КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А
                   від 31 липня 1999 р. N 1395
                               Київ

            Про підсумки роботи народного господарства
                   в першому півріччі 1999 року


     Кабінет Міністрів України відзначає,  що соціально-економічне
становище  в країні залишається складним.  Водночас завдяки вжитим
заходам вдалося мінімізувати  втрати  від  наслідків  минулорічної
кризи,  відновити  макроекономічну  стабільність,  досягти  певних
позитивних зрушень у реальному секторі економіки.

     За перше півріччя поточного року приріст обсягів промислового
виробництва  становив 0,2 відсотка,  а в червні порівняно з цим же
місяцем  минулого  року  -  4,7  відсотка.  У   деревообробній   і
целюлозно-паперовій промисловості випуск продукції зріс відповідно
на 14,5 і 36,3 відсотка,  в енергетиці - на 4,9 і 17,8, кольоровій
металургії - на  4,6 і 4,9,  харчовій промисловості - на 4,1 і 5,9
відсотка.  Нарощуються обсяги виробництва товарів широкого вжитку:
з  початку  року  їх  вироблено  на  2,8  відсотка  більше,  ніж у
відповідному періоді 1998 року.

     У ряді основних галузей  промисловості,  де  ще  не  подолано
скорочення обсягів виробництва,  останнім часом також відбуваються
зміни  на  краще.  У  червні  поточного  року   проти   травня   у
машинобудуванні та   металообробці   випуск   продукції   зріс  на
13,2 відсотка,  у легкій промисловості - на 7,2 відсотка. У тому ж
місяці  порівняно з початком року на третину скоротилася кількість
непрацюючих підприємств.  Приріст обсягів промислового виробництва
за підсумками першого півріччя забезпечено майже в половині,  а за
червень - у двох третинах регіонів.  Досягнуто істотного зменшення
питомої ваги бартерних операцій.

     За січень - червень 1999 р.  порівняно з відповідним періодом
1998 року  видобуток  вугілля  збільшився  на  1,4  млн.  тонн,  а
продуктивність праці   -   на   1,2  тонни.  Зменшено  витрати  на
виробництво готової вугільної продукції.

     В умовах обмеженості коштів державного бюджету  підприємствам
вугільної  галузі  відповідно до бюджетних призначень перераховано
на 141 млн.  гривень більше, ніж за такий же період минулого року.
Закладення  вугілля до державного резерву дало підприємствам змогу
отримати  ще  160  млн.  гривень.  На  377  млн.  гривень   зросли
надходження    від    реалізації   вугілля   для   промислових   і
комунально-побутових потреб.  Усе це не тільки забезпечило виплату
поточної заробітної плати працівникам вугледобувних підприємств, а
й сприяло скороченню її заборгованості  більше  ніж  на  400  млн.
гривень.

     Продовжувалося реформування   газового  сектору.  Виділено  у
самостійні напрями діяльності функції з транспортування, видобутку
та  торгівлі газом.  Скасовано державне регулювання цін на газ для
всіх категорій  споживачів  (крім  населення),  запроваджено  нову
форму  торгівлі  газом  -  аукціони,  де  продаж газу здійснюється
виключно за кошти і у визначений договорами термін.

     У поточному році на 10,4 відсотка зросли обсяги транзиту газу
через територію України до країн Західної Європи.  Для стабільного
газопостачання та збільшення  транзитних  поставок  газу  ведеться
будівництво ряду газопроводів і компресорних станцій.

     Протягом останніх  місяців вдалося зменшити заборгованість за
спожитий   природний   газ.   Якщо   на   початок   лютого    ц.р.
комунально-побутовими  споживачами,  бюджетними  організаціями  та
населенням було оплачено лише 3,6 відсотка спожитого газу,  то  на
початок   липня   -   35,2,   у  тому  числі  населенням  -  64,4,
металургійними підприємствами - 46,7 відсотка. Однак частка сплати
за  перше  півріччя  становила  лише  29,1 відсотка,  у тому числі
коштами - 10,1 відсотка.  Ще не  достатньою  є  участь  у  газових
аукціонах промислових підприємств.

     Зважаючи на   напружену   ситуацію,   що  склалася  на  ринку
нафтопродуктів,  у червні  ц.р.  прийнято  ряд  указів  Президента
України  та  рішень  Кабінету Міністрів України,  які мали сприяти
насиченню ринку нафтопродуктами та стимулюванню переробки нафти на
вітчизняних  заводах.  Вживаються  додаткові  заходи для створення
прозорої   інфраструктури   ринку,   посилення    антимонопольного
регулювання,   забезпечення   рівних   умов   для  всіх  суб'єктів
підприємництва на ринку нафтопродуктів.

     Активізувалася робота,  спрямована на поліпшення  розрахунків
за  спожиту  електроенергію,  передусім  банківськими  коштами.  У
зв'язку з цим за перше  півріччя  надходження  становили  17,6  (у
червні  -  24  відсотки) проти 16,5 відсотка за 6 місяців минулого
року. У травні - червні вдалося не тільки досягти  100-відсоткової
оплати  електроенергії  (з  урахуванням  бартерних операцій),  а й
скоротити заборгованість з оплати спожитої енергії  за  попередній
період.  Це  сприяло зменшенню заборгованості з виплати заробітної
плати працівникам галузі.

     Водночас потребує істотного поліпшення  робота  з  проведення
розрахунків       за      електричну      енергію      найбільшими
підприємствами-боржниками.  Насамперед це стосується Криворізького
гірничо-металургійного, Дніпровського і Макіївського металургійних
комбінатів, Нікопольського і Запорізького феросплавних заводів.

     Реалізація комплексу програм з  енергозбереження  дала  змогу
зупинити  зростання  енергоємності валового внутрішнього продукту.
За перше півріччя  природного  газу  спожито  на  2,1  млрд.  куб.
метрів, або  на  5,2  відсотка,  менше,  ніж за відповідний період
1998 року.

     Незважаючи на те,  що не вдалося подолати погіршення ситуації
на   зовнішньому   ринку   металопродукції,  викликаного  світовою
фінансовою  кризою,  та  надолужити  допущене  скорочення  обсягів
виробництва,  досягнуто  зростання  цих  обсягів  з кінцевих видів
продукції, зокрема  готового  прокату  -  на  8  і  сталі   -   на
2 відсотки.  Урегульовано  питання  вивезення металобрухту за межі
країни з урахуванням інтересів вітчизняних  виробників.  Стабільно
працюють підприємства кольорової металургії.

     Повільно, але зменшується відставання порівняно з відповідним
періодом  минулого  року  підприємств  хімічної  та  нафтохімічної
промисловості.  Зросли обсяги виробництва аміаку, хімічних засобів
захисту рослин та мінеральних добрив.  У червні обсяги виробництва
шин, зокрема, збільшилися проти травня ц.р. на 15,7 відсотка.

     У поточному  році  зріс  випуск  продукції  в  авіакосмічній,
оборонній   промисловості,   приладобудуванні,   енергетичному   і
металургійному      машинобудуванні,      верстатобудівній      та
інструментальній        промисловості,        тракторному        і
сільськогосподарському        машинобудуванні.        Розширюється
співробітництво   з   підприємствами   авіаційної    промисловості
Російської Федерації.

     Практично закінчено   роботу   з   освоєння   виробництва  та
налагодження серійного випуску майже всього комплексу  (близько  3
тис. найменувань) конкурентоспроможних сільськогосподарських машин
та устаткування.  Цьому сприяла централізація у державному бюджеті
10 відсотків коштів від амортизаційних відрахувань.

