У К А З
                        ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

          Про забезпечення своєчасного складання проекту
              Державного бюджету України на 1998 рік


     Враховуючи ситуацію,   що  склалася  у  зв'язку  з  затримкою
затвердження Державного бюджету  України  на  1997  рік,  з  метою
забезпечення своєчасного  початку бюджетного процесу та проведення
органами виконавчої влади роботи щодо складання проекту Державного
бюджету України  на  1998  рік,  визначення напрямів пріоритетного
спрямування бюджетних коштів для  збалансованого  економічного  та
соціального розвитку  України,  які  мають бути покладені в основу
складання проекту Державного  бюджету  України  на  1998  рік,  та
відповідно до   частини  другої  статті  102  Конституції  України
( 254к/96-ВР ) п о с т а н о в л я ю:

     1. Кабінету Міністрів України забезпечити до  1  червня  1997
року завершення розробки:     Основних  прогнозних макропоказників
економічного і  соціального  розвитку  України  на  1998   рік   з
виділенням показників  обсягу  валового  внутрішнього продукту,  з
включенням розрахунків індексів споживчих і оптових  цін,  обсягів
фонду оплати    праці,   прибутку,   амортизаційних   відрахувань;
зведеного балансу фінансових ресурсів; переліку державних програм6
які пропонується  фінансувати  в  1998 році,  з визначенням джерел
фінансування.

     2. Міністерству  фінансів  України  скласти   до   10   липня
1997 року   на   основі   затвердженої   Верховною  Радою  України
Бюджетної резолюції про  основні  напрями  бюджетної  політики  на
1998 рік   та   схвалених  Кабінетом  міністрів  України  Основних
прогнозних макропоказників  економічного  і  соціального  розвитку
України на 1998 рік попередній проект зведеного бюджету України на
1998 рік і подати його на розгляд Кабінету Міністрів України.

     3. Під час складання проектів зведеного  бюджету  України  на
1998 рік  та  Державного  бюджету  України  на 1998 рік виходити з
пріоритетності спрямування бюджетних коштів на реалізацію  заходів
щодо соціального  захисту  населення,  охорони здоров'я,  розвитку
освіти, науки і культури,  охорони довкілля,  а також  структурної
перебудови економіки,  скорочення субсидій державним і комунальним
підприємствам з одночасним підвищенням ефективності їх діяльності.

