МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

                            Н А К А З

 N 17/5 від 10.04.98                  Зареєстровано в Міністерстві
     м.Київ                           юстиції України
                                      28 квітня 1998 р.
 vd980410 vn17/5                      за N 272/2712


      Про  затвердження  Положення  про  Центральний  відділ
      реєстрації   шлюбів  м.Києва   з   Державним   центром
      розвитку   сім'ї  та Положення про надання Центральним
      відділом реєстрації шлюбів м.Києва з Державним центром
      розвитку сім'ї додаткових  платних послуг правового та
      технічного  характеру  громадянам  і  організаціям  та
              порядок використання отриманих коштів

        ( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Мін'юсту
          N 44/5 ( z0491-99 ) від 21.07.99 )


     Згідно з   Положенням   про   Міністерство  юстиції  України,
затвердженим  Указом  Президента   України  30  грудня  1997  року
N 1396/97, Н А К А З У Ю:

     1.  (  Пункт  1  втратив чинність на підставі Наказу Мін'юсту
N  44/5  (  z0491-99  )  від  21.07.99  ) Затвердити Положення про
Центральний  відділ  реєстрації шлюбів м.Києва з Державним центром
розвитку сім'ї (додається).
     ( Пункт 2 втратив чинність на підставі Наказу Мін'юсту N 44/5
(  z0491-99  )  від 21.07.99 ) 2. Затвердити Положення про надання
Центральним відділом реєстрації шлюбів м.Києва з Державним центром
розвитку  сім'ї  додаткових платних послуг правового та технічного
характеру   громадянам  і  організаціям  та  порядок  використання
отриманих коштів ( z0273-98 ) (додається).
     3. Тимчасове  положення  про  Центральний  відділ  реєстрації
шлюбів  м.Києва  з  Державним центром розвитку сім'ї,  затверджене
наказом Міністра юстиції  України  24  липня  1995  року  N  20/5,
вважати таким, що втратило чинність.
     4. Положення про діяльність Центрального  відділу  реєстрації
шлюбів  м.Києва з Державним центром розвитку сім'ї в умовах роботи
при змішаному фінансуванні,  затверджене наказом Міністра  юстиції
України  1  серпня  1995 року N 21/5,  вважати таким,  що втратило
чинність.
     5. Наказ  Міністра юстиції України про доповнення Тимчасового
положення про діяльність Центрального  відділу  реєстрації  шлюбів
м.Києва   з   Державним  центром  розвитку  сім'ї,  Положення  про
діяльність  в  умовах  роботи  при   змішаному   фінансуванні   та
затвердження тарифів від 26.06.1996 р. N 19/5 ( z0401-96 ) вважати
таким, що втратив чинність.
     6. Контроль   за   виконанням   цього   наказу   покласти  на
заступника Міністра Хандуріна М.І.

 Міністр юстиції
 України                                                С.Р.Станік
 
                                                Затверджено
                                           Наказ  Міністра юстиції
                                           України 10.04.98 N 17/5

                                      Зареєстровано в Міністерстві
                                      юстиції України
                                      28 квітня 1998 р.
                                      за N 272/2712

    ( Положення втратило чинність на підставі Наказу Мін'юсту
      N 44/5 ( z0491-99 ) від 21.07.99 )

                              Положення
     про Центральний відділ реєстрації шлюбів м.Києва з Державним
                       центром розвитку сім'ї

     1. Центральний  відділ  реєстрації шлюбів м.Києва з Державним
центром розвитку сім'ї (надалі - Відділ)  є  органом  Міністерства
юстиції України, ним створюється і йому підпорядковується.
     2. Відділ  у своїй діяльності керується Конституцією  України
(  254к/96-ВР  ),  законами  України  і   в   межах   повноважень,
визначених цим Положенням, забезпечує виконання  законів  України,
указів і розпоряджень Президента  України,  декретів,  постанов  і
розпоряджень  Кабінету  Міністрів  України,  наказів  Міністерства
юстиції та інших центральних органів виконавчої  влади,  прийнятих
у межах їх повноважень.
     3. Основними завданнями відділу є:
     - реєстрація актів про укладення шлюбу відповідно до  чинного
законодавства;
     - забезпечення  у  межах   визначеної   компетенції   захисту
особистих і майнових прав громадян;
     - реалізація державної політики щодо  розвитку  та  зміцнення
сім'ї;
     - пропаганда здорового способу життя;
     - культурно-освітня робота серед молоді та молодого подружжя;
     - встановлення міжнародних  контактів  та  співробітництво  з
аналогічними службами за кордоном.

     4. Відділ відповідно до покладених на нього  завдань  виконує
такі функції:
     4.1. Проводить реєстрацію шлюбів громадян України,  іноземців
та громадян України з іноземцями.
     4.2. Забезпечує  урочистість реєстрації шлюбу за згодою на це
осіб, які одружуються.
     4.3. Вносить  зміни,  доповнення  та  виправлення до актових
записів про укладення шлюбу, згідно з чинним законодавством.
     4.4. Забезпечує   зберігання   книг   реєстрації   актів  про
укладення  шлюбу  та  іншої  документації,   пов'язаної   з   його
діяльністю.
     4.5. Веде у встановленому порядку  облік  записів  актів  про
укладення  шлюбу,  видає  повторні  свідоцтва  про  реєстрацію цих
актів.
     4.6. Подає  звіти  про реєстрацію шлюбів Міністерству юстиції
України.
     4.7. Веде  облік  та  подає  звіти у відповідності з вимогами
Інструкції по обліку,  зберіганню та витрачанню  бланків  свідоцтв
про   реєстрацію    актів    громадянського    стану   в   Україні
( v0010323-93  ),  затвердженої  постановою  колегії  Міністерства
юстиції України від 20 вересня 1993 року до  Міністерства  юстиції
України.
     4.8. У встановленому порядку подає органам  статистики  звіти
про   реєстрацію   актів  про  укладення  шлюбу.
     4.9. Забезпечує  підвищення  рівня  кваліфікації  працівників
відділу, вивчає  і  узагальнює   практику   застосування   чинного
законодавства при реєстрації шлюбу.
     4.10. Веде прийом та розглядає листи громадян  з  питань,  що
належать до компетенції Відділу і вживає заходів щодо їх вирішення
згідно з чинним законодавством.
     4.11. Організує   проведення досліджень   сучасної  сім'ї  за
науковими методиками.
     4.12. Узагальнює  результати досліджень і подає свої висновки
й пропозиції Міністерству юстиції України,  іншим організаціям  та
установам.
     4.13. Співпрацює   з   різними   державними   і  громадськими
організаціями, окремими спеціалістами з метою поширення досвіду та
надання методичної допомоги.
     4.14. Проводить   разом  із  зацікавленими  організаціями  та
установами   науково-практичні   конференції,   семінари,    видає
інформаційну літературу з питань сім'ї.

     5. Відділ при виконанні покладених на нього функцій взаємодіє
з   іншими  органами  рєєстрації  актів  громадянського  стану,  з
місцевими   органами   виконавчої   влади,   органами    місцевого
самоврядування та організаціями,  які надають послуги, пов'язані з
урочистою реєстрацією шлюбу.
     5.1. Співпрацює   з   різними   державними   і   громадськими
організаціями з метою залучення потрібних спеціалістів,  а також з
метою поширення досвіду у сфері розв'язання сімейних проблем.

     6. Відділ має право:
     - одержувати   від   підприємств,   установ   та  організацій
документи, потрібні для реєстрації актів про укладення шлюбу;
     - надавати  додаткові  платні послуги правового та технічного
характеру;
     - вивчати досвід аналогічних служб в Україні та за кордоном;
     - розробляти актуальні комплексні програми з проблем сім'ї;
     - залучати   до   роботи   кваліфікованих  спеціалістів,  які
займаються проблемами сім'ї;
     - брати  участь  у  роботі конференцій,  навчальних семінарів
тощо в різних організаціях, регіонах України та за кордоном.
     7. Відділ  очолює  начальник,  якого  призначає  Міністерство
юстиції України.
     8. Начальник Відділу:
     - керує  діяльністю Відділу,  забезпечує виконання покладених
на Відділ обов'язків і завдань;
     - несе  персональну  відповідальність  за належне зберігання,
облік і ведення книг  реєстрації  актів  укладення  шлюбу,  облік,
зберігання  і  витрачання  бланків свідоцтв про одруження та іншої
службової документації;
     - у   встановленому   законом  порядку  вирішує  питання  про
скорочення строку реєстрації шлюбу;
     - видає  у  межах  компетенції  накази  відповідно до чинного
законодавства;
     - організує  надання  громадянам  і  організаціям  додаткових
платних послуг правового і технічного характеру,  не  передбачених
законодавством;
     - розпоряджається   коштами   в   межах   кошторису   витрат,
забезпечує дотримання фінансової та штатної дисципліни, збереження
коштів і матеріальних  цінностей,  затверджує  додатковий  штатний
розпис;
     - має заступників,  яких призначає на посаду за погодженням з
Міністерством юстиції України, один із них є керівником Державного
центру розвитку сім'ї.
     9. Штатний   розпис   затверджується   Міністерством  юстиції
України.
     10. Відділ утримується за рахунок Державного бюджету України,
є юридичною особою,  має самостійний баланс,  рахунки  в  установі
банку,  печатку  із  зображенням  Державного Герба України і своєю
назвою.