УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                                 У К А З
                        ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

        Про спеціальний режим інвестиційної діяльності на
        територіях пріоритетного розвитку в Чернігівській
                             області

 ( Дію Указу припинено згідно із Законом
   N 1250-IV ( 1250-15 ) від 18.11.2003, ВВР, 2004, N 10, ст.111 )


     З метою створення умов для залучення інвестицій у пріоритетні
види   економічної  діяльності,  створення  нових  робочих  місць,
сприяння соціально-економічному розвиткові  Чернігівської  області
та  відповідно  до  пункту  4  розділу  XV  "Перехідні  положення"
Конституції України ( 254к/96-ВР )  п о с т а н о в л я ю:

     1. Запровадити з 1  січня  2000  року  строком  на  30  років
спеціальний   режим   інвестиційної   діяльності   на   територіях
пріоритетного розвитку в Чернігівській області (далі - спеціальний
режим інвестиційної діяльності).

     До територій   пріоритетного   розвитку   належать   у  своїх
адміністративно-територіальних межах Городнянський,  Корюківський,
Новгород-Сіверський,   Ріпкинський,  Семенівський,  Чернігівський,
Щорський райони.

     2. Спеціальний  режим  інвестиційної  діяльності   передбачає
встановлення  відповідно  до цього Указу податкових і митних пільг
для суб'єктів підприємницької діяльності - юридичних осіб,  які  в
установленому  законодавством  порядку зареєстровані на територіях
пріоритетного  розвитку,  в  межах  їх  господарської  діяльності,
пов'язаної  з реалізацією на цих територіях інвестиційних проектів
у пріоритетних видах економічної діяльності.

     Спеціальний режим  інвестиційної  діяльності   застосовується
після укладення зазначеним суб'єктом підприємницької діяльності та
відповідним органом місцевого самоврядування  (місцевою  державною
адміністрацією)    території   пріоритетного   розвитку   договору
(контракту)  щодо  реалізації  у  пріоритетних  видах  економічної
діяльності   відповідного   інвестиційного   проекту   кошторисною
вартістю не менше:

     200 тис.  доларів США - у сільському господарстві,  харчовій,
переробній,  легкій, целюлозно-паперовій промисловості, обробленні
деревини,  виробництві виробів  з  деревини  та  меблів,  у  сфері
охорони здоров'я, освіти, культури;

     300 тис. доларів США - у будівництві, туристсько-рекреаційній
сфері;

     500 тис.  доларів   США   -   у   видобувній   промисловості,
виробництві машин і устаткування, неметалевих мінеральних виробів,
хімічному виробництві, транспорті.

     Перелік пріоритетних     видів     економічної     діяльності
визначається Кабінетом Міністрів України.

     3. Законодавство України на територіях пріоритетного розвитку
в  Чернігівській  області  на  період  запровадження  спеціального
режиму  інвестиційної  діяльності  діє з урахуванням особливостей,
визначених цим Указом.

     4. Органами управління територіями пріоритетного розвитку є:

     Рада з питань територій пріоритетного розвитку (далі - Рада),
утворювана  Чернігівською  обласною  державною  адміністрацією  за
погодженням з Чернігівською обласною радою;

     відповідні органи   місцевого   самоврядування   та   місцеві
державні адміністрації у межах своїх повноважень.

     До складу  Ради  входять  представники,  делеговані  органами
місцевого   самоврядування,   представники   місцевих    державних
адміністрацій,  а  також  центральних  органів  виконавчої  влади,
визначені Кабінетом Міністрів України.

     До повноважень Ради належить:

     схвалення інвестиційних  проектів  у  порядку,  встановленому
Кабінетом Міністрів України;

     розроблення та здійснення комплексу заходів щодо забезпечення
залучення  фінансових  ресурсів   для   реалізації   інвестиційних
проектів;

     здійснення відповідного  контролю за інвестиційною діяльністю
суб'єктів підприємницької діяльності на  територіях  пріоритетного
розвитку в межах своїх повноважень згідно з цим Указом;

     підготовка пропозицій     відповідним    органам    місцевого
самоврядування щодо  ставок  орендної  плати,  тарифів,  плати  за
комунальні   та   інші   послуги,   які  надаються  підприємствами
комунальної форми власності;

     розгляд у  досудовому  порядку  спорів,  що   виникають   між
суб'єктами підприємницької діяльності, які реалізують інвестиційні
проекти на  територіях  пріоритетного  розвитку,  та  відповідними
органами місцевого самоврядування;

     прийняття у межах своєї компетенції рішень,  обов'язкових для
виконання на територіях пріоритетного розвитку під час  реалізації
інвестиційних проектів;

     надання Міністерству економіки України, Міністерству фінансів
України та Агентству з питань  спеціальних  (вільних)  економічних
зон  інформації  про  наслідки  запровадження  спеціального режиму
інвестиційної діяльності.

