КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 28 квітня 2000 р. N 740
Київ
|
Про утворення Українського фонду соціальних інвестицій
З метою надання підтримки найменш соціально захищеним верствам населення, створення робочих місць шляхом сприяння розвитку підприємництва в межах реалізації Проекту Світового банку "Фонд соціальних інвестицій", а також підтримки та розвитку ініціативи територіальних громад і громадських організацій Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Утворити Український фонд соціальних інвестицій як неприбуткову організацію, фінансування діяльності якої провадитиметься за рахунок фінансових ресурсів Проекту Світового банку "Фонд соціальних інвестицій", а також коштів інших донорів, благодійних внесків тощо.
2. Затвердити Положення про Український фонд соціальних інвестицій (додається).
3. Міністерству праці та соціальної політики подати у місячний термін узгоджені пропозиції щодо складу наглядової ради Українського фонду соціальних інвестицій.
Прем'єр-міністр України
|
В.ЮЩЕНКО
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 28 квітня 2000 р. N 740
ПОЛОЖЕННЯ
про Український фонд соціальних інвестицій
1. Український фонд соціальних інвестицій (далі - Фонд) є неприбутковою організацією, фінансування діяльності якої провадиться за рахунок фінансових ресурсів, які надаються в межах проектів міжнародної технічної допомоги та проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються Світовим банком, іншими міжнародними фінансовими організаціями та донорами(далі - міжнародні фінансові організації), благодійних внесків, інших джерел, не заборонених законодавством України.
2. Фонд у своїй діяльності керується Конституцією (
254к/96-ВР)
і законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також цим Положенням.
3. Фонд є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку, штампи, бланки із своїм найменуванням.
4. Найменування;
українською мовою - повне: Український фонд соціальних інвестицій, скорочене: УФСІ;
англійською мовою - повне: Ukrainian Social Investment Fund, скорочене: USIF.
5. Місцезнаходження: 01601, Україна, м. Київ, вул. Еспланадна, 8/10.
6. Довгостроковими цілями Фонду є:
поліпшення якості життя найменш соціально захищених верств населення;
розвиток громадської солідарності шляхом підтримки ініціативи територіальних громад та громадських організацій.
7. Короткостроковими цілями Фонду є:
поліпшення якості соціальних та інших послуг безпосередньо для найменш соціально захищених верств населення (осіб з інвалідністю, дітей-сиріт, людей похилого віку та інших осіб);
удосконалення механізму забезпечення доступу до основних видів соціальних та інших послуг (у сферах освіти, охорони здоров’я, соціального захисту населення, житлово-комунального обслуговування тощо);
розширення можливостей надання соціальних та інших послуг на рівні територіальної громади.
8. Основними завданнями діяльності Фонду є:
реалізація проектів розвитку об’єктів соціальної інфраструктури, проведення закупівлі товарів, робіт і послуг за рахунок фінансових ресурсів, які надаються в межах проектів міжнародної технічної допомоги та проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями відповідно до цілей і завдань, узгоджених між донорами або міжнародними фінансовими організаціями, які підтримують проекти економічного та соціального розвитку України, з одного боку, та бенефіціарами або відповідальними виконавцями, з іншого боку, а також у разі наявності планів закупівлі (далі - субпроекти) відповідно до міжнародних договорів і законодавства України;
надання органам місцевого самоврядування, територіальним громадам та громадським організаціям технічної, консультативної допомоги в підготовці та виконанні субпроектів;
створення робочих місць шляхом залучення малих підприємств до виконання субпроектів;
залучення всіх заінтересованих сторін до надання соціальних та інших послуг на рівні територіальної громади, сприяння розвитку конкуренції у сфері цих послуг.
9. Фонд має право:
володіти і користуватися закріпленим за ним майном відповідно до мети своєї діяльності та законодавства України;
укладати цивільно-правові угоди;
самостійно організовувати оперативну та перспективну діяльність;
одержувати в установленому законодавством України порядку від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи і матеріали, а від органів статистики - статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
залучати фінансові та матеріально-технічні ресурси, використовувати і розпоряджатися ними під час провадження діяльності відповідно до цього Положення та Регламенту (Посібника) діяльності Фонду.
