ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                  10.08.2004  N 15031/7/15-3417


     ДПАУ розглянула лист щодо визначення оподаткування податком з
реклами  інформації,  що  розміщується на веб-сайті,  і повідомляє
наступне.

     Згідно із ст.  144 Конституції України ( 254к/96-ВР )  органи
місцевого самоврядування в межах повноважень,  визначених законом,
приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній
території.

     Пунктами 24  і  28  ст.  26  Закону  України  від 21.05.97 р.
N 280/97-ВР ( 280/97-ВР ) "Про місцеве самоврядування  в  Україні"
встановлено,  що  до  виключної  компетенції сільських,  селищних,
міських рад належить встановлення місцевих податків  і  зборів  та
розмірів їх ставок у межах,  визначених законом,  прийняття рішень
щодо надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих
податках і зборах.

     Згідно зі  ст.  17 Закону України від 25.06.91 р.  N 1251-XII
( 1251-12 ) "Про систему оподаткування" сплата податків  і  зборів
(обов'язкових  платежів) провадиться у порядку,  встановленому цим
Законом та іншими законами України.

     Статтею 15 цього Закону ( 1251-12 ) визначено, що до місцевих
податків  і  зборів належить податок з реклами.  Пунктом 3 ст.  15
цього Закону визначено,  що місцеві податки і  збори  (обов'язкові
платежі),  механізм справляння та порядок їх сплати встановлюються
сільськими,  селищними, міськими радами в межах граничних розмірів
ставок, установлених законами України.

     При цьому   загальні  норми  щодо  оподаткування  податком  з
реклами встановлено статтею 11 Декрету КМУ від 20.05.93 р. N 56-93
(  56-93  )  "Про  місцеві  податки  і збори",  відповідно до якої
визначено  об'єкт  оподаткування,  платників   податку,   граничні
розміри ставок податку з реклами.

     Статтею 18 Декрету ( 56-93 ) органам місцевого самоврядування
надано право самостійно встановлювати і визначати  порядок  сплати
місцевих  податків  і  зборів  відповідно  до  переліку  і в межах
установлених граничних розмірів ставок.

     Таким чином,  для правильності обчислення та сплати податку з
реклами,  у  кожному  конкретному  випадку  необхідно  враховувати
вимоги рішення органу місцевого  самоврядування  про  встановлення
податку з реклами.

     У разі   якщо   рішенням   органу   місцевого  самоврядування
передбачено,  що  оподаткуванням  податком  з   реклами   підлягає
інформація,  що розміщується на веб-сайті,  то слід мати на увазі,
що відповідно  до  Закону  України  від   03.07.96   N   270/96-ВР
( 270/96-ВР  )  "Про  рекламу",  в  редакції  Закону  України  від
11.07.2003 р.  N 1121-IV ( 1121-15 ),  реклама - це інформація про
особу  чи  товар,  розповсюджена  в будь-якій формі та в будь-який
спосіб  і  призначена  сформувати   або   підтримати   обізнаність
споживачів  реклами  та  їх  інтерес  щодо  таких особи чи товару.
Відповідно до цього Закону особа - це фізична особа,  в тому числі
суб'єкт підприємницької діяльності, юридична особа будь-якої форми
власності, представництво   нерезидента   в   Україні,   споживачі
реклами -  невизначене  коло осіб,  на яких спрямовується реклама,
товар - будь-який  предмет  господарського  обігу,  в  тому  числі
продукція,   роботи,   послуги,   цінні   папери,   об'єкти  права
інтелектуальної власності.

     Відповідно до   ст.   26   Закону   України   "Про   рекламу"
( 270/96-ВР  )  контроль  за дотриманням законодавства про рекламу
здійснює спеціально  уповноважений  центральний  орган  виконавчої
влади у сфері захисту прав споживачів.

     Крім цього,  Державний  комітет  України  з питань технічного
регулювання та  споживчої  політики  листом  від   27.11.2003   р.
N 3-3/16-8556  повідомив ДПАУ,  що надання відповіді на питання на
зразок:  чи є інформація рекламою або відповідає  реклама  вимогам
Закону України "Про рекламу" ( 270/96-ВР ),  можливо лише за умови
розгляду всіх обставин справи з дотриманням необхідної процедури.

 Заступник Голови                                        В.Копилов