Як бути з  відшкодуванням  фактичних  витрат  на  виплату  та
доставку   пільгової   пенсії,   призначеної  працівникові  нашого
підприємства,  якщо через сезонний характер виробництва воно  нині
не працює і не має доходів?
                                Цибулівське КРП,
                                с. Миколаївка Кіровоградської обл.

     Згідно з  абзацом  4  п.1  ст.2  Закону  України "Про збір на
обов'язкове державне  пенсійне  страхування"  (  400/97-ВР  )  для
платників збору,  визначених п.1 і 2 ст.1 цього  Закону,  об'єктом
оподаткування  є  також  фактичні  витрати  на виплату та доставку
пенсій,  призначених відповідно до п."б"-"з" ст.13 Закону  України
"Про пенсійне   забезпечення"   (   1788-12   ),   до   досягнення
працівниками пенсійного віку,  передбаченого ст.12 Закону  України
"Про    пенсійне    забезпечення",   за   ставкою   100%   об'єкта
оподаткування.

     Відповідно до Інструкції  про  порядок  обчислення  і  сплати
підприємствами,  установами, організаціями та громадянами збору на
обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також
обліку  їх  надходження до Пенсійного фонду України,  затвердженої
постановою Правління Пенсійного фонду України  від  19.10.2001  р.
N 16-6 ( z0998-01 ) (зареєстровано в Мінюсті України 29.11.2001 р.
за N 998/6189),  плату  Пенсійному  фонду  на  покриття  фактичних
витрат  на  виплату  пенсій  за  віком на пільгових умовах вносять
підприємства  незалежно  від  форм  власності  та  господарювання.
Несвоєчасно  перераховані суми витрат на виплату і доставку пенсій
вважаються  боргом  (недоїмкою).  У  разі  ліквідації  або   зміни
власника підприємства цю плату Фонду вносять його правонаступники.
Отже,  підприємство зобов'язане відшкодовувати фактичні витрати на
виплату і доставку пільгових пенсій.

     Роз'яснюють фахівці   Пенсійного   фонду   України   Л.ЩИПКА,
Л.ГРИЦАЙ, В.ДОЦЕНКО, Л.ПОЛЬОВИК, Н.РУДЕНОК