МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ Л И С Т N 56-38/368 від 20.08.2002 На запити щодо маркування товарів штрихкодами та запровадження положень Правил торгівлі на ринках ( z0288-02 ) повідомляємо таке. Обов'язкове маркування товарів штриховими кодами визначено Положенням про штрихове кодування товарів, яке затверджене наказом МЗЕЗторгу від 27.08.96 р. N 530 ( z0517-96 ) на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 29.05.96 р. N 574 ( 574-96-п ). Крім того, відповідно до законодавства з метою додаткового захисту від підробки та полегшення контролю за виготовленням і реалізацією окремих товарів обов'язковому штриховому кодуванню підлягають алкогольні напої та тютюнові вироби, примірники аудіовізуальних творів та фонограм, лікарські засоби. Проте на сьогодні не завжди застосовується технологія продажу товарів з використанням автоматизованої ідентифікації їх за штриховими кодами, і витрати виробників на присвоєння товарам штрихових кодів та нанесення на етикетки штрихової позначки стають зайвими. Тому з метою зняття з суб'єктів підприємницької діяльності зайвих витрат, які у виробників товарів легкої промисловості з великою та швидкозмінною номенклатурою можуть бути значними, Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України підготовлений та узгоджений з відповідними центральними органами виконавчої влади наказ про відміну обов'язкового кодування товарів. Проект наказу найближчим часом буде затверджено і введено в дію. Обов'язковому кодуванню будуть підлягати лише визначені законодавчими актами вищезазначені товари. Що стосується Правил торгівлі на ринках, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України та Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 26.02.2002 р. N 57/188/84/105 ( z0288-02 ), то у п.2 цього наказу зазначено, що органи місцевого самоврядування можуть установлювати правила торгівлі на ринках з урахуванням положень зазначених Правил. Відповідно до п.44 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ) встановлення відповідно до законодавства правил торгівлі на ринках належить виключно до компетенції сільських, селищних, міських рад. Враховуючи викладене, а також те, що розмір торговельного місця на ринках законодавчо не визначено, органи місцевого самоврядування мають право встановлювати розмір торговельного місця самостійно, який може відрізнятися від розміру, визначеного вищезазначеними Правилами торгівлі на ринках. Керівник департаменту політики внутрішньої торгівлі і побутових послуг Ю.Родіонов "Бізнес-Бухгалтерія: право-податки-консультації", N 40/1-2, 30.09.2002