УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 454 від 05.07.2001
( Наказ скасовано на підставі Наказу
Державної митної служби
N 801 ( z1522-04 ) від 09.11.2004 )
Про затвердження Тимчасового порядку митного оформлення
товарів у митницях поза місцем обліку суб'єктів
зовнішньоекономічної діяльності
( В доповнення до Листа додатково див.
Лист Держмитслужби
N 1/10-3539-ЕП ( v3539342-01 ) від 18.07.2001 )
З метою відпрацювання на практиці порядку взаємодії митниць
обліку суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності (далі - ЗЕД) та
митниць фактичного митного оформлення товарів за
листами-узгодженнями поза місцем обліку цих суб'єктів
Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Тимчасовий порядок митного оформлення товарів у
митницях поза місцем обліку суб'єктів зовнішньоекономічної
діяльності (далі - Порядок), що додається.
2. Начальникам регіональних митниць, митниць забезпечити з
16.07.2001 виконання вимог Порядку відповідно до розділів 3 і 4 та
інформувати суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності про його
запровадження.
3. Місцем дії Порядку в повному обсязі з 16.07.2001 по
30.11.2001 визначити Північну регіональну митницю.
4. Інформаційно-аналітичному митному управлінню (Копосов
С.А.) розробити та впровадити в дослідну експлуатацію з 16.07.2001
відповідний програмно-інформаційний комплекс.
5. Начальникам регіональних митниць, митниць у термін до
01.11.2001 надати Північній регіональній митниці пропозиції щодо
внесення змін і доповнень до цього Порядку.
6. Начальнику Північної регіональної митниці Соболю І.М.
проаналізувати пропозиції митниць, узагальнити й направити їх до
Управління нетарифного регулювання Держмитслужби в термін до
15.11.2001.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого
заступника Голови Служби Єгорова О.Б.
Голова Служби Ю.П.Соловков
Затверджено
наказом Державної митної
служби України
від 5 липня 2001 р. N 454
Тимчасовий порядок
митного оформлення товарів у митницях поза місцем
обліку суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності
1. Загальні положення
1.1. Тимчасовий порядок митного оформлення товарів у митницях
поза місцем обліку суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності (далі
- Порядок) запроваджується з метою відпрацювання на практиці
єдиного механізму взаємодії митниць обліку суб'єктів
зовнішньоекономічної діяльності (далі - ЗЕД) та митниць фактичного
митного оформлення товарів поза місцем обліку цих суб'єктів. При
митному оформленні товарів за листами-узгодженнями, виданими на
конкретні партії товарів, використовується Єдина автоматизована
інформаційна система Держмитслужби (далі - ЄАІС Держмитслужби).
1.2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
митниця обліку - митний орган, у якому перебуває на обліку суб'єкт
зовнішньоекономічної діяльності;
митниця оформлення - митний орган, у якому здійснюється митне
оформлення товарів на підставі листа-узгодження;
оперативний підрозділ - відділ контролю за доставкою вантажів
митниці, який здійснює контроль за митним оформленням товарів за
листами-узгодженнями;
митний підрозділ - відділ митниці, який здійснює митне
оформлення товарів за листами-узгодженнями;
лист-узгодження (далі - ЛУ) - документ установленої форми,
який надає право суб'єкту ЗЕД здійснювати декларування та митне
оформлення товарів у митниці оформлення, якщо митниця обліку не
заперечує проти цього;
декларант - юридична або фізична особа, яка здійснює
декларування товарів та інших предметів.
1.3. ЛУ застосовується у випадках, коли митне оформлення в
митниці обліку неможливе внаслідок характеру вантажу, специфіки
виду транспорту та за умовами контракту економічно недоцільне.
1.4. ЛУ виготовляється й заповнюється декларантом за
допомогою друкувального пристрою ПЕОМ на аркушах паперу формату А4
за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку.
1.5. ЛУ оформлюється на одну партію товарів.
1.6. Забороняється митне оформлення за ЛУ товарів:
- на які встановлено акцизний збір;
- в інших випадках, визначених Держмитслужбою.
1.7. Для здійснення контролю за проведенням митного
оформлення товарів поза місцем обліку суб'єкта ЗЕД митні органи
використовують електронний реєстр листів-узгоджень в ЄАІС
Держмитслужби (далі - реєстр ЛУ).
