ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 02.03.2004 N 155 Про внесення змін та доповнень до Положення про Тендерний комітет Держмитслужби та Порядку закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти в митних органах України ( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної митної служби N 366 ( v0366342-04 ) від 19.05.2004 ) Відповідно до Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.00 N 280 ( z0020-01 ) (із змінами й доповненнями), Н А К А З У Ю: 1. Унести зміни та доповнення до Положення про Тендерний комітет Держмитслужби, затвердженого наказом Держмитслужби України від 15.04.03 N 241 ( v0241342-03 ), виклавши його в редакції, що додається. 2. Унести зміни та доповнення до Порядку закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти в митних органах України, затвердженого наказом Держмитслужби України від 15.04.03 N 241 ( v0241342-03 ), виклавши його в редакції, що додається. 3. Керівникам митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій затвердити та направити на погодження Держмитслужбі Положення про Тендерний комітет (регіональної митниці, митниці, спеціалізованої митної установи чи організації) відповідно до законодавства України. 4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Служби Педешка А.І. Голова Служби М.М.Каленський ПОЛОЖЕННЯ про Тендерний комітет Державної митної служби України 1. Загальні положення 1.1. Це Положення розроблено відповідно до Закону України від 22.02.00 N 1490-III ( 1490-14 ) "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", зі змінами й доповненнями, постанови Кабінету Міністрів України від 27.09.00 N 1469 ( 1469-2000-п ) "Про організаційні заходи щодо функціонування системи державних закупівель", а також Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.00 N 280 ( z0020-01 ), зі змінами й доповненнями. 1.2. Положення визначає порядок створення, загальні організаційні та процедурні засади діяльності Тендерного комітету Державної митної служби України (далі - Тендерний комітет), а також права, обов'язки й відповідальність його членів. 2. Порядок створення та організації діяльності Тендерного комітету 2.1. Тендерний комітет створюється для організації та проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти на засадах колегіальності в прийнятті рішень, відсутності конфлікту інтересів членів Тендерного комітету та їх неупередженості. 2.2. Тендерний комітет у своїй діяльності керується чинним законодавством, цим Положенням, нормативними документами Держмитслужби України та рішеннями, прийнятими Тендерним комітетом. 2.3. Склад Тендерного комітету, положення про Тендерний комітет затверджуються наказом Держмитслужби України. Тендерний комітет формується з працівників Держмитслужби України в кількості не менше 5 осіб з урахуванням вимог частини другої статті 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ). Зміни до складу Тендерного комітету вносяться за поданням голови Тендерного комітету й оформлюються наказом Держмитслужби України. 2.4. У разі проведення торгів на закупівлю товарів, робіт чи послуг, що мають складний або спеціалізований характер, до роботи Тендерного комітету можуть залучатися незалежні кваліфіковані (технічні) експерти та консультанти відповідно до законодавства та з урахуванням вимог частини другої статті 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ). У разі здійснення закупівлі засобів електронно-обчислювальної техніки, у тому числі телекомунікаційного обладнання, програмних продуктів, Тендерний комітет включає в тендерну документацію вимоги щодо захисту інформації, передбачені законодавством, а також залучає до своєї роботи представників Департаменту спеціальних телекомунікаційних систем і захисту інформації Служби безпеки України. У разі здійснення закупівлі засобів програмного забезпечення в обов'язковому порядку включається до тендерної документації вимога щодо надання учасниками процедури закупівлі копії довідки Державного департаменту інтелектуальної власності про внесення учасника процедури закупівлі до Реєстру виробників та розповсюджувачів програмного забезпечення і підтвердження дійсності прав цього суб'єкта реєстрації (учасника процедури закупівлі) на період проведення тендеру. 2.5. Керівництво роботою Тендерного комітету здійснює його голова, який призначається наказом Держмитслужби України та є посадовою особою, що має право на підписання договорів про закупівлю. У разі відсутності голови Тендерного комітету його обов'язки виконує заступник голови Тендерного комітету. У разі призначення кількох заступників голови Тендерного комітету голова Тендерного комітету повинен визначити серед них виконуючого обов'язки голови Тендерного комітету на період своєї відсутності. 2.6. Голова Тендерного комітету організує його роботу й несе відповідальність за виконання покладених на Тендерний комітет функцій. Голова Тендерного комітету призначає заступника (заступників) голови, секретаря та визначає функції кожного члена Тендерного комітету. За рішенням голови Тендерного комітету для вирішення конкретних питань, що виникають у процесі проведення процедури закупівлі, можуть створюватися окремі робочі групи й залучатися в ролі консультантів або експертів спеціалісти структурних підрозділів Держмитслужби України, спеціалізованих митних установ та організацій. 