КОМІТЕТ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
                ФІНАНСІВ І БАНКІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

                             Л И С Т

 N 06-10/609 від 23.10.2001




     У Комітеті   Верховної  Ради  України  з  питань  фінансів  і
банківської діяльності  розглянуто лист від 19 вересня  2001  року
щодо застосування окремих норм Закону України від    17.05.2001 р.
N 2410-III ( 2410-14  )  "Про  внесення  змін  до  деяких  законів
України  з  питань  оподаткування",  яким  надано податкові пільги
суб'єктам видавничої справи.
     Зокрема, цим  Законом  доповнено статтю 7 Закону України "Про
оподаткування прибутку підприємств" ( 334/94-ВР  )  новим  пунктом
7.19  згідно  з  яким  тимчасово  до  1  січня 2003 року до складу
валових доходів платника податку не включаються  доходи,  отримані
від  продажу  видавничої  продукції  замовнику або безпосередньому
споживачу.
     Із змісту  цієї   норми   випливає,   що   зазначена   пільга
поширюється  на  всіх  платників податків,  які  здійснюють продаж
видавничої продукції,  в тому числі  на торговельні підприємства в
частині прибутку, отриманого від продажу такої продукції. Зокрема,
це видавництва,  видавничі  організації,  підприємства поліграфії,
які  здійснюють  виготовлення  та  продаж видавничої продукції,  а
також торговельні підприємства.
     Під замовником  згідно  зі  статтею  1  Закону  України  "Про
видавничу справу"  ( 318/97-ВР ) слід розуміти фізичну чи юридичну
особу,  яка замовляє видавничу продукцію, беручи на себе фінансові
зобов'язання.  В  якості споживача видавничої продукції виступають
приватні особи, підприємства, організації.
     Що стосується  питання  щодо  порядку   розподілу   платником
податку  валових  витрат  у  разі,  коли  підприємство  займається
кількома видами діяльності,  серед яких є і пільгові, то вважаємо,
що  такому  розподілу  повинні  підлягати витрати,  які  неможливо
розподілити між видами діяльності  прямим  рахунком,  зокрема,  до
таких  витрат  можуть  бути віднесені  накладні  витрати,  а також
загальногосподарські   витрати,   пов'язані   з   управлінням   та
обслуговуванням  підприємств,  зі  збутом (продажем) продукції.  В
цьому випадку платник  податку  може  визначити  такі  витрати  за
аналогією   визначення  суми  амортизаційних  відрахувань  по  тих
основних фондах,  що  використовуються  для  отримання  звільнених
доходів.  А саме:  виходячи із питомої ваги доходів, отриманих від
інших видів діяльності (які підлягають включенню до складу валових
доходів  на  загальних  підставах),  віднесених  до загальної суми
отриманих валових доходів (з урахуванням  доходу,  отриманого  від
продажу видавничої продукції).
     Що стосується питання  щодо  встановлення  (регулювання)  цін
(тарифів)   на   поліграфічні  послуги,  то  оскільки  це  питання
знаходиться у компетенції Уряду,  вважаємо,  що  доцільно  було  б
адресувати його до Кабінету Міністрів України або безпосередньо до
Міністерства  економіки  та  з  питань   європейської   інтеграції
України.

 Перший заступник Голови Комітету                       С.Терьохін

 "Бізнес-Бухгалтерія: право-податки-консультації",
 N 46/2, 15.11.2001