Розробка веб-сайтів
Інтернет-агентство здійснює розробку веб-сайтів, дизайн поліграфічної
продукції тощо. Чи є зазначені види послуг рекламою i чи слід сплачувати
податок з реклами (якщо так, то в яких розмірах)?
(ТОВ «Актив», м. Донецьк)
Основні засади рекламної діяльності в Україні, регулювання правових
відносин, що виникають у процесі створення, розповсюдження, одержання
реклами, визначає Закон № 270/96-ВР.
Відповідно до ст. 1 цього Закону реклама — це інформація про особу чи
товар, яка розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб
і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами
та інтерес щодо таких особи чи товару. Крім того, п. 3 ст. 9 Закону
визначено, що інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому
привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або
підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих
особи чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама»
чи «На правах реклами».
Згідно зі ст. 17 Закону № 1521-ХІІ сплата податків i зборів (обов’язкових
платежів) провадиться в порядку, встановленому цим Законом та іншими
законами України.
Статтею 15 Закону № 1521-ХІІ визначено місцевий податок — з реклами.
Пунктом 3 цієї статті передбачено, що місцеві податки i збори (обов’язкові
платежі), механізм справляння та порядок їх сплати встановлюються сільськими,
селищними, міськими радами відповідно до переліку i в межах граничних
розмірів ставок, установлених законами України.
Порядок справляння місцевих податків i зборів визначено Декретом № 56-93.
Згідно зі ст. 11 цього Декрету об’єктом податку з реклами є вартість
послуг за встановлення та розміщення реклами.
Податок з реклами сплачується з усіх видів оголошень i повідомлень,
які передають інформацію з комерційною метою за допомогою засобів масової
інформації, афіш, плакатів, рекламних щитів, інших технічних засобів,
майна та одягу; на вулицях, магістралях, майданах, будинках, транспорті
та в інших місцях.
Граничний розмір податку з реклами не повинен перевищувати 0,1 відсотка
вартості послуг за розміщення одноразової реклами та 0,5 відсотка за
розміщення реклами на тривалий час.
Отже, товариство надає замовнику послуги з розробки веб-сайтів, дизайну
поліграфічної продукції тощо, характер яких свідчить про те, що на етапі
їх передачі замовнику відсутній фактор розповсюдження. Тому ці послуги
не можна вважати рекламними i податок з реклами не нараховується.