     Нарощуються обсяги  виробництва  в  галузях,  що  працюють на
споживчий ринок. Модернізація і технічне переоснащення підприємств
харчової     промисловості    дало    змогу    підвищити    рівень
конкурентоспроможності вітчизняних  продуктів  харчування.  Обсяги
виробництва  цих  продуктів  збільшилися на 26 відсотків,  зокрема
маргаринової продукції - на 35,  м'яса - на 6, м'ясних консервів -
на  8,  кондитерських виробів - на 19,  пива - на 10,  мінеральної
води - на 16, безалкогольних напоїв - на 12 відсотків.

     Намітилися позитивні зрушення у роботі транспортно-дорожнього
комплексу.   Підприємства,   що   належать   до  сфери  управління
Міністерства транспорту,  забезпечили зростання обсягу  експортних
перевезень вантажів на 14,3 відсотка,  транзитних вантажопотоків -
на 13,4,  перевезень пасажирів - на  6  відсотків.  Цьому  сприяло
проведення гнучкої тарифної політики, застосування системи знижок,
зокрема  на  залізницях  і  в  морських  портах.  Водночас  обсяги
відправлення вантажів проти першого півріччя 1998 р. зменшилися на
9,9 відсотка.  Найбільше зниження обсягу  перевезень  допущено  на
автомобільному, морському та річковому транспорті.

     Державна підтримка    агропромислового   комплексу,   зокрема
прийняття  указів  Президента  України,  спрямованих  на  зниження
податкового      навантаження     і     фінансове     оздоровлення
підприємств-виробників, матеріальна та фінансова допомога, а також
інші  види  державної підтримки агропромислового комплексу сприяли
тому,  що  вже  протягом  другого  року  спостерігається позитивна
тенденція  стабілізації виробництва продукції тваринництва. Зросла
чисельність поголів'я свиней та птиці.

     В усіх регіонах країни йде збирання ранніх зернових  культур.
На 26  липня  їх  скошено  на  66 відсотках площі,  вже намолочено
13,3 млн. тонн зерна при урожайності 22,1 центнера з гектара.

     Здійснювалися заходи щодо збільшення надходжень  до  дохідної
частини    державного    бюджету.    З    цією   метою   підвищено
відповідальність  за  проведення   розрахунків   з   бюджетами   і
державними  цільовими  фондами  та  економію у використанні коштів
шляхом  встановлення  відповідних  завдань   центральним   органам
виконавчої  влади  щодо  мобілізації доходів та помісячних лімітів
витрачання бюджетних коштів.  У II кварталі ц.р.  вдалося зменшити
недоїмку  з  платежів  до зведеного бюджету на 2,2 млрд.  гривень.
Питома вага   взаємозаліків   у   державному   бюджеті   становить
8 відсотків проти 17,2 відсотка у минулому році.

     Поліпшилася робота  із  забезпечення  надходження  коштів від
приватизації.  Якщо торік до бюджету надійшло 360,2 млн.  гривень,
то за 6 місяців ц.р.  - 310 млн.  гривень,  хоча це становить лише
85,2 відсотка запланованого.

     Одночасно вживалися заходи для усунення недоліків,  допущених
у  процесі  приватизації.  Зокрема  було  призупинено приватизацію
державних енергетичних компаній до впровадження дієвих  механізмів
залучення ефективних інвесторів. Проводиться робота з повернення у
державну власність пакетів акцій,  покупці яких не виконують своїх
інвестиційних зобов'язань,  не забезпечують своєчасних розрахунків
з бюджетом і Пенсійним фондом.

     Закінчується робота  над  створенням   ефективної   структури
управління   державними   корпоративними   правами.   У  червні  в
безпосереднє управління місцевих органів виконавчої влади передано
1,6 тис.  пакетів акцій, а міністерств та інших органів виконавчої
влади - 942 пакети.

     З метою подальшого розвитку підприємництва було прийнято  ряд
рішень, які дали можливість зменшити кількість перевірок суб'єктів
підприємницької діяльності контролюючими органами в  середньому  в
шість разів та упорядкувати їх періодичність. Починаючи з січня на
спрощену систему оподаткування, обліку та звітності перейшло понад
54 тис. громадян - суб'єктів підприємницької діяльності.

     Антиінфляційні заходи    Кабінету    Міністрів   України   та
Національного  банку  дали  змогу  подолати  негативну   тенденцію
перевищення  темпів зростання цін виробників промислової продукції
над темпами зростання споживчих  цін,  що  мало  місце  наприкінці
1998 року. Індекс інфляції з початку року становив 108,6 відсотка.
При цьому показник червня був найнижчим - 100,1 відсотка, а індекс
цін  виробників  за  шість  місяців  -  105,4 відсотка.  В окремих
галузях ціни навіть дещо знизилися.

     Стабілізувалася національна валюта.  З  початку  року  гривня
девальвувала на 15 відсотків порівняно з доларом США, у тому числі
- на  14,8  відсотка  протягом  І  кварталу.  Національним  банком
збільшено   валютні   резерви  майже  на  422  млн.  доларів  США.
Довготермінові кредити,  надані комерційними  банками,  зросли  на
19 відсотків і становили п'яту частину загального обсягу кредитних
ресурсів.

     Здійснено конверсію  боргових  зобов'язань   за   облігаціями
внутрішньої   державної  позики,  вдалося  подолати  тенденцію  до
зростання  відсоткових  виплат  за   облігаціями.   Нейтралізовано
дестабілізуючий  фактор  впливу  посередників  на  ринку державних
облігацій.

     Незважаючи на  значну  напруженість  з  наповненням  дохідної
частини  державного бюджету та Пенсійного фонду,  вживалися заходи
до   розв'язання    соціальних    проблем,    зокрема    зменшення
заборгованості   з  виплати  заробітної  плати,  пенсій  та  інших
соціальних виплат.  За невиконання зобов'язань перед  бюджетом  та
Пенсійним   фондом   розірвано   397   контрактів   з  керівниками
підприємств та організацій.

     Відновлення індексації пенсій дало  можливість  збільшити  її
розмір   на  8,8  відсотка.  Підвищено  розмір  цільової  грошової
допомоги для малозабезпечених пенсіонерів,  а починаючи  з  травня
майже вдвічі виплати пенсіонерам, які мають особливі заслуги перед
Батьківщиною.  У результаті запровадження нетрадиційних форм збору
на  обов'язкове  державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду
додатково надійшло в першому півріччі понад 756 млн.  гривень.  Це
дало  змогу  зменшити  заборгованість з виплати пенсій на 389 млн.
гривень.

     За 6  місяців  поточного  року  забезпечено  фінансування   з
бюджетів усіх  рівнів  видатків  на  заробітну  плату  працівникам
бюджетних  установ,  чорнобильських  виплат,  виплати   стипендій,
пенсій   військовослужбовцям  та  особам  рядового  начальницького
складу   органів   внутрішніх   справ,   внаслідок    чого    сума
заборгованості  із  соціальних  виплат  зменшилася  на  96,5  млн.
гривень,  або на 2,9 відсотка, у тому числі з квітня ц.р. - на 280
млн.  гривень.  Забезпечено  своєчасну  виплату  заробітної  плати
працівникам закладів освіти, що фінансуються з державного бюджету,
скорочено  заборгованість  з  виплат,  які здійснюються за рахунок
місцевих бюджетів. Ліквідовано заборгованість з виплати заробітної
плати  в  установах,  що належать до сфери управління Міністерства
охорони здоров'я.

     З метою  послаблення  тиску  на  ринок  праці  більш  активно
проводилася   політика   зайнятості,   що   дало  змогу  збільшити
чисельність працевлаштованих громадян на 13,8 відсотка,  осіб, які
брали  участь у громадських роботах, - в 1,7 раза,  громадян,  які
проходили професійне навчання, - в 1,6 раза.

