ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ Л И С Т 10.08.2004 N 15031/7/15-3417 ДПАУ розглянула лист щодо визначення оподаткування податком з реклами інформації, що розміщується на веб-сайті, і повідомляє наступне. Згідно із ст. 144 Конституції України ( 254к/96-ВР ) органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Пунктами 24 і 28 ст. 26 Закону України від 21.05.97 р. N 280/97-ВР ( 280/97-ВР ) "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить встановлення місцевих податків і зборів та розмірів їх ставок у межах, визначених законом, прийняття рішень щодо надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих податках і зборах. Згідно зі ст. 17 Закону України від 25.06.91 р. N 1251-XII ( 1251-12 ) "Про систему оподаткування" сплата податків і зборів (обов'язкових платежів) провадиться у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України. Статтею 15 цього Закону ( 1251-12 ) визначено, що до місцевих податків і зборів належить податок з реклами. Пунктом 3 ст. 15 цього Закону визначено, що місцеві податки і збори (обов'язкові платежі), механізм справляння та порядок їх сплати встановлюються сільськими, селищними, міськими радами в межах граничних розмірів ставок, установлених законами України. При цьому загальні норми щодо оподаткування податком з реклами встановлено статтею 11 Декрету КМУ від 20.05.93 р. N 56-93 ( 56-93 ) "Про місцеві податки і збори", відповідно до якої визначено об'єкт оподаткування, платників податку, граничні розміри ставок податку з реклами. Статтею 18 Декрету ( 56-93 ) органам місцевого самоврядування надано право самостійно встановлювати і визначати порядок сплати місцевих податків і зборів відповідно до переліку і в межах установлених граничних розмірів ставок. Таким чином, для правильності обчислення та сплати податку з реклами, у кожному конкретному випадку необхідно враховувати вимоги рішення органу місцевого самоврядування про встановлення податку з реклами. У разі якщо рішенням органу місцевого самоврядування передбачено, що оподаткуванням податком з реклами підлягає інформація, що розміщується на веб-сайті, то слід мати на увазі, що відповідно до Закону України від 03.07.96 N 270/96-ВР ( 270/96-ВР ) "Про рекламу", в редакції Закону України від 11.07.2003 р. N 1121-IV ( 1121-15 ), реклама - це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару. Відповідно до цього Закону особа - це фізична особа, в тому числі суб'єкт підприємницької діяльності, юридична особа будь-якої форми власності, представництво нерезидента в Україні, споживачі реклами - невизначене коло осіб, на яких спрямовується реклама, товар - будь-який предмет господарського обігу, в тому числі продукція, роботи, послуги, цінні папери, об'єкти права інтелектуальної власності. Відповідно до ст. 26 Закону України "Про рекламу" ( 270/96-ВР ) контроль за дотриманням законодавства про рекламу здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів. Крім цього, Державний комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики листом від 27.11.2003 р. N 3-3/16-8556 повідомив ДПАУ, що надання відповіді на питання на зразок: чи є інформація рекламою або відповідає реклама вимогам Закону України "Про рекламу" ( 270/96-ВР ), можливо лише за умови розгляду всіх обставин справи з дотриманням необхідної процедури. Заступник Голови В.Копилов