У К А З ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ Про заходи щодо підвищення ефективності контролю за використанням бюджетних коштів ( Із змінами, внесеними згідно з Указами Президента N 174/2001 ( 174/2001 ) від 16.03.2001 N 400/2004 ( 400/2004 ) від 08.04.2004 ) З метою забезпечення законності та підвищення ефективності використання коштів Державного бюджету України, посилення контролю у цій сфері та створення дійового механізму реагування на виявлені порушення п о с т а н о в л я ю: ( Стаття 1 втратила чинність на підставі Указу Президента N 174/2001 ( 174/2001 ) від 16.03.2001 ) 1-1. Виходячи з необхідності належного забезпечення функцій контролю, покладених на Рахункову палату законодавством України, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям сприяти Рахунковій палаті у вирішенні питань, пов'язаних зі створенням її регіональних підрозділів. ( Указ доповнено статтею 1-1 згідно з Указом Президента N 400/2004 ( 400/2004 ) від 08.04.2004 ) 2. Міністерству фінансів України, Фонду державного майна України, Державному казначейству України, Державній податковій адміністрації України, Державній митній службі України, іншим державним контролюючим органам з метою забезпечення взаємодії з Рахунковою палатою: сприяти діяльності Рахункової палати, надавати за її запитами інформацію про контрольно-ревізійну роботу та інші контрольні заходи; ( Абзац другий статті 2 в редакції Указу Президента N 174/2001 ( 174/2001 ) від 16.03.2001 ) забезпечувати участь своїх представників у здійсненні Рахунковою палатою контрольно-ревізійної діяльності. 3. Для забезпечення здійснення Рахунковою палатою експертно-аналітичної, інформаційної та інших видів діяльності, не пов'язаних з контрольно-ревізійними перевірками: Міністерству фінансів України, Державній податковій адміністрації України, Державній митній службі України, Державному казначейству України подавати Рахунковій палаті: - зведену фінансову звітність про виконання Державного бюджету України у повному обсязі та у строки, передбачені для складання цієї звітності; - оперативну інформацію про хід виконання Державного бюджету України за доходами та видатками відповідно до встановлених форм; головним розпорядникам коштів державного бюджету - органам виконавчої влади надавати Рахунковій палаті зведену фінансову звітність про виконання кошторису видатків, починаючи зі звіту за 1999 рік. Рекомендувати іншим головним розпорядникам коштів державного бюджету надавати Рахунковій палаті звітність, передбачену абзацом п'ятим частини першої цієї статті. 4. Запропонувати Генеральній прокуратурі України, іншим правоохоронним органам: забезпечити належний розгляд матеріалів, переданих Рахунковою палатою про виявлені факти порушень у використанні коштів Державного бюджету України, державних цільових фондів та про завдані державі збитки; забезпечити своєчасне інформування Рахункової палати про заходи реагування на одержані від неї матеріали; своєчасно, у повній відповідності з законом реагувати на факти порушення встановленого порядку розгляду матеріалів, що надходять від Рахункової палати. 5. Кабінету Міністрів України: визначити у десятиденний строк за поданням Голови Рахункової палати терміни виконання і форми обов'язкової фінансової звітності органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій перед Рахунковою палатою; передбачати під час розроблення проекту закону про Державний бюджет України, починаючи з 2001 року, додаткові асигнування на утримання Рахункової палати, виходячи з необхідності виконання нею у повному обсязі передбачених Конституцією ( 254к/96-ВР ) і законами України завдань і функцій, поліпшення матеріально-побутового, медичного, санаторно-курортного та транспортного обслуговування посадових осіб, працівників Рахункової палати, запровадження інформаційної системи Рахункової палати, а також опублікування Рахунковою палатою звітів та іншої інформації про її діяльність у офіційних друкованих засобах масової інформації; ( Абзац третій статті 5 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 174/2001 ( 174/2001 ) від 16.03.2001 ) не допускати протягом бюджетного року зменшення без законних підстав бюджетного фінансування Рахункової палати; переглянути умови оплати праці посадових осіб та інших працівників Рахункової палати з урахуванням статті 39 Закону України "Про Рахункову палату" ( 315/96-ВР ); вживати заходів щодо усунення порушень, допущених органами виконавчої влади, виявлених Рахунковою палатою під час перевірок і ревізій; забезпечувати інформування громадян та інших платників податків про стан використання бюджетних коштів; підготувати за участю Рахункової палати законопроект щодо вдосконалення діяльності Рахункової палати, в якому, зокрема, передбачити: - обов'язковість реагування на постанови та висновки Рахункової палати, що направляються за результатами проведених контрольних заходів органам державної влади, підприємствам, установам, організаціям; - надання Рахунковій палаті права звертатися в інтересах держави до судів, арбітражних судів; - відповідальність за невиконання законних вимог посадових осіб Рахункової палати та осіб, які виконують її доручення, будь-який вплив на таких осіб з метою перешкодити виконанню ними службових обов'язків або добитися прийняття рішення, яке суперечить чинному законодавству, за насильницькі дії, образу, поширення неправдивої інформації про таких осіб. Президент України Л.КУЧМА м. Київ, 19 вересня 2000 року N 1074/2000