П О С Т А Н О В А ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ Про спільну парламентсько-урядову комісію з комплексного дослідження і узагальнення досвіду функціонування спеціальних (вільних) економічних зон та територій пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності ( Відомості Верховної Ради (ВВР), 2003, N 37, ст.309 ) З метою комплексного дослідження і узагальнення досвіду функціонування спеціальних (вільних) економічних зон та територій пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності Верховна Рада України п о с т а н о в л я є: 1. Затвердити Положення про спільну парламентсько-урядову комісію з комплексного дослідження і узагальнення досвіду функціонування спеціальних (вільних) економічних зон та територій пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності (додається). 2. Апарату та Управлінню справами Апарату Верховної Ради України забезпечити спільну парламентсько-урядову комісію приміщенням, засобами транспорту і зв'язку, оргтехнікою згідно з пунктом 8 розділу III Положення про спільну парламентсько-урядову комісію з комплексного дослідження і узагальнення досвіду функціонування спеціальних (вільних) економічних зон та територій пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності. Голова Верховної Ради України В.ЛИТВИН м. Київ, 22 травня 2003 року N 848-IV ЗАТВЕРДЖЕНО Постановою Верховної Ради України від 22 травня 2003 року N 848-IV ПОЛОЖЕННЯ про спільну парламентсько-урядову комісію з комплексного дослідження і узагальнення досвіду функціонування спеціальних (вільних) економічних зон та територій пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності Спільна парламентсько-урядова комісія з комплексного дослідження і узагальнення досвіду функціонування спеціальних (вільних) економічних зон та територій пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності (далі - спільна парламентсько-урядова комісія) створюється відповідно до положень пункту 1 Постанови Верховної Ради України від 22 травня 2003 року N 847-IV ( 847-15 ) "Про утворення спільної парламентсько-урядової комісії з комплексного дослідження і узагальнення досвіду функціонування спеціальних (вільних) економічних зон та територій пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності". Організація та діяльність спільної парламентсько-урядової комісії проводиться згідно з законодавством України та цим Положенням. Розділ I ПОРЯДОК УТВОРЕННЯ СПІЛЬНОЇ ПАРЛАМЕНТСЬКО-УРЯДОВОЇ КОМІСІЇ 1. Спільна парламентсько-урядова комісія складається з парламентської та урядової частин. Склад парламентської частини спільної парламентсько-урядової комісії обирається з числа народних депутатів України та працівників Апарату Верховної Ради України і затверджується Верховною Радою України. Склад урядової частини спільної парламентсько-урядової комісії визначається Кабінетом Міністрів України. 2. До складу спільної парламентсько-урядової комісії входять 24 члени з пропорційним представництвом членів парламентської та урядової частин. 3. Голова спільної парламентсько-урядової комісії обирається Верховною Радою України, перший заступник голови - голова урядової частини спільної парламентсько-урядової комісії визначається Кабінетом Міністрів України. Заступник голови та секретар спільної парламентсько-урядової комісії обираються на її засіданні з числа членів парламентської частини. 4. Спільна парламентсько-урядова комісія обирається на строк повноважень Верховної Ради України четвертого скликання. У разі невиконання членом спільної парламентсько-урядової комісії покладених на нього обов'язків, за систематичну неучасть у роботі спільної парламентсько-урядової комісії за поданням її голови (відповідно - першого заступника голови) або за власним бажанням члена спільної парламентсько-урядової комісії Верховна Рада України (відповідно - Кабінет Міністрів України) може відкликати його і обрати нового члена спільної парламентсько-урядової комісії до закінчення цього строку. Розділ II НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ СПІЛЬНОЇ ПАРЛАМЕНТСЬКО-УРЯДОВОЇ КОМІСІЇ 1. Спільна парламентсько-урядова комісія здійснює систематичний контроль за дотриманням законодавства України щодо створення та практичного функціонування спеціальних (вільних) економічних зон та запровадження спеціальних режимів інвестиційної діяльності в Україні. 