МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ
           ТА З ПИТАНЬ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 656-38/256 від 19.06.2002


                Щодо торговельного місця на ринку


     На лист, що надійшов від Державного комітету України з питань
регуляторної  політики  та   підприємництва,   стосовно   методики
розрахунку  кількості  торговельних  місць  на ринку повідомляємо.
     Правилами торгівлі на ринках,  затвердженими спільним наказом
Міністерства   економіки   та  з  питань  європейської  інтеграції
України,  Міністерства   внутрішніх   справ   України,   Державної
податкової    адміністрації   України   та   Державного   комітету
стандартизації,  метрології та сертифікації України від 26.02.2002
N  57/188/84/105  ( z0288-02 ),  чітко виписано порядок визначення
торговельного місця на ринку.
     При продажу  продукції  (товарів)  на  ринках  через  кіоски,
палатки,  з транспортних засобів тощо розмір  торговельного  місця
визначається за кількістю квадратних метрів,  що вони займають,  а
саме:

     якщо ці  торговельні  точки мають площу до 2 кв.  м,  то вони
враховуються як 1 торговельне місце,
     від 2 кв. м до 4 кв. м - 2 торговельних місця,
     від 4 кв. м до 6 кв. м - 3 торговельних місця і т. д.

     Якщо суб'єкт  підприємницької  діяльності  займає   павільйон
площею   100   кв.  метрів  (не  залежно  від  кількості  найманих
працівників),  він сплачує ринковий збір за 50 торговельних місць.
У   павільйоні  такої  площі  можуть  здійснювати  продаж  товарів
(продукції) певна кількість суб'єктів підприємницької  діяльності,
У  такому  разі  сплата  ними  ринкового  збору  буде залежати від
розміру площі,  що надана їм для торгівлі (кількість  торговельних
місць розраховується за вищенаведеною методикою).
     Відповідно до  Декрету  Кабінету  Міністрів  України  від  20
травня 1993 року N 56-93 ( 56-93 ) "Про місцеві податки  і  збори"
органи   місцевого   самоврядування   самостійно   встановлюють  і
визначають порядок сплати ринкового  збору  в  межах  установлених
граничних  розмірів ставок з урахуванням місця розташування ринку,
продукції, що реалізується, та місцевих умов.

 Керівник департаменту політики внутрішньої
 торгівлі і побутових послуг                            Ю.Родіонов

 "Податки та бухгалтерський облік",
 N 61, 1 серпня 2002 року