2.7. Для розкриття тендерних пропозицій учасників процедур державних закупівель призначається робоча група з представників Тендерного комітету у складі не менше трьох осіб. Робоча група проводить процедуру розкриття тендерних пропозицій учасників процедур державних закупівель відповідно до вимог тендерної документації та оформлює протокол про результати розкриття тендерних пропозицій. На вимогу учасника процедури державних закупівель йому може надаватися копія протоколу про результати розкриття тендерних пропозицій. 2.8. Формою роботи Тендерного комітету є засідання, які проводяться у разі потреби. 2.9. Рішення з питань, що розглядаються на засіданнях Тендерного комітету, приймаються більшістю голосів у присутності не менше двох третин членів Тендерного комітету. У разі рівного розподілу голосів голос голови Тендерного комітету є ухвальним. 2.10. Рішення Тендерного комітету оформлюється протоколом, який підписується всіма членами Тендерного комітету, що брали участь у голосуванні. 3. Головні функції Тендерного комітету Тендерний комітет відповідає за організацію процедур закупівлі на всіх етапах їх проведення й забезпечує реалізацію таких функцій: - вибір процедури закупівлі відповідно до вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель; - планування проведення процедур державних закупівель протягом бюджетного року відповідно до затверджених кошторисних лімітів фінансування та пріоритетності закупівель; - розміщення оголошень про здійснення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг, процедури попередньої кваліфікації учасників у бюлетені "Вісник державних закупівель" та в разі потреби - в інших друкованих засобах масової інформації, у тому числі в міжнародних, на радіо, телебаченні, у мережі електронного зв'язку, або розсилання запрошень учасникам процедур державних закупівель щодо участі в цих процедурах, а також інформування учасників процедур закупівлі про їх результати; - підготовка й розсилання документації, потрібної для проведення процедур закупівлі чи процедури попередньої кваліфікації учасників процедур державних закупівель; - надання роз'яснень учасникам процедур державних закупівель щодо змісту тендерної документації в разі отримання від останніх відповідних запитів; - проведення процедури попередньої кваліфікації учасників процедур державних закупівель у разі її застосування; - організація приймання, зберігання, розкриття тендерних пропозицій, забезпечення вибору найбільш вигідної тендерної пропозиції виключно на підставі визначених у тендерній документації критеріїв та методики оцінки тендерних пропозицій; - ведення необхідної звітності щодо здійснення процедур закупівлі відповідно до вимог чинного законодавства; - у разі надходження скарги від учасника процедури державної закупівлі - забезпечення її належного розгляду відповідно до чинного законодавства або участь у розгляді скарги, якщо останню було подано до уповноваженого органу з питань координації закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти. 4. Права та обов'язки Тендерного комітету 4.1. Тендерний комітет має право: - від імені Держмитслужби України в межах наданих повноважень та визначених функцій виступати організатором проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів (робіт, послуг); - готувати та подавати на затвердження Голові Держмитслужби України проекти наказів щодо складу Тендерного комітету та проведення торгів (тендерів); - одержувати від структурних підрозділів Держмитслужби України інформацію, необхідну для проведення процедур закупівлі; - у разі потреби залучати без права голосу до роботи в Тендерному комітеті інших працівників Держмитслужби України та на договірних засадах - сторонніх експертів і консультантів, у тому числі з громадських організацій (за їх згодою); - використовувати майно Держмитслужби України, необхідне для виконання покладених на Тендерний комітет завдань; - у межах затвердженого кошторису Держмитслужби України здійснювати необхідні для проведення процедур закупівлі витрати на підставі наданих розрахунків, затверджених головою Тендерного комітету при формуванні бюджетного запиту; - готувати пропозиції Голові Держмитслужби України щодо покриття витрат, безпосередньо пов'язаних з підготовкою, друкуванням і відправленням тендерної документації, за рахунок платежів учасників процедур державних закупівель відповідно до частини третьої статті 20 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ). 4.2. Тендерний комітет зобов'язаний: - організовувати проведення процедур закупівлі відповідно до чинного законодавства; - забезпечити рівні умови для всіх учасників процедур державних закупівель, що беруть участь у процедурах закупівлі, та об'єктивний вибір переможця; - забезпечити дотримання конфіденційності інформації; - своєчасно готувати письмові роз'яснення Голові Держмитслужби України стосовно отриманих на його адресу скарг від учасників процедур державних закупівель, що беруть участь у торгах (тендерах), щодо можливих порушень процедур закупівель. 5. Повноваження голови, секретаря та інших членів Тендерного комітету 5.1. Голова Тендерного комітету: - планує термін проведення засідань Тендерного комітету та веде ці засідання; - пропонує порядок денний засідань Тендерного комітету; - вирішує питання щодо забезпечення діяльності Тендерного комітету; - призначає заступника (заступників) голови та секретаря Тендерного комітету; - приймає рішення щодо створення комісій та робочих груп Тендерного комітету; - уносить на розгляд Голови Держмитслужби України пропозиції щодо змін у складі Тендерного комітету. 