Пунктом 13.1 ст. 13 Закону № 334/94-ВР встановлено, що будь-які доходи,
отримані нерезидентом із джерелом їх походження з України, від провадження
господарської діяльності (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться
в гривнях) оподатковуються у порядку i за ставками, визначеними цією
статтею.
Для цілей цієї статті під доходами, отриманими нерезидентом із джерелом
їх походження з України, слід розуміти i доходи від послуг типу інжиніринг.
Відповідно до п. 1.36 ст. 1 Закону № 334/94-ВР інжиніринг — надання
послуг (виконання робіт) зі складання технічних завдань, проведення
наукових досліджень, складання проектних пропозицій, проведення техніко-економічних
обстежень та інженерно-розвідувальних робіт з будівництва об’єктів,
розробка технічної документації, проектування та конструкторське опрацювання
об’єктів техніки i технології, консультації та авторський нагляд під
час монтажних та пусконалагоджувальних робіт, а також консультації економічного,
фінансового або іншого характеру, пов’язані з такими послугами (роботами).
Визначення терміна «інжиніринг» введено Законом № 349-IV, який набрав
чинності з 01.01.2003 р.
Слід зазначити, що до набрання чинності зазначених змін визначення терміна
«інжиніринг» наведено у п. 2.7.2 Інструкції щодо заповнення державної
статистичної звітності за формою № 6-нт (ліцензії) «Звіт про продаж
ліцензій на об’єкти інтелектуальної власності», затвердженої наказом
№ 252.
Тобто на час отримання резидентом послуг типу інжиніринг від нерезидента
в нормативному акті було наведено термін «інжиніринг», який за своєю
суттю не відрізняється від терміна, наведеного в Законі № 334/94-ВР.
Враховуючи викладене, застосування на сьогодні норми ст. 13 Закону № 334/94-ВР в частині оподаткування доходів нерезидентів з джерелом їх
походження з України, зокрема послуг типу інжиніринг, якщо такі послуги
надавалися в 2001 — 2002 рр., є правомірним.