КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 19 січня 2011 р. № 21
Київ
|
Про затвердження Порядку зупинення операцій з бюджетними коштами
Відповідно до частини першої статті 120 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок зупинення операцій з бюджетними коштами, що додається.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2002 р. № 1627 (
1627-2002-п)
"Про механізм зупинення операцій з бюджетними коштами" (Офіційний вісник України, 2002 р., № 44, ст. 2027).
Прем'єр-міністр України
|
М. АЗАРОВ
|
Інд. 34
|
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 січня 2011 р. № 21
ПОРЯДОК
зупинення операцій з бюджетними коштами
1. Цей Порядок визначає механізм застосування Мінфіном, органами Казначейства, Держаудитслужби, місцевими фінансовими органами, головними розпорядниками бюджетних коштів (далі - уповноважений орган) у межах наданих їм повноважень до розпорядників та/або одержувачів бюджетних коштів (далі - розпорядники та/або одержувачі) такого заходу впливу, як зупинення операцій з бюджетними коштами.
2. Зупинення операцій з бюджетними коштами застосовується у разі виявлення факту порушення вимог бюджетного законодавства, передбаченого пунктом 2 частини першої статті 117 Бюджетного кодексу України, і полягає у зупиненні будь-яких операцій із здійснення платежів з рахунків розпорядників та/або одержувачів, крім випадків, визначених абзацами третім -шостим пункту 3 цього Порядку, на строк, встановлений частиною другою статті 120 Бюджетного кодексу України. При цьому складається протокол про порушення бюджетного законодавства.
Зупинення операцій з бюджетними коштами не застосовується у разі ведення розпорядником та/або одержувачем позовної роботи, спрямованої на усунення порушення вимог бюджетного законодавства.
Якщо факт порушення вимог бюджетного законодавства зафіксовано в акті ревізії, то протокол про порушення бюджетного законодавства не складається.
На підставі зазначеного протоколу або акта ревізії уповноважений орган приймає протягом трьох наступних робочих днів з дня його надходження розпорядження про зупинення операцій з бюджетними коштами (далі - розпорядження про зупинення операцій) за формою згідно з додатком 1.
Якщо протягом строку, зазначеного в абзаці четвертому цього пункту, розпорядником та/або одержувачем, що порушив вимоги бюджетного законодавства, надано уповноваженому органу інформацію про усунення такого порушення або ведення позовної роботи, спрямованої на його усунення, та документальне підтвердження факту усунення порушення вимог бюджетного законодавства або ведення позовної роботи, спрямованої на усунення такого порушення (копія позовної заяви з відміткою відповідного суду про її реєстрацію), розпорядження про зупинення операцій не приймається.
Розпорядження про зупинення операцій за бюджетною програмою щодо забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя уповноважений орган приймає після інформування Вищої ради правосуддя.
3. У разі прийняття уповноваженим органом розпорядження про зупинення операцій зупиненню підлягають операції з бюджетними коштами на рахунках розпорядників та/або одержувачів за бюджетною програмою державного або місцевих бюджетів (кодом та назвою Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (v0793201-17)
), за якою виявлено порушення вимог бюджетного законодавства.
Якщо зазначене порушення виявлено за бюджетною програмою державного або місцевих бюджетів (кодом та назвою Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (v0793201-17)
), яка відсутня у поточному бюджетному періоді, або у разі порушення терміну розроблення і забезпечення головними розпорядниками затвердження порядків використання бюджетних коштів, терміну подання і затвердження паспортів бюджетних програм, то уповноважений орган зазначає в розпорядженні про зупинення операцій код та назву програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету або код та назву програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (код та назву Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів), за якою передбачено бюджетні призначення на утримання розпорядника. При цьому зупиненню підлягають будь-які операції, за винятком:
сплати податків, зборів та інших доходів бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;
виконання рішень органів, яким відповідно до закону надано право стягнення коштів;
здійснення захищених видатків, визначених статтею 55 Бюджетного кодексу України;
повернення помилково зарахованих бюджетних коштів.