     Спостерігається позитивна  тенденція  поступового   зростання
щомісячних   обсягів   експорту  продукції.  У  травні  його  було
здійснено майже на 1 млрд.  доларів США,  тобто цей  показник  був
найвищим  з  початку  поточного  року.  Деякі  позитивні  зрушення
відбулися в окремих товарних групах експорту.

     Порівняно з   відповідним   періодом   минулого    року    на
14,4 відсотка  збільшилися  обсяги  експорту сільськогосподарської
продукції, зокрема жирів та масла тваринного, олії, цукру, тютюну.
Зріс експорт алюмінію, деревини та виробів з неї тощо.

     Повніше використовуються  квоти на експорт металопродукції та
текстильних виробів до країн Європейського Союзу і США. На 1 липня
ц.р.  повністю  реалізовано  квоти  на  експорт  прокату плоского.
Краще,  ніж у  минулому  році,  реалізувалися  квоти  на  сортовий
прокат.

     Завдяки заходам,   вжитим   Кабінетом  Міністрів  України  та
Національним  банком,  уперше  за  останні  два  роки   зменшилася
заборгованість  за зовнішньоекономічними операціями.  За 5 місяців
ц.  р. вона скоротилася на 387 млн. гривень. Робота, спрямована на
запобігання незаконному  відпливу  валютних  коштів і матеріальних
цінностей за кордон,  дала змогу повернути з  початку  року  таких
коштів і цінностей на 177,2 млн. гривень.

     За підтримкою  Президента  України  здійснено  ряд конкретних
заходів,   спрямованих   на    досягнення    соціально-економічної
стабілізації   в   регіонах,  розширення  відповідних  повноважень
місцевих органів влади.  Виділено значні матеріальні та  фінансові
ресурси   для   проведення  весняно-польових  робіт,  стабілізації
ситуації на ринках продовольчих товарів.

     Надано допомогу в реалізації програм реформування економіки в
Дніпропетровській, Запорізькій, Луганській областях, що відіграють
провідну роль у країні. З метою активізації інвестиційних процесів
створено   вільні   (спеціальні)   економічні  зони,  запроваджено
спеціальний   режим   інвестиційної   діяльності   на   територіях
пріоритетного    розвитку    Донецької,   Київської,   Луганської,
Львівської, Закарпатської, Волинської, Житомирської, Чернігівської
областей,  Автономної  Республіки  Крим,  у  мм.  Харкові,  Одесі,
Миколаєві.

     Водночас в економіці України ще не  подолано  ряд  негативних
тенденцій і  проблем.

     Посилилася міжгалузева       розбалансованість      народного
господарства.  Так,  поряд  із  зростанням  обсягів   промислового
виробництва  обсяги  підрядних  робіт,  виконаних  власними силами
будівельних   організацій,   скоротилися   на    20,2    відсотка,
транспортного вантажообороту   -  на  7,9,  пасажирообороту  -  на
9,4, роздрібного товарообороту  -  на  12,1  відсотка.  Скорочення
бартерних  операцій  не  змінило  на  краще  фінансового становища
підприємств.

     Низький рівень  оплати  спожитих  енергоносіїв   є   основним
дестабілізуючим фактором у паливно-енергетичному комплексі. Значна
заборгованість  споживачів  за  електроенергію  і  природний   газ
ускладнює  економічні  та  соціальні проблеми в галузях і водночас
призводить до  зростання  недоїмки  перед  бюджетом  та  Пенсійним
фондом.

     Через низьку платоспроможність споживачів зростає дебіторська
заборгованість за відвантажену вугільну продукцію.  У  свою  чергу
підприємства вугільної промисловості не виконують у повному обсязі
угоди про поставку вугільної продукції споживачам,  у  тому  числі
для підготовки до осінньо-зимового періоду 1999/2000 року.

     Міністерство енергетики  недостатньо  працює над вишукуванням
можливостей для залучення іноземних постачальників сирої нафти  на
вітчизняні    нафтопереробні    підприємства.   Одночасно   частка
давальницької нафти в загальному  обсязі  її  переробки  становить
73 відсотки проти 67 відсотків у першому півріччі 1998 року. Ця та
ряд  інших  обставин   значно   загострили   ситуацію   на   ринку
нафтопродуктів.

     Незважаючи на   активні   дії   Урядової   комісії  з  питань
розрахунків  за  енергоносії,  виконання  завдання  щодо   сталого
енергозабезпечення  виробництва  у  другому півріччі перебуває під
загрозою зриву, що зумовлено в основному незадовільним постачанням
тепловим електростанціям органічного палива. Продовжується відпуск
вугілля з  державного  резерву,  запаси  якого  на  1  липня  ц.р.
становили 2,1 млн, тонн, що на 1,3 млн. тонн менше, ніж на цей час
у 1998 році.

     Підприємства чорної металургії працюють  в  умовах  посилення
дії  таких  негативних  факторів,  як  погіршення  кон'юнктури  на
зовнішніх  ринках,  проведення  антидемпінгових   розслідувань   у
країнах,  що  споживають  металопродукцію українських підприємств,
посилення конкуренції з боку  інших  країн-експортерів,  передусім
Росії.  Міністерством  промислової  політики  не  вжито заходів до
відновлення   стабільних   внутрішньогалузевих   та   міжгалузевих
зв'язків   для   забезпечення   зростання  обсягів  виробництва  в
підгалузях  чорної  металургії,   які   найбільше   залежать   від
кооперованих поставок.  Це негативно вплинуло на результати роботи
підприємств,  які виробляють труби, металовироби і вогнетриви. При
цьому  значне  відставання  допущено  з  видобування  залізної  та
марганцевої руд (на 19,3 та 28 відсотків менше проти  відповідного
періоду минулого року).

     Повільно виконуються заходи, спрямовані на реструктуризацію і
структурну перебудову машинобудівної галузі, реформування відносин
власності, підвищення якості та конкурентоспроможності вітчизняних
виробів. Значними залишаються залишки готової продукції на складах
підприємств.

     Різко погіршилася ситуація у промисловості ряду регіонів, які
мали приріст обсягів виробництва у першому півріччі минулого року.
В Івано-Франківській  області  за  січень  -  червень 1999 р.  він
зменшився на 22,7 відсотка,  тоді  як  торік  зростання  становило
6,3 відсотка.  Подібне  становище  спостерігається  у  Вінницькій,
Тернопільській,    Миколаївській,     Сумській,     Чернігівській,
Дніпропетровській,  Луганській,  Рівненській областях. При цьому у
Миколаївській,  Сумській, Рівненській областях спад виробництва за
6  місяців  збільшився  порівняно  з  І  кварталом.  У Херсонській
області  обсяги  промислового  виробництва  зменшилися  у  першому
півріччі 1999  р.  на  20  відсотків,  тоді  як  у I кварталі - на
8,2 відсотка.

     Незважаючи на  здійснення  комплексу  заходів,   ситуація   в
агропромисловому   комплексі   залишається  складною,  особливо  в
рослинництві.   Обсяги   виробництва   валової   продукції   проти
відповідного періоду 1998 року зменшилися тут на 1,5 відсотка.

     Темпи заготівлі  сіна  та  сінажу  в  нинішньому  році значно
нижчі,  ніж у минулому.  У  ряді  областей  не  вживається  дієвих
заходів    до   забезпечення   розрахунків   сільськогосподарських
виробників  за  отримані  ними  від  держави  матеріально-технічні
ресурси.

     Украй напружене    становище    склалося   із   забезпеченням
пально-мастильними матеріалами,  хоча в поточному році  рівень  їх
централізованих  поставок  за  рахунок  державного  бюджету значно
вищий,  ніж  у   минулому.   На   1   липня   сільськогосподарські
підприємства  були  забезпечені  ними  наполовину  менше,  ніж  на
відповідну дату минулого року,  що  свідчить  про  низький  рівень
організаційної роботи на місцях.

