• Витрати, пов’язані з оплатою днів тимчасової непрацездатності
|
Чи нараховуються страхові внески в розмірі
1,9% та чи утримуються в розмірі 0,5% на допомогу у зв’язку
з тимчасовою втратою працездатності? Законом № 2213-III передбачено,
що перші п’ять днів тимчасової непрацездатності, не пов’язаної
з нещасним випадком на виробництві, оплачуються власником
або уповноваженим ним органом за рахунок коштів підприємства,
установи, організації за основним місцем роботи. Як нараховуються
в такому випадку страхові внески (1,9 i 0,5%) на виплати за
перші п’ять днів непрацездатності?
|
|
Стосовно нарахування та утримання страхових внесків з допомоги у зв’язку
з тимчасовою втратою працездатності, яка виплачується за рахунок коштів
Фонду соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності
(починаючи з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення
працездатності), то у зв’язку з тим, що допомога в разі тимчасової непрацездатності
не входить до оплати праці за Інструкцією № 323, страхові внески на
неї не нараховуються в розмірі 1,9% i не утримуються в розмірі 0,5%
(відповідно до Закону № 1533-III страхові внески для найманих працівників
нараховуються на суми оплати праці, які включають основну i додаткову
заробітну плату, а також інші заохочувальні та компенсаційні виплати
(у тому числі в натуральній формі), які підлягають обкладанню прибутковим
податком з громадян, а не від суми оподатковуваного доходу (прибутку),
як було передбачено в Порядку справляння збору на обов’язкове соціальне
страхування на випадок безробіття).
Відповідно до п. 4.6 Інструкції № 323 допомога по тимчасовій непрацездатності
не включається до складу фонду оплати праці. Тому суми оплати за перші
п’ять днів тимчасової непрацездатності, що повинні сплачуватися роботодавцем
найманому працівнику відповідно до Закону № 2213-III, також не відносяться
до фонду оплати праці.
Таким чином, у зв’язку з тим, що витрати, пов’язані з оплатою днів тимчасової
непрацездатності, в тому числі перших п’яти днів, не відносяться до
фонду оплати праці, а тому не є базою для нарахування внесків на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування на випадок безробіття, страхові внески
на ці суми не нараховуються i не утримуються (від роботодавців та найманих
працівників).
Відповідно до п. 7 Порядку оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності
внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком
на виробництві, за рахунок коштів підприємства, установи, організації,
затвердженого постановою № 439, витрати, пов’язані з оплатою днів тимчасової
непрацездатності найманих працівників, відносяться згідно з пп. 5.6.2
п. 5.6 ст. 5 Закону № 334/94-ВР на валові витрати, а для бюджетних установ
та організацій — на їх видатки за кодом економічної класифікації 1120
«Нарахування на заробітну плату».
|