10. Вищим керівним органом Фонду є наглядова рада, співголовами якої є Віце-прем’єр-міністр України - Міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій і Міністр соціальної політики.
11. До складу наглядової ради Фонду входять представники Мінсоцполітики, Мінекономіки, МОЗ, МОН, Мінрегіону, Мінреінтеграції, МЗС, Мінфіну на рівні заступника міністра або керівника самостійного структурного підрозділу; представники донорів та міжнародних фінансових організацій, які підтримують проекти економічного та соціального розвитку України (за згодою).
Також до складу наглядової ради Фонду можуть включатися інші особи за спільним рішенням її співголів.
Рішення співголів наглядової ради Фонду приймаються шляхом досягнення консенсусу.
12. Персональний склад наглядової ради Фонду та зміни до нього затверджуються її співголовами шляхом видання наказу Мінреінтеграції та Мінсоцполітики.
Секретар наглядової ради Фонду обирається з числа членів наглядової ради Фонду та призначається її співголовами.
13. Члени наглядової ради Фонду здійснюють свої повноваження на громадських засадах.
14. Співголови наглядової ради Фонду:
вносять пропозиції щодо призначення, звільнення та притягнення до дисциплінарної відповідальності виконавчого директора Фонду;
ініціюють призначення позачергової аудиторської перевірки діяльності Фонду;
ініціюють проведення позачергових засідань наглядової ради Фонду;
виконують інші функції відповідно до цього Положення, Регламенту (Посібника) діяльності Фонду та положення про наглядову раду Фонду.
15. До компетенції наглядової ради Фонду належать питання щодо:
нагляду за розпоряджанням коштами Фонду, їх цільовим використанням, управлінням майном Фонду, дотриманням ним мети своєї діяльності та вимог законодавства;
визначення стратегії діяльності Фонду та здійснення контролю за забезпеченням її реалізації;
затвердження Регламенту (Посібника) діяльності Фонду, погодженого з донорами та міжнародними фінансовими організаціями, які підтримують проекти економічного та соціального розвитку України;
затвердження річного бюджету та плану діяльності Фонду, звітів про їх виконання;
затвердження кандидатур незалежних консультантів та аудиторів за результатами конкурсного відбору для проведення аудиту фінансового звіту Фонду;
затвердження вимог, технічних завдань для проведення аудиту діяльності Фонду та результатів аудиту;
призначення, звільнення та притягнення до дисциплінарної відповідальності виконавчого директора Фонду;
затвердження структури, граничної чисельності, штатного розпису, кошторису видатків Фонду за погодженням з донорами та міжнародними фінансовими організаціями, які підтримують проекти економічного та соціального розвитку України;
прийняття рішень щодо утворення регіональних представництв Фонду;
виконання інших контрольних і розпорядчих функцій відповідно до законодавства, цього Положення, Регламенту (Посібника) діяльності Фонду та положення про наглядову раду Фонду;
отримання в установленому порядку від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформації та документів, необхідних для виконання визначених для неї завдань.
Порядок роботи наглядової ради Фонду і прийняття нею рішень визначається цим Положенням і положенням про наглядову раду Фонду, що затверджується нею в установленому порядку.
16. Формою роботи наглядової ради Фонду є засідання, яке проводиться у разі потреби, але не рідше ніж один раз на півроку. Рішення про проведення засідання приймається співголовами наглядової ради Фонду. Позачергові засідання проводяться за ініціативою співголови наглядової ради Фонду, більшості її членів або донорів та міжнародних фінансових організацій, які підтримують проекти економічного та соціального розвитку України. Головуючим на засіданні наглядової ради є її співголова. Засідання вважається правоможним, якщо в ньому бере участь більше ніж половина членів наглядової ради Фонду. Рішення приймаються більшістю голосів членів наглядової ради Фонду, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні. Рішення наглядової ради Фонду оформляються у вигляді протоколу, який підписують всі присутні на засіданні члени наглядової ради Фонду.
17. Виконавчий директор Фонду призначається на посаду на підставі рішення наглядової ради Фонду за пропозицією співголів наглядової ради Фонду. Контракт із виконавчим директором Фонду укладається особою, уповноваженою на це наглядовою радою Фонду.