     З цією метою визнати за необхідне:
     посилення регулюючої    ролі    бюджету    щодо   активізації
інвестиційної діяльності в державі,  спрямування бюджетних  коштів
на фінансування   державних   цільових   програм   по  структурній
перебудові економіки,  розвитку її пріоритетних галузей6  сприяння
пожвавленню виробничої діяльності;
     виділення асигнувань окремо на витрати бюджету  розвитку,  що
формуються за  рахунок  коштів,  які спрямовуються на фінансування
централізованих капітальних  вкладень,  від   приватизації   майна
державних підприємств,  розміщення  спеціального випуску державних
цінних паперів та залучення іноземних кредитів;  розміщення коштів
бюджету розвитку  серед  виконавців  робіт  на  конкурсній  основі
переважно у формі довгострокового кредитування через  уповноважені
банки;
     раціоналізацію структури   видатків    у    сфері    оборони,
національної безпеки,  забезпечення  правопорядку,  зокрема шляхом
ліквідації непрофільних та нефункціональних закладів і підрозділів
у цих сферах;
     підвищення ефективності  системи  освіти,  її  уточнення   на
основі розробленого  та  затвердженого Кабінетом Міністрів України
плану прийому  на  навчання  до  вищих   та   професійно-технічних
закладів освіти,  виходячи  з потреб економіки України у фахівцях,
підготовки спеціалістів у професійно-технічних закладах освіти;
     поліпшення медичного   обслуговування   шляхом   застосування
ефективних медичних препаратів,  методів лікування і, як наслідок,
скорочення тривалості  стаціонарного лікування,  збільшення частки
видатків на    придбання    медичного    обладнання,    здійснення
профілактичних заходів;
     забезпечення якісного альтернативного обслуговування громадян
шляхом заохочення   недержавних   закладів  до  надання  медичних,
освітніх, наукових послуг, послуг екологічного характеру;
     створення умов  для  розширення  будівництва житла за рахунок
залучення коштів населення і пільгового кредитування;
     впровадження системи  утворення  цін на комунальні послуги за
принципом самоокупності,   підвищення   ролі   місцевих    органів
виконавчої влади6   органів  місцевого  самоврядування  у  наданні
ефективної допомоги  та  соціальної   підтримки   малозабезпеченим
верствам населення;
     реформування системи  соціального  страхування,  стимулювання
збільшення внесків до фондів обов'язкового пенсійного страхування,
збільшення тривалості   страхового   стажу,   створення    системи
недержавних пенсійних фондів;
     підвищення заінтересованості працівників  державного  сектора
економіки шляхом стимулювання праці у цьому секторі, вдосконалення
системи оплати праці на  державних  підприємствах  і  в  бюджетних
організаціях;
     дотримання розміру дефіциту державного бюджету,  який  би  не
перевищував обсягу фінансування капітальних вкладень;
     раціоналізацію структури покриття дефіциту бюджету, зменшення
розмірів внутрішніх    кредитних   ресурсів,   за   рахунок   яких
здійснюється   покриття   дефіциту   бюджету,   скорочення   рівня
доходності державних цінних  паперів,  а  також  рівня  процентних
ставок за кредитами шляхом поліпшення управління державним боргом;
     визначення загальнодержавних  податків і зборів (обов'язкових
платежів), які закріплюються на довготривалий період за  місцевими
бюджетами для   здійснення   органами   місцевого   самоврядування
делегованих державою повноважень в  галузі  соціально-економічного
та культурного розвитку;
     посилення контролю  за  цільовим  та  ефективним  витрачанням
державних коштів   шляхом   прискорення   роботи  по  впровадженню
казначейської системи  виконання   Державного   бюджету   України,
здійснення бюджетних  витрат  по оплаті виконуваних робіт (послуг)
та закупівлі товарів переважно на конкурсній основі.

     4. Міністерству фінансів  України  після  розгляду  Кабінетом
Міністрів України попереднього проекту зведеного  бюджету  України
на 1998 рік  довести  його  показники   до   міністерств  та інших
центральних органів виконавчої влади.

     5. Міністерствам,  іншим центральним органам виконавчої влади
розглянути у  двотижневий   строк   доведені   показники   проекту
зведеного бюджету  України  на  1998  рік  і  подати  Міністерству
фінансів України пропозиції щодо  цих  показників  з  відповідними
розрахунками та  обгрунтуваннями.  При  цьому  розрахунки  доходів
бюджетних організацій,  одержуваних ними  від  передачі  в  оренду
майна, надання   платних  послуг,  а  також  доходів  від  власної
підприємницької діяльності  та  участі  у  спільних підприємствах,
подаються окремо.
     Пропозиції щодо  збільшення  бюджетних  витрат,  порівняно  з
доведеними Міністерством   фінансів  України,  вносяться  разом  з
визначенням джерел їх фінансування.

     6. Міністерству фінансів України  з  урахуванням  результатів
розгляду розрахунків,  поданих міністерствами, іншими центральними
органами виконавчої влади,  підготувати проекти зведеного  бюджету
України на  1998  рік  і  Державного бюджету України на 1998 рік і
подати їх до 15 серпня 1997 року  на  розгляд  Кабінету  Міністрів
України разом з відповідним законопроектом.

     7. Кабінету    Міністрів    України   подати   у   визначений
Конституцією України термін проект Закону України  "Про  Державний
бюджет України  на  1998  рік"  на розгляд Верховної Ради  України
разом з  необхідними  документами  та  матеріалами,  передбаченими
Конституцією та законами України.


 Президент України                                    Л.КУЧМА

 м. Київ, 19 травня 1997 року
          N 442/97