     До повноважень відповідних органів  місцевого  самоврядування
та  місцевих  державних  адміністрацій належить укладення договору
(контракту) з суб'єктом підприємницької діяльності щодо реалізації
схваленого Радою інвестиційного проекту.

     5. Спеціальний режим інвестиційної діяльності передбачає:

     1) звільнення   під   час  ввезення  (пересилання)  на  митну
територію   України   з   метою   використання   для    реалізації
інвестиційних  проектів на період до введення об'єкта інвестування
в експлуатацію,  але не більше ніж на п'ять років,  від обкладення
ввізним  митом сировини,  матеріалів,  перелік яких визначається в
порядку,  встановленому Кабінетом Міністрів України, устаткування,
обладнання,   комплектуючих   виробів  до  них  (крім  підакцизних
товарів),  а також від обкладення податком на  додану  вартість  -
устаткування,  обладнання,  комплектуючих  виробів  до  них  (крім
підакцизних товарів).

     У разі   нецільового   використання   зазначених    сировини,
матеріалів, устаткування, обладнання, комплектуючих виробів до них
платник податку зобов'язаний збільшити податкове  зобов'язання  за
наслідками податкового періоду,  в якому відбулося таке порушення,
на суму податку на додану вартість,  що мала б бути  сплачена  під
час  ввезення  (пересилання)  на  митну  територію  України  таких
товарів,  сплатити пеню, нараховану на таку суму податку на додану
вартість, виходячи із 120 відсотків облікової ставки Національного
банку  України,  що   діяла   на   день   збільшення   податкового
зобов'язання,  за  період  від дати ввезення таких товарів до дати
збільшення податкового зобов'язання,  за період від дати  ввезення
(пересилання)   таких   товарів  до  дати  збільшення  податкового
зобов'язання,  а  також  сплатити  ввізне  мито  згідно  з  чинним
законодавством України.

     Порядок контролю    за   цільовим   використанням   сировини,
матеріалів,  устаткування,  обладнання,  комплектуючих виробів  до
них,  що  ввозяться  відповідно  до  цього  Указу,  встановлюється
Державною податковою  адміністрацією  України  разом  з  Державною
митною службою України;

     2) звільнення   на   три  роки  від  оподаткування  прибутку,
одержаного новоствореним, в тому числі у процесі реструктуризації,
підприємством  від  реалізації  інвестиційних  проектів,  а  також
діючим підприємством,  на  якому   проведено   реконструкцію   або
модернізацію,  - в частині,  одержаній від освоєння інвестицій, на
підставі  документів   окремого   (бухгалтерського,   податкового)
обліку.

     У разі коли інвестиція у таке підприємство є еквівалентною не
менше 500 тис.  доларів США,  з четвертого по шостий рік прибуток,
одержаний  від реалізації інвестиційних проектів,  оподатковується
за ставкою в розмірі 50 відсотків діючої ставки оподаткування.

     Зазначена пільга застосовується з моменту  одержання  першого
прибутку.

     Положення цього  пункту  не  поширюються на частину прибутку,
одержаного від здійснення інвестицій за рахунок  бюджетних  коштів
усіх рівнів та коштів Державного інноваційного фонду.

     Порядок обчислення  прибутку  діючого підприємства,  на якому
проведено реконструкцію або модернізацію,  одержаного від освоєння
інвестицій,   визначається   Державною  податковою  адміністрацією
України;

     3) невключення  до  валового  доходу  підприємства  з   метою
оподаткування    суми   інвестиції,   одержаної   від   реалізації
інвестиційного проекту у вигляді:

     коштів;

     матеріальних цінностей;

     нематеріальних активів,  вартість яких у конвертованій валюті
підтверджено згідно з законами (процедурами) держави інвестора або
міжнародними торговельними звичаями,  а також експертною оцінкою в
Україні,  включаючи  легалізовані  на  території України авторські
права, права на винаходи, корисні моделі, промислові зразки, знаки
для товарів і послуг, ноу-хау тощо.

     У разі   коли   протягом   звітного   (податкового)   періоду
відбувається часткове або повне відчуження зазначеної  інвестиції,
суб'єкт   підприємницької  діяльності,  який  одержав  інвестицію,
зобов'язаний сплатити податок  з  прибутку,  одержаного  в  такому
звітному (податковому) періоді;

     4) звільнення    на   період   освоєння   земельної   ділянки
(планування території,  будівництва об'єктів інфраструктури тощо),
визначений  інвестиційним  проектом,  але  не  більше ніж на п'ять
років, від плати за землю.

     6. Кабінету Міністрів  України  у  тримісячний  строк  з  дня
набрання   чинності   цим   Указом   забезпечити   розроблення  та
затвердження нормативно-правових актів, передбачених цим Указом.

     7. Цей Указ набирає чинності в порядку, передбаченому пунктом
4 розділу XV "Перехідні положення" Конституції України.


 Президент України                                        Л.КУЧМА

 м. Київ, 27 червня 1999 року
          N 729/99