     Міністерство енергетики  незадовільно  здійснює  контроль  та
неоперативно   вирішує   питання,   пов'язані   із    запобіганням
негативному розвиткові ситуації на ринку нафти і нафтопродуктів.

     Антимонопольний комітет,  його  органи  на  місцях  не  вжили
достатніх заходів,  передбачених законодавством,  для  недопущення
фактів   недобросовісної  конкуренції  з  боку  окремих  суб'єктів
підприємництва.

     Таке становище поряд з  об'єктивними  причинами,  пов'язаними
передусім  з незадовільною ресурсною базою через велику залежність
від імпорту нафти і нафтопродуктів,  зумовлене і тим, що керівники
міністерств, інших центральних органів виконавчої влади не зробили
належних висновків з уроків минулих років. Керівники ряду обласних
державних  адміністрацій  замість  проведення  активної  роботи  з
пошуку  та  використання  можливостей  регіонів   у   забезпеченні
пально-мастильними матеріалами  займають  споглядальну  позицію  і
очікують на допомогу держави.

     Не набуває необхідних темпів розвиток  інтеграції  виробників
тваринницької продукції з підприємствами переробної промисловості,
торгівлі,  вітчизняними та зарубіжними  інвесторами.  Питома  вага
худоби та птиці,  що надходять на промислову переробку, не досягає
22 відсотків, молока - 65 відсотків.

     Незадовільним є стан справ в інвестиційній сфері.  З  початку
року в народному господарстві освоєно капітальних вкладень на суму
4,9 млрд.  гривень,  що становить лише 9 відсотків обсягу валового
внутрішнього  продукту.  Порівняно з відповідним періодом минулого
року   капіталовкладення  зменшилися  на  12,7  відсотка.  Приріст
капітальних  вкладень забезпечено лише в Закарпатській та Одеській
областях,  Автономній Республіці Крим і м. Києві. У Тернопільській
області  вони  скоротилися на 42,5 відсотка, Вінницькій - на 38,5,
Хмельницькій  -  на 30,6, Київській -на 29, у Кіровоградській - на
28,3 відсотка.

     Особливої актуальності    набуває    житлова    проблема,   і
насамперед,   забезпечення   житлом   громадян,   які   потребують
соціального захисту.

     У першому   півріччі   поточного   року   обсяги  введення  в
експлуатацію житла  залишилися  практично  на  рівні  відповідного
періоду   минулого   року.   Майже   63   відсотки  житла  введено
забудовниками  приватної  форми  власності.  Скорочуються   обсяги
будівництва житла за рахунок державних централізованих капітальних
вкладень,  коштів підприємств, організацій, а також кооперативного
житлового    будівництва.    Незадовільно    вирішується   питання
реконструкції великопанельних  житлових  будинків  перших  масових
серій.

     Поряд з  цим  збільшується  кількість  об'єктів незавершеного
будівництва.  На початок 1999 року налічувалося 7,8 тис.  житлових
будинків  та  гуртожитків кошторисною вартістю 6,2 млрд.  гривень,
спорудження яких тимчасово припинено або законсервовано.

     Неповною мірою забезпечується надходження коштів до  бюджетів
усіх   рівнів.   За   перше  півріччя  розрахунковий  річний  план
надходжень до зведеного бюджету виконано на 39,4 відсотка,  у тому
числі  до державного бюджету - на 33,8,  до місцевих бюджетів - на
54,1 відсотка.  Основними  факторами,  що  негативно  вплинули  на
виконання  доходів  бюджету,  є  незадовільне  фінансове становище
підприємств  та  низький   рівень   сплати   податків   і   зборів
(обов'язкових   платежів).   Кожне  друге  підприємство  допускало
ухилення від їх сплати або порушувало податкове законодавство.  За
результатами   перевірок   органами  державної  податкової  служби
донараховано  податків  і  зборів   (обов'язкових   платежів)   та
фінансових санкцій на суму понад 2,4 млрд. гривень.

     Викликає стурбованість    стан    мобілізації    неподаткових
надходжень.  За січень  -  червень  поточного  року  до  зведеного
бюджету надійшло  лише  2,1  млн.  гривень від рентної плати,  або
0,6 відсотка річних призначень.  Відрахувань від плати за  транзит
природного  газу  територією  України  отримано  на суму 33,6 млн.
гривень,  або  2,1  відсотка  затверджених  річних  сум.  Основною
причиною такого становища є, як і в попередні роки, низький рівень
розрахунків споживачів газу.

     Незважаючи на те,  що питома вага взаємозаліків у  державному
та  місцевих  бюджетах  зменшилася,  у Хмельницькій,  Рівненській,
Херсонській,   Чернівецькій,    Івано-Франківській,    Луганській,
Миколаївській   та   Харківській   областях   грошові  надходження
становлять лише 57-70 відсотків.

     Порушуються планові   пропорції   у   фінансуванні   видатків
місцевих  бюджетів.  При загальному виконанні їх за перше півріччя
1999 року за доходами на 54,1 відсотка  річних  призначень,  а  за
витратами   -  на  52,2  відсотка  на  підтримку  засобів  масової
інформації витрачено в  4,2  раза  більше,  на  утримання  органів
управління -  в  2 рази,  а на житлово-комунальне господарство - в
2,5 раза більше.  Водночас  на  охорону  здоров'я  витрачено  лише
42,9 відсотка  річних  призначень,  на  освіту  -  48,8  відсотка.
Найгірше  становище  з  фінансування  зазначених   статей   витрат
склалося у   Чернігівській   області,   де   воно   не  перевищило
30 відсотків  річних  призначень,   тоді   як   доходів   надійшло
41,6 відсотка запланованого.  Подібні порушення мали місце також у
Миколаївській, Рівненській, Житомирській, Херсонській областях.

     Залишається гострою  проблема  погашення   заборгованості   з
виплати   заробітної   плати,   грошового   забезпечення,  пенсій,
стипендій та інших соціальних виплат  з  бюджетів  усіх  рівнів  і
Пенсійного фонду.

     Окремі міністерства   не   вживають   достатніх  заходів  для
зменшення  недоїмки  із  зборів  до  Пенсійного  фонду.  Так,   на
підприємствах,   що  належать  до  сфери  управління  Міністерства
промислової політики,  на 1 липня ц.р.  вона становила 518,3  млн.
гривень  (41,6  відсотка  загальної  суми недоїмки),  Міністерства
вугільної  промисловості   -   97,5   млн.   (7,8),   Міністерства
агропромислового комплексу - 76,2 млн. гривень (6,1 відсотка).

     Протягом тривалого  часу  не  ліквідується  заборгованість із
соціальних  виплат  в  областях:  Тернопільській  -  5,5   місяця,
Рівненській - 5, Чернігівській - 4,9 і Херсонській - 4,5 місяця.

     Мають місце   порушення   фінансово-бюджетної   дисципліни  в
бюджетних   установах   та   організаціях.   Органами    Державної
контрольно-ревізійної служби за перше півріччя 1999 р.  в 6,3 тис.
з них  виявлено  незаконне  та  нецільове  використання  коштів  і
матеріальних цінностей на суму 248,5 млн. гривень.

     За 5  місяців  ц.р.  підприємствами та організаціями одержано
чистого прибутку на суму 3,5 млрд.  гривень,  у тому числі 2 млрд.
гривень  -  у  промисловості,  переважно  в  електроенергетиці  та
газовому   секторі.   Увесь   обсяг   цього   прибутку    отримано
підприємствами державної форми власності,  хоча частка промислової
продукції  цього  сектору   в   загальному   обсязі   промислового
виробництва  становить приблизно третину,  а в загальній кількості
підприємств  -  16  відсотків.  Підприємства   колективної   форми
власності загалом є збитковими.

