Такі нормативи визначені в додатку №2 до Правил надання населенню послуг з водо-, теплопостачання та водовідведення, затверджених постановою КМУ №1497 від 30.12.97. Згідно з п.32 цих правил кожен споживач — наймач (власник) квартири (приватного будинку), якому надаються послуги з централізованого холодного та гарячого водопостачання, теплопостачання та водовідведення у житловому фонді та підсобних приміщеннях, має право на одержання якісних послуг від житлово-експлуатаційних та водо-, теплопостачальних, каналізаційних або інших підприємств і організацій, які безпосередньо надають споживачеві комунальні послуги. Якщо зазначені організації надають послуги неналежної якості або неналежним чином, порушуючи при цьому умови актів законодавства, нормативних документів і договору, це може спричинити порушення прав громадян, завдати збитків їхньому майну, житловому приміщенню, а також заподіяти шкоду життю чи здоров'ю споживачів. Як бути в такому випадку?
У разі невиконання або неналежного виконання відповідними організаціями своїх обов'язків щодо надання комунальних послуг, п.32 правил надає споживачам права на:
У разі порушення виконавцем умов договору споживач, керуючись п.41 правил, викликає представника виконавця для складання та підписання акта претензії споживача, в якому зазначаються терміни, види, показники порушень тощо (див. зразок акта-претензії). При цьому слід відкинути побоювання, що наявність заборгованості перешкоджатиме подальшому розгляду вашої претензії навіть у судовому процесі. Адже борг також має бути обгрунтований, і не варто пасивно спостерігати, як сума боргу збільшується, в тому числі за рахунок вимог оплачувати не надані послуги. А тим більше, коли така заборгованість відсутня.
Акт складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору термін або відмови від підписання акта він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як три споживачі, які проживають у будинку, або виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення.
Акт-претензія споживача подається виконавцю, який у п'ятиденний термін вирішує питання про перерахунок розміру платежів або видає споживачеві обгрунтовану відмову в задоволенні його претензій.
Якщо між споживачем і виконавцем не досягнуто згоди про надання та оплату комунальних послуг, їх якість тощо, спірні питання можуть вирішуватися шляхом подання позову до суду.
Позовна заява повинна містити:
У позовній заяві можуть бути вказані й інші відомості, якщо вони необхідні для правильного вирішення спору.
До позовної зави мають бути додані:
ЗразокАКТ-ПРЕТЕНЗІЯщодо якості надання послуг з теплопостачанням.Київ 26 лютого 2004 р.Відповідно до п.20 договору №56 від 10.12.2003 про надання послуг теплопостачання, укладеного між виконавцем — АЕК «Киіівенерго» — і мною, власником квартири №5 на вул. Петра Запорожця, 23, Івановим Іваном Івановичем, я висловлюю претензію Виконавцю з приводу якості наданні послуг з теплопостачання. З 12.02.2004 вашою організацією послуги з теплопостачання надаються з відхиленням від норм, передбачених укладеним договором і Правилами надання послуг з водо-, теплопостачання та водовідведення, і кімнатна температура у моїй квартирі становить +8 градусів за Цельсєм, у той час як нормальна температура повітря в житлових приміщеннях повинна становити +18 - +20 градусів за Цельсієм. Відповідно до п.36 Правил надання послуг з водо-, теплопостачання та водовідведення та п.10 зазначеного вище договору Виконавець зобов'язаний надавати якісні послуги і не допускати порушень технологічних процесів та зниження якості надання послуг. Таким чином, враховуючи все викладене вище, а також те, що оплата за надані послуги здійснюється мною своєчасно, звертаюся до Вас із проханням забезпечити відповідний рівень надання послуг, зробити перерахунок розміру плати за неякісні послуги та сплатити неустойку згідно з умовами Договору. Акт-претензію склали:
Підписи |
РЕКОМЕНДОВАНІ ВИМОГИ
|
||||||
Вид послуг |
Показники якості послуг |
Відхилення показників надання послуг |
Допустимий термін відхилення показників надання послуг |
Рекомендовані умова зменшення плати за надані послуга у разі перевищення терміну відхилення показників їх надання |
Розрахункова одиниця |
|
у разі наявності засобів обліку у споживача |
у разі відсутності засобів обліку у споживача |
|||||
Водопостачання |
безперебійне цілодобове або за затвердженим режимом водопостачання протягом року з витратою не менш як 0,2 л/с за наявності централізованого гарячого водопостачання |
перерви у водопостачан ні або порушення режиму подачі води |
не більше 6 год. на добу при цілодобовому водопостачанні та не більш як часу подавання води за добовим графіком (не більше двох разів на місяць) |
плата за холодну воду зменшується на 3,3% місяцної плати за кожний день з перевищенням допустимого терміну відхилення |
за показаннями засобів обліку |
з одного мешканця за місяць |
