Відповідь:
Відповідно до п.п. 2.1.3 п. 2.1 ст. 2 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” платник податку, який має філії, відділення та інші відокремлені
підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої,
ніж такий платник податку, територіальної громади може прийняти рішення щодо
сплати консолідованого податку та сплачувати податок до бюджетів територіальних
громад за місцезнаходженням філій, а також до бюджету територіальної громади
за своїм місцезнаходженням, визначений згідно з нормами цього Закону та зменшений
на суму податку, сплаченого до бюджетів територіальних громад за місцезнаходженням
філій.
Вибір порядку сплати податку на прибуток, визначеного цим підпунктом, здійснюється платником податку самостійно до 1 липня року, що передує звітному, про що повідомляються податкові органи за місцезнаходженням такого платника податку та його філій (відокремлених підрозділів). Зміна порядку сплати податку протягом звітного року не дозволяється. Відповідальність за своєчасне та повне внесення сум податку до бюджету територіальної громади за місцезнаходженням філії несе платник податку, у складі якого знаходиться така філія.
Одночасно, пунктом 2.3 Методичних рекомендацій щодо порядку нарахування та сплати консолідованого податку на прибуток, затверджених наказом ДПА від 10.04.98 № 175, встановлено, що у разі, коли платник податку протягом звітного року створює нові Філії, про це повідомляється державний податковий орган за місцезнаходженням Філії та платника податку і підсумки господарської діяльності новостворених Філій враховуються при розрахунку консолідованого балансу, починаючи з того звітного (податкового) періоду, коли вони були створені.
Таким чином, у випадку коли юридична особа (головний офіс) обрала у звітному році консолідовану сплату податку на прибуток і на протязі цього року створила нові філії, то підсумки господарської діяльності новостворених філій повинні враховуватися при розрахунку консолідованого балансу, починаючи з того звітного (податкового) кварталу звітного року, коли такі філії були створені. Про створення нових філіалів та приєднання їх до консолідованої сплати головний офіс повинен повідомити державний податковий орган за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням новостворених філіалів.
Крім того, слід зазначити, що відповідно до пункту 7.5 статті 7 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” забороняється будь-яка уступка податкового зобов'язання або податкового боргу платника податків третім особам, а також уступка контролюючим органом права вимоги податкового боргу платника податків іншим особам. Положення цього пункту не поширюються на випадки, коли гарантами повного та своєчасного погашення податкових зобов'язань платника податків виступають інші особи, якщо таке право передбачено цим Законом або іншими законами України з питань оподаткування.
Одночасно, підпунктом 2.1.3 пункту 2.1 статті 2 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” встановлено, що відповідальність за своєчасне та повне внесення сум податку до бюджету територіальної громади за місцезнаходженням філії несе платник податку, у складі якого знаходиться така філія.
Таким чином, у випадку якщо юридична особа (головний офіс) у звітному році
не прийняла рішення про перехід на консолідовану сплату податку на прибуток
і на протязі цього року створила новий філіал, то законодавством України не
забороняється сплата податку на прибуток за ций філіал в наступному році з розрахункового
рахунку головного підприємства. При цьому, такий філіал повинен подавати декларацію
про прибуток підприємства до державного податкового органу за своїм місцезнаходженням.
Использована информация с сайта Государственной налоговой администрации - www.sta.gov.ua