5.2. Голова Тендерного комітету (його заступник, який виконує обов'язки голови) засвідчує своїм підписом такі документи щодо державних закупівель: оголошення про державні закупівлі; запит щодо цінових пропозицій (котирувань), запрошення до торгів з обмеженою участю та закупівлі в одного учасника; тендерну документацію, включаючи зміни у разі їх внесення; інструкцію щодо підготовки та подання заявок на участь у попередній кваліфікації; повідомлення про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів; рішення щодо скарг учасників процедур державних закупівель, що розглядалися Тендерним комітетом; звіт про результати здійснення процедури закупівлі. Перелічені документи після підписання завіряються печаткою Держмитслужби України. 5.3. Секретар Тендерного комітету призначається головою Тендерного комітету. 5.4. До обов'язків секретаря Тендерного комітету належать: - підготовка та організація проведення засідань Тендерного комітету; - ведення та оформлення протоколів засідань Тендерного комітету; - контроль за організацією процедур закупівель на всіх етапах їх проведення; - забезпечення оперативного інформування членів Тендерного комітету стосовно організаційних питань його діяльності; - виконання інших організаційних робіт за дорученням голови Тендерного комітету; - забезпечення відповідно до нормативно-правових актів зберігання документів щодо здійснення державних закупівель. 5.5. У разі відсутності секретаря Тендерного комітету на засіданні Тендерного комітету голова доручає тимчасово виконувати обов'язки секретаря іншому членові Тендерного комітету. 5.6. Члени Тендерного комітету на засіданнях Тендерного комітету беруть участь в обговоренні та приймають рішення щодо результатів процедури попередньої кваліфікації учасників процедур державних закупівель у разі її застосування; розгляді, оцінки та порівнянні тендерних пропозицій; визначенні переможця процедур закупівлі. 5.7. Члени Тендерного комітету мають право: брати участь у всіх засіданнях Тендерного комітету та прийнятті його рішень, ознайомлюватися з усіма матеріалами щодо оцінки та порівнянні тендерних пропозицій учасників процедур державних закупівель, виносити питання на розгляд Тендерного комітету, а також заносити свою окрему думку до протоколів засідань Тендерного комітету. 5.8. Члени Тендерного комітету зобов'язані додержуватись норм чинного законодавства у сфері державних закупівель, відповідних нормативно-правових актів Держмитслужби України, цього Положення, тендерної документації, об'єктивно та неупереджено розглядати тендерні пропозиції учасників процедур державних закупівель, забезпечувати дотримання конфіденційності інформації, що стосується діяльності Тендерного комітету. 6. Витрати на організацію та проведення процедур закупівлі 6.1. Склад, обсяги та джерела покриття витрат на організацію й проведення процедур закупівлі визначаються у відповідному кошторисі витрат на організацію та проведення процедур закупівлі, що за поданням голови Тендерного комітету затверджується Головою Держмитслужби України. 6.2. При розробленні кошторису, зазначеного в пункті 6.1 цього Положення, ураховуються конкретні умови діяльності Тендерного комітету, його тип, обсяг виконуваних ним функцій, вид закупівлі, складність проведення процедури закупівлі тощо. При розрахунку кошторису не враховуються витрати, що покриваються за рахунок загального кошторису на утримання апарату Держмитслужби, зокрема на оплату праці штатних працівників, утримання приміщень тощо. 6.3. За поданням голови Тендерного комітету наказом Голови Держмитслужби України члени Тендерного комітету в установленому законодавством порядку можуть преміюватись за якісне та сумлінне виконання робіт, пов'язаних з організацією процедур закупівлі, зокрема за виконання завдань у неробочий час. 6.4. Витрати на проведення процедур закупівлі можуть в установленому законодавством порядку відшкодовуватися за рахунок коштів, отриманих від учасників процедур державних закупівель за надання тендерної документації відповідно до частини третьої статті 20 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ). 7. Відповідальність членів Тендерного комітету 7.1. Голова та інші члени Тендерного комітету, а також залучені експерти й консультанти відповідно до своїх повноважень несуть відповідальність згідно з чинним законодавством за порушення, допущені під час здійснення процедур закупівлі, правильність та об'єктивність прийнятих рішень, за дотримання вимог достовірності та конфіденційності інформації, недоліки у веденні звітності. 7.2. При виявленні порушень у роботі Тендерного комітету, зокрема внаслідок розгляду отриманої відповідно до чинного законодавства скарги від учасників процедур державних закупівель, що беруть чи брали участь у процедурах закупівлі, голова Тендерного комітету подає письмові роз'яснення з цього приводу Голові Держмитслужби України. Т.в.о. начальника Управління правової роботи А.Ю.Будаков ( Порядок закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти в митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях втратив чинність на підставі Наказу Державної митної служби N 366 ( v0366342-04 ) від 19.05.2004 )