Контроль за сплатою до бюджету орендної плати за землю
Враховуючи вимоги чинного законодавства України, на кого покладено функції
контролю за правильністю нарахування та повнотою сплати до бюджету орендної
плати за землю?
Законом України № 378/96-ВР визначено, що плата за землю справляється у
вигляді земельного податку або орендної плати. Власники землі та
землекористувачі, крім орендарів, сплачують земельний податок. За земельні
ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата (ст. 2 зазначеного Закону).
Цим же Законом (ст. 14) визначено, що юридичні особи самостійно обчислюють
суму земельного податку i подають розрахунок земельного податку за встановленою
формою до відповідного органу державної податкової служби за місцем знаходження
земельної ділянки.
Згідно зі ст. 27 Закону № 378/96-ВР контроль за
правильністю обчислення i справляння земельного податку здійснюється органами
державної податкової служби.
Щодо справляння орендної плати за землю, то
статтями 19 Закону № 378/96-ВР та Закону України від 06.10.98 р. № 161-XIV «Про
оренду землі» (далі — Закон № 161-XIV) встановлено, що розмір, форма i умови
внесення орендної плати за землю встановлюються виключно у договорі оренди між
орендодавцем i орендарем.
Орендодавцями землі в Україні до законодавчого
розмежування земель державної i комунальної власності, виходячи із вимог Закону
№ 161-XIV та Земельного кодексу України (в редакції від 25.10.2001 р. №
2768-III), є:
щодо земель, які перебувають у приватній власності, — фізичні
та юридичні особи, у власності яких перебувають ці ділянки;
щодо земель у
межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, —
відповідно сільські, селищні, міські ради;
Консультують фахівці Головного управління оподаткування юридичних осіб ДПА
України
По материалам журнала "ВІСНИК ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ" № 29 від СЕРПЕНЯ 2002 року;