Підприємство придбало товари у нерезидента, розташованого в офшорній зоні, у другому кварталі 2000 року, але не реалізувало їх в цьому кварталі. Чи підлягають коригуванню залишки нереалізованих товарів згідно з вимогами пункту 5.9 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"? Якщо так, то за якою вартістю: 100 відсотків чи 85?

Відповідь:
Пунктом 4.4 Порядку заповнення декларації про прибуток підприємства, затвердженої наказом ДПА України від 21.01.98 за № 37 та зареєстрованої Мін’юстом України 11.02.98 за № 94/2534 зі змінами та доповненнями, встановлено, що витрати, пов’язані з оплатою платником податку для цілей виробництва вартості матеріальних цінностей за договорами, укладеними з нерезидентами, які розташовані в офшорних зонах, включаються до складу валових витрат у сумі, що дорівнює 85 відсоткам від оплаченої вартості таких матеріальних цінностей і відображаються ним у рядку 2 додатка “Ж”. У такому разі платник податку веде окремий облік приросту або убутку балансової вартості таких матеріальних цінностей та відображає суми перевищення у рядках 4 додатка “Ж” та 33.1 додатка “Л” до декларації.

Враховуючи те, що балансова вартість товарів, придбаних в офшорних зонах, відображається в податковому обліку (у рядку 2 додатка “Ж”) в сумі, що дорівнює 85 відсоткам від оплаченої вартості таких матеріальних цінностей, суми приросту (убутку) балансової вартості таких товарів, проводяться також виходячи із 85 відсоткової їх вартості.

Питання:

Чи включаються до складу валових витрат підприємства витрати на оплату праці членів Спостережної ради та Ревізійної комісії такого підприємства, у разі якщо вони працюють за сумісництвом?

Відповідь:
Особливості визначення складу витрат на оплату праці встановлено п. 5.6 ст. 5 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” (у редакції Закону України від 22.05.97 р. № 283/97-ВР зі змінами та доповненнями).

Відповідно до пп. 5.6.1 п. 5.6 ст. 5 вищезазначеного Закону до складу валових витрат платника податку відносяться витрати на оплату праці фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з таким платником податку (далі – працівники), які включають витрати на виплату основної i додаткової заробітної плати та інших видів заохочень i виплат, виходячи з тарифних ставок, у вигляді премій, заохочень, відшкодувань вартості товарів (робіт, послуг), витрати на виплату авторських винагород та виплат за виконання робіт (послуг) згідно з договорами цивільно-правового характеру, будь-які інші виплати в грошовій або натуральній формі, встановлені за домовленістю сторін.

Трудові відносини встановлюються шляхом укладення трудового договору між працівником та підприємством.

Відповідно до ст. 21 КЗпП трудовий договір – це угода між працівником i власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату i забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором i угодою сторін.

У свою чергу, працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної i творчої праці шляхом укладення трудового договору одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачене законодавством, колективним договором або угодою сторін (ст. 21 Кодексу).

Отже, праця за сумісництвом здійснюється шляхом укладення трудового договору одночасно на декількох підприємствах i є формою трудових відносин.

Враховуючи зазначене, витрати на оплату праці членів Спостережної ради та Ревізійної комісії вищезазначеного підприємства, у разі якщо вони працюють за сумісництвом, включаються до складу валових витрат такого підприємства.

Питання:

Чи включаються до складу валових витрат підприємства витрати на оплату праці членів Спостережної ради та Ревізійної комісії такого підприємства, у разі якщо вони працюють за сумісництвом?

Відповідь:
Особливості визначення складу витрат на оплату праці встановлено п. 5.6 ст. 5 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” (у редакції Закону України від 22.05.97 р. № 283/97-ВР зі змінами та доповненнями).

Відповідно до пп. 5.6.1 п. 5.6 ст. 5 вищезазначеного Закону до складу валових витрат платника податку відносяться витрати на оплату праці фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з таким платником податку (далі – працівники), які включають витрати на виплату основної i додаткової заробітної плати та інших видів заохочень i виплат, виходячи з тарифних ставок, у вигляді премій, заохочень, відшкодувань вартості товарів (робіт, послуг), витрати на виплату авторських винагород та виплат за виконання робіт (послуг) згідно з договорами цивільно-правового характеру, будь-які інші виплати в грошовій або натуральній формі, встановлені за домовленістю сторін.

Трудові відносини встановлюються шляхом укладення трудового договору між працівником та підприємством.

Відповідно до ст. 21 КЗпП трудовий договір – це угода між працівником i власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату i забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором i угодою сторін.

У свою чергу, працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної i творчої праці шляхом укладення трудового договору одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачене законодавством, колективним договором або угодою сторін (ст. 21 Кодексу).

Отже, праця за сумісництвом здійснюється шляхом укладення трудового договору одночасно на декількох підприємствах i є формою трудових відносин.

Враховуючи зазначене, витрати на оплату праці членів Спостережної ради та Ревізійної комісії вищезазначеного підприємства, у разі якщо вони працюють за сумісництвом, включаються до складу валових витрат такого підприємства.

Использована информация с сайта Государственной налоговой администрации - www.sta.gov.ua