ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 7059/7/16-1217-12 від 25.04.2002




     ДПА України розглянула лист щодо  ПДВ  з  додаткових  платних
послуг,  які  надаються  відділами реєстрації актів громадянського
стану та нотаріальними конторами, і повідомляє таке.
     Відповідно до  Закону України від 11.01.2000 р.    N 1366-III
( 1366-14 ) з урахуванням редакції Закону   від     07.02.2002  р.
N 3047-III ( 3047-14 ) "Про органи реєстрації актів громадянського
стану" акти громадянського стану (народження,  смерть,  одруження,
розірвання  шлюбу,  встановлення  батьківства,  переміни прізвища,
імені,  по батькові) підлягають обов'язковій реєстрації в  органах
реєстрації  актів  громадянського  стану.  Надання  таких послуг з
реєстрації  актів  громадянського   стану   державними   органами,
уповноваженими    здійснювати    таку    реєстрацію    згідно   із
законодавством,  звільняється від оподаткування ПДВ відповідно  до
пп. 5.1.6 ст. 5      Закону    України   "Про   податок  на додану
вартість" ( 168/97-ВР ).
     В той же час відділами реєстрації актів громадянського  стану
можуть надаватися додаткові платні послуги правового та технічного
характеру. Примірний перелік додаткових платних послуг правового і
технічного характеру,  які  можуть надаватися працівниками органів
реєстрації  актів  громадянського   стану,   затверджено   наказом
Мін'юсту України  від  06.06.97  р.  N  43/5  (  z0241-97   )   та
зареєстровано в Мін'юсті України 01.07.97 р.  N 241/2045.  На такі
додаткові  платні  послуги,  як  правового,   так   і   технічного
характеру,   поширюється  загальний  режим  оподаткування  ПДВ  та
застосовується повна ставка цього податку.
     При цьому слід зазначити,  що в тих випадках, коли одна особа
здійснює   діяльність,  що  звільняється  від  ПДВ,  та  одночасно
(паралельно) оподатковувану діяльність,  то  вхідні  суми  ПДВ  по
придбаних матеріально-технічних ресурсах (канцелярське,  приладдя,
спеціальна  література,  нормативні  акти,  бланки,   послуги   по
ремонту,  оренді,  інші  товари,  роботи,  послуги) розподіляються
відповідно  до  частки  їх  використання  в   оподатковуваних   та
звільнених операціях звітного періоду.
     Що стосується питання нотаріальної контори,  то   згідно   зі
ст. 17 Закону України  "Про  нотаріат"  (  3425-12  )  нотаріальна
державна контора є юридичною особою, яка вчиняє нотаріальні дії, а
також  надає  додаткові  послуги  правового  характеру,   які   не
пов'язані  із вчинюваними нотаріальними діями,  а також технічного
характеру, за що справляється окрема плата.
     Оскільки відповідно  до ст.  1 Закону України "Про податок на
додану вартість" (  168/97-ВР  )  платником  цього  податку  є  як
суб'єкт підприємницької діяльності (резидент,  нерезидент),  так і
інша юридична особа, що не є суб'єктом підприємницької діяльності,
то  нотаріальна контора,  як юридична особа,  підпадає під поняття
особи,  яка зобов'язана бути платником  ПДВ,  при  досягненні  нею
обсягів, встановлених п.  2.1 ст. 2 Закону України "Про податок на
додану вартість" ( 168/97-ВР ).
     Таким чином,  нотаріальні  контори,   при   досягненні   ними
оборотів  61200 грн.  зобов'язані зареєструватися платником ПДВ та
вносити його в бюджет в  порядку,  встановленому  Законом  України
"Про податок на додану вартість" (  168/97-ВР  ).
     Сума надходжень  від  послуг  по  нотаріальних  діях  та  від
додаткових послуг,  зменшена на суму ПДВ, спрямовується відповідно
до діючого законодавства.

 Заступник Голови                                          О.Шитря

 "Бізнес-Бухгалтерія: право-податки-консультації",
 N 28/1-2, 8 липня 2002 р.