Порядок передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 1521 (за текстом — Порядок).
Порядок регулює процедуру передачі житлового комплексу на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі — об'єднання), а також житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи, статут якої передбачає можливість провадження такої діяльності (далі -юридична особа), з балансу колишнього балансоут-римувача.
Згідно з нормами Порядку для приймання-пере-дачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс повинна бути створена відповідна комісія, до складу якої мають входити представники попереднього балансоутримувача та об'єднання (юридичної особи), на баланс якого передається майно. Комісію очолює представник приймаючої сторони.
Комісією визначається технічний стан майна, що передається відповідно до вимог законодавства, та складається акт приймання-передачі.
Передача житлового комплексу або його частини з балансу на баланс має здійснюватися разом із відповідною технічною документацією (інвентарна справа, акт приймання в експлуатацію, плани зовнішніх мереж тощо).
Кожній із сторін, що бере участь у прийманні-пе-редачі, надається примірник акта приймання-передачі, підписаний членами комісії' та затверджений керівництвом кожної сторони (підписи скріплюються печаткою).
Датою передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс є дата підписання акта приймання-передачі.
Бухгалтерський облік операцій з надходження основних засобів, до яких відносяться й об'єкти житла, здійснюється згідно з нормами ПБО 7 і наказу № 143.
Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку приймання будинку на баланс відображають за дебетом субрахунку 103 «Будинки та споруди» (аналітичний рахунок «Приватизований жилий фонд») та кредитом субрахунку 425 «Інший додатковий капітал».