     Загострюється ситуація  з  розрахунками.  На  1  червня  ц.р.
дебіторська заборгованість   суб'єктів   господарювання    досягла
144 млрд.  гривень,  кредиторська  - 197 млрд.  гривень,  протягом
січня - травня вона зросла відповідно на 33,7 та 28,1 відсотка.

     Негнучкою є процентна політика Національного банку.  У червні
ц.  р.  при  рівні інфляції 0,1 відсотка облікова ставка становила
3,75 відсотка  на  місяць.  Не  проводиться  належна  робота  щодо
розвитку фондового ринку.

     Наслідки світової  фінансової  кризи  позначаються на обсягах
зовнішньої торгівлі товарами.  За січень - травень ц.р.  загальний
її  обсяг зменшився порівняно з відповідним періодом минулого року
на 26 відсотків і становив 8,8 млрд.  доларів США. Експорт товарів
до країн СНД і Балтії скоротився на 42,5 відсотка, у тому числі до
Російської Федерації  -  на  41,4,  інших   країн   світу   -   на
8 відсотків.

     На обсяги  експорту  негативно  вплинуло  скорочення  на  дві
третини   експорту  гумових  виробів  та  пластмас,  на  чверть  -
продукції харчової промисловості,  у тому числі алкогольних напоїв
-  на  три  чверті,  майже  на  чверть - продукції тваринництва та
хімічної  промисловості,  чорних  металів  та  виробів  з   чорних
металів, більше ніж на третину - продукції машинобудування.

     Малоефективно працюють   торговельно  -  економічні  місії  у
складі дипломатичних представництв  за  кордоном.  Їх  регіональне
розміщення   недосконале,   внаслідок   чого  недостатньо  освоєно
потенційні зовнішні ринки,  насамперед  Центральної  та  Південної
Америки,   Близького  Сходу,  африканського  континенту.  Потребує
докорінного поліпшення кадрова політика у цій сфері.

     З метою нарощення обсягів  виробництва  в  реальному  секторі
економіки,   поліпшення   фінансового   становища  підприємств  та
організацій, наповнення бюджетів усіх рівнів, підвищення життєвого
рівня населення Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:

     1. Відзначити,  що  значна  частина  керівників  міністерств,
інших центральних і місцевих органів виконавчої влади  не  зробила
належних  висновків  з  підсумків  роботи народного господарства у
1998 році.  Як і  раніше,  вони  здебільшого  лише  відслідковують
ситуацію,  не вживають ефективних заходів до виправлення становища
у відповідних галузях і сферах діяльності.

     2. Керівникам   міністерств,   інших   центральних    органів
виконавчої  влади,  Ради  міністрів  Автономної  Республіки  Крим,
обласних,  Київської   та   Севастопольської   міських   державних
адміністрацій вважати у своїй роботі основними напрямами:

     виконання виданих    відповідно    до    пункту   4   розділу
XV "Перехідні положення" Конституції України ( 254/96-ВР )  указів
Президента України, які набрали чинності;

     закріплення позитивних тенденцій у стабілізації виробництва;

     оздоровлення фінансового  становища  держави,  підприємств та
організацій;

     забезпечення своєчасної і в повному обсязі  сплати  податків,
зборів  (обов'язкових  платежів) до державного і місцевих бюджетів
та Пенсійного фонду;

     надання підтримки    вітчизняному    виробництву,    розвитку
підприємництва;

     погашення та   недопущення   в  подальшому  заборгованості  з
виплати заробітної плати, пенсій, інших соціальних виплат;

     посилення керованості державним сектором економіки.

     Попередити керівників   центральних   та   місцевих   органів
виконавчої  влади  про  персональну  відповідальність за неналежне
виконання покладених на них завдань.

     3. Узяти  до  відома,  що  указами  Президента  України   від
15 липня  1999  р.  за  серйозні недоліки в роботі з підготовки до
збирання  врожаю  Супіханова  Б.К.  звільнено  з  посади  Міністра
агропромислового комплексу  (  855/99 ),  а за неналежне виконання
обов'язків із забезпечення соціально-економічного розвитку регіону
Чумака М.Ф.   і   Касьяненка   А.І.   з   посад  голів  відповідно
Вінницької та   Херсонської   обласних   державних   адміністрацій
( 853/99, 854/99 ).

     4. Відзначити недостатню роботу Міністра промислової політики
Гуреєва В.М.  щодо стабілізації та збільшення обсягів виробництва,
експорту продукції в чорній металургії,  хімічній і  нафтохімічній
промисловості,   машинобудуванні   та   легкій   промисловості   і
зобов'язати  у  місячний  термін  вжити  невідкладних  заходів  до
поліпшення становища у зазначених галузях.

     Звернути увагу:

     Міністра транспорту   Данькевича   І.П.,   голови   правління
Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" Бакая І.М. на
незабезпечення  стабілізації та поліпшення фінансового становища у
відповідних галузях.  Про результати проведеної роботи з  усунення
недоліків  доповісти  на  засіданні  Кабінету  Міністрів України у
вересні цього року;

     Міністра промислової   політики   Гуреєва   В.М.,    Міністра
вугільної   промисловості   Тулуба   С.Б.,   Міністра   транспорту
Данькевича І.П.,  Голови Ради міністрів Автономної Республіки Крим
Куніцина С.В.,    голів    обласних    державних    адміністрацій:
Луганської -  Єфремова   О.С.,   Харківської   -   Дьоміна   0.0.,
Хмельницької  -  Лундишева  В.М.  на значне збільшення недоїмки із
збору на обов'язкове державне пенсійне страхування та необхідність
вжиття  дієвих  заходів  до  її  погашення.  Зобов'язати  названих
керівників розглянути у місячний термін питання щодо відповідності
займаним посадам їх заступників, до функціональних обов'язків яких
належить вирішення зазначених питань,  та звільнення  із  займаних
посад   керівників   державних  підприємств,  які  не  забезпечили
надходження коштів до  Пенсійного  фонду  і  допустили  збільшення
недоїмки;

     голів обласних   державних    адміністрацій:    Одеської    -
Гриневецького С.Р.,  Сумської  -  Щербаня  В.П.,  Севастопольської
міської  державної  адміністрації  -  Жунька  Л.М.  та виконуючого
обов'язки голови Тернопільської обласної державної адміністрації -
Коломійчука   В.С.  на  неналежне  виконання  завдань,  визначених
постановою Кабінету Міністрів України від 13  січня 1999  р.  N 42
( 42-99-п ) щодо  мобілізації  позабюджетних  коштів  на погашення
заборгованості із соціальних виплат.

     5. Антимонопольному    комітетові,    Державній    податковій
адміністрації,   Міністерству   внутрішніх   справ,   Міністерству
економіки провести  перевірку діяльності суб'єктів підприємництва,
які працюють на ринку  сільськогосподарської  продукції  та  ринку
нафтопродуктів,   і  за  наявності  порушень  законодавства  вжити
відповідних  заходів  з  метою  їх  усунення  та  притягнення   до
відповідальності винних осіб. Про результати поінформувати Кабінет
Міністрів України до 10 серпня 1999 року.

     6. Міністерству    енергетики,     Міністерству     зовнішніх
економічних   зв'язків  і  торгівлі,  Державній  митній  службі  у
10-денний   термін   здійснити    аналіз    експортних    поставок
нафтопродуктів  з  початку 1999 року вітчизняними нафтопереробними
підприємствами і подати Кабінетові  Міністрів  України  відповідну
інформацію разом з висновками та пропозиціями.

