МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 вересня 2013 р.
за № 1650/24182
Про затвердження Порядку повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів
Відповідно до Бюджетного кодексу України (
2456-17)
та Положення про Міністерство фінансів України (
446/2011)
, затвердженого Указом Президента України від 8 квітня 2011 року № 446, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок повернення(перерахування)коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, накази Державного казначейства України:
від 10 грудня 2002 року № 226 (
z1000-02)
"Про затвердження Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25 грудня 2002 року за № 1000/7288;
від 29 травня 2008 року № 181 (
z0530-08)
"Про внесення змін до наказу Державного казначейства України від 10.12.2002 № 226", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12 червня 2008 року за № 530/15221;
від 14 грудня 2010 року № 480 (
z0012-11)
"Про внесення змін до наказу Державного казначейства України від 10.12.2002 № 226", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 6 січня 2011 року за № 12/18750.
3. Департаменту податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку Міністерства фінансів України (Чмерук М.О.) та Управлінню методології з обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності Державної казначейської служби України (Сушко Н.І.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Відділу взаємодії зі ЗМІ та зв’язків з громадськістю (Прес-служба) Міністерства фінансів України (Косарчук В.П.) у десятиденний строк з дня державної реєстрації цього наказу в Міністерстві юстиції України забезпечити його оприлюднення на офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України в мережі Інтернет.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра фінансів України Мярковського А.І. та Голову Державної казначейської служби України Харченка С.І.
ПОГОДЖЕНО:
Т. в. о. Голови Державної служби України
з питань регуляторної політики
та розвитку підприємництва
|
О.Ю. Потімков
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
03.09.2013 № 787
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 вересня 2013 р.
за № 1650/24182
ПОРЯДОК
повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів
I. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено на виконання статей 43, 45, 78 та 112 Бюджетного кодексу України (
2456-17)
, статті 43 Податкового кодексу України (
2755-17)
, статті 301 Митного кодексу України (
4495-17)
, статті 7 Закону України "Про судовий збір" (
3674-17)
та Положення про Міністерство фінансів України (
375-2014-п)
, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375.
У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, визначених Бюджетним (
2456-17)
і Податковим (
2755-17)
кодексами України, іншими нормативно-правовими актами, що регламентують бюджетний процес.
2. Цей Порядок визначає процедури:
повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, а саме: податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджету, коштів від повернення до бюджетів бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених державою (місцевими бюджетами) або під державні (місцеві) гарантії (далі - платежі);
перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок.
Дія цього Порядку не поширюється на операції з бюджетного відшкодування податку на додану вартість та безспірного списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.
3. Повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету платежів та перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, у національній валюті здійснюється Казначейством або головними управліннями Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - головні управління Казначейства) з відповідних бюджетних рахунків для зарахування надходжень (далі - рахунки за надходженнями), відкритих в Казначействі відповідно до законодавства, шляхом оформлення розрахункових документів.
Повернення платежів у національній валюті здійснюється на рахунки одержувачів коштів, відкриті в банках або Казначействі, вказані заяві платника. Повернення платежів фізичним особам, які не мають рахунків у банках, може здійснюватись шляхом повернення у готівковій формі коштів за чеком органу Казначейства з відповідних рахунків, відкритих у банках на ім’я головного управління Казначейства, або поштовим переказом через підприємства поштового зв'язку, вказані у заяві платника (його довіреної особи).
4. Повернення помилково або надміру зарахованих до державного бюджету платежів в іноземній валюті здійснюється у валюті платежу з валютних рахунків Казначейства, відкритих на ім’я Казначейства в банках, або у гривневому еквіваленті іноземної валюти, розрахованому за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим Національним банком України на дату повернення коштів з бюджету, з відповідних рахунків за надходженнями, відкритих в Казначействі відповідно до законодавства, про що платник зазначає у своїй заяві.
4-1. У разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з податку на додану вартість, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість у порядку, визначеному пунктом 200 - 1 (
2755-17)
.5 (
2755-17)
статті 200-1 Податкового кодексу України (
2755-17)
, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою про повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з податку на додану вартість чи на момент фактичного повернення коштів - шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.
5. Повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету або на єдиний рахунок (у разі його використання) податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджетів, перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, здійснюється за поданням (висновком, повідомленням) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а при поверненні судового збору (крім помилково зарахованого) - за судовим рішенням, яке набрало законної сили.
