ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ Л И С Т N 16-1101/10-1597 від 19.12.96 м.Київ vd961219 vn16-1101/10-1597 Про податок на добавлену вартість У зв'язку з надходженням запитів та повідомлень від державних податкових адміністрацій про виділення заготівельними та переробними підприємствами в приймальних квитанціях та платіжних документах податку на добавлену вартість по розрахунках за сільськогосподарську продукцію, яка надходить в рахунок державного замовлення та державного контракту, Державна податкова адміністрація України звертає вашу увагу на те, що: 1. Відповідно до Постанови Верховної Ради України від 21.10.94 р. N 223/94-ВР "Про стан реалізації Постанови Верховної Ради України "Про подолання кризового стану в агропромисловому комплексі" сільськогосподарські товаровиробники звільняються від сплати податку на добавлену вартість на продукцію, яка реалізується по держзамовленню і держконтракту. Тобто починаючи з 06.11.94 р. сільськогосподарські товаровиробники при реалізації продукції в рахунок держзамовлення і держконтракту податок на добавлену вартість в ціну не включають і не сплачують до бюджету. Згідно з п.1 ст.7 Декрету Кабінету Міністрів України від 26.12.92 р. N 14-92 "Про податок на добавлену вартість" та п.87 інструкції Головної державної податкової інспекції України від 10.02.93 р. N 3 ( z0018-93 ) "Про порядок обчислення і сплати податку на добавлену вартість", зареєстрованої Міністерством юстиції України 31.03.93 р. за N 18, у разі звільнення товарів від податку на добавлену вартість у розрахункових (платіжних) документах робиться помітка "Без ПДВ". Тому в документах (незалежно від того хто їх виписує) по зазначеній продукції повинно бути вказано - "Без ПДВ". Відповідальність за достовірність даних, наведених у первинних документах, згідно з пунктом 2.14 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 N 88 ( z0168-95 ) і зареєстрованого Міністерством юстиції України 05.05.95 р. за N 168/704, несуть особи, які склали і підписали ці документи, а тому і відповідальність за правильність обчислення і сплати податку на добавлену вартість несе підприємство, посадові особи якого склали і підписали первинні документи з неправильним відображенням податку на добавлену вартість, що в свою чергу призвело до неправильної сплати цього податку до бюджету. 2. Постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.96 р. N 920 ( 920-96-п ) "Про хід заготівлі зерна до державних та регіональних ресурсів" передбачена можливість закупівлі продовольчого зерна до державних ресурсів від населення за готівку в рахунок держзамовлення. Тому біржові ціни, на підставі яких буде здійснюватися оплата громадянам за здане зерно, не повинні включати податок на добавлену вартість, оскільки громадяни відповідно до ст.2 Декрету Кабінету Міністрів України від 26.12.92 р. N 14-92 "Про податок на добавлену вартість" не є платниками цього податку і, реалізуючи власну продукцію, не мають права додавати до ціни цей податок. 3. У спільному листі Мінсільгосппроду, Мінекономіки та Міністерства фінансів України від 23.07.96 р. NN 37-22-12/6153, 53-42/247, 10-08-4 зазначено: "...при розрахунках з виконавцями договорів за зерно, яке надійде в рахунок державного та регіонального замовлень, заготівельні та переробні підприємства в приймальних квитанціях та платіжних дорученнях виділяють: "у тому числі податок на добавлену вартість". Цей лист з Головною державною податковою інспекцією України не погоджувався, в Міністерстві юстиції України не зареєстровано і суперечить діючому податковому законодавству, включаючи спільний наказ Міністерства фінансів України і Мінсільгосппроду України від 11.04.96 р. N 72/113 ( z0265-96 ) "Про затвердження Порядку надання і повернення бюджетної позички на закупівлю зерна, елітного і сортового насіння за державним замовленням 1996 року", який зареєстровано Міністерством юстиції України 04.06.96 р. за N 265/1290, а тому ні платники, ні органи державних податкових служб України не мають права користуватися ним в цій частині. В свою чергу, Головною державною податковою інспекцією України були офіційно надіслані зауваження на адресу Міністерства фінансів України листом від 23.08.96 р. N 10-216/09-992 "Про державне замовлення". Виходячи з викладеного, Державна податкова адміністрація України пропонує Мінсільгосппроду України, Мінекономіки України, Мінфіну України привести у відповідність до діючого законодавства про податок на добавлену вартість вищезазначений лист від 23.07.96 NN 37-22-12/6153, 53-42/247, 10-08-4 "Про застосування пп.2.2, 2.3, 5.2 та 5,3 "Порядку надання і повернення бюджетної позички на закупівлю продовольчого зерна, елітного і сортового насіння за державним замовленням 1996 року", затвердженого наказом Мінфіну та Мінсільгосппроду України від 11.04.96 р. N 72/113. Заступник Голови О.І.Шитря "Вісник податкової служби України" 1/97