Виконавчий директор Фонду звільняється з посади відповідно до умов контракту та вимог законодавства, в тому числі на підставі рішення наглядової ради Фонду за пропозицією співголів наглядової ради Фонду.
Пропозиція щодо звільнення виконавчого директора Фонду може вноситися також представниками донорів та міжнародних фінансових організацій, які підтримують проекти економічного та соціального розвитку України.
Повноваження виконавчого директора Фонду припиняються після його звільнення за рішенням наглядової ради Фонду з одночасним прийняттям рішення про призначення виконавчого директора Фонду або особи, яка тимчасово виконуватиме його повноваження.
18. Виконавчий директор Фонду:
керує поточною діяльністю Фонду;
забезпечує реалізацію цілей і завдань Фонду, визначених цим Положенням, Регламентом (Посібником) діяльності Фонду та рішеннями наглядової ради Фонду;
представляє Фонд на підприємствах, в установах та організаціях, у тому числі громадських, в Україні та за її межами;
розробляє та подає до наглядової ради Фонду проекти бюджету та поточного плану діяльності Фонду, а також квартальні та щорічні звіти про їх виконання та використання коштів не пізніше ніж 20 числа місяця, що настає за звітним періодом;
розпоряджається коштами Фонду відповідно до законодавства, міжнародних договорів, цього Положення та Регламенту (Посібника) діяльності Фонду і забезпечує їх цільове використання, відкриває рахунки в установах банків, дає доручення, підписує фінансово-господарські документи;
забезпечує організацію роботи щодо відбору, оцінювання та затвердження субпроектів відповідно до Регламенту (Посібника) діяльності Фонду;
контролює виконання субпроектів і цільове використання наданих коштів;
бере участь у засіданнях наглядової ради Фонду з правом дорадчого голосу;
забезпечує виконання рішень наглядової ради Фонду;
проводить конкурсний відбір незалежних консультантів та аудиторів для проведення аудиту фінансового звіту Фонду;
готує та подає до наглядової ради Фонду пропозиції щодо створення регіональних представництв Фонду та керує їх діяльністю;
подає інформацію про діяльність Фонду Кабінетові Міністрів України, донорам та міжнародним фінансовим організаціям, які підтримують проекти економічного та соціального розвитку України, і громадськості;
проводить добір персоналу Фонду, укладає та розриває трудові договори;
організовує навчання персоналу Фонду, його регіональних представництв;
готує, погоджує з донорами та міжнародними фінансовими організаціями, які підтримують проекти економічного та соціального розвитку України, і подає до наглядової ради Фонду пропозиції щодо внесення змін до Регламенту (Посібника) діяльності Фонду;
виконує інші функції відповідно до цього Положення та Регламенту (Посібника) діяльності Фонду.
Виконавчий директор Фонду є відповідальним за виконання покладених на Фонд завдань і функцій, цільове використання коштів Фонду, майна та матеріальних цінностей, що перебувають у розпорядженні Фонду, відповідно до законодавства, цього Положення та Регламенту (Посібника) діяльності Фонду.
22. Майно Фонду становлять основні фонди та оборотні кошти, а також інше майно, вартість якого відображена у самостійному балансі. Майно Фонду належить йому на праві оперативного управління.
23. Джерелами формування майна Фонду можуть бути:
фінансові ресурси, які надаються в межах проектів міжнародної технічної допомоги та проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями;
благодійні внески і добровільні пожертвування громадян і юридичних осіб, внески громадських організацій;
інші джерела, не заборонені законодавством України.
24. Кошти Фонду можуть бути використані лише на реалізацію його цілей та завдань відповідно до Регламенту (Посібника) діяльності Фонду.
25. Ведення оперативного, бухгалтерського і статистичного обліку та звітності Фонду, а також використання коштів, закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється відповідно до законодавства України, міжнародних договорів, цього Положення та Регламенту (Посібника) діяльності Фонду.
26. Результати діяльності Фонду відображаються у щоквартальних і річних звітах і подаються на затвердження наглядової ради Фонду.
27. Діяльність Фонду може бути припинена шляхом його ліквідації чи реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) відповідно до законодавства України.
28. Ліквідація Фонду проводиться ліквідаційною комісією, утвореною Кабінетом Міністрів України.