У разі повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджетів (крім зборів та платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи Державної податкової служби України (далі - органи ДПС) та органи Державної митної служби України (далі - органи Держмитслужби)) подання подається до відповідного головного управління Казначейства, Казначейства за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
У разі повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету або на єдиний рахунок (у разі його використання) податків, зборів, пені, платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС, та перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, до Казначейства подається висновок відповідно до Порядку інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені (z0370-19)
, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11 лютого 2019 року № 60, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08 квітня 2019 року за № 370/33341.
У разі повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та/або місцевих бюджетів з єдиного рахунка з причин технічних та/або методологічних помилок під час формування реєстру платежів з єдиного рахунка в розрізі окремого платника у складі зведеного реєстру платежів з єдиного рахунка згідно з Податковим кодексом України (
2755-17)
, до Казначейства подається повідомлення відповідно до Порядку функціонування єдиного рахунка та виконання норм статті 35-1 (321-2020-п)
Податкового кодексу України центральними органами виконавчої влади (321-2020-п)
, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2020 року № 321 (зі змінами).
У разі повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету сплачених сум митних, інших платежів та пені, контроль за справлянням яких покладено на органи Держмитслужби, до Казначейства подається висновок відповідно до Порядку повернення авансових платежів (передоплати) та помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів (z0976-17)
, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18 липня 2017 року № 643, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 серпня 2017 року за № 976/30844 (зі змінами).
Подання подається платником разом з його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією документа на переказ, або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету.
У разі повернення судового збору (крім помилково зарахованого) до головних управлінь Казначейства подається копія судового рішення, засвідчена належним чином.
Копія судового рішення, засвідчена належним чином, подається платником до відповідного головного управління Казначейства разом з його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією документа на переказ або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету.
Заява про повернення коштів з бюджету складається платником у довільній формі з обов'язковим зазначенням такої інформації: причина повернення коштів з бюджету, найменування платника (суб'єкта господарювання), код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи, реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті), місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи та номер контактного телефону, сума платежу, що підлягає поверненню, спосіб перерахування коштів з бюджету - у безготівковій формі із зазначенням реквізитів рахунку одержувача коштів чи у готівковій формі.
У заяві платник може визначити довірену особу для отримання коштів, що мають бути повернені йому з бюджету. У такому разі до заяви про повернення коштів з бюджету додаються довіреність на отримання коштів довіреною особою, засвідчена згідно з вимогами Цивільного кодексу України (
435-15)
, та копія паспорта довіреної особи.
6. Повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів від повернення до бюджетів бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених державою (відповідними місцевими бюджетами) або під державні (місцеві) гарантії, здійснюється за поданням органів, які ведуть облік заборгованості в розрізі позичальників.
Подання подаються:
1) за кредитами, залученими державою або під державні гарантії,- Міністерством фінансів України;
2) за кредитами, залученими місцевими бюджетами або під місцеві гарантії,- відповідними місцевими фінансовими органами;
3) за бюджетними позичками, кредитами та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі, облік заборгованості за якими ведуть органи Казначейства,- відповідними органами Казначейства;
4) за бюджетними позичками, фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі, та кредитами, облік заборгованості за якими не ведуть органи Казначейства,- розпорядниками коштів державного чи місцевих бюджетів.
Подання складає орган, який здійснює облік заборгованості в розрізі позичальників, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Подання надається платником до відповідного головного управління Казначейства, Казначейства разом із його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією документа на переказ, або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету.
Заява про повернення коштів з бюджету складається платником в довільній формі з обов’язковим зазначенням такої інформації: причина повернення коштів з бюджету, найменування платника (суб’єкта господарювання), код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи, реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку в паспорті), місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи та номер контактного телефону одержувача, реквізити рахунку одержувача коштів, сума платежу, що підлягає поверненню.
У разі наявності в обліку органів Казначейства заборгованості платника перед державним бюджетом за іншими бюджетними позичками, кредитами або фінансовою допомогою відповідне головне управління Казначейства, Казначейство повідомляє платника та орган, який подав подання, про можливість направлення коштів (або їх частки), зазначених у заяві та поданні, насамперед на погашення цієї заборгованості перед державним бюджетом.
7. У випадках повернення платежів (крім податків, зборів, пені, платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС та органи Держмитслужби), що зараховані до місцевих бюджетів, а також платежів, що підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, орган, який контролює справляння надходжень бюджету або який здійснює облік заборгованості в розрізі позичальників, передає подання на погодження відповідному місцевому фінансовому органу.
Відповідний місцевий фінансовий орган протягом двох робочих днів погоджує подання шляхом засвідчення підписом керівника місцевого фінансового органу, скріпленим гербовою печаткою, і не пізніше наступного робочого дня після погодження повертає його органу, який подав подання, для подальшої передачі до відповідного головного управління Казначейства відповідно до законодавства.
Повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до місцевих бюджетів з єдиного рахунка з причин технічних та/або методологічних помилок під час формування реєстру платежів з єдиного рахунка в розрізі окремого платника у складі зведеного реєстру платежів з єдиного рахунка згідно з Податковим кодексом України (
2755-17)
, здійснюється за повідомленням ДПС без погодження відповідним місцевим фінансовим органом.
8. Відповідне головне управління Казначейства у Донецькій та Луганській областях здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до місцевих бюджетів населених пунктів Донецької та Луганської областей, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень, перелік яких затверджений Кабінетом Міністрів України (далі - непідконтрольні території), за поданням (висновком) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, погодженим відповідно з Донецькою та Луганською обласними військово-цивільними адміністраціями.
Донецька та Луганська обласні військово-цивільні адміністрації протягом двох робочих днів погоджують подання шляхом засвідчення підписом керівника відповідної обласної військово-цивільної адміністрації, скріпленим гербовою печаткою, і не пізніше наступного робочого дня після погодження повертають його органу, який подав подання, для подальшої передачі до відповідного головного управління Казначейства відповідно до законодавства.
Перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до місцевих бюджетів непідконтрольних територій через єдиний рахунок, здійснюється відповідним головним управлінням Казначейства у Донецькій та Луганській областях за висновком органу ДПС (без відповідного погодження з Донецькою та Луганською обласними військово-цивільними адміністраціями).
Повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до місцевих бюджетів непідконтрольних територій, з єдиного рахунка з причин технічних та/або методологічних помилок під час формування реєстру платежів з єдиного рахунка в розрізі окремого платника у складі зведеного реєстру платежів з єдиного рахунка згідно з Податковим кодексом України (
2755-17)
, здійснюється відповідним головним управлінням Казначейства у Донецькій та Луганській областях за повідомленням органу ДПС (без відповідного погодження з Донецькою та Луганською обласними військово-цивільними адміністраціями).
9. Повернення помилково або надміру зарахованих до місцевих бюджетів коштів з рахунків, відкритих для зарахування міжбюджетних трансфертів, здійснюється головними управліннями Казначейства на підставі листа відповідного місцевого фінансового органу за підписом керівника (його заступника), скріпленим гербовою печаткою, з обов’язковим зазначенням такої інформації: обґрунтування необхідності повернення коштів з бюджету, сума платежу, що підлягає поверненню, реквізити рахунку, на який необхідно перерахувати кошти, дата та номер документа на переказ, який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.
10. Заява та подання або копія судового рішення, засвідчена належним чином, подаються до відповідного головного управління Казначейства за місцем зарахування платежу до бюджету, Казначейства.
Платник подає до відповідного головного управління Казначейства, Казначейства заяву та подання, дати складання яких не перевищують 30 календарних днів, з урахуванням норм статті 253 та частини другої статті 255 Цивільного кодексу України (
435-15)
.
11. Подання або копія судового рішення, засвідчена належним чином, повертається відповідним головним управлінням Казначейства, Казначейством надавачам без виконання у таких випадках:
1) перевищення встановлених законодавством строків надання заяви та подання до відповідного головного управління Казначейства, Казначейства;
2) невідповідність інформації, викладеної у заяві платника, даним, наведеним у поданні або копії судового рішення, засвідченій належним чином, або даним відповідного головного управління Казначейства, Казначейства про зарахування коштів до бюджету;
3) надання заяви та подання або копії судового рішення, засвідченої належним чином, неуповноваженою особою;
4) порушення встановлених вимог щодо оформлення подання або копії судового рішення.
12. Головні управління Казначейства, Казначейство здійснюють процедури із забезпечення виконання документів, зазначених у пунктах5 та 6 цього розділу, в такому порядку:
1) за наявності поточних надходжень на відповідних рахунках за надходженнями головні управління Казначейства, Казначейство протягом п'яти робочих днів з дня отримання заяви та подання (висновку, повідомлення) перераховують кошти на рахунок одержувача одноразово на загальну суму або частковими сумами;
2) у разі недостатності або відсутності поточних надходжень на відповідних рахунках за надходженнями для здійснення повернення або перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, головні управління Казначейства не пізніше ніж через п'ять робочих днів з дня отримання заяви та подання (висновку, повідомлення) надсилають звернення для підкріплення коштами цих рахунків:
за платежами, що належать державному бюджету, - до Казначейства;
за платежами, що належать місцевим бюджетам, - до відповідних місцевих фінансових органів;
за частиною платежу, що перерахована до відповідного фонду загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування, - до відповідного органу цього фонду.