Реєстр ЛУ (додаток 2) представляє собою таблицю, у якій
наведено такі відомості:
1) номер листа-узгодження;
2) дату видачі ЛУ;
3) код суб'єкта ЗЕД за ЄДРПОУ;
4) відомості про контракт;
5) назву товарів;
6) код товарів згідно з УКТЗЕД;
7) митний режим (крім режиму митного складу);
8) характер угоди;
9) назву митниці обліку;
10) назву митниці оформлення;
11) дату митного оформлення;
12) номер і дату вантажної митної декларації (далі - ВМД), за
якою проведено митне оформлення.
Графи реєстру ЛУ 1 - 7, 9, 10 заповнюються митницею обліку
під час видачі ЛУ.
Графи реєстру ЛУ 6, 8, 11, 12 заповнюються митницею
оформлення.
При цьому заповнення деяких граф ЛУ має такі особливості:
- графа 1 "Номер листа-узгодження" заповнюється за таким
зразком:
10000/2001/0000001,
де 10000 - код митниці обліку за Класифікатором митних
органів;
2001 - поточний рік;
0000001- порядковий номер ЛУ в реєстрі ЛУ;
- у графі 6 "Код товарів згідно з УКТЗЕД" митниця обліку під
час видачі ЛУ зазначає чотиризначний код товарів згідно з УКТЗЕД,
а митниця оформлення після завершення митного оформлення доповнює
цей код до 10-ти знаків;
- графи 7, 8 заповнюються відповідно до Інструкції про
порядок заповнення вантажної митної декларації, затвердженої
наказом Держмитслужби від 09.07.97 N 307 ( z0443-97 ) і
зареєстрованої в Мін'юсті 24.09.97 за N 443/2247.
1.8. Інформаційно-аналітичне митне управління Держмитслужби,
використовуючи канали оперативного зв'язку, забезпечує посадовим
особам митниць у межах їх службових повноважень доступ до реєстру
ЛУ для контролю за поточним станом ВМД, зазначених у графі 12
цього реєстру.
1.9. При митному оформленні вантажів, переміщуваних за
договорами комісії, у митниці обліку комісіонера - суб'єкта ЗЕД
узгодження з митницею, у зоні діяльності якої обліковується
комітент, не потрібне. Митне оформлення вантажу не за місцем
обліку комісіонера проводиться в разі узгодження такого оформлення
між митницею обліку та митницею, де буде здійснюватись митне
оформлення.
2. Оформлення листа-узгодження в митниці обліку
2.1. Суб'єкти ЗЕД, які мають намір провести декларування
вантажу в митниці, у якій вони не перебувають на обліку,
звертаються до оперативного підрозділу митниці обліку з ЛУ у двох
примірниках, деяких додаються два пакети документів і магнітний
носій інформації з електронною копією ЛУ в установленому форматі.
Кожен пакет документів разом з їх описом та ЛУ обов'язково
прошнуровується суб'єктом ЗЕД і завіряється його печаткою на
зворотному боці останнього аркуша пакета із зазначенням кількості
аркушів у ньому.
До пакета документів обов'язково мають уходити завірені в
установленому порядку копії таких документів:
облікової картки суб'єкта ЗЕД;
довідки про декларування валютних коштів;
зовнішньоекономічного договору (контракту);
дозволів контрольних органів, ліцензій, карток реєстрації,
тощо.
2.2. Митний підрозділ перевіряє відомості щодо відсутності
порушень митних правил суб'єктом ЗЕД і застосування до нього
спеціальних санкцій, передбачених статтею 37 Закону України "Про
зовнішньоекономічну діяльність" ( 959-12 ). У разі відсутності
зауважень інспектор митного підрозділу проставляє відбиток
особистої номерної печатки (далі - ОНП) на обох примірниках ЛУ, на
кожному документі пакета й на зворотному боці останнього аркуша
пакета документів. За наявності зауважень ЛУ митницею не
видається.
