Право на отримання адресної безготівкової субсидії поширюється на громадян, які проживають у житлових приміщеннях державного та громадського житлового фонду, в т.ч. в гуртожитках, а також приватного житлового фонду та фонду житлово-будівельних (житлових) кооперативів.
Однією з умов призначення субсидій є пред'явлення розрахункових книжок, квитанцій або аналогічних документів про фактичну оплату житлово-комунальних послуг за попередній період.
Загальною підставою для призначення субсидії є наявність різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги, скраплений газ та побутове паливо у межах норм споживання з урахуванням пільг, які надаються відповідно до чинного законодавства, і обсягом визначеного Кабінетом Міністрів обов'язкового відсотка платежу. При цьому норма володіння чи користування загальною площею житла та нормативи користування комунальними послугами встановлюються виходячи з 21 м2 на наймача і кожного зареєстрованого в житловому приміщенні та додатково 10,5 м2 на всіх тут зареєстрованих.
Відповідно до п. 12 положення субсидія призначається на основі середньомісячного, а для придбання скрапленого газу, твердого та пічного побутового палива — річного сукупного доходу осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), за попередній календарний рік з урахуванням коефіцієнта зростання заробітної плати працівників, зайнятих у галузях економіки.
При вирішенні питання щодо призначення субсидій враховуються фактичні розміри доходів. Якщо у складі зареєстрованих у житловому приміщенні є громадяни, які одержують стипендію, соціальні виплати і мають право на отримання субсидій, під час визначення їх сукупного доходу враховуються фактичні розміри стипендій та соціальних виплат.
Субсидія нараховується у випадку, коли, наприклад, студент навчається на платному факультеті вузу і не отримує стипендію, але зазначене має бути підтверджено відповідними документами.
На практиці виникають питання, коли в житловому приміщенні прописані, але не проживають інші члени сім'ї, які мешкають за іншою адресою і сплачують за цією адресою житлово-комунальні послуги, або ж коли сам власник квартири мешкає за іншою адресою, за якою сплачує житлово-комунальні послуги (а своє житло здає, наприклад, квартирантам).
Вказані питання врегульовано п.13 постанови, в якому зазначено, що для призначення субсидій громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає до відділу субсидій заяву, довідку про всіх зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, довідки про доходи кожного із зареєстрованих та декларацію про їх доходи і майновий стан, відомості про забезпеченість житловою площею та комунальними послугами.
У випадках коли в житловому приміщені зареєстровані особи, які фактично у ньому не проживають та сплачують комунальні платежі за іншою адресою, власник має право подати про це документально підтверджені відомості задля виключення їхніх доходів із сукупного доходу, що враховується при призначенні субсидії.
Окрім того, необхідно мати на увазі, що з метою недопущення зловживань з боку недобросовісних власників та квартиронаймачів для нарахування субсидій можуть використовуватися відомості про доходи та розміри платежів у вигляді списків, довідок, даних на технічних носіях інформації, одержаних від органів соціального захисту населення, служб зайнятості, житлово-експлуатаційних та інших підприємств та організацій.