13. Звернення для підкріплення коштами відповідних рахунків подається до місцевого фінансового органу та/або органу фондів загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку на паперових носіях або в електронній формі з подальшим наданням оригіналів на паперових носіях.
У разі ненадання підкріплення коштами протягом п'яти робочих днів з дня отримання звернення Казначейство, місцеві фінансові органи та/або органи фондів загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування письмово інформують головні управління Казначейства про причини невиконання звернення.
Направлення звернення про підкріплення коштами не є підставою для зупинення операцій з повернення коштів з бюджету, перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, за рахунок поточних надходжень. Невикористана головними управліннями Казначейства сума наданого підкріплення коштами повертається органам, які надали таке підкріплення.
Якщо місцеві фінансові органи та/або органи фондів загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування у визначений термін не надають підкріплення коштами для здійснення повернення, перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, або не повідомляють про причини ненадання підкріплення коштами, головні управління Казначейства надсилають місцевим фінансовим органам письмове попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення цього порушення, а органам фондів загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування - відповідне звернення.
У разі якщо відповідні місцеві фінансові органи у визначений законодавством строк не усувають порушення бюджетного законодавства, тобто не надають підкріплення коштами для здійснення повернення, перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, або не повідомляють про причини невиконання звернення відповідного головного управління Казначейства, керівник такого головного управління Казначейства відповідно до законодавства приймає рішення про застосування заходів впливу за порушення бюджетного законодавства.
У разі якщо відповідні органи фондів загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування у визначений законодавством строк не надають підкріплення коштами для здійснення повернення або не повідомляють про причини невиконання звернення, відповідне головне управління Казначейства повідомляє про це Казначейство, яке в свою чергу інформує центральні органи фондів загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування для вжиття відповідних заходів.
У разі недостатності або відсутності поточних надходжень на відповідних рахунках за надходженнями місцевих бюджетів непідконтрольних територій відповідним головним управлінням Казначейства у Донецькій та Луганській областях тимчасово, до відновлення діяльності органів місцевого самоврядування Донецької та Луганської областей надається право на повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до місцевих бюджетів непідконтрольних територій, або перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до таких місцевих бюджетів через єдиний рахунок, шляхом списання коштів з рахунків, відкритих для зарахування коштів загального та спеціального фондів відповідних місцевих бюджетів, у межах наявних залишків коштів на таких рахунках без спрямування звернення на підкріплення коштами цих рахунків.
14. Сума підкріплення у бухгалтерському обліку операцій з виконання бюджетів відображається на відповідних рахунках як отримання (надання) підкріплення коштами для здійснення повернення надходжень відповідно до законодавства.
15. Повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджету здійснюється з того бюджету, до якого такі кошти були зараховані (з урахуванням положень пунктів 39-1 (
2456-17)
та 39-2 (
2456-17)
розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України). Якщо платіж, що повертається, був сплачений до загального (спеціального) фонду державного або місцевих бюджетів, але згідно з бюджетним законодавством не передбачений серед джерел надходжень бюджетів у поточному бюджетному році, то повернення здійснюється за рахунок податків та зборів, не віднесених до інших категорій ( код класифікації доходів бюджету (
v0011201-11)
19090500) або інших надходжень (код класифікації доходів бюджету 24060300) відповідного бюджету.
У разі зміни реквізитів рахунку за надходженнями, з якого необхідно здійснити повернення коштів державного та/або місцевих бюджетів, та перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, таке повернення (перерахування) здійснюється зі зміненого рахунку за надходженнями.