безперебійне цілодобове або за затвердженим режимом водопостачання протягом року з витратою не менш як 0,3 л/с за наявності місцевого водопідігрівача та тиску води не нижче ніж 0,6 кГс/см. кв.(60 кПа) |
перерви у водопостачан ні або порушення режиму подачі води |
|||||
склад і властивості води згідно з нормативами, встановленими органами Держстандарту і МОЗ |
відхилення складу і властивостей води від установлених або погод-жених нормативів |
не допускається (або за рішенням згідно з пунктом 5 цих Правил) |
плата за воду зменшується на 20% за весь термін відхилення якості води від ГОСТу 2874-82 «Вода питьевая. Гигиенические требования и контроль за качеством» |
за показаннями засобів обліку та результатам и лабораторного контролю |
з одного мешканця за місяць |
|
безперебійне або за затвердженим режимом гаряче водопостачання протягом встановленого договором часу з витратою не менш як 0,18 л/с |
перерви у гарячому водопостачан ні або порушення режиму подачі гарячої води |
не більше 6 год. на добу при цілодобовому водопостачанні та не більш як 30% загального часу подавання води за добовим графіком (не більше двох разів на місяць) |
плата за холодну воду зменшується на 3,3 відсотка місячної плати за кожний день з перевищенням допустимого терміну відхилення |
за показаннями засобів обліку |
з одного мешканця за місяць |
|
Гаряче водопостачання |
забезпечення нормативної температури гарячої води у точці розбору не менш як +50 °Ста не більш як +75 °С |
фактична температура гарячої води у точці розбору не відповідає нормативам |
не більше 5—15 хвилин після відкриття водорозбірного крана |
при температурі гарячої води; понад +50 "С — 100%; +45-49'С - 90%; + 40-44°С- 70% плати за підігрівання води; нижче + 40 °С — плата за підігрівання не справляється (за спожиту воду плата справляється як за холодну) |
за показаннями засобів обліку |
з одного мешканця за місяць |
склад і властивості гарячої води згідно з нормативами, встановленими органами Держстандарту і МОЗ |
відхилення складу і властивостей води від установлених нормативів |
не допускається (або за рішенням згідно з пунктом 5 цих Правил) |
плата за гарячу воду зменшується на 10% за весь термін відхилення якості води від ГОСТу 2874-82 «Вода питьевая. Гигиенические требования и контроль за качеством» |
за показаннями засобів обліку та результатам и лабораторно го контролю |
з одного мешканця за місяць |
|
Водовідведения |
безперебійне цілодобове водовідведення протягом року |
перерви у водовідведенні |
один день (з 6 до 24 год.) |
плата за водовідведення зменшується на 3,3% місячної плати за кожний день загального перевищення допустимого терміну відхилення |
за витрачання холодної та гарячої води за показаннями засобів обліку |
з одного мешканця за місяць |
Опаления |
своєчасний початок та закінчення опалювального сезону (три доби з середньою добовою температурою +8 *С) |
Прострочення терміну початку або дострокове закінчення опалювального сезону |
три доби (згідно з графіком, затвердженим місцевими державними адміністраціями або органами місцевого самоврядування) |
плата за опалення зменшується на 3,3% місячної плати за кожний день перевищення допустимого терміну відхилення |
за показаннями засобів обліку |
За 1 м2 (м3) загальної площі квартири (приватного будинку) |
безперебійне теплопостачання протягом усього опалювального сезону |
перерви у теплопостачанні |
12 год. на добу (один раз на місяць) |
плата за опалення зменшується на 3,3% місячної плати за кожний день з перевищенням допустимого терміну відхилення |
|||
забезпечення температури повітря в житлових приміщеннях за умови утеплення приміщень (згідно з діючими нормами і правилами: +18*С, у наріжних кімнатах + 20'С) |
фактина температура в приміщеннях нижча нормативної |
12 год. на добу (один раз на місяць) |
за кожний градус відхилення від +18°С до + 12°С температури в приміщеннях плата за опалення зменшується на 5% плати за період відхилення (за дні з перевищенням допустимого терміну відхилення) |
|||
за кожний градус відхилення від +12° С до +5 °С температури в приміщеннях плата за опалення зменшується на 10% плати за весь період відхилення (за дні з перевищенням допустимого терміну відхилення). |
||||||
при зниженні температури у житлових приміщеннях нижче +5°С плата за опалення не справляється. |
||||||
Водояостачання, водовідведения,
|
своєчасне усунення витікання води із санітарно-технічних трубопроводів |
заливання приміщень водою |
припинення витікання — терміново, усунення причини витікання води — протягом доби |
плата за відповідну послугу зменшується на 2% за кожну добу (але не більш як на 50% місячної плати) |
|
|
своєчасне усунення несправностей і витікання води із запірної та водорозбірної арматури, приладів опалення |
витікання холодної та гарячої води |
доба з часу подання заявки виконавцю |
плата за відповідну послугу зменшується на 1% за кожну добу (але не більш як на 25% місячної плати) |
|
|