2.3. У разі подання ЛУ для митного оформлення товарів, які
підлягають ліцензуванню та квотуванню, або в разі реєстрації
контрактів у Міністерстві економіки України до пакета доданих до
ЛУ документів також обов'язково долучається копія ліцензії або
картки реєстрації-обліку контракту, на якій інспектором митниці
робиться запис такого змісту:
"З оригіналом вірно. Ураховано для оформлення в
__________________ митниці товарів за кодом _________ згідно з
УКТЗЕД у кількості _______________ на суму
________________________".
Запис завіряється відбитком ОНП інспектора митниці.
2.4. У ЛУ дозволяється зазначати код товарів згідно з УКТЗЕД
у межах 4-х знаків, а також назву товарів відповідно до поданого
контракту. При цьому остаточне встановлення коду товарів за УКТЗЕД
здійснюється митницею оформлення.
2.5. У графі "Примітки" ЛУ митним підрозділом митниці обліку
наводяться відомості про суб'єкта ЗЕД, які потрібно врахувати при
митному оформленні.
2.6. Примірники ЛУ передаються до оперативного підрозділу,
інспектором якого електронна копія ЛУ засобами електронної пошти
відсилається на відповідну поштову скриньку ЄАІС Держмитслужби,
після чого отримується протокол прийому ЛУ до ЄАІС, у якому
зазначається в разі успішного прийому номер ЛУ. Отриманий номер ЛУ
проставляється на примірниках ЛУ, після чого інспектором
підтверджується розміщення ЛУ в реєстрі ЛУ й у подальшому
здійснюється контроль за митним оформленням товарів за ЛУ.
2.7. Примірник ЛУ, призначений для подання митниці
оформлення, засвідчується відбитком круглої печатки загального
відділу або канцелярії митниці обліку й разом з пакетом документів
і магнітним носієм інформації з електронною копією ЛУ видається
суб'єкту ЗЕД.
2.8. Службові особи оперативного підрозділу здійснюють
щоденний перегляд реєстрів ЛУ і контроль за ЛУ, поставленими на
контроль у митниці.
2.9. Оформлені ЛУ разом з роздрукованим витягом з електронної
копії ВМД, що міститься в ЄАІС Держмитслужби, щодо проведеного
митного оформлення формуються в справи, які зберігаються в
оперативному підрозділі в установленому порядку.
2.10. Реєстр ЛУ заповнюється відповідно до пункту 1.7 цього
Порядку.
3. Оформлення товарів за листами-узгодженнями
в митниці оформлення
3.1. Декларант звертається до оперативного підрозділу митниці
оформлення з пакетом документів та ЛУ, оформленим відповідно до
цього Порядку.
3.2. Митницею проводиться перевірка, передбачена пунктом 2.2
цього Порядку.
3.3. За відсутності зауважень поданий ЛУ митницею
обліковується шляхом проставлення вхідного номера, візується
начальником митниці оформлення або особою, яка його заміщує.
3.4. Після реєстрації ЛУ разом з пакетом документів та ВМД
передається в митний підрозділ для проведення митного оформлення.
При цьому в графі 44 ВМД обов'язково зазначається номер ЛУ та його
код 0025 відповідно до Класифікатора типів документів,
затвердженого наказом Держмитслужби від 09.07.97 N 307
( z0443-97 ).
3.5. Остаточне визначення коду товарів за УКТЗЕД та його
митної вартості покладається на митницю оформлення.
3.6. Після завершення митного оформлення товарів за ЛУ
митниця протягом чотирьох годин має внести інформацію про
оформлення ЛУ до реєстру ЛУ відповідно до пункту 1.7 цього
Порядку.
3.7. Після проведення митного оформлення, оригінал ЛУ й
роздрукований з ЄАІС Держмитслужби фрагмент реєстру ЛУ з
відомостями про цей ЛУ підшивається разом з пакетом документів до
оформленої ВМД та зберігається в справах митниці.
4. Анулювання листа-узгодження
4.1. Дія ЛУ може бути призупинена або ЛУ анульований за
письмовою заявою декларанта митницею обліку або митницею
оформлення з обов'язковим повідомленням про це митниці обліку.
4.2. Для анулювання ЛУ декларант подає митниці обліку
письмову заяву разом з оригіналом ЛУ. Інспектор оперативного
підрозділу цієї митниці перевіряє в ЄАІС Держмитслужби інформацію
щодо ввезення (вивезення) вантажу за заявленим для анулювання ЛУ й
у разі її відсутності робить відмітку про подання заяви про
анулювання ЛУ. Начальник митниці або особа, яка його заміщує, на
заяві накладає резолюцію щодо анулювання цього ЛУ.