II. Повернення (перерахування) помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів платежів, власних надходжень бюджетних установ
1. Головні управління Казначейства, Казначейство здійснюють операції з повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, та перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, а саме:
1) за платежами, які відповідно до Бюджетного кодексу України (
2456-17)
та закону про Державний бюджет України є доходами загального фонду державного бюджету;
2) за коштами від повернення до загального фонду державного бюджету бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених державою або під державні гарантії;
3) за платежами, які є доходами загального фонду місцевих бюджетів на відповідний рік;
4) за коштами від повернення до загального фонду місцевого бюджету бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених місцевими бюджетами або під місцеві гарантії;
5) за платежами, які відповідно до Бюджетного кодексу України (
2456-17)
та закону про Державний бюджет України є доходами спеціального фонду державного бюджету;
6) за коштами від повернення до спеціального фонду державного бюджету бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, в тому числі залучених державою або під державні гарантії;
7) за платежами, які є доходами спеціального фонду місцевого бюджету (крім власних надходжень бюджетних установ, що утримуються за рахунок місцевих бюджетів відповідно до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів (
z1569-12)
, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23 серпня 2012 року № 938, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 вересня 2012 року за № 1569/21881);
8) за коштами від повернення до спеціального фонду місцевого бюджету бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених місцевими бюджетами або під місцеві гарантії;
9) за коштами, що належать до власних надходжень бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету;
10) за платежами, які відповідно до Бюджетного кодексу України (
2456-17)
та закону про Державний бюджет України, розподіляються між загальним та спеціальним фондами державного бюджету;
11) за платежами, які відповідно до Бюджетного кодексу України (
2456-17)
та закону про Державний бюджет України розподіляються між державним та місцевими бюджетами;
12) за платежами, які розподіляються між рівнями місцевих бюджетів;
13) за іншими коштами, які тимчасово віднесені на доходи державного бюджету та підлягають розподілу відповідними уповноваженими органами згідно з вимогами нормативно-правових актів;
14) за платежами до загального та спеціального фондів державного бюджету в іноземній валюті.
2. Повернення помилково або надміру зарахованих до бюджетів платежів здійснюється з відповідних рахунків за надходженнями, відкритих в Казначействі на ім’я головних управлінь Казначейства та Казначейства відповідно до законодавства, у межах поточних надходжень за день.
У разі недостатності або відсутності коштів на відповідних рахунках за надходженнями головні управління Казначейства, Казначейство можуть здійснювати повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до відповідних бюджетів, шляхом залучення коштів з відповідних рахунків у порядку, встановленому законодавством.
3. Повернення коштів, помилково або надміру зарахованих на рахунки з обліку власних надходжень бюджетних установ, здійснюється на підставі платіжних доручень бюджетних установ - власників рахунків, поданих до органів Казначейства за місцем обслуговування, у призначенні яких обов’язково зазначаються номер та дата документа, згідно з яким були зараховані такі кошти, та у межах наявних залишків бюджетних коштів на відповідних рахунках.
III. Операції з повернення платежів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів у готівковій формі
1. Повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету платежів, сплачених фізичними особами, що не мають рахунків у банках готівкою здійснюється:
1) з відповідних рахунків, відкритих головними управліннями Казначейства в банках на ім’я головного управління Казначейства, на підставі чеків, виписаних головними управліннями Казначейства на ім’я фізичної особи;
2) поштовими переказами на адреси, визначені в заявах платників або у податкових деклараціях фізичних осіб.
2. Кошти з відповідних аналітичних рахунків, з яких необхідно зробити повернення, на підставі платіжних доручень головних управлінь Казначейства перераховуються:
1) на рахунки, відкриті на ім'я головних управлінь Казначейства в банках відповідно до законодавства;
2) на рахунки підприємств поштового зв'язку, відкриті в банках.
3. На підставі відповідних документів, зазначених у пункті 5 розділу I цього Порядку, головні управління Казначейства виписують чеки на отримання готівки особами, зазначеними у визначених документах.
На підставі належно оформлених чеків на отримання готівки фізичні особи, на ім'я яких виписано чеки, отримують готівку з рахунків, відкритих на ім'я головних управлінь Казначейства в банках відповідно до законодавства. Чеки на отримання готівки пред'являються до оплати в банк протягом 10 календарних днів (день виписки чека не враховується).
4. Оплата послуг банків та підприємств поштового зв'язку при поверненні платникам платежів готівкою помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів здійснюється за рахунок коштів бюджету, з якого повертається цей платіж.
5. Повернення готівкою коштів, помилково або надміру зарахованих на рахунки з обліку власних надходжень бюджетних установ, здійснюється з каси бюджетної установи. Виплата готівки бюджетним установам здійснюється на підставі оформленої розпорядником бюджетних коштів заявки на видачу готівки за формою згідно з додатком3 до цього Порядку.
Директор Департаменту
податкової, митної політики
та методології
бухгалтерського обліку
|
М.О. Чмерук
|
Додаток 1
до Порядку повернення коштів, помилково
або надміру зарахованих до державного та
місцевих бюджетів
(пункт 5 розділу I)
ПОДАННЯ
на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджету
Додаток 2
до Порядку повернення коштів,
помилково або надміру зарахованих
до державного та місцевих бюджетів
(пункт 13 розділу I)
ЗВЕРНЕННЯ
Додаток 3
до Порядку повернення коштів,
помилково або надміру зарахованих
до державного та місцевих бюджетів
(пункт 5 розділу III)
ЗАЯВКА
на видачу готівки