     7. Голові Ради міністрів Автономної Республіки Крим,  головам
обласних державних адміністрацій забезпечити не менше 30 відсотків
потреби   регіонів  у  пально-мастильних  матеріалах,  мінеральних
добривах,  засобах захисту рослин і техніці за  рахунок  залучення
місцевих   джерел   фінансування.  Про  роботу  щодо  забезпечення
сільгосптоваровиробників матеріально-технічними    ресурсами    на
період   проведення   жнив   інформувати   щотижня    Міністерство
агропромислового комплексу.

     Міністерству агропромислового комплексу  подавати  щоп'ятниці
Кабінетові Міністрів України відповідну інформацію.

     8. Міністерству   агропромислового   комплексу,  Міністерству
фінансів,  Міністерству  транспорту,  Державному   комітетові   по
матеріальних     резервах,    Державній    акціонерній    компанії
"Укрресурси",  Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним
державним  адміністраціям  вжити  вичерпних заходів до неухильного
виконання постанов  Кабінету  Міністрів  України  щодо  дотримання
термінів та забезпечення обсягів поставок сільгосптоваровиробникам
пального за рахунок нафти власного видобутку,  а також  дизельного
пального, що надходить з Республіки Азербайджан.

     9. Міністерству    вугільної    промисловості,   Міністерству
енергетики,  Міністерству  транспорту,  Державному  комітетові  по
матеріальних резервах під персональну відповідальність забезпечити
постачання вугілля тепловим електростанціям в обсягах не менше  як
80  тис.  тонн  на добу з безумовним виконанням постанови Кабінету
Міністрів України  від  26 лютого 1999 р.  N 272 ( 272-99-п ) "Про
заходи щодо забезпечення надходжень коштів для виплати  заробітної
плати  працівникам  вугільної  промисловості" у частині проведення
розрахунків за отриману вугільну продукцію.

     10. Міністерству    вугільної   промисловості,   Міністерству
економіки,  Міністерству фінансів переглянути до 1 вересня 1999 р.
Програму  закриття  неперспективних  вугільних  шахт  і  розрізів,
враховуючи  зміни,  внесені  до   Порядку   ліквідації   збиткових
вугледобувних  та  вуглепереробних  підприємств,  а  також  досвід
реалізації експериментального проекту у вугільній галузі.

     11. Відзначити незадовільну роботу голів  обласних  державних
адміністрацій:   Миколаївської   -  Круглова  М.П.,  Луганської  -
Єфремова О.С.,   Волинської  -  Клімчука  Б.П.  щодо  забезпечення
підприємствами, установами   та   організаціями   розрахунків   за
спожитий природний газ.

     12. Міністерству   енергетики,    Національній    акціонерній
компанії "Нафтогаз України":

     розробити і   терміново   впровадити   в   практику  механізм
проведення розрахунків за природний газ з метою збільшення обсягів
його постачання електростанціям до 32 млн. куб. метрів на добу;

     разом з  Державним  комітетом  по матеріальних резервах вжити
заходів до поповнення запасів природного газу в підземних  газових
сховищах, у тому числі за рахунок повернення до державного резерву
раніше спожитих обсягів газу.

     13. Фонду  державного  майна,   Національному   агентству   з
управління   державними   корпоративними   правами,   Міністерству
енергетики перевірити у місячний термін стан  виконання  договорів
оренди, умов продажу акцій або передачі в управління пакетів акцій
нафтопереробних  підприємств,  що  належать  державі,   і   подати
Кабінетові  Міністрів  України пропозиції щодо визначення заходів,
яких необхідно   вжити  для  забезпечення  державних  інтересів  у
нафтопереробній галузі.

     14. Національній  акціонерній  компанії  "Нафтогаз  України",
Міністерству енергетики закінчити до 1 серпня 1999  р.  формування
регіональних  підрозділів  дочірніх  компаній  "Торговий  дім "Газ
України" та  "Укртрансгаз"  з  чітким  розподілом  їх  функцій  та
взаємовідповідальності.

     15. Міністерству   агропромислового  комплексу,  Міністерству
промислової   політики,   Міністерству   фінансів,    Міністерству
економіки опрацювати механізм фінансового забезпечення виробництва
та   постачання   сільськогосподарським   підприємствам    засобів
хімізації під урожай 2000 року.

     16. Міністерству  промислової  політики  проаналізувати  стан
справ  у  вітчизняному  двигунобудуванні,  на  основі  результатів
аналізу  розробити  концепцію  його  розвитку з урахуванням потреб
економіки  та  можливостей  організації  спільного  виробництва  з
провідними  іноземними  фірмами  і  поінформувати до кінця 1999 р.
Кабінет Міністрів України про виконану роботу.

     17. Міністерству промислової політики разом  з  Міністерством
агропромислового комплексу:

     активізувати роботу,  спрямовану на розширення мережі центрів
технічного обслуговування сільськогосподарської  техніки,  довівши
до кінця 1999 року кількість центрів з обслуговування тракторів до
25,  кормозбиральної техніки - до 10,  іншої сільськогосподарської
техніки - до 20;

     розробити у  двотижневий  термін узгоджений план заходів щодо
забезпечення  сільгосптоваровиробників  технікою   (із   запасними
частинами  до  неї)  для  збирання  врожаю  1999 року і проведення
комплексу осінньо-польових робіт та організувати  виконання  цього
плану.

     18. Міністерству промислової політики:

     вжити заходів     для    підвищення    конкурентоспроможності
гірничо-металургійної продукції, зокрема залізорудної сировини, за
рахунок зменшення її собівартості та  підвищення  якості,  в  тому
числі шляхом закриття збиткових підприємств;

     разом з  Міністерством  економіки,  Міністерством   фінансів,
Державною  податковою адміністрацією розробити заходи,  спрямовані
на   зменшення   залишків   неліквідної   продукції   на   складах
підприємств;

     разом з   Національним  агентством  з  управління  державними
корпоративними правами підготувати в місячний термін та подати  на
розгляд  Кабінету  Міністрів  України пропозиції щодо стабілізації
становища  в   алюмінієвій   підгалузі,   зокрема   у   відкритому
акціонерному товаристві "Миколаївський глиноземний завод";

     разом з  Міністерством  економіки,  Міністерством фінансів та
іншими центральними органами виконавчої влади переглянути  перелік
здійснюваних   інвестиційних   і  кредитних  проектів,  пов'язаних
зокрема      з      розробкою,      організацією       виробництва
сільськогосподарської     техніки,    автомобілів,    автоматичних
телефонних станцій,  інших машин та обладнання з метою  скорочення
кількості  проектів  за  рахунок  дублюючих,  низькоефективних  та
технічно  недосконалих  проектів  і   визначення   проектів,   які
потребують подальшого фінансування.

     19. Віце-прем'єр-міністрові України Тігіпку С.Л. активізувати
роботу Оперативної  міжвідомчої   комісії   з   питань   подолання
платіжної кризи.

     20. Міністерству економіки, Міністерству фінансів, Державному
комітетові  будівництва,   архітектури   та   житлової   політики,
Державній податковій адміністрації,  корпорації "Укрбудматеріали",
концерну  "Укрцемент",  будівельним   корпораціям   проаналізувати
причини зростання обсягів реалізації продукції (робіт,  послуг) на
бартерних умовах і протягом III кварталу ц.р. вжити заходів для їх
зменшення.

     21. Державному  комітетові  зв'язку та інформатизації,  Фонду
державного  майна,  іншим  центральним  органам  виконавчої  влади
прискорити  передприватизаційну підготовку Українського державного
підприємства електрозв'язку "Укртелеком".