Анулювання ЛУ проводиться лише в разі, якщо митне оформлення
за ним не здійснювалось.
4.3. Після отримання письмового дозволу керівництва інспектор
оперативного підрозділу здійснює анулювання ЛУ таким чином:
- перекреслює ЛУ по діагоналі й робить на ньому запис
"Анульовано";
- проставляє дату анулювання та свої підпис і прізвище;
- уносить до Журналу обліку листів-узгоджень відповідний
запис;
- уносить зміни до реєстру ЛУ відповідно до пункту 4.4 цього
Порядку;
- передає дані за анульованим ЛУ вповноваженому інспектору
митного підрозділу, який засвідчує анульовані ЛУ особистою
номерною печаткою.
4.4. Інформація про анулювання ЛУ оперативно вноситься до
реєстру ЛУ шляхом унесення в графі 12 реєстру ЛУ запису
"Анульовано".
4.5. При зверненні декларанта з письмовою заявою про
анулювання ЛУ, за яким не проводилось митне оформлення, митниця
оформлення повертає оригінал ЛУ декларанту та залишає в справах
митниці копію ЛУ з мотивованою заявою про його анулювання.
Оригінал ЛУ декларантом повертається в митницю обліку.
Начальник Управління
нетарифного регулювання О.І.Пашинний
Додаток 1
до п. 1.4 Тимчасового порядку
митного оформлення товарів у
митницях поза місцем обліку
суб'єктів зовнішньоекономічної
діяльності
ЛИСТ-УЗГОДЖЕННЯ N ______
НА ПРОВЕДЕННЯ МИТНОГО ОФОРМЛЕННЯ ТОВАРІВ У МИТНИЦІ
ПОЗА МІСЦЕМ ОБЛІКУ СУБ'ЄКТА ЗЕД
Начальнику _____________________________________ митниці
(назва митниці обліку суб'єкта ЗЕД)
Підприємство ____________________________________________________
(повна назва суб'єкта ЗЕД, його
__________________________________________________________________
юридична та фактична адреса)
код за ЄДРПОУ _____________________;
р/р (грн.) ____________ МФО ________ р/р (вал.) _____ МФО
__________ у банку _______________________________________________
(назва банку та його адреса)
просить надати дозвіл на проведення митного оформлення у ____
__________________________________________________________________
(назва митниці оформлення)
митниці товарів: ____________________________________________
_________________________________________________________________;
(найменування товарів та їх кількість)
код товару за УКТЗЕД ________; фактурна вартість товару _____
митний режим ______________; валюта платежу _____________________.
Документи, подані для отримання ЛУ:
Контракт від "___" _______________ ____ N _____ та доповнення
до нього _________________________________________________________
__________________________________________________________________
Облікова картка суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності в
__________________________________________________________ митниці
Довідка про декларування валютних цінностей від
"__" ______________ 200_ р. N ________
Картка реєстрації-обліку контракту від "__" ____________ 200_
р. N _________________ (при потребі)
Ліцензія від "___" _______________ 200_ р. N ______________
(при потребі)
Інші документи, необхідні для здійснення митного оформлення
товарів, будуть надані при оформленні ВМД.
Керівник підприємства __________________ ______________________
(підпис, дата) (ініціали, прізвище)
М. П.
РІШЕННЯ:
__________________________________ митниця не заперечує проти
(назва митниці обліку суб'єкта ЗЕД)
проведення митного оформлення товару, зазначеного в
листі-узгодженні N __________________ у __________________________
(назва митниці оформлення)
митниці.
Остаточне визначення коду товару за УКТЗЕД та його митної
вартості здійснюється при митному оформленні.
_____________
Примітки: ___________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Начальник відділу ________________ _______________________
(підпис, дата) (ініціали, прізвище)
Начальник _______________ митниці ____________ _______________
(назва митниці (підпис, (ініціали,
обліку) дата) прізвище)
М. П.
_________________________________________________________________
Резолюція _____________________
Начальник _______________ митниці ____________ _______________
(назва митниці (підпис, (ініціали,
оформлення) дата) прізвище)
М. П.
"Таможенная параллель", N 30, 26 липня 2001 р.