2. Спільна парламентсько-урядова комісія в межах своєї компетенції здійснює діяльність з таких основних напрямів: контроль за створенням державними органами умов для ефективного використання визначених законодавством режимів проведення господарської діяльності у спеціальних (вільних) економічних зонах та територіях пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності; контроль за діяльністю органів управління спеціальними (вільними) економічними зонами та територіями пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності; інформація Верховної Ради України щодо стану функціонування спеціальних (вільних) економічних зон та територій пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності. Розділ III ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ СПІЛЬНОЇ ПАРЛАМЕНТСЬКО-УРЯДОВОЇ КОМІСІЇ 1. Організує роботу спільної парламентсько-урядової комісії її голова або за його дорученням перший заступник чи заступник голови. 2. Засідання спільної парламентсько-урядової комісії скликаються у міру необхідності, але не рідше одного разу в квартал, і є правомочними, якщо на засіданні присутні більше половини її членів. 3. У необхідних випадках спільна парламентсько-урядова комісія може прийняти рішення щодо проведення закритого засідання. 4. Рішення спільної парламентсько-урядової комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість її членів, присутніх на засіданні. 5. У процесі підготовки конкретного питання для розгляду спільною парламентсько-урядовою комісією вона може створювати робочі групи та групи незалежних експертів, до яких мають входити фахівці міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних та громадських організацій, наукових установ. 6. Рішення та висновок спільної парламентсько-урядової комісії підписують її голова, перший заступник голови та секретар. 7. Спільна парламентсько-урядова комісія будує свою роботу у взаємодії з комітетами Верховної Ради України, центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, органами управління спеціальними (вільними) економічними зонами та територіями пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності. 8. Апарат та Управління справами Апарату Верховної Ради України створюють необхідні умови для діяльності спільної парламентсько-урядової комісії, надають їй приміщення, засоби транспорту і зв'язку, забезпечують технічне обслуговування, ведення діловодства. Розділ IV ПРАВА СПІЛЬНОЇ ПАРЛАМЕНТСЬКО-УРЯДОВОЇ КОМІСІЇ Спільна парламентсько-урядова комісія відповідно до покладених на неї завдань має право: 1. Вносити до Верховної Ради України від імені народних депутатів України - членів спільної парламентсько-урядової комісії пропозиції щодо внесення змін до законодавства України, враховуючи досвід практичного застосування законодавчих актів з питань створення та функціонування спеціальних (вільних) економічних зон та територій пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності. 2. Заслуховувати звіти органів управління спеціальними (вільними) економічними зонами та територіями пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності. 3. Заслуховувати посадових осіб Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади з питань створення та функціонування спеціальних (вільних) економічних зон та територій пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності. 4. Знайомитися з документами, матеріалами і одержувати іншу необхідну інформацію з питань спеціальних (вільних) економічних зон та територій пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності від державних органів та організацій. 5. Залучати до своєї роботи фахівців міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних та громадських організацій, наукових установ. 6. Виявляти питання, які потребують першочергових і невідкладних рішень у процесі функціонування спеціальних (вільних) економічних зон та територій пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності. 7. Користуватися послугами аудиторських фірм і контрольно-ревізійних органів. Розділ V ПОРЯДОК ЗАСТОСУВАННЯ СПІЛЬНОЮ ПАРЛАМЕНТСЬКО-УРЯДОВОЮ КОМІСІЄЮ МІР ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ 1. За результатами засідань спільна парламентсько-урядова комісія приймає рішення. 2. У разі виявлення фактів порушення законодавства з питань створення та функціонування спеціальних (вільних) економічних зон та територій пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності спільна парламентсько-урядова комісія: ставить перед уповноваженими органами питання про зупинення незаконних розпоряджень і дій цих органів; вказує на недоліки, допущені посадовими особами державних органів, зобов'язує їх усунути виявлені порушення; вносить до вищестоящих за підпорядкованістю органів пропозиції про усунення посадових осіб із займаних посад. 3. Рішення спільної парламентсько-урядової комісії, прийняті в межах її компетенції, є обов'язковими для розгляду державними органами та посадовими особами. Про результати розгляду державні органи або посадові особи повинні повідомити спільну парламентсько-урядову комісію у строки, встановлені законодавством.