     22. Міністерству зовнішніх економічних зв'язків  і  торгівлі,
Державній податковій адміністрації, Міністерству внутрішніх справ,
Державному  комітетові  у   справах   захисту   прав   споживачів,
Комітетові з монополії на виробництво та обіг спирту,  алкогольних
напоїв і тютюнових виробів,  Раді міністрів Автономної  Республіки
Крим,  обласним,  Київській  та Севастопольській міським державним
адміністраціям  посилити  контроль   за   дотриманням   суб'єктами
господарювання  правил  торгівлі підакцизними товарами,  передусім
алкогольними  напоями,   тютюновими   виробами,   аудіовізуальними
творами та  примірниками  фонограм,  і  поінформувати  до 1 жовтня
1999 р.  Кабінет  Міністрів  України  про  результати   проведеної
роботи.

     23. Міністерству   агропромислового   комплексу,   Державному
комітетові  по  матеріальних   резервах,   Державній   акціонерній
компанії   "Хліб   України",   Голові  Ради  міністрів  Автономної
Республіки Крим,  головам обласних державних  адміністрацій  вжити
заходів,   спрямованих   на   погашення  сільгосптоваровиробниками
заборгованості за  отримані  від  держави  матеріально-технічні та
фінансові  ресурси й інформувати щотижня Кабінет Міністрів України
з цього питання.

     24. Національному   агентству   з    управління    державними
корпоративними  правами  подати  у  двотижневий  термін Кабінетові
Міністрів України  затверджений  графік  проведення  конкурсів   з
визначення    осіб,   уповноважених   на   управління   державними
корпоративними правами.

     25. Міністерствам,  Національному  агентству   з   управління
державними  корпоративними правами,  іншим органам,  уповноваженим
управляти державним майном,  проаналізувати  до  кінця  1999  року
виконання  умов  контрактів з керівниками державних підприємств та
головами  правлінь  акціонерних  товариств,  акції  яких  належать
державі,  і  здійснити заходи щодо звільнення з посади керівників,
що систематично  не  виконують  умов  контракту  або  не  вживають
заходів  для  погашення заборгованості з виплати заробітної плати,
сплати податків,  зборів  (обов'язкових  платежів)  до  бюджету  і
Пенсійного фонду.

     26. Фонду   державного   майна,   Національному  агентству  з
управління  державними  корпоративними  правами  разом  з   іншими
центральними  і  місцевими органами виконавчої влади підготувати у
місячний термін пропозиції про підвищення ефективності  механізмів
приватизації та управління державними  корпоративними правами.

     27. Фонду  державного  майна  розробити  до  1 серпня 1999 р.
організаційні заходи щодо забезпечення надходження  до  державного
бюджету  у  2000  році  коштів від приватизації державного майна в
обсязі не менш як 1 млрд. гривень.

     28. Міністерству  фінансів,  Міністерству  економіки,   Фонду
державного майна, іншим центральним та місцевим органам виконавчої
влади провести до 15 серпня 1999 р.  суцільну перевірку станом  на
1 липня ц.р.  дебіторської заборгованості установ, що фінансуються
з бюджетів усіх рівнів,  а також обгрунтованості  та  ефективності
позичань,   здійснених   місцевими  органами  виконавчої  влади  у
Миколаївській,  Херсонській та Кіровоградській областях у  1998  і
1999 роках.

     29. Міністерству  фінансів разом з Національним банком подати
до  15  серпня  ц.р.  Кабінетові   Міністрів   України   конкретні
пропозиції  щодо обслуговування державного боргу з метою зменшення
навантаження на видаткову частину державного бюджету поточного  та
наступних років.

     30. З  метою  забезпечення  надходження доходів до Державного
бюджету на 2000 рік Міністерству економіки, Міністерству фінансів,
Державній податковій   адміністрації   розробити   та   внести  до
15 серпня 1999  р.  Кабінетові  Міністрів  України  проект  Закону
України  про  залучення  до  державного бюджету частини податку на
прибуток підприємств,  визначеного  із  застосуванням  понижуючого
коефіцієнта   до   норм   амортизації,  для  фінансування  заходів
структурної перебудови базових галузей національної економіки.

     31. Міністерству    фінансів,     Міністерству     економіки,
Міністерству  юстиції,  Державній податковій адміністрації,  Фонду
державного майна,  Національному агентству з  питань  розвитку  та
європейської інтеграції,          Українському          державному
експортно-імпортному  банку  подати  у 10-денний термін узгоджений
проект  постанови  Кабінету   Міністрів   України   "Про   порядок
відшкодування витрат державного бюджету на виконання кредитних або
гарантійних зобов'язань держави за іноземними кредитами".

     32. Державній   податковій  адміністрації,  Державній  митній
службі  разом  з  Міністерством  фінансів,   іншими   центральними
органами   виконавчої   влади   забезпечити   безумовне  виконання
показників доходів до бюджету в 1999 році.

     33. Головним розпорядникам бюджетних  коштів  підготувати  до
6 серпня   1999   р.  і  подати  Державному  казначейству  реєстри
кредиторів  бюджету  та   заяви   про   погашення   заборгованості
казначейськими векселями.

     Головному контрольно-ревізійному     управлінню,    Головному
управлінню державної служби,  Раді міністрів Автономної Республіки
Крим,  обласним,  Київській  та Севастопольській міським державним
адміністраціям  з  приводу  кожного   факту   скасування   заліків
заборгованості  із застосуванням векселів з вини бюджетних установ
та організацій  проводити  службове  розслідування,  притягати  до
відповідальності  винних  осіб  та  постійно  інформувати  Кабінет
Міністрів України про вжиті заходи.

     34. Державній    податковій    адміністрації,    Міністерству
фінансів,   Міністерству   економіки,   Державній  митній  службі,
Міністерству зовнішніх   економічних    зв'язків    і    торгівлі,
Міністерству  юстиції  разом із заінтересованими міністерствами та
іншими центральними органами виконавчої  влади  внести  Кабінетові
Міністрів України пропозиції про скасування окремих пільг, наданих
законодавством  щодо   сплати   податків,   зборів   (обов'язкових
платежів).

     35. Міністерству економіки, Міністерству фінансів, Державному
комітетові  статистики,  Фонду  державного  майна,   Національному
агентству   з   управління   державними   корпоративними  правами,
Державній        податковій        адміністрації,        Головному
контрольно-ревізійному   управлінню  вивчити  причини  збитковості
підприємств колективної форми власності  та  подати  до  1  жовтня
1999 р. аналітичну доповідь Кабінетові Міністрів України.

     36. Міністерству  фінансів разом з Радою міністрів Автономної
Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими
державними адміністраціями   вжити   заходів   для    рівномірного
фінансування  захищених  статей  державного і місцевих бюджетів та
поінформувати Кабінет Міністрів України.

     37. Рекомендувати  Національному  банку  з  метою  поліпшення
ситуації з кредитуванням реального  сектору  економіки  розглянути
питання про:

     удосконалення структури   кредитної   емісії   шляхом   більш
ефективного її спрямування через комерційні  банки  в  цей  сектор
економіки;

     здійснення заходів,  спрямованих  на  стимулювання збільшення
обсягів  вкладів   населення   у   банках   шляхом   вдосконалення
законодавчої бази з питань захисту вкладів;

     проведення разом   з  Міністерством  фінансів,  Міністерством
економіки,  Державною  податковою  адміністрацією,   Міністерством
юстиції,  Державною  комісію з цінних паперів і фондового ринку та
Українським союзом промисловців та підприємців у  місячний  термін
організаційної   роботи   із   створення  на  основі  технічних  і
технологічних  можливостей  Національного  банку  та   комерційних
банків України національної клірингової системи.

