інших джерел фінансування, не заборонених законодавством, та наступної передачі їх районним відділам освіти та навчальним закладам з наступним оприбуткуванням згідно з чинним законодавством.
2. Використання діючих у сільській місцевості транспортних маршрутів державних та комерційних установ.
3. Залучення до підвозу учнів та педагогічних працівників транспортних засобів установ на підставі спонсорської допомоги.
Мета та завдання Програми
Метою Програми є: реалізація положень ст. 14 Закону України „Про освіту” (1060-12), ст. 21 Закону України „Про загальну середню освіту” (651-14) щодо забезпечення у сільській місцевості регулярного безоплатного перевезення до місць навчання (роботи) і додому учнів та педагогічних працівників, підвищення освітнього рівня сільського населення, раціонального використання кадрового потенціалу педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів у сільський місцевості, створення оптимальних умов для здобуття якісної середньої освіти в сільській місцевості.
Завданнями Програми є:
1. Забезпечення підвезення учнів і вчителів до місця навчання та роботи та в зворотному напрямі.
2. Сприяння в реалізації громадянами права щодо рівного доступу до якісної та безоплатної загальної середньої освіти.
Механізм реалізації Програми
При розподілі автобусів між районами Головне управління освіти і науки обласної державної адміністрації за погодженням з постійною комісією обласної ради з питань науки і освіти використовує наступні критерії:
1.Відсоток дітей та вчителів, які потребують підвезення.
Пріоритетним є той район, де відсоток дітей та вчителів, які потребують підвезення, є найбільшим порівняно із загальною чисельністю мешканців у відповідній сільській місцевості.
2. Відсоток спонсорського автотранспорту.
Пріоритетним по даному критерію є той район, де наявний найбільший відсоток залучення спонсорських автобусів від їх загальної кількості, тобто району, який має високу питому вагу щодо негарантованості та небезпечності у здійсненні підвозу.
Очікувані результати
1. Забезпечити соціальний захист учасників навчально-виховного процесу, припинити негативні процеси у соціальній сфері села, досягти позитивних зрушень у забезпеченні життєдіяльності сільського населення.
2. Створити оптимальну мережу загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості.
3. Створити у сільській місцевості належні умови для здобуття учнями якісної повної загальної середньої освіти.
4. Забезпечити підвіз дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які навчаються в закладах освіти обласного підпорядкування, до літніх оздоровчих таборів, для участі в олімпіадах, спортивних заходах та інше.
Фінансування та контроль за виконанням Програми
Фінансування заходів Програми буде здійснюватися за рахунок обласного бюджету та за рахунок інших джерел, не заборонених чинним законодавством (потреба у придбанні автобусів у 2006 – 2010 рр., з прогнозним розрахунком, додається).
На 2006 рік в обласному бюджеті по галузі „Освіта” передбачено кошти в сумі 0,8 млн грн.
При формуванні проекту обласного бюджету на 2007 та наступні роки обсяги фінансування заходів Програми будуть визначатись виходячи з реальних можливостей бюджету.
Координатором роботи щодо виконання заходів Програми та головним розпорядником коштів обласного бюджету, що передбачаються на реалізацію вищезазначених заходів, є Головне управління освіти і науки.
Головне управління освіти і науки здійснює контроль за виконанням Програми шляхом планових та оперативних перевірок щодо забезпечення цільового використання автотранспорту, відповідних умов його зберігання та експлуатації, оптимальності затверджених маршрутів.