МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
       ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
                    НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ
      ФЕДЕРАЦІЯ ПРОФЕСІЙНИХ БУХГАЛТЕРІВ І АУДИТОРІВ УКРАЇНИ
                СПІЛКА ПІДПРИЄМЦІВ МАЛИХ, СЕРЕДНІХ
               І ПРИВАТИЗОВАНИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ
                     РАДА ПІДПРИЄМЦІВ УКРАЇНИ
           УКРАЇНСЬКИЙ СОЮЗ ПРОМИСЛОВЦІВ І ПІДПРИЄМЦІВ
   КООРДИНАЦІЙНО-ЕКСПЕРТНИЙ ЦЕНТР ОБ'ЄДНАНЬ ПІДПРИЄМЦІВ УКРАЇНИ

                            від 08.11.2002


                            Меморандум
       про основні напрями розвитку бухгалтерського обліку
         в Україні, застосування й удосконалення положень
         (стандартів) бухгалтерського обліку та розкриття
          інформації у фінансовій звітності підприємств
                          і організацій


     Учасники Круглого   столу   з   обговорення  питань  розвитку
бухгалтерського  обліку,  застосування  й  удосконалення  положень
(стандартів)  бухгалтерського  обліку  та  розкриття  інформації у
фінансовій звітності підприємств і організацій зазначають, що:

     - виконання  Програми  реформування  системи  бухгалтерського
обліку   із  застосуванням  міжнародних  стандартів,  затвердженої
постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 1998 р. N 1706
(   1706-98-п  ),  забезпечило  впровадження  основних  принципів,
методів та оцінок за міжнародними стандартами фінансової звітності
в облікову практику підприємств і організацій України;

     - після        запровадження       пакета       першочергових
нормативно-методичних  документів  з  бухгалтерського  обліку   та
звітності,   які  в  цілому  забезпечили  створення  національного
регламенту бухгалтерського обліку,  необхідно зосередити увагу  на
вдосконаленні  діючих положень (стандартів) бухгалтерського обліку
та  прийнятті  інших  положень  з  урахуванням  нових  міжнародних
стандартів фінансової звітності;

     - реформу бухгалтерського обліку треба розглядати як складову
загальноекономічної   реформи.   Реформи    в    інших    частинах
фінансово-економічного  та податкового законодавства не досягли ще
потрібного рівня,  що перешкоджає повному застосуванню принципів і
методів бухгалтерського обліку в ринкових умовах господарювання;

     - актуальним  є  подальше  спрощення  деяких процедур оцінки,
обліку  та  подання   фінансової   звітності   суб'єктами   малого
підприємництва,    розв'язання    питання   змін   у   податковому
законодавстві для  використання  даних  бухгалтерського  обліку  в
податкових розрахунках.

     Учасники Круглого столу вважають за потрібне:

     1. Застосовувати   основні  принципи  міжнародних  стандартів
фінансової звітності на всіх підприємствах.  Проте слід встановити
різні   вимоги  щодо  обсягу  розкриття  інформації  у  фінансовій
звітності для різних груп підприємств,  зокрема,  з урахуванням їх
участі  в  операціях  на ринках капіталу та обсягів діяльності.  У
зв'язку з цим:
     - підприємства,  цінні  папери  яких обертаються на фондовому
ринку,  а також  підприємства,  які  відповідно  до  законодавства
зобов'язані  оприлюднювати  річну  фінансову звітність (I рівень),
для  складання  бухгалтерської  (фінансової)   та   консолідованої
бухгалтерської   (фінансової)  звітності  застосовують  міжнародні
стандарти фінансової звітності;
     - підприємства,  що  не випускають в обіг цінних паперів і не
зобов'язані оприлюднювати річну фінансову звітність  (II  рівень),
застосовують  національні  положення  (стандарти)  бухгалтерського
обліку;
     - підприємства  - суб'єкти малого підприємництва (III рівень)
застосовують спрощену систему правил  і  процедур  бухгалтерського
обліку   та   бухгалтерської   (фінансової)  звітності,  включаючи
можливість оцінки активів за історичною собівартістю.

     2. Створити робочу групу з координації заходів,  що проводять
державні установи з питань бухгалтерського та податкового обліку.

     3. Посилити  державні  важелі  керівництва з метою поліпшення
координації регулятивних заходів в обліку та аудиті.

     4. Продовжити  заходи  щодо  практичного   запровадження   на
підприємствах  національних  положень (стандартів) бухгалтерського
обліку,  в  тому  числі  через  визначення  критеріїв   суттєвості
інформації,   професійного  судження  та  підвищення  кваліфікації
обліково-економічного персоналу.

     5. Удосконалити систему статистичної звітності з  урахуванням
системи бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

     6. Внести   зміни   до   податкового  законодавства  з  метою
формування оптимальної моделі взаємозв'язку системи  оподаткування
з системою бухгалтерського обліку.

     7. Внести  зміни  до Закону України "Про бухгалтерський облік
та фінансову  звітність  в  Україні"  (  996-14  )  і  підготувати
пропозиції   щодо  запровадження  системи  призначення  на  посади
головних бухгалтерів підприємств і організацій, що залучають кошти
фізичних та юридичних осіб,  фахівців, що отримали в установленому
порядку кваліфікаційний сертифікат професійного бухгалтера.

 Заступник Державного секретаря
 Міністерства фінансів України                       В.Регурецький

 Державна комісія з цінних
 паперів та фондового ринку                              О.Величко

 Національний банк України                           В.Ричаківська

 Федерація професійних бухгалтерів
 і аудиторів України                                       С.Голов

 Спілка підприємців малих,
 середніх і приватизованих
 підприємств України                                    В.Биковець

 Рада підприємців України                             Є.Стороженко

 Український союз промисловців
 і підприємців                                         О.Яворський

 Координаційно-експертний центр
 об'єднань підприємців України                         А.Твердомед

 "Бухгалтерський облік і аудит", N 11, листопад, 2002 р.