     38. Державній  комісії  з  цінних паперів та фондового ринку,
Міністерству фінансів,   Міністерству   економіки,    Міністерству
юстиції разом з Національним банком з метою уніфікації вексельного
законодавства України під час опрацювання проекту  Закону  України
"Про  вексельний  обіг  в  Україні" врахувати положення Женевських
конвенцій про вексельний обіг 1930 року,  ратифікованих  Верховною
Радою   України,  та  підготувати  до  1  вересня  поточного  року
звернення Кабінету Міністрів України до Верховної Ради  України  з
приводу   першочергового   розгляду  зазначеного  законопроекту  у
вересні 1999 року.

     39. Міністерству фінансів, Державній комісії з цінних паперів
і  фондового ринку,  Міністерству економіки,  Державній податковій
адміністрації разом з Національним  банком  і  Українським  союзом
промисловців  та  підприємців  подати в місячний термін Кабінетові
Міністрів України пропозиції  щодо  відновлення  норми  уступлення
вимоги та переведення боргу.

     40. Міністерству  зовнішніх  економічних зв'язків і торгівлі,
Міністерству   економіки,   Міністерству   промислової   політики,
Міністерству  агропромислового  комплексу разом з Державною митною
службою,  Державним  комітетом  статистики  проводити   моніторинг
внутрішнього  ринку  за  групами імпортних товарів,  які створюють
недобросовісну    конкуренцію    національним    товаровиробникам,
визначати  перелік  таких  товарів  з  метою  усунення  їх з ринку
України шляхом порушення і проведення антидемпінгових, спеціальних
та антисубсидиційних розслідувань.

     Про хід  виконання цієї роботи щокварталу інформувати Кабінет
Міністрів України.

     41. Міністерству зовнішніх економічних зв'язків  і  торгівлі,
Міністерству  економіки,  Міністерству фінансів,  Державній митній
службі опрацювати питання про запровадження кількісних обмежень на
імпорт товарів у рамках двосторонніх угод про вільну торгівлю.

     42. Міністерству промислової політики, Міністерству зовнішніх
економічних зв'язків  і торгівлі,  Міністерству закордонних справ,
Міністерству економіки протягом другого півріччя ц.р.  забезпечити
укладення  угоди  між Україною та Європейським Союзом про торгівлю
текстилем починаючи з 2000 року.

     43. Міністерству  закордонних  справ,  Міністерству зовнішніх
економічних  зв'язків   і   торгівлі,   Міністерству   промислової
політики,  Міністерству  агропромислового комплексу,  Міністерству
оборони,  Міністерству економіки, Міністерству фінансів, Державній
митній  службі,  Національному  агентству  з  питань  розвитку  та
європейської інтеграції розробити у місячний термін  план  заходів
щодо  подальшої  оптимізації  і підвищення ефективності діяльності
дипломатичних та торговельних представництв України за кордоном.

     44. Міністерству закордонних  справ,  Міністерству  зовнішніх
економічних   зв'язків   і   торгівлі,   Міністерству   економіки,
Міністерству  промислової   політики,   Міністерству   транспорту,
Державному   комітетові   з  питань  будівництва,  архітектури  та
житлової політики,  іншим  центральним  органам  виконавчої  влади
здійснити  протягом  другого  півріччя ц.р.  заходи щодо залучення
українських  підприємств  до  відбудови   в   Югославії   об'єктів
соціально-промислової  інфраструктури,  які  постраждали внаслідок
воєнних дій.

     45. Міністерству зовнішніх економічних зв'язків  і  торгівлі,
Міністерству   економіки,   Міністерству   фінансів,  Міністерству
промислової політики,  Міністерству  агропромислового   комплексу,
Державній   податковій  адміністрації,  Державній  митній  службі,
Міністерству юстиції разом з  Національним  банком  розглянути  до
1 вересня  1999 р.  питання про запровадження спрощеного механізму
продовження терміну  повернення  валютної  виручки  за  договорами
консигнації та лізингу.

     46. Міністерству зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі та
Міністерству  закордонних  справ   розробити   комплекс   заходів,
спрямованих    на    забезпечення   вітчизняних   товаровиробників
інформацією  щодо  кон'юнктури  на  зовнішніх   ринках   з   метою
реалізації  експортної  продукції та сприяння створенню дилерських
мереж.

     47. Міністерствам та  іншим  центральним  органам  виконавчої
влади,   Раді  міністрів  Автономної  Республіки  Крим,  обласним,
Київській  і  Севастопольській  міським  державним  адміністраціям
розглянути   причини   невиконання  постанови  Кабінету  Міністрів
України від  11 березня 1999 р.  N 349 ( 349-99-п ) щодо зменшення
заборгованості   із   соціальних   виплат   та    притягнути    до
відповідальності винних посадових осіб.

     48. Голові Ради міністрів Автономної Республіки Крим, головам
обласних державних адміністрацій:

     закінчити до  20  серпня  1999 р.  роботу з укладення угод із
сільгосптоваровиробниками про передачу Пенсійному фонду в  рахунок
погашення  заборгованості  не  менш як 10 відсотків зерна з урожаю
поточного року з наступним спрямуванням його виключно на випікання
хліба та виготовлення борошна і крупи;

     вжити заходів  до  погашення заборгованості місцевих бюджетів
надавачам послуг, забезпечивши першочергове фінансування субсидій,
призначених  населенню на придбання та одержання палива до початку
осінньо-зимового періоду;

     скласти за  пропозиціями   міністерств,   інших   центральних
органів   виконавчої   влади   і  подати  до  1  вересня  1999  р.
Міністерству  економіки  і  Міністерству  фінансів   погоджені   з
органами  місцевого  самоврядування  графіки  передачі у 2000 році
об'єктів  соціальної  інфраструктури  разом  з   розрахунками   та
економічним  обгрунтуванням  відповідно  до вимог Указу Президента
України від 15 червня 1999 р. N 648 ( 648/99 );

     забезпечити формування регіональних фондів фуражного зерна  з
урожаю 1999 року.

     49. Державному  комітетові  з питань розвитку підприємництва,
Міністерству  економіки,   Міністерству   фінансів,   Міністерству
юстиції разом з  Національним  банком  протягом  другого  півріччя
1999 р.  здійснити  заходи щодо розроблення ефективної комплексної
Програми мікрокредитування для започаткування та розвитку бізнесу,
механізму  надання  гарантій  за одержаними кредитами та створення
спеціалізованої кредитно-гарантійної установи.

     50. Державному  комітетові  з  питань розвитку підприємництва
разом з Міністерством економіки провести до  15  вересня  1999  р.
аналіз   наслідків  застосування  указів  Президента  України,  що
регулюють підприємницьку діяльність,  та  подати  у  разі  потреби
Кабінетові Міністрів України відповідні пропозиції.

     51. Міністерству     економіки,     Міністерству    фінансів,
Міністерству   зовнішніх   економічних   зв'язків   і    торгівлі,
Національному   агентству   з   питань  розвитку  та  європейської
інтеграції,  Державній податковій  адміністрації  разом  з  іншими
заінтересованими  центральними органами виконавчої влади розробити
проекти  Програми  розвитку  в   Україні   спеціальних   (вільних)
економічних  зон  та  Програми  надання  окремим  регіонам України
статусу територій пріоритетного розвитку з впровадженням механізму
спеціального   режиму   інвестування   на  період  до  2010  року,
визначивши критерії створення  спеціальних  (вільних)  економічних
зон та запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності,
а також показники очікуваної ефективності такого запровадження.

     52. Контроль  за  виконанням  цієї  постанови   покласти   на
Віце-прем'єр-міністрів  України згідно з розподілом функціональних
обов'язків.


     Прем'єр-міністр України                В.ПУСТОВОЙТЕНКО

     Інд. 66