4. Розпорядження про зупинення операцій створюється у формі електронного документа, на який накладається кваліфікований електронний підпис керівника уповноваженого органу або його заступника та/або кваліфікована електронна печатка цього органу. Дата та час накладення кваліфікованого електронного підпису на таке розпорядження визначається за допомогою кваліфікованої електронної позначки часу та є датою прийняття зазначеного розпорядження. Реєстрація розпорядження про зупинення операцій здійснюється в установленому порядку.
Розпорядження про зупинення операцій разом із супровідним листом надсилається не пізніше ніж протягом робочого дня, що настає за днем його реєстрації, через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (у разі неможливості надсилання такого розпорядження у зазначений строк з технічних причин воно надсилається після їх усунення):
органу Казначейства, у якому відкрито рахунки розпорядника та/або одержувача, що порушив вимоги бюджетного законодавства;
розпоряднику та/або одержувачу, що порушив вимоги бюджетного законодавства;
відповідному розпоряднику бюджетних коштів вищого рівня або місцевому фінансовому органу (у разі зупинення операцій з коштами місцевого бюджету);
відповідному органу Держаудитслужби за місцезнаходженням розпорядника та/або одержувача, що порушив вимоги бюджетного законодавства, для врахування в роботі під час планування та/або проведення ним заходів державного фінансового контролю.
У разі неможливості створення розпорядження про зупинення операцій у формі електронного документа таке розпорядження складається у паперовій формі у п’ятьох примірниках (у разі його прийняття органом Казначейства або органом Держаудитслужби - у чотирьох), кожний з яких підписується керівником (заступником керівника) уповноваженого органу, скріплюється печаткою та реєструється в установленому порядку. Розпорядження про зупинення операцій у паперовій формі надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення або подається особисто під розписку уповноваженій особі відповідно до переліку, визначеного в абзацах третьому - шостому цього пункту.
Один примірник такого розпорядження залишається в уповноваженому органі.
5. Орган Казначейства реєструє в установленому порядку розпорядження про зупинення операцій у день його надходження.
У разі надходження розпорядження про зупинення та/або відновлення операцій з бюджетними коштами, що використовуються для проведення розрахунків за окремими рішеннями (на підставі договорів або інших документів, укладених учасниками розрахунків), орган Казначейства повідомляє Казначейству не пізніше наступного робочого дня після його отримання.
6. Орган Казначейства після надходження розпорядження про зупинення операцій зупиняє операції на відповідних рахунках, про що не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня зупинення операцій інформує уповноважений орган, що прийняв таке розпорядження, шляхом надсилання листа.
7. Платіжні доручення, подані розпорядником та/або одержувачем для здійснення платежів з рахунків, на яких зупинені операції з бюджетними коштами, повертаються після надходження розпорядження про зупинення операцій органом Казначейства розпорядникові та/або одержувачу без виконання із зазначенням причини повернення.
У разі зупинення операцій з бюджетними коштами реєстрація бюджетних зобов'язань розпорядників та/або одержувачів проводиться в установленому законодавством порядку.
8. Підставою для відновлення операцій на рахунках розпорядників та/або одержувачів є:
прийняття уповноваженим органом розпорядження про відновлення операцій з бюджетними коштами (далі - розпорядження про відновлення операцій) за формою згідно з додатком 2;
закінчення строку, зазначеного в розпорядженні про зупинення операцій або встановленого частиною другою статті 120 Бюджетного кодексу України.
У разі коли операції відновлюються до закінчення строку, зазначеного в розпорядженні про зупинення операцій, розпорядження про відновлення операцій приймає орган, який прийняв розпорядження про зупинення операцій, і подає його відповідному органові Казначейства. Після закінчення строку, зазначеного у розпорядженні про зупинення операцій або встановленого частиною другою статті 120 Бюджетного кодексу України, операції з бюджетними коштами відновлюються органами Казначейства без оформлення розпорядження про відновлення операцій.
9. Розпорядження про відновлення операцій приймається на підставі доповідної записки, складеної посадовою особою уповноваженого органу, інформації про усунення порушення вимог бюджетного законодавства або ведення позовної роботи, спрямованої на усунення порушення вимог бюджетного законодавства.
Доповідна записка повинна містити:
найменування, код згідно з ЄДРПОУ розпорядника та/або одержувача, на рахунках якого зупинено операції з бюджетними коштами;
дату прийняття і номер розпорядження про зупинення операцій;
документальне підтвердження факту усунення порушення вимог бюджетного законодавства або ведення позовної роботи, спрямованої на усунення порушення вимог бюджетного законодавства (копія позовної заяви з відміткою відповідного суду про її реєстрацію).
10. Розпорядження про відновлення операцій створюється у формі електронного документа, на який накладається кваліфікований електронний підпис керівника уповноваженого органу або його заступника та/або кваліфікована електронна печатка цього органу. Дата та час накладення кваліфікованого електронного підпису на таке розпорядження визначається за допомогою кваліфікованої електронної позначки часу та є датою прийняття зазначеного розпорядження. Реєстрація розпорядження про відновлення операцій здійснюється в установленому порядку.
У разі неможливості створення розпорядження про відновлення операцій у формі електронного документа таке розпорядження складається у паперовій формі у п’ятьох примірниках (у разі його прийняття органом Казначейства або органом Держаудитслужби - у чотирьох), кожний з яких підписується керівником (заступником керівника) уповноваженого органу, скріплюється печаткою та реєструється в установленому порядку.
Розпорядження про відновлення операцій надсилається не пізніше ніж протягом робочого дня, що настає за днем надходження доповідної записки, інформації про усунення порушення вимог бюджетного законодавства або ведення позовної роботи, спрямованої на усунення порушення вимог бюджетного законодавства, через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (у паперовій формі - рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення або подається особисто під розписку уповноваженій особі) відповідно до пункту 4 цього Порядку. Один примірник такого розпорядження у паперовій формі залишається в органі, який його прийняв.
11. Орган Казначейства, у якому відкрито рахунки, за якими зупинено операції з бюджетними коштами, після надходження розпорядження про відновлення операцій з бюджетними коштами або закінчення строку, визначеного абзацом третім пункту 8 цього Порядку, відновлює операції з бюджетними коштами відповідного розпорядника та/або одержувача.
12. Орган Казначейства не пізніше ніж протягом наступного робочого дня після відновлення операцій з бюджетними коштами інформує про це уповноважений орган, що прийняв розпорядження про відновлення операцій, шляхом надсилання листа.
13. Розпорядження про зупинення або відновлення операцій, що надійшли до органу Казначейства протягом операційного часу, виконуються в день надходження, а ті, що надійшли після закінчення операційного часу, - протягом наступного робочого дня.
Розпорядження про зупинення або відновлення операцій, прийняті органом Казначейства, виконуються у день прийняття такого розпорядження.
14. У разі неусунення порушення вимог бюджетного законодавства розпорядником та/або одержувачем або незабезпечення ведення позовної роботи, спрямованої на усунення порушення вимог бюджетного законодавства, у строк, зазначений у розпорядженні про зупинення операцій, уповноважений орган має право на повторне застосування зупинення операцій з бюджетними коштами щодо такого розпорядника та/або одержувача у межах строку, встановленого частиною другою статті 120 Бюджетного кодексу України. Якщо в установлений строк розпорядником та/або одержувачем не усунуто порушення вимог бюджетного законодавства або не забезпечено ведення позовної роботи, спрямованої на усунення порушення вимог бюджетного законодавства, уповноважений орган має право на застосування іншого заходу впливу за порушення вимог бюджетного законодавства відповідно до частини першої статті 117 Бюджетного кодексу України.
15. Керівник (заступник керівника) уповноваженого органу відповідає за правильність, обґрунтованість і своєчасність прийняття розпорядження про зупинення або відновлення операцій та надсилання його за належністю.
16. Розпорядження про зупинення операцій може бути оскаржене в порядку, визначеному статтею 124 Бюджетного кодексу України.
Додаток 1
до Порядку
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 26 січня 2022 р. № 48 (48-2022-п)
)
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
про зупинення операцій з бюджетними коштами
Додаток 2
до Порядку
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 26 січня 2022 р. № 48 (48-2022-п)
)
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
про відновлення операцій з бюджетними коштами