Яким чином оскаржується рішення  за  актом  перевірки?  Якими
нормативно-правовими актами це регламентується?

     Законом N   2181-III  (  2181-14  )  на  законодавчому  рівні
врегульовано оскарження в адміністративному порядку рішень органів
державної податкової служби.  Механізм реалізації норм зазначеного
Закону  щодо  оскарження  рішень  податкових  органів  передбачено
Положенням   про  порядок  подання  та  розгляду  скарг  платників
податків  органами  державної  податкової   служби,   затвердженим
наказом N 82 ( z0238-01 ).

     Норми ст.  5  Закону  N  2181-III ( 2181-14 ) і Положення про
порядок подання та  розгляду  скарг  платників  податків  органами
державної податкової служби ( z0238-01 )  поширюються  на  розгляд
скарг платників податків щодо визначення податкових зобов'язань та
рішень,  прийнятих органами державної податкової служби, починаючи
з  1  квітня 2001 р.,  і регламентують строки та процедури подання
скарг платниками податків  і  розгляду  скарг  органами  державної
податкової     служби.    Передбачено,    що    первинна    скарга
розглядатиметься органом державної  податкової  служби,  який,  на
думку  платника  податків,  неправильно  визначив суму податкового
зобов'язання або прийняв  будь-яке  інше  рішення,  що  суперечить
законодавству  з  питань  оподаткування  або виходить за межі його
компетенції,  встановленої законом.  Платник  податків  має  право
звернутися   до  органу  державної  податкової  служби,  податкове
повідомлення  або  рішення  якого  оскаржується,  зі  скаргою  про
перегляд  цього  рішення,  яка подається у письмовій формі та може
супроводжуватися  документами,  розрахунками  та   доказами,   які
платник податків вважає за потрібне надати.

     Слід зауважити,  що  скарга  має  бути  подана  контролюючому
органу   протягом  десяти  календарних  днів,  наступних  за  днем
отримання платником податків податкового повідомлення  або  іншого
рішення контролюючого органу,  що оскаржується. Контролюючий орган
зобов'язаний  прийняти  вмотивоване  рішення  та  надіслати   його
протягом  двадцяти  календарних  днів  від  дня  отримання  скарги
платника податків  на  його  адресу  поштою  з  повідомленням  про
вручення  або  надати йому під розписку.  У разі коли контролюючий
орган надсилає платнику податків рішення про  повне  або  часткове
незадоволення  його  скарги,  такий  платник  податків  має  право
звернутися протягом десяти календарних  днів,  наступних  за  днем
отримання  відповіді,  з повторною скаргою до контролюючого органу
вищого  рівня,   а   при   повторному   повному   або   частковому
незадоволенні  скарги  -  до  контролюючого органу вищого рівня із
дотриманням зазначеного десятиденного строку для  кожного  випадку
оскарження  та зазначеного двадцятиденного строку для відповіді на
нього.

     З урахуванням  положень  п.16.2  ст.  16  Закону  N  2181-III
( 2181-14 ) керівник відповідного контролюючого органу  (або  його
заступник)  може прийняти рішення про продовження строків розгляду
скарги платника податків понад строки,  визначені в абзаці першому
цього  пункту,  але  не  більше  шістдесяти  календарних днів,  та
письмово  повідомити  про  це  платника  податків  до   закінчення
двадцятиденного   строку,   зазначеного  в  абзаці  першому  цього
підпункту.

     Якщо вмотивоване рішення  за  скаргою  платника  податків  не
надсилається платнику податків протягом двадцятиденного строку або
протягом строку,  продовженого за рішенням керівника контролюючого
органу  (або  його  заступника),  така  скарга вважається повністю
задоволеною на користь платника  податків  з  дня,  наступного  за
останнім днем зазначених строків. Скарга вважається також повністю
задоволеною на користь платника податків,  якщо рішення  керівника
контролюючого органу (або його заступника) про продовження строків
її розгляду не було  надіслано  платнику  податків  до  закінчення
двадцятиденного строку, зазначеного в абзаці першому цього пункту.

     Остаточне рішення вищого (центрального) органу  контролюючого
органу   за   заявою  платника  податків  не  підлягає  подальшому
адміністративному оскарженню,  але може бути оскаржене у  судовому
порядку.

     Якщо відповідно  до  закону  контролюючий  орган   самостійно
визначає  податкове  зобов'язання  платника податків з причин,  не
пов'язаних із порушенням податкового законодавства,  такий платник
податків   має   право   на   адміністративне   оскарження  рішень
контролюючого органу протягом тридцяти календарних  днів  від  дня
отримання  податкового  повідомлення  або  відповіді контролюючого
органу на скаргу,  замість  десятиденного  строку,  визначеного  у
абзаці першому цього пункту.

     Строки подання  заяви  про  перегляд  рішення   контролюючого
органу  можуть  бути  продовжені  за  правилами  та  на підставах,
визначених п.15.4 ст. 15 Закону N 2181-III ( 2181-14 ).

     Юрій КУЛІК, заступник директора Департаменту.