Статтею 4 Земельного кодексу визначено, що завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель. До розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів — відповідні органи виконавчої влади (п. 12 розділу десятого Перехідних положень Земельного кодексу).
Справляння плати за землю здійснюється відповідно до Закону № 2535-ХІІ, який визначає розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, пільги щодо плати за землю тощо. Згідно з чинним законодавством використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати.
Статтею 28 Закону № 1953-III визначено, що покупець об'єкта незавершеного будівництва з моменту придбання об'єкта протягом строку будівництва, визначеного умовами приватизації, звільняється відповідно до закону від плати за землю щодо земельної ділянки, на якій розташовано цей об'єкт, на строк будівництва, визначений умовами приватизації.
Однак п. 16 частини першої ст. 12 Закону № 2535-ХІІ визначено, що покупець об'єкта незавершеного будівництва на земельну ділянку, відведену під такий об'єкт, з моменту придбання об'єкта на строк будівництва, визначений умовами приватизації, звільняється від сплати земельного податку.
Згідно з частиною четвертою ст. 21 Закону № 1211-IV річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів. Цей Закон визначає, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. Укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації, а також не передбачає можливості звільнення орендарів від орендної плати за землю.
Оскільки згідно з вимогами чинного законодавства пільги можуть застосовуватися лише в частині сплати земельного податку і не можуть стосуватися орендної плати за землю, то з моменту придбання об'єкта незавершеного будівництва на строк будівництва, визначений умовами приватизації, покупець звільняється від сплати земельного податку і не звільняється від орендної плати за землю, умови внесення якої встановлюються договором оренди.