Як бути з відшкодуванням фактичних витрат на виплату та доставку пільгової пенсії, призначеної працівникові нашого підприємства, якщо через сезонний характер виробництва воно нині не працює і не має доходів? Цибулівське КРП, с. Миколаївка Кіровоградської обл. Згідно з абзацом 4 п.1 ст.2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" ( 400/97-ВР ) для платників збору, визначених п.1 і 2 ст.1 цього Закону, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п."б"-"з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" ( 1788-12 ), до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого ст.12 Закону України "Про пенсійне забезпечення", за ставкою 100% об'єкта оподаткування. Відповідно до Інструкції про порядок обчислення і сплати підприємствами, установами, організаціями та громадянами збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходження до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.10.2001 р. N 16-6 ( z0998-01 ) (зареєстровано в Мінюсті України 29.11.2001 р. за N 998/6189), плату Пенсійному фонду на покриття фактичних витрат на виплату пенсій за віком на пільгових умовах вносять підприємства незалежно від форм власності та господарювання. Несвоєчасно перераховані суми витрат на виплату і доставку пенсій вважаються боргом (недоїмкою). У разі ліквідації або зміни власника підприємства цю плату Фонду вносять його правонаступники. Отже, підприємство зобов'язане відшкодовувати фактичні витрати на виплату і доставку пільгових пенсій. Роз'яснюють фахівці Пенсійного фонду України Л.ЩИПКА, Л.ГРИЦАЙ, В.ДОЦЕНКО, Л.ПОЛЬОВИК, Н.РУДЕНОК