ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ Л И С Т N 7059/7/16-1217-12 від 25.04.2002 ДПА України розглянула лист щодо ПДВ з додаткових платних послуг, які надаються відділами реєстрації актів громадянського стану та нотаріальними конторами, і повідомляє таке. Відповідно до Закону України від 11.01.2000 р. N 1366-III ( 1366-14 ) з урахуванням редакції Закону від 07.02.2002 р. N 3047-III ( 3047-14 ) "Про органи реєстрації актів громадянського стану" акти громадянського стану (народження, смерть, одруження, розірвання шлюбу, встановлення батьківства, переміни прізвища, імені, по батькові) підлягають обов'язковій реєстрації в органах реєстрації актів громадянського стану. Надання таких послуг з реєстрації актів громадянського стану державними органами, уповноваженими здійснювати таку реєстрацію згідно із законодавством, звільняється від оподаткування ПДВ відповідно до пп. 5.1.6 ст. 5 Закону України "Про податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ). В той же час відділами реєстрації актів громадянського стану можуть надаватися додаткові платні послуги правового та технічного характеру. Примірний перелік додаткових платних послуг правового і технічного характеру, які можуть надаватися працівниками органів реєстрації актів громадянського стану, затверджено наказом Мін'юсту України від 06.06.97 р. N 43/5 ( z0241-97 ) та зареєстровано в Мін'юсті України 01.07.97 р. N 241/2045. На такі додаткові платні послуги, як правового, так і технічного характеру, поширюється загальний режим оподаткування ПДВ та застосовується повна ставка цього податку. При цьому слід зазначити, що в тих випадках, коли одна особа здійснює діяльність, що звільняється від ПДВ, та одночасно (паралельно) оподатковувану діяльність, то вхідні суми ПДВ по придбаних матеріально-технічних ресурсах (канцелярське, приладдя, спеціальна література, нормативні акти, бланки, послуги по ремонту, оренді, інші товари, роботи, послуги) розподіляються відповідно до частки їх використання в оподатковуваних та звільнених операціях звітного періоду. Що стосується питання нотаріальної контори, то згідно зі ст. 17 Закону України "Про нотаріат" ( 3425-12 ) нотаріальна державна контора є юридичною особою, яка вчиняє нотаріальні дії, а також надає додаткові послуги правового характеру, які не пов'язані із вчинюваними нотаріальними діями, а також технічного характеру, за що справляється окрема плата. Оскільки відповідно до ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ) платником цього податку є як суб'єкт підприємницької діяльності (резидент, нерезидент), так і інша юридична особа, що не є суб'єктом підприємницької діяльності, то нотаріальна контора, як юридична особа, підпадає під поняття особи, яка зобов'язана бути платником ПДВ, при досягненні нею обсягів, встановлених п. 2.1 ст. 2 Закону України "Про податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ). Таким чином, нотаріальні контори, при досягненні ними оборотів 61200 грн. зобов'язані зареєструватися платником ПДВ та вносити його в бюджет в порядку, встановленому Законом України "Про податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ). Сума надходжень від послуг по нотаріальних діях та від додаткових послуг, зменшена на суму ПДВ, спрямовується відповідно до діючого законодавства. Заступник Голови О.Шитря "Бізнес-Бухгалтерія: право-податки-консультації", N 28/1-2, 8 липня 2002 р.