• Надання рекламних послуг



Приватний підприємець — платник єдиного податку, основними видами діяльності якого є ремонт техніки, торгівля та інші види послуг, має намір зайнятись наданням рекламних послуг. Які особливості цього виду діяльності та в якому порядку й за якими ставками слід сплачувати податок на рекламу?

Основні засади рекламної діяльності в Україні, регулювання правових відносин, що виникають у процесі створення, розповсюдження, одержання реклами, визначає Закон України від 03.07.96 р. № 270/96-ВР «Про рекламу» (зі змінами та доповненнями; далі — Закон № 270/96-ВР ).
Згідно зі ст. 1 цього Закону реклама — це спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого або опосередкованого одержання прибутку.
Крім того, п. 3 ст. 9 Закону № 270/96-ВР визначено, що інформаційний, авторський або редакційний матеріал, який цілеспрямовано звертає увагу споживачів на конкретну марку (модель, артикул) продукції чи на її виробника для формування інтересу i сприяння реалізації продукції, а також містить вихідні дані (реквізити) особи, що виробляє або розповсюджує зазначену продукцію, вважається рекламою.
Згідно зі ст. 17 Закону України від 25.06.91 р. № 1251-ХІІ «Про систему оподаткування» (зі змінами та доповненнями; далі — Закон № 1251-ХІІ) сплата податків i зборів (обов’язкових платежів) провадиться у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України.
Відповідно до ст. 15 Закону № 1251-ХІІ податок на рекламу належить до місцевих податків i зборів, а механізм його справляння та порядок сплати встановлюються сільськими, селищними, міськими радами в межах граничних розмірів ставок, установлених законами України.
Декретом № 56-93 визначено види місцевих податків i зборів, їх граничні розміри та порядок обчислення.
Так, відповідно до ст. 11 цього Декрету об’єктом податку на рекламу є вартість послуг за встановлення та розміщення реклами. Податок сплачується з усіх видів оголошень i повідомлень, які передають інформацію з комерційною метою за допомогою засобів масової інформації, афіш, плакатів, рекламних щитів, інших технічних засобів, майна та одягу; на вулицях, магістралях, майданах, будинках, транспорті та в інших місцях. Граничний розмір податку на рекламу не повинен перевищувати 0,1% вартості послуг за розміщення одноразової реклами та 0,5% — за розміщення реклами на тривалий час.
Особливістю місцевих податків i зборів є те, що вони відповідно до ст. 143 Конституції України встановлюються територіальними громадами села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування. На підставі ст.18 Декрету № 56-93 органи місцевого самоврядування самостійно встановлюють i визначають порядок сплати податку на рекламу в межах установлених граничних розмірів ставок.

Консультують фахівці Головного управління оподаткування юридичних осіб ДПА України

 

ВІСНИК ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ № 48 